runDisney/Magic Run Weekend 2018 DLP

Hier vind je alles terug over Rundisney in Disneyland Paris
Laura
Member
Member

Over de photopass. Het is nog nergens bevestigd dat de 36K challenge 1 bib is dacht ik. Als het wel zo is, kun je idd met 1 photopass 3 challenge lopers aan linken. Er zijn 2 types: just run met 3 bibs (alleen de hardloopfotos) en run plus parks met 6 bibs (kan je ook alle foto's uit de parken op laten zetten!).
Vorig jaar en in 2016 kreeg je in de expo jaarpas korting op de photopass. Deze zal nooit uitverkocht raken, dus als je een jaar pas hebt zou ik die pas in de expo aanschaffen.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
RunningKoen
Member
Member

Als je Santa Fe via Disney zelf hebt geboekt, kan je al wel bibs toevoegen. Reisbureau's, maar Disney zelf, verkopen al wel pakketten van verblijf + startbewijzen.
Saabilicious schreef:
Ik lees op de website van RunDisney dat de huisarts een medische verklaring moet invullen/tekenen. Prima, geen probleem! Maar deze moet voor 1 augustus ergens ingeleverd worden. Hoe ging dit vorig jaar? Is dit digitaal of moet je persoonlijk ergens langs in Frankrijk?
Inscannen en uploaden in je hardloopprofiel.
Daar geef je bijvoorbeeld ook aan welke tijd je verwacht, t-shirt maat, bewijs voor Castle to Chateau, bewijs voor je verwachte eindtijd (Vorig jaar < 1:30 op halve marathon)..

Vorig jaar was er een deadline, die meerdere keren is verzet omdat het personeel van runDisney France niet alles op tijd kon verwerken. Concreet kon tot denk ik 2/3 weken voor de wedstrijd nog dingen worden ingestuurd. Alhoewel ik dat nu uit mijn hoofd zeg.
Saabilicious schreef: Dan had ik nog een vraag over de photopass... Omdat je nu natuurlijk 3 races loopt (en mijn man ook), heb je dan bij elkaar zes bibs? Of ren je zowel de 5K, 10K en halve marathon met hetzelfde rugnummer? Dat scheelt nogal in de prijs voor de photopass...
Vorig jaar waren de 10 + 21K een startnummer, dus hou je plekken over op de photopass.

Dat geeft voor dit jaar wel een uitdaging. In Amerika gebruiken ze namelijk startbewijzen voor 2 dagen, maar die van Dopey is opgeknipt ( 5 + 10 & half + heel). Één startbewijs voor drie races zou nieuw zijn (houdt die dat vol?).
Afbeelding
PeterPan1
Member
Member

Hoe zit het normaal in de Disney hotels met ontbijttijden tijden de run dagen? En hoe zit het met uitchecktijden? Kun je daarna nog even een douche nemen?
Afbeelding
Afbeelding
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

PeterPan1 schreef:Hoe zit het normaal in de Disney hotels met ontbijttijden tijden de run dagen? En hoe zit het met uitchecktijden? Kun je daarna nog even een douche nemen?
Er was het eerste jaar voor de lopers een extra vroeg gezond/sportief ontbijt en je kon idd wat langer op kamer blijven.
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Laura
Member
Member

Wanneer je ontbijt hebt toegevoegd aan je arrangement dan kan je vanaf 5uur een runners breakfast nuttigen, en na de run kun je tot 12u nog uitgebreid ontbijten.

Je kunt bij aankomst vragen bij de receptie om een late check out, dat is dan 13uur en dat red je makkelijk met HM! (Limiet is 3,5uur voor de halve en deze gaat in wanneer de laatste loper over de start gaat. Dus ongeveer 11uur zijn echt de meesten al wel binnen.)

valerieke109
Member
Member

Is tijdens de Halve Marathon de parking al eerder open?
We logeren in het Explorers hotel en mijn zus zou me 's ochtends moeten afzetten vermits ik als enige van de groep de 36K challenge ga doen. Of rijden de bussen al eerder naar het park?
Afbeelding
Laura
Member
Member

valerieke109 schreef:Is tijdens de Halve Marathon de parking al eerder open?
We logeren in het Explorers hotel en mijn zus zou me 's ochtends moeten afzetten vermits ik als enige van de groep de 36K challenge ga doen. Of rijden de bussen al eerder naar het park?
Oef, daar weet ik niet precies een antwoord op. Ik dacht dat de parking open ging tussen 5-5:30 en dat de eerste pendelbussen van de partner hotels rond 5:45u vertrokken. Maar bindt me er niet op vast, misschien dat iemand anders de exacte tijden weet.

Ik weet wel dat iedereen buiten de Disney hotels het is gelukt om op tijd te komen! Zelf mensen die met de trein zijn gekomen, volgens mij gaat de eerste metro rond 6uur vanuit Val D'Europe? (Wederom iets wat ik niet precies weet.)

Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Laura schreef:
valerieke109 schreef:Is tijdens de Halve Marathon de parking al eerder open?
Oef, daar weet ik niet precies een antwoord op. Ik dacht dat de parking open ging tussen 5-5:30 en dat de eerste pendelbussen van de partner hotels rond 5:45u vertrokken. Maar bindt me er niet op vast, misschien dat iemand anders de exacte tijden weet.

Ik weet wel dat iedereen buiten de Disney hotels het is gelukt om op tijd te komen! Zelf mensen die met de trein zijn gekomen, volgens mij gaat de eerste metro rond 6uur vanuit Val D'Europe? (Wederom iets wat ik niet precies weet.)
De parking zal wel vroeger open gaan lijkt mij ook. En er was een vroege pendelbus, die wel overvol zat.
Je kan ook een Disney hotel boeken, geen stress om er te geraken en je kan nu al tickets bijboeken!

Afbeelding
Afbeelding
Laura
Member
Member

Het pasta diner op zaterdagavond (avond voor de HM) komt weer terug. Dit keer in hotel New York.
Vorig jaar was het in New port Bay Club en ik dacht zo'n €70 p.p.
Het is nu nog niet te boeken.Afbeelding

duck09
Member
Member

Kun je ook kaarten voor de run bestellen zonder een hotel te boeken? Zo ja, heeft iemand een link voor mij of uitleg hoe ik dat kan doen?
We hebben jaarkaarten en verblijven altijd in een "niet Disney hotel".
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

duck09 schreef:Kun je ook kaarten voor de run bestellen zonder een hotel te boeken? Zo ja, heeft iemand een link voor mij of uitleg hoe ik dat kan doen?
Het kan nog niet zonder disney hotel en wanneer het wel kan is nog niet gekend.... ze gaan eerst bekijken hoeveel ze er verkopen met hotel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Afbeelding
Afbeelding
MissMetal
Member
Member

duck09 schreef:Kun je ook kaarten voor de run bestellen zonder een hotel te boeken? Zo ja, heeft iemand een link voor mij of uitleg hoe ik dat kan doen?
Wij hebben ook jaarkaarten, maar voor het run weekend toch sequoia lodge geboekt... Als je daar 's ochtends vroeg moet zijn, ben ik toch liefst op wandelafstand van de startplaats... Ook voor t douchen na de run handiger denk ik

Verstuurd vanaf mijn HTC 10 met Tapatalk
Afbeelding
RunningKoen
Member
Member

Ben het helemaal met je eens, MissMetal.

Vooral na de races is het fijn (maar ook extreem handig) om snel te kunnen rusten, douchen enzovoort, zonder enorm af te koelen of veel te moeten wachten/wandelen.

Zeker als je de 36KM challenge doet wil je jezelf na de 5 en 10 zo fit mogelijk houden voor de halve marathon.

Voor mij is de afstand na de race al 2 jaar de grootste reden om niet alleen binnen Disney maar ook een wat beter hotel (want minder ver) te boeken. Afgelopen jaar was de finish plek ongunstig vond ik.
Afbeelding
skivlugt
Member
Member

Knoop doorgehakt. Tickets voor de Dopey run zijn geboekt :)
Laura
Member
Member

skivlugt schreef:Knoop doorgehakt. Tickets voor de Dopey run zijn geboekt :)
Gaaaf! Heb je via een travel agent geboekt?

Plaats reactie

Terug naar “Rundisney - Disneyland Paris”