Disneyland Parijs Financieel

Alles over de Aandelen en het Financiële van Disneyland Paris
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

PeterPan1 schreefCOLONIk heb zelf nog geen bericht gehad van Binck, jij al wel? Het lijkt me goed dat we met z'n allen elkaar hier op de hoogte houden hierover :)
Nog niet... komt wel
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Maria-Anna
Member
Member
BerichtenCOLON 440
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2009, 08:04

Ik zag een afbeelding op dein-dlrp.de die duidelijk maakt hoe het financieel allemaal in elkaar zit.
Dat maakt goed duidelijk hoe ingewikkeld het allemaal is!
Afbeelding

.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
sander71
Member
Member
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2015, 09:46

ik heb net een email van binck gehad, ik vermoed alle andere disney binckers ook
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221

sander71 schreefCOLONik heb net een email van binck gehad, ik vermoed alle andere disney binckers ook
Nog niet, ik zit wel bij de Belgische afdeling. Vast onderweg... ga jij bijkopen? Ik wel denk ik...

Edit: kreeg hem nu net ook :)

Afbeelding
Afbeelding
PeterPan1
Member
Member
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2014, 16:40

Dit is het bericht wat ik van Binck ontvangen heb.

Graag informeren wij u over het volgende. U heeft aandelen Euro Disney SCA in portefeuille. Euro Disney SCA] heeft aangekondigd nieuwe aandelen uit te geven via een claimemissie. In verband met de claimemissie zijn alle lopende orders in Euro Disney SCA op maandag 19 januari 2015 voorbeurs komen te vervallen.

Voor elk aandeel Euro Disney SCA dat u op vrijdag 16 januari 2015 nabeurs in portefeuille had, heeft u 1 claim ontvangen. Tegen inlevering van 1 claim kunt u inschrijven op 9 nieuwe aandelen Euro Disney SCA onder bijbetaling van EUR 1,- per nieuw te ontvangen aandeel.

Claims verhandelbaar
De claims Euro Disney SCA zijn tot donderdag 5 februari 2015, 12:00 uur verhandelbaar via de beurs van Parijs. Claims kunt u via internet en de Klantenservice & Orderdesk aan- en verkopen tegen dezelfde tarieven als die voor aandelen.

Hoe schrijft u in op nieuwe aandelen Euro Disney SCA?
U kunt tot donderdag 5 februari 2015, 12:00 uur via internet of telefonisch via een medewerker van de Klantenservice & Orderdesk inschrijven. Na het inloggen op uw rekening gaat u via 'Order' naar 'Administratieve opdrachten' en kiest u vervolgens voor 'Claimemissie'. In het scherm dat verschijnt dient u bij 'Fonds' te kiezen voor 'Rights Issue: Euro Disney' en bij 'Aantal' het aantal claims in te vullen dat u wilt laten omwisselen naar nieuwe aandelen. Het aantal claims dat u invult, dient een veelvoud te zijn van 1. De inschrijving op de nieuwe aandelen Euro Disney SCA is kosteloos.

Niet-aangemelde claims
Als wij geen instructies van u ontvangen en u de claims zelf nog niet heeft verkocht, dan gaan wij de resterende claims, indien mogelijk, voor u verkopen. Binck berekent hiervoor 10% van de verkoopopbrengst van de claims.

Wel raar, want hoe kan je ze nu bijvoorbeeld aan walt disney verkopen?
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221

PeterPan1 schreefCOLONDit is het bericht wat ik van Binck ontvangen heb.

Graag informeren wij u over het volgende. U heeft aandelen Euro Disney SCA in portefeuille. Euro Disney SCA] heeft aangekondigd nieuwe aandelen uit te geven via een claimemissie. In verband met de claimemissie zijn alle lopende orders in Euro Disney SCA op maandag 19 januari 2015 voorbeurs komen te vervallen.

Voor elk aandeel Euro Disney SCA dat u op vrijdag 16 januari 2015 nabeurs in portefeuille had, heeft u 1 claim ontvangen. Tegen inlevering van 1 claim kunt u inschrijven op 9 nieuwe aandelen Euro Disney SCA onder bijbetaling van EUR 1,- per nieuw te ontvangen aandeel.

Claims verhandelbaar
De claims Euro Disney SCA zijn tot donderdag 5 februari 2015, 12:00 uur verhandelbaar via de beurs van Parijs. Claims kunt u via internet en de Klantenservice & Orderdesk aan- en verkopen tegen dezelfde tarieven als die voor aandelen.

Hoe schrijft u in op nieuwe aandelen Euro Disney SCA?
U kunt tot donderdag 5 februari 2015, 12:00 uur via internet of telefonisch via een medewerker van de Klantenservice & Orderdesk inschrijven. Na het inloggen op uw rekening gaat u via 'Order' naar 'Administratieve opdrachten' en kiest u vervolgens voor 'Claimemissie'. In het scherm dat verschijnt dient u bij 'Fonds' te kiezen voor 'Rights Issue: Euro Disney' en bij 'Aantal' het aantal claims in te vullen dat u wilt laten omwisselen naar nieuwe aandelen. Het aantal claims dat u invult, dient een veelvoud te zijn van 1. De inschrijving op de nieuwe aandelen Euro Disney SCA is kosteloos.

Niet-aangemelde claims
Als wij geen instructies van u ontvangen en u de claims zelf nog niet heeft verkocht, dan gaan wij de resterende claims, indien mogelijk, voor u verkopen. Binck berekent hiervoor 10% van de verkoopopbrengst van de claims.

Wel raar, want hoe kan je ze nu bijvoorbeeld aan walt disney verkopen?
Dat zal een volgende stap zijn veronderstel ik... je kan altijd eens informeren bij Binckbank hoe dat dan in zijn werk gaat. Denk dat we hiervoor ook gemaild worden?

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
rschagen
Member
Member
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 20 Feb 2009, 20:39

Betekent dus wel dat je nu bij 100 aandelen 100 euro moet investeren om ze te kunnen houden... Voelt toch een beetje gek...

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221

rschagen schreefCOLONBetekent dus wel dat je nu bij 100 aandelen 100 euro moet investeren om ze te kunnen houden... Voelt toch een beetje gek...

Je kan ze gewoon houden voor je shareholderskaart hoor, je moet er daarvoor geen bijkopen!
De voorwaarden voor leden van voor de verandering blijven dezelfde.
Als je wilt krijg je wel de kans om er bij te kopen, als je nu 100 aandelen hebt kan je er max 900 bijkopen aan 1 euro per stuk.

Ik heb er nu nog 110 en net order geplaatst dat ik er 990 bijkoop :thumbs: nu hopen dat ze niet teveel verder zakken!

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
liesbeth54
Member
Member
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2010, 20:47

rschagen schreefCOLONBetekent dus wel dat je nu bij 100 aandelen 100 euro moet investeren om ze te kunnen houden... Voelt toch een beetje gek...

Volgens mij mag je per claim 9 aandelen terugkopen voor € 1,-. Als je al je claims investeert betekend dit 100x9x1= € 900 betalen.
Het is de vraag wat er met de aandelen gaat gebeuren, want je hebt ook al betaald voor die 100 aandelen die nu niet meer bestaan? en zijn veranderd in claims? Of blijven die 100 gewoon ook nog bestaan.

En hoeveel heb je er in de toekomst nodig om nog lid te kunnen blijven van de shareholdersclub.

En als je niet reageert op de claims zullen deze verkocht worden. Je hebt de tijd tot 5 februari, dus nog even tijd om erover na te denken.
Disneyland Parijs 1994 - 2017
WDW 2011, 2013, 2015, 2018
DL Anaheim 2012, 2016
DCL WBTA 2011, 2014, 2015, 2017, Hawaii 2012, Bahama's 2013, EBTA 2015, Panama 2016, 2018
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221

liesbeth54 schreefCOLON

Volgens mij mag je per claim 9 aandelen terugkopen voor € 1,-. Als je al je claims investeert betekend dit 100x9x1= € 900 betalen.
Het is de vraag wat er met de aandelen gaat gebeuren, want je hebt ook al betaald voor die 100 aandelen die nu niet meer bestaan? en zijn veranderd in claims? Of blijven die 100 gewoon ook nog bestaan.

En hoeveel heb je er in de toekomst nodig om nog lid te kunnen blijven van de shareholdersclub.

En als je niet reageert op de claims zullen deze verkocht worden. Je hebt de tijd tot 5 februari, dus nog even tijd om erover na te denken.
De 100 aandelen die je al had kan je gewoon houden en als je er 900 bijkoopt heb je er dus 1000. Ik denk dat de prijs die ze nu staan ongeveer 1.25 euro per aandeel zal blijven. Zonder bijzonder positief of slecht nieuws!
En de aandelen die je nu hebt die 100 bestaan nog altijd hoor! En blijven bestaan als je ze niet verkoopt.
Als je niet reageert en aandelen bijkoopt zullen de rechten om erbij te kopen vervallen op 5 februari.
Dat is wat ik ervan opmaak...

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
rschagen
Member
Member
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 20 Feb 2009, 20:39

Volgens mij moet je min 12 claims omzetten om 100 aandelen te houden. Als je niet reageert dan verkoopt binck gewoon al je aandelen. Als de huidige 100 aandelen wil omzetten dan kost dat je dus 900 euro...

Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221

rschagen schreefCOLONVolgens mij moet je min 12 claims omzetten om 100 aandelen te houden. Als je niet reageert dan verkoopt binck gewoon al je aandelen. Als de huidige 100 aandelen wil omzetten dan kost dat je dus 900 euro...

Mss moet je eens bellen naar Binckbank ze zijn daar heel behulpzaam hoor! En hou ons op de hoogte.
Ikzelf heb al beslist om er via mijn 110 aandelen, 990 bij te kopen!

Ze gewoon verkopen kunnen ze niet volgens mij...

Je vind ook hier wat info: http://timon.disneylandparis.com/corpor ... l#contentj

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
collectcoins
Member
Member
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2013, 10:08

stel, je hebt 100 aandelen. deze raak je niet kwijt (die heb je al in je portefeuille). deze hebben een waarde van (momenteel) van €1,25 per aandeel. dit is €125,- in totaal dus.

voor ieder aandeel krijg je een claim voor 9 aandelen: dit betekent dat je in dit geval 9x100 = 900 aandelen BIJ mag kopen voor een prijs van €1,- per stuk.
Indien je gebruik maakt van deze optie voor alle 900 aandelen kost je dit €900,-.
Dan heb je dus in totaal 100+900 = 1000 aandelen in je portefeuille.

Ook kun je in het bovenstaande voorbeeld er voor kiezen om bijvoorbeeld 450 aandelen ipv 900 aandelen bij te komen --> dan heb je in totaal 550 aandelen in je portefeuille.

Verzilver je de claims niet? Dan houdt je de 100 aandelen gewoon in je portefeuille, maar vervalt (na een bepaalde datum) het recht op het bijkopen van aandelen op €1,-.
Gebruikers-avatar
Kiara
Member
Member
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2014, 09:22

maar als je ze nu verkoopt krijg je maar 1,26 per aandeel of krijg je als aandeel houder nog die 3 euro terug? want nu heb je dus honderden euro's verlies! normaal gesproken krijg je met zo een grote drop voor elk aandeel die je hebt 3 terug. maar dit doet Disney niet.
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221

Kiara schreefCOLONmaar als je ze nu verkoopt krijg je maar 1,26 per aandeel of krijg je als aandeel houder nog die 3 euro terug? want nu heb je dus honderden euro's verlies! normaal gesproken krijg je met zo een grote drop voor elk aandeel die je hebt 3 terug. maar dit doet Disney niet.
Ik heb nu in mijn portefeuille 110 aandelen van 1,26 euro en apart de claim 110 aandelen van 2,20 euro. Als je ze beide verkoopt heb je 3 euro terug.

Je kan die van 1.26 euro houden. En bijkopen of die van 2.20 euro apart verkopen.

Afbeelding
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar