Onze eerste WDW vakantie: HELP!

Alle algemene informatie over het WDW Resort
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Chellex3 schreefCOLONKlopt Laura!
Ik verwacht niet dat we helemaal uitgerust terug komen van zo'n vakantie haha ;-)
Maar dat is het waard, ik ben niet zo'n vakantie-dus-stand-liggen-en-niks-doen mens.
Een dagje vind ik dat wel leuk, maar dan heb ik het ook wel gehad.

Die foto ziet er wel goed uit!

Bedankt Prins adam voor de link!!
Zolang je dat weet, heb je toch tijd aan jezelf ;-) Het is inderdaad niet zo dat je alles van WDW ziet met 1 dag 1 park, maar zo valt er elke andere keer wel weer wat nieuws te ontdekken! :D
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Oswald23
Member
Member
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2015, 15:24

Wat andere al gedaan hebben wil ik ook nog een keer doen. Het is echt super in WDW. Ik ben er zelf 12 keer geweest, maar als je het programma zo vol stopt wordt het echt moeilijk te genieten. Ons schema is eigenlijk 1 dag park en 1 dag "rust". In de rustdagen gaan we dan zwemmen en shoppen. Dat laatste is ook heel leuk in en om Orlando.

Ik wil je zeker niet ontmoedigen maar waarschuwen. Zeker in de zomer zijn de dagen lang, warm en slopend. Er zijn mensen die het volhouden, maar wij als fervente Disneygangers lukt dat echt niet.

Maak een keuze waar je jezelf fijn bij voelt en lees je goed in. Dat maakt het al veel makkelijker,
Gebruikers-avatar
Chellex3
Member
Member
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2009, 21:11

Oswald23 schreefCOLONWat andere al gedaan hebben wil ik ook nog een keer doen. Het is echt super in WDW. Ik ben er zelf 12 keer geweest, maar als je het programma zo vol stopt wordt het echt moeilijk te genieten. Ons schema is eigenlijk 1 dag park en 1 dag "rust". In de rustdagen gaan we dan zwemmen en shoppen. Dat laatste is ook heel leuk in en om Orlando.

Ik wil je zeker niet ontmoedigen maar waarschuwen. Zeker in de zomer zijn de dagen lang, warm en slopend. Er zijn mensen die het volhouden, maar wij als fervente Disneygangers lukt dat echt niet.

Maak een keuze waar je jezelf fijn bij voelt en lees je goed in. Dat maakt het al veel makkelijker,
Dankjewel voor je wijze reactie Oswald ;).

Ik ben me er inderdaad van bewust dat we een beetje rustig aan moeten doen.
Maar van wat ik begrijp van WDW kun je er 2 weken blijven en nog niet alles zien, dus we zullen toch moeten gaan selecteren wat we echt willen zien en wat we voor een volgende keer (die er vast en zeker wel gaat komen :)) laten.
Op 3 dagen tijd kun je niet alles zien, en omdat we ook nog iets anders van Florida willen zien moeten we keuzes maken.
We gaan binnenkort eens om de tafel zitten met een bekende, die werkt bij een reisbureau. Kijken we of we daar ook nog nuttige tips uit kunnen krijgen :).
It's a Disney kind of day!
Gebruikers-avatar
allinonefamily
Member
Member
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 26 Dec 2015, 20:13

Wij zijn "net" terug van onze vakantie in WDW. We dachten ons erg goed te hebben voorbereid, maar eerlijk gezegd kun je je hier niet op voorbereiden ;). Je moet het echt allemaal over je heen laten komen en toegeven dat je gewoon niet alles kunt zien in 14 dagen.
Tips vragen aan een reisbureau kan handig zijn, maar tips die je hier krijgt of op andere Disney sites zijn veel beter. Je hebt mensen nodig die ervaringsdeskundige zijn. Dit geld uiteraard niet als je kennis zelf al in WDW is geweest ;).

Regel je fastpasses op tijd en dan kun je heerlijk genieten! Het zijn stuk voor stuk verslavende parken :D!

Websits waar ik veel aan heb gehad zijn: www.wdwradio.com en www.wdwprepschool.com. Zij leren je echt hoe je het meeste uit je vakantie kunt halen en ze wijzen je op beginnersfouten. Heel veel voorbereidingsplezier!
Onze vakantievlogs Disney World Florida 2015 staan online. Wil je niks missen? Kijk dan snel op: www.allinonefamily.nl!
Gebruikers-avatar
Chellex3
Member
Member
BerichtenCOLON 137

allinonefamily schreefCOLONWij zijn "net" terug van onze vakantie in WDW. We dachten ons erg goed te hebben voorbereid, maar eerlijk gezegd kun je je hier niet op voorbereiden ;). Je moet het echt allemaal over je heen laten komen en toegeven dat je gewoon niet alles kunt zien in 14 dagen.
Tips vragen aan een reisbureau kan handig zijn, maar tips die je hier krijgt of op andere Disney sites zijn veel beter. Je hebt mensen nodig die ervaringsdeskundige zijn. Dit geld uiteraard niet als je kennis zelf al in WDW is geweest ;).

Regel je fastpasses op tijd en dan kun je heerlijk genieten! Het zijn stuk voor stuk verslavende parken :D!

Websits waar ik veel aan heb gehad zijn: http://www.wdwradio.com en http://www.wdwprepschool.com. Zij leren je echt hoe je het meeste uit je vakantie kunt halen en ze wijzen je op beginnersfouten. Heel veel voorbereidingsplezier!
Bedankt voor je info!
Beste advies is inderdaad natuurlijk van de mensen die net terug zijn hihi ;-)
Ik ga deze websites ook nog eens naslaan!
makila
Member
Member
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2015, 14:58

Prins Adam schreefCOLONDe UK site aanbiedingen vind je via onze link: http://www.cafemickey.com/forum/promo.php

Je kan ook eens kijken via expedia op die link en vlieger en hotel combineren dan krijg je extra korting die aardig kan oplopen....
Via de UK site moet je er nog rekening mee houden dat je ook nog een vlucht Brussel - Londen of Schiphol - London moet nemen. Je moet namelijk eerst nog in Londen geraken hé! :)

Meestal lijkt het voor België goedkoper om via Expedia een trip samen te stellen. Maar het is en blijft vergelijken natuurlijk.

Voor prijzen? Voorbeeld: In Juni voor 10 dagen zonder wagen --> Minimum 2500 euro - met wagen minimum 3000 euro. Dat is via expedia.
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Je kan via de uk site ook zonder vlucht boeken
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Chellex3
Member
Member
BerichtenCOLON 137

Intussen hebben we onze hotels en vluchten geboekt! :)
We vertrekken 10 augustus naar Orlando, blijven daar 10 dagen en gaan dan naar Miami voor 5 dagen.
Gebruikers-avatar
boogschutter
Member
Member
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2011, 14:09

Hotel onsite of offsite ?
Gebruikers-avatar
Chellex3
Member
Member
BerichtenCOLON 137

Offsite, omdat we niet alleen naar WDW gaan loonde zich dat niet, scheelde ons dan toch een hoop geld.
We hebben in Orlando het Wyndham Grand Orlando Bonnet Creek.
In Miami het Grand Beach hotel op Miami Beach :)
Gebruikers-avatar
Jess
Member
Member
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2015, 10:20

Wij gaan dit jaar ook voor het eerst naar Florida met z'n 2en. Spannend!! :sorc:

Zijn van plan om in november 2016 te gaan, goed weer en toch eens de kerstsfeer proeven in Disney World.
Waarschijnlijk wordt het 16 dagen, heb inmiddels wat offertes opgevraagd bij D-Reizen, Jan Doets en heb zelf gekeken o.a. bij TUI (deze tarieven komen medio april op de site) vorig jaar zijn we naar Cuba gegaan met TUI en dit was prima geregeld. We willen het liefste naar Kissimmee vanwege de gunstige ligging voor de pretparken. We zijn van plan ongeveer 4 dagen naar WDW te gaan (Magic Kingdom en Hollywood Studios) en tevens Universal Studios (1 dag), Kennedy Space Center (1 dag) en misschien Sea World nog een dag te bezoeken. We kijken voor een appartementje met zwembad zodat we ook nog een beetje kunnen relaxen :mrgreen:

Heeft er iemand ervaringen met boottochten in de buurt van Orlando of moeten we daarvoor echt naar Everglades? En zijn er ook mensen naar Miami geweest? Zo ja, hoe vond je dit?
Als we hier al heengaan doen we er 1 of 2 overnachtingen bij aangezien het een behoorlijke rit is met de auto.....

Als jullie nog andere leuke tips/ervaringen hebben hoor ik het ook graag! :mrgreen:
1992 - present visited:

Disneyland Paris
Cheyenne 4x
Sequoia Lodge 2x
Newport Bay Club 1x

Walt Disney World 2x
Disneyland Anaheim 1x

Next:
2019: Santa Fe (DLP)
Gebruikers-avatar
Tinkerbelletje
Member
Member
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2009, 17:29

Wij hebben met een airboat gevaren bij Boggy Creek, dit is ongeveer 20 minuten vanuit Kissimmee.
Het was erg leuk, maar ik denk dat de Everglades vele malen mooier zullen zijn.
We hadden ook pech dat we geen krokodillen zijn tegen gekomen onderweg.
Als het je puur om de airboat ervaring gaat is Boggy Creek een prima alternatief.
DLRP 33x ~ WDW 2013 ~ DCL Magic 2015 ~ WDW 2016
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Bij de everglades kan je alleen een boottocht maken buiten het national park. De boottochten zijn omstreden omdat ze behoorlijk veel vernielen en lawaai dieren verstoren.
Zijn zelf voor 2 of 3 nachten in miami geweest tijdens rondreis. Hebben toen de everglades vanuit daar bezocht. In miami zelf in een boottocht door de haven en langs alle luxe onderkomens van allerlei sterren heel leuk om te doen. En beetje rondrijden door alle bekende wijken en langs sunset boulevard. Opzich leuke stad met interesantte plekjes om te ontdekken. We hebben toen niet op strand gelezen of bij zwembad hotel omdat door een harde storm de hele week je letterlijk weg werd geblazen aan de kust.
Iejoortje
Member
Member
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2015, 09:08

TUI.... Niet doen!! Wij gaan eind april met TUI naar Griekenland. Onze vluchttijden en luchthavens zijn ondertussen al 3x verandert. :S

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Over Miami. Ik ben er 2x geweest: 1x op 17 jarige leeftijd en 1x mijn 21e verjaardag daar gevierd. Je zult denk ik 2 dingen horen over Miami: de 1 vindt het geweldig, de ander vindt het niets. Ik hoor tot de laatste categorie. De eerste keer was ik 17 en ging ik met mijn ouders en zus. De 2e keer met een grote groep reizigers in de leeftijd van 19-35. Het is daar erg zien en gezien worden. Denk dat zo'n 70% spaans spreekt, en dat is meteen te merken qua gastvriendelijkheid. De stranden staan vol met hoogbouw, als je ergens anders in Florida aan de kust bent, heb je zo'n beetje prive stranden (zo rustig). Hier is het erg vol. Het uitgaansleven vond ik niet geweldig, alhoewel het wel mogelijk was om als minderjarige aan alcohol te komen (Maar dat lukt op meerdere plekken wel). Uitgeweest op de bekende Ocean Drive. Het gezelschap maakte het steeds leuk, maar ik vind plaatsen als New Orleans of Key West echt velen malen leuker om uit te gaan. Veel relaxtere sfeer, en normale mensen :P Nee, Miami vond ik niet leuk, dit sla ik volgende keren wel over. Ook overdag waren de straten druk met verkeer en ik vond niet dat ze leuke bezienswaardigheden hadden.
Maar een collega van mij (60+) vind Miami geweldig!Zoals het Art Deco District.
Voor shoppen ga ik liever naar Orlando, voor uitgaan is New Orleans, Key West leuker. En voor strand, de rest van de Kustlijn van Florida :P
Maar goed, praat met meerdere mensen. Zijn erg uiteenlopende meningen over ;-)
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar