FAQ Walt Disney World.

Alle algemene informatie over het WDW Resort
BUTTON_POST_REPLY
disneyfan29
Member
Member
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2013, 23:57

Hoi dragy

Hoeveel geld moet ik dan nog mee nemen zeg maar Voorde fooien en zo wantte reis zal zelf zou 3,500 kosten denk. Want mijn lijkt port orleans erg mooi. Bij ebookers zag ik de al staan met vlucht voor 1800. Maar daar zitten als ik zeg geen entree kaartjes bij. Daar Ga ik ebookers morgen even voor bellen voor info. Maar hoe veel dagen zou het beste zijn om alles een beetje te zien ik zeg dat er nu 14 dagen entree was voor de prijs van 7 dat is lekker. En dan had ik het idee om er 3 of 4 dagen langer te blijven om dan het resort een beetje te bij kijken. Maar ben nog nooi in Amerika geweest dus vandaar mijn vragen allemaal. En als je de verplichte fooi hebt betaald moetje dan ook nog zelf fooi geven of alleen als je hetgeen vinden service.
2004, 2005, 2006 ibis hotel
2008 2014 hotel santa fe
2013, 2018 cheyenne
2015, 2017, 2018 magic circus
2015 kyriad
2015, 2016 newport bay
2017 sequoia lodge
2017 B&B
2016 dream castle
2019 Npbc,Disneyland hotel, explores, cheyenne
Gebruikers-avatar
Tinkerbelletje
Member
Member
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2009, 17:29

disneyfan29 schreefCOLONHoi dragy

Hoeveel geld moet ik dan nog mee nemen zeg maar Voorde fooien en zo wantte reis zal zelf zou 3,500 kosten denk. Want mijn lijkt port orleans erg mooi. Bij ebookers zag ik de al staan met vlucht voor 1800. Maar daar zitten als ik zeg geen entree kaartjes bij. Daar Ga ik ebookers morgen even voor bellen voor info. Maar hoe veel dagen zou het beste zijn om alles een beetje te zien ik zeg dat er nu 14 dagen entree was voor de prijs van 7 dat is lekker. En dan had ik het idee om er 3 of 4 dagen langer te blijven om dan het resort een beetje te bij kijken. Maar ben nog nooi in Amerika geweest dus vandaar mijn vragen allemaal. En als je de verplichte fooi hebt betaald moetje dan ook nog zelf fooi geven of alleen als je hetgeen vinden service.
Het ligt er maar net aan waar je gaat eten.
Als je Quick Service eet betaal je geen fooi, maar als je Table Service eet betaal je 15% of 20% fooi.
Op http://allears.net/dining/menu kun je de verschillende menu´s bekijken van de verschillende restaurants. Je kunt zelf (ongeveer) je fooi berekenen bij het restaurant dat jij leuk vind.
DLRP 33x ~ WDW 2013 ~ DCL Magic 2015 ~ WDW 2016
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Een precies bedrag aan contact geld is natuurlijk moeilijk te zeggen. Het is te zien indien je veel kleine bedragen zal betalen (zoals aan merchandise, drankjes doorheen de dag, enkele snacks...). Let op, bij het Dining plan zit er wel al snackpunten bij (die je aan een boterkoek, fruit, flesje drank) kan geven.

Twee weken is zeker al een mooi aantal om de parken te verkennen hoor. Mocht je nog de waterparken ook doen, dan zijn een aantal extra dagen wel mooi meegenomen. Een aantal extra dagen in Orlando zelf is natuurlijk ook leuk, maar dan hoef je niet in een Disneyresort te slapen. Zo kan je zelf wat meer Amerika leren kennen en eventueel andere pretparken (zoals Universal) doen.

Port Orleans is inderdaad een zeer leuk hotel. Prins Adam van het forum is er trouwens ook al geweest en kan je misschien meer vertellen over het resort. Je vind zeker en vast ook enkele foto's in zijn TR.

Kijk zeker en vast eens de Engelse website om te vergelijken met de prijs van ebookers. Je kan je vlucht ook altijd zelf via een andere site boeken mocht die wat duurder zijn via de Engelse WDW website. Mocht je toch van plan zijn te boeken voor ebookers, ook voor hen hebben we een link op de aanbiedingspagina waarmee je het forum helpt ;) .

Veel planningsplezier!!!
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Hoi, als je onze foto's wilt bekijken van Port Orleans kan je hier terecht: http://www.cafemickey.com/forum/viewtop ... 2765#p2765

Je kan trouwens ook een pakket reis bestellen via expedia inc vlucht, hotel en eventueel huurauto.

Je tickets bestel je best gewoon online via de WDW UK site klik hier

Ivm budget is het wat je zelf wilt doen, als je elke dag gaat eten in een tafelservice restaurant mag je per dag inc fooien toch 100 dollar rekenen hoor. Je kan het natuurlijk goedkoper houden door soms een counterservice te doen!
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013, 11:13

Ik heb mijn inkom via undercouvertourist gekocht, zat ook een klein beetje korting op dan, en gratis verzending, wat ook wel aardig was!

Ik ben nu afgelopen november voor 2,5 week in de US geweest, had 1300 $ bij mij, en heb nog een 200 $ terug op de bank kunnen zetten.
Maar wij zijn ook niet elke dag (7 dagen in WDW) uitgebreid gaan ontbijten/dineren, dus hangt er wat vanaf wat je zelf wilt denk ik.

Bij de restaurants waar we wel geweest zijn, was meestal rond de 30 $ voor het eten, en een 8 $ fooi ofzo dacht ik telkens (staat ook op het bonnetje hoeveel).
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221

moorhunhe schreefCOLONIk heb mijn inkom via undercouvertourist gekocht, zat ook een klein beetje korting op dan, en gratis verzending, wat ook wel aardig was!

Ik ben nu afgelopen november voor 2,5 week in de US geweest, had 1300 $ bij mij, en heb nog een 200 $ terug op de bank kunnen zetten.
Maar wij zijn ook niet elke dag (7 dagen in WDW) uitgebreid gaan ontbijten/dineren, dus hangt er wat vanaf wat je zelf wilt denk ik.

Bij de restaurants waar we wel geweest zijn, was meestal rond de 30 $ voor het eten, en een 8 $ fooi ofzo dacht ik telkens (staat ook op het bonnetje hoeveel).
De 14dagen tickets voor uk zijn voordeliger dan de tickets voor VS zoals de tickets via undercover tourist.
Je krijgt per mail bewijs van aankoop en haalt tickets af aan elke kassa in WDW of je hotel.

Je hebt ook als voordeel dat als je pakket via uk site besteld ja makkelijk online restaurants kan reserveren en fp. Voor de populaire restaurants moet je 180 dagen vooraf reserveren of je komt er niet in! En Als je bv 10 dagen blijft slapen in WDW hotel kan je reserveren vanaf dat je dag van aankomst nog 180 dagen is, en je kan dan ook meteen reserveren voor de komende dagen! Dus je kan dan 190 dagen ver reserveren ipv 180 :)
Zo konden wij reserveren voor Be Our Guest want dit zit op 180 dagen al vol!

WDW UK site: klik hier

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
DreamingGirl
Member
Member
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2014, 10:30

Hallo iedereen,

Ik ga voor de tweede keer naar WDW maar het is de eerste keer dat we zelf boeken. We zouden graag rond 12 mei vertrekken. We dachten aan 5 dagen parken (met hopper ticket) en daarna een cruise van 4 nachten. We zijn het allemaal apart aan het uitrekenen maar dat komt vrij duur uit, zeker met de vluchten bij. Heeft er iemand ervaringen met het boeken van een pakket zoals dit? Ik vind overal dat we moeten bellen maar dat lijkt ons nogal moeilijk.
Nog een laatste vraag dan is welke restaurants jullie aanraden. We eten graag goed en vrij veel, in Parijs gaan we meestal bij Walt's, Blue Lagoon etc. We zouden ook een dining plan nemen omdat dit ons gemakkelijk lijkt. Goed plan?

Alvast bedankt!
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221

DreamingGirl schreefCOLONHallo iedereen,

Ik ga voor de tweede keer naar WDW maar het is de eerste keer dat we zelf boeken. We zouden graag rond 12 mei vertrekken. We dachten aan 5 dagen parken (met hopper ticket) en daarna een cruise van 4 nachten. We zijn het allemaal apart aan het uitrekenen maar dat komt vrij duur uit, zeker met de vluchten bij. Heeft er iemand ervaringen met het boeken van een pakket zoals dit? Ik vind overal dat we moeten bellen maar dat lijkt ons nogal moeilijk.
Nog een laatste vraag dan is welke restaurants jullie aanraden. We eten graag goed en vrij veel, in Parijs gaan we meestal bij Walt's, Blue Lagoon etc. We zouden ook een dining plan nemen omdat dit ons gemakkelijk lijkt. Goed plan?

Alvast bedankt!
Er zijn 2 mogelijkheden:

Eerste:
Je kan eens kijken om je WDW hotel en vlucht te boeken via Expedia (klik hier). Als je beide samen boekt krijg je soms mooie kortingen! Trouwens is nu echt de moment om de vluchten te boeken, januari is altijd het goedkoopste. En mei is niet lang meer!
Via die link van expedia kan je trouwens ook aanvinken dat je maar voor een deeltje van je reis een hotel nodig hebt!
Als je soms dag eerder of later vertrekt kunnen vluchten goedkoper zijn!

Je cruise kan je trouwens ook via Expedia (UK) boeken of rechtstreeks via Disneycruiseline: http://www.cafemickey.com/forum/viewtop ... =18&t=1459

De toegangstickets voor WDW kan je gewoon op de site van WDW bestellen: klik hier

Tweede
Je kan alles apart boeken, vlucht, pakket voor WDW en Cruise

WDW pakket is meestal via de UK site voordeliger! klik hier

Waar je een Disney cruise kunt boeken vind je hier: http://www.cafemickey.com/forum/viewtop ... =18&t=1459

Je moet zelf eens uitrekenen wat het voordeligste is!

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Miss Ariel
Member
Member
BerichtenCOLON 1806
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2014, 08:37

calimero schreefCOLON
Miss Ariel schreefCOLONdank je voor deze info maar mijn vraag is eigenlijk verkeerd gesteld, sorry.
Als je bv een 10 dagen all in ticket koopt, en je kiest er voor om 1 dag niet naar 1 van de 4 parken te gaan, maar wel naar een waterpark van Disney, verlies je dan ook 1 dag toegang tot de parken? Of wordt dit gewoon afgetrokken van je aantal waterparks and more punten. of hoe gaat dat dan in zn werk?
M

Bezoek aan waterparc of Disney quest gaat af van je aantal x toegang voor waterpers fun and more. Die gaat dus niet af van je toegang tot de 4 parken. Ook als je bv naar Mickey not so scary Halloween of christmas gaat en je komt bv na 15:00 uur bij park dan gebruik je je toegangskaartje voor dat feest. Dan gaat er ook niks af van je gewone toegang aantal. Wij hadden op die manier de laatste dag van onze vak in 2010 toch toegang tot magic Kingdom terwijl we dat niet op gerekend hadden.
bedankt voor de info!! dat vroeg ik me af ;)

heb op die expedia.be prijzen opgezocht wel voor augustus/ september 2015 en kom op echt erg goedkope prijzen naar mijn mening uit. vb : KAMERS & PRIJZEN (14 nachten: 13/09/2015 - 27/09/2015)
Totaal: € 2.722,08 (inclusief 2 reizigers)
Reis omvat:
VLUCHT (2 retourtickets) + HOTEL (14 nachten), belastingen & toeslagen

ik vraag me af ofdat iemand ervaringen met deze boekingsite heeft en deze dus betrouwbaar is.
waarmee kan je op deze site betalen?
wanneer boek je het beste alles? heb ergens in januari is het voordeligste gelezen.
als je een Disney hotel boekt krijgt je dan ook gewoon de voordelen zoals fast pass + boeken enzo?
vind het erg goedkoop aangezien ik een opzoeking via de website had gedaan en dit zo'n €2453.76 was
Best day ever <3 1 april 2017 our wedding day
Part of that Disney world <3
*Magical Bucketlist*
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221

Expedia.be is zeker betrouwbaar! Zal wel zonder tickets zijn, die kun je via de WDW UK site bestellen

Met je boekingsnr kan je denk ik ook wel via de WDW uk site FP en restaurants reserveren hoor https://disneyworld.disney.go.com/plan/, mail anders eens naar expedia met de vraag?

En januari is goedkoopste periode voor vluchten omdat alle maatschappijen dan veel kortingen geven, maar op is op!

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
JulieW
Member
Member
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2014, 16:17

Hey Iedereen!

Van 28 maart 2015 tot 2 April 2015 ga ik met mijn mama naar WDW.
We verblijven 5 nachten in het Walt Disney World Dolphin Hotel en doen 4 volle dagen park daarna reizen we verder door Florida.
Het hotel hebben we al geboekt via booking.com aangezien de prijs fors gedaald was!
Nu ik had enkele vragen, maar ik vind nergens een antwoord.
-Heb ik bij het WDW Dolphin Hotel ook recht op een Magic Band?
-Boek ik mijn pretparktickets via de officiële site of via een andere?
-Hopper of normale tickets?
-memorymaker erbij nemen?

Alvast bedankt en nog mijn beste wensen voor het nieuwe jaar!
Gebruikers-avatar
Tinkerbelletje
Member
Member
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2009, 17:29

-Heb ik bij het WDW Dolphin Hotel ook recht op een Magic Band?

Ik weet het niet 100% zeker, maar als je op onderstaande link klikt staat daar dat je geen recht hebt op een Magic Band in Dolphin & Swan.
http://www.wdwmagic.com/other/mymagicpl ... t-week.htm

-Boek ik mijn pretparktickets via de officiële site of via een andere?

Je kunt je pretpark tickets kopen via de officiële WDW site, dit kost je dan voor 4 dagen/2 personen EUR 524,65 of met Hopper optie EUR 631,70.

Op www.attractionticketsdirect.de kun je ook tickets kopen. Hier kosten 4 daagse tickets voor 2 personen EUR 498 of met de hopper optie EUR 574.
Scheelt dus wel wat met de officiële WDW site.

Er zijn misschien wel sites die nog goedkoper zijn, maar daarvoor moet je gewoon even een beetje rond zoeken op het internet.

-Hopper of normale tickets?

Dit moet je eigenlijk helemaal zelf bepalen.
Jullie gaan 4 dagen naar de parken, dus neem aan dat jullie alle 4 de parken 1 dag gaan bezoeken.
Het is aan jullie zelf hoe jullie dit verdelen.
Als jullie op 1 dag bijvoorbeeld na jullie bezoek aan Animal Kingdom nog doorwillen naar Magic Kingdom dan zou ik zeker de hopper optie nemen.
Kijk even op https://www.undercovertourist.com/orlan ... /#calendar hier kun je zien hoe druk het ongeveer gaat zijn in de parken en tot hoelaat de parken geopend zijn. Erg handig bij je planning.

-memorymaker erbij nemen?

Als je het leuk vind om veel foto's te hebben van jullie samen zou ik zeker een Memory Maker nemen. Er lopen heel veel fotografen door de parken die jullie samen op de foto kunnen zetten bij bijvoorbeeld Cinderella Castle of The Tree of Life.
Je krijgt hierbij ook alle foto's die in attracties gemaakt worden en bij characters, dat is ook super leuk!

Alvast heel erg veel plezier en geniet van alle voorbereidingen!
DLRP 33x ~ WDW 2013 ~ DCL Magic 2015 ~ WDW 2016
Gebruikers-avatar
JulieW
Member
Member
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2014, 16:17

Ooh super! Bedankt om te reageren Tinkerbelletje!
Nu kan ik weer even voort met voorbereiden...
Ik denk dat we sowieso de memorymaker gaan nemen!
Wel heel stom dat het juist bij dat resort niet inbegrepen zit, is het de moeite om er dan eentje aan te schaffen of is zo'n passje genoeg?

Nog eens bedankt!! :donald:
marianne
Member
Member
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2012, 21:38

Wij zouden graag naar DisneyWorld gaan maar wie niet hoe daar aan te beginnen. Ben eens gaan kijken op Expedia en zie daar staan: 'Disney-Maingate' 'World domein' 'Orlando'.... Disneyland Parijs ken ik als mijn broekzak maar ik weet niet wat ik mij moet voorstellen van DW? Ik ga ervan uit dat er meer dan één park is maar zie het niet echt hoe daaraan te beginnen. Iemand die mij wat wegwijs kan maken?
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221

Wij vonden de Magic band alvast heel handig. Geen kaartjes meer zoeken voor toegang en geen kaartjes voor fp.

Afbeelding
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar