Met de auto naar Disneyland Paris

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Cynderella
Member
Member
BerichtenCOLON 326
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 11:35

Alien schreefCOLONIemand hier die ervaring heeft in het 'met sneeuw naar Disney rijden'? We zitten eraan te denken om tussen kerst en O&N weer naar Frankrijk af te reizen, maar we zitten dus een beetje met de eventuele sneeuw die dan kan vallen.
http://www.cafemickey.com/forum/viewtop ... =94&t=2014

Onze trip met sneeuw.
Het was dan ook wel erg extreem!
Afbeelding T/m 25-8-2018
AfbeeldingVanaf 26-8-2018
Gebruikers-avatar
Fantillusion
Member
Member
BerichtenCOLON 567
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2015, 09:54

Alien schreefCOLONIemand hier die ervaring heeft in het 'met sneeuw naar Disney rijden'? We zitten eraan te denken om tussen kerst en O&N weer naar Frankrijk af te reizen, maar we zitten dus een beetje met de eventuele sneeuw die dan kan vallen.
Wij gingen afgelopen jaar op 27 dec; toen was het die nacht net hevig gaan sneeuwen in Nederland en het sneeuwde nog steeds toen we weggingen.
We hebben er wel écht veel last van gehad (file maar ook gewoon soms maar 30 of 50 kunnen rijden vanwege gladheid, en dat het best eng was). Maar doordat het in een deel van België en in Frankrijk niet echt had gesneeuwd, viel de reis uiteindelijk mee qua duur.

Het zijn natuurlijk grote wegen dus in principe wordt overal goed gestrooid. Alleen op het moment dat het nog aan het sneeuwen is, valt er niet tegenop te strooien. Maar goed, dan kun je altijd nog beslissen om een dagje later te vertrekken ofzo. En gewoon véél tijd nemen ervoor. Ik zou persoonlijk niet thuisblijven omdat het zou kunnen sneeuwen, het sneeuw volgens mij vaker niet dan wel rond die tijd van het jaar..!
If I never knew you, if I never felt this love
I would have no inkling of how precious life can be
Gebruikers-avatar
Sabina
Member
Member
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2015, 14:53

Ik ga volgende week met de auto naar Disney. Iemand enig idee hoe het met de grenscontroles is op het moment? Wat doen ze precies en moet je lang wachten?
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Je moet tussen Belgie en Frankrijk over de parkeerplaats rijden. Daar staat politie met schijnwerpers. Ze schijnen af en toe een auto of een vrachtwagen er tussenuit te pikken. Geen idee of dat random is of dat er eerder een nummerbord controle staat zodat ze weten wat er komt. Ik ben er sinds de aanslagen 2 keer langsgekomen en het is voornamelijk dat je stapvoets moet rijden. Ik was de eerste keer om 5 uur en de tweede keer rond 8 uur 's ochtends, beide keren geen echte noemenswaardige file.
Gebruikers-avatar
Sabina
Member
Member
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2015, 14:53

Okidoki, niet heel bijzonder dus.
Ik heb nog nooit grenscontrole gehad, dus heb er geen idee van hoe dat werkt. Ik ben ook samen met mijn zoontje en weet dan liever waar ik aan toe ben zodat ik het hem kan uitleggen als hij vragen heeft.
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Het nieuwe bord!
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Michelle
Member
Member
BerichtenCOLON 618
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2011, 22:02

Nieuwe verkeersborden voor Disneyland Paris

Deze zomer zullen de 21 verkeersborden die de weg wijzen naar Disneyland Paris en in 1994 zijn neergezet, worden vervangen. De borden hebben een geheel nieuw design, gecreëerd onder impuls van de teams van Real Estate Development door Euro Disney.

Afbeelding

Volgens Julien Carrard, hoofd van de Infrastructure en Transportation afdeling, zal het ongeveer twee maanden duren om de nieuwe borden te plaatsen. Hij ziet deze verandering als iets dat boven alles staat en vooral symbolisch. “Wanneer gasten naar Disneyland Paris komen met de auto, zijn de verkeersborden de eerste aanwijzing dat ze in de buurt komen en dat wordt vaak een onvergetelijke herinnering. Maar in het begin hadden wij de borden geplaatst om de toeristen de mogelijkheid te geven te kunnen oriënteren, omdat zij de neiging hadden te verdwalen in de buurt van de parken.”

Het design van de borden is in de afgelopen 22 jaar niet veranderd en alleen de meest beschadigde borden zijn vervangen. In 2013 kwam het topmanagement van het bedrijf op het idee om de verkeersborden te veranderen voor de 25e verjaardag in 2017. De Walt Disney Imagineering Teams zorgden voor het nieuwe ontwerp, geïnspireerd op de originele Mickey and the Sorcerer’s Apprentices, maar dan opgefrist.

Afbeelding

Toen het ontwerp eenmaal gevalideerd was, hebben Julien en zijn team de productie uitgevoerd. “De uitdaging komt van het reflecterende materiaal waar de borden van worden gemaakt: De kleuren kunnen namelijk veranderen op basis van de helderheid en de kijkhoek. Dus hebben we speciale aandacht gegeven aan de keuze van de kleuren en hebben zelfs getest op de snelweg om de uiteindelijk kleur te kiezen: we kunnen ons niet veroorloven dat Mickey geel blijkt te zijn!”

Afbeelding

De laatste stap zijn de onderhandelingen met de netwerken die de routes beheren waar de 21 borden staan. De DIRF, Sanef, APRR en de stad Parijs zijn benaderd aan te sluiten bij een implementatieschema. Het werk zal voornamelijk ’s nachts plaatsvinden met verschillende teams. “We hopen dat de gehele vervanging van de borden zal worden afgesloten in eind augustus,” zegt Julien.

Afbeelding

Bron: disneylandparis-news.com
Afbeelding
38x Disneyland Paris, 18x Disney On Ice, 1x Mediterranean Cruise Disney Magic
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Tijdens onze rit hebben we er al 2 zien staan en ze zijn echt een leuke verandering .
Gebruikers-avatar
Michelle
Member
Member
BerichtenCOLON 618
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2011, 22:02

Ja dta kan ik me voorstellen. Sommige borden waren natuurlijk ook wel echt aan vervanging toe
Afbeelding
38x Disneyland Paris, 18x Disney On Ice, 1x Mediterranean Cruise Disney Magic
Gebruikers-avatar
Alien
Member
Member
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2015, 12:51

Het werd tijd, ze zagen er echt niet meer uit.
Gebruikers-avatar
marc
Member
Member
BerichtenCOLON 1225
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2012, 11:38

Het werd tijd dat ze vervangen werden :thumbs:
Gebruikers-avatar
fairy tale
Member
Member
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 09 Nov 2013, 21:11

Oke ik ben pas een keer met de auto naar disney geweest maar het beviel zo goed dat we nu in december ook met de auto gaan. Maar ik vroeg me dus af of er winterbanden verplicht zijn in Frankrijk?( ik heb even gezocht maar zag alleen staan verplicht bij bordt.) Dus ik dacht ik vraag het hier bij jullie.
Second star to the right and straight on until morning,
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

fairy tale schreefCOLONOke ik ben pas een keer met de auto naar disney geweest maar het beviel zo goed dat we nu in december ook met de auto gaan. Maar ik vroeg me dus af of er winterbanden verplicht zijn in Frankrijk?( ik heb even gezocht maar zag alleen staan verplicht bij bordt.) Dus ik dacht ik vraag het hier bij jullie.

Je vind alle info op de onderste link :)

http://www.tirendo.be/winterbanden-frankrijk
Iejoortje
Member
Member
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2015, 09:08

In Frankrijk zijn winterbanden niet verplicht, behalve in bepaalde berggebieden. MAAR als je met sneeuw of ijzel een aanrijding krijgt en je hebt geen winterbanden, kunnen ze jou wel volledig aansprakelijk stellen voor het ongeval omdat je voertuig niet geschikt is aangepast naar de weersomstandigheden.
Zekerheid voor alles hadden wij dus wel winterbanden. ;) En heel veel sneeuw in die dagen, dus hwt was toch wel goed dat we die winterbanden hadden. :D

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikers-avatar
Fantillusion
Member
Member
BerichtenCOLON 567
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2015, 09:54

Heeft iemand ervaring met een elektrische auto naar Disney gaan?

Ik heb al vrij veel info gevonden over waar laadpalen staan in Frankrijk, maar heel weinig over hoe het werkt (als in, vaak heb je een pasje nodig, hoe werkt dat dan precies).

Ook weet ik dat er laadpalen op de parkeerplaats van Disney staan... bij welk telefoonnummer of mailadres van Disney zouden we hier informatie over kunnen krijgen? Betwijfel of ze bij de algemene reserveringslijn iets hierover weten?

Alle tips zijn welkom :) Alvast bedankt!
If I never knew you, if I never felt this love
I would have no inkling of how precious life can be
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar