Disneyland Parijs Financieel

Alles over de Aandelen en het Financiële van Disneyland Paris
Noppe77
Member
Member

Goed, ik ben zelf niet 100% thuis in de financiële wereld, dus heb even toch wat hulp / verduidelijking nodig ;-) !

Ik wil participeren in de rekapitalisatie en bezit momenteel 101 aandelen van DLP.
Dus ik kan deze 101 aandelen houden en er vanaf nu (tot 09/02) dus 909 bijkopen aan de prijs van 1 € / aandeel. Dit gebeurt via mijn bank (BNP Paribas Fortis) gewoon online, vermoed ik ?!

In totaal heb ik dan 1010 aandelen.

MOET ik deze dan nadien verkopen aan TWDC aan de prijs van 1,25 € / aandeel of niet?
Of kan ik gewoon mijn aandelen behouden en nadien eventueel zelfs nog bijkopen, tevens aan de prijs van 1,25 € tijdens een bepaalde periode of nadien aan de prijs van de gangbare koers van de beurs?

Want stilaan begin ik door het bos de bomen niet meer te zien .... En mijn interesse is niet om zware winst te maken met mijn aandelen, noch om voluit te profiteren van de voordelen van de Shareholders Club. Ik wil enkel mee een beetje helpen aan de situatie van DLP en mezelf ook wat "eigenaar" voelen (ook al is dat mili-miniem ;-) )

Alvast mijn dank voor diegene die het me wat in "mensentaal" kan verduidelijken :-) !!
Afbeelding
Afbeelding
Your dreams can come true, if you have the courage to pursue them (Walter Elias Disney)
PeterPan1
Member
Member

Noppe77 schreef:Goed, ik ben zelf niet 100% thuis in de financiële wereld, dus heb even toch wat hulp / verduidelijking nodig ;-) !

Ik wil participeren in de rekapitalisatie en bezit momenteel 101 aandelen van DLP.
Dus ik kan deze 101 aandelen houden en er vanaf nu (tot 09/02) dus 909 bijkopen aan de prijs van 1 € / aandeel. Dit gebeurt via mijn bank (BNP Paribas Fortis) gewoon online, vermoed ik ?!

MOET ik deze dan nadien verkopen aan TWDC aan de prijs van 1,25 € / aandeel of niet?
Of kan ik gewoon mijn aandelen behouden en nadien eventueel zelfs nog bijkopen, tevens aan de prijs van 1,25 € tijdens een bepaalde periode of nadien aan de prijs van de gangbare koers van de beurs?

Want stilaan begin ik door het bos de bomen niet meer te zien .... En mijn interesse is niet om zware winst te maken met mijn aandelen, noch om voluit te profiteren van de voordelen van de Shareholders Club. Ik wil enkel mee een beetje helpen aan de situatie van DLP en mezelf ook wat "eigenaar" voelen (ook al is dat mili-miniem ;-) )

Alvast mijn dank voor diegene die het me wat in "mensentaal" kan verduidelijken :-) !!
Hi! Dit gedeelte begrijp ik dan weer wel. Je moet even onderscheid maken tussen twee soorten aandelen: de nieuwe aandelen en de oude aandelen. Per claimrecht (1 per oud aandeel) kun je 9 nieuwe aandelen kopen voor 1 euro per stuk. Dit hoeft niet. Je kan er ook voor kiezen om je claimrechten te verkopen. Prijs lag vannochtend rond 2.20 euro. Je behoudt dan je oude aandeel en krijgt 2.20 euro.
De aandelen zijn jouw bezit en je beslist vervolgens zelf of je ze wilt houden of op de gewone markt wilt verkopen. Mocht je later aandelen willen bijkopen, dan kan dit op de gewone markt tegen de koers die op dat moment geldt. Je kan ook nu claimrechten kopen van mensen die ze niet willen, en daarmee nog 9 aandelen voor 1 euro per stuk bijkopen.

Je kunt ze ook verkopen aan disney company voor 1.25 al weet ik niet hoe dat werkt, maar dit kan uiteraard als dit gebeuren afgerond is niet meer. Dan kan je alleen nog op de gewone markt verkopen.
Is het zo een beetje duidelijk? :p
Afbeelding
Afbeelding
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

PeterPan1 schreef:
Noppe77 schreef:Goed, ik ben zelf niet 100% thuis in de financiële wereld, dus heb even toch wat hulp / verduidelijking nodig ;-) !

Hi! Dit gedeelte begrijp ik dan weer wel. Je moet even onderscheid maken tussen twee soorten aandelen: de nieuwe aandelen en de oude aandelen. Per claimrecht (1 per oud aandeel) kun je 9 nieuwe aandelen kopen voor 1 euro per stuk. Dit hoeft niet. Je kan er ook voor kiezen om je claimrechten te verkopen. Prijs lag vannochtend rond 2.20 euro. Je behoudt dan je oude aandeel en krijgt 2.20 euro.
De aandelen zijn jouw bezit en je beslist vervolgens zelf of je ze wilt houden of op de gewone markt wilt verkopen. Mocht je later aandelen willen bijkopen, dan kan dit op de gewone markt tegen de koers die op dat moment geldt. Je kan ook nu claimrechten kopen van mensen die ze niet willen, en daarmee nog 9 aandelen voor 1 euro per stuk bijkopen.

Je kunt ze ook verkopen aan disney company voor 1.25 al weet ik niet hoe dat werkt, maar dit kan uiteraard als dit gebeuren afgerond is niet meer. Dan kan je alleen nog op de gewone markt verkopen.
Is het zo een beetje duidelijk? :p
Je wordt in elk geval nooit verplicht je aandelen te verkopen nu niet en als alles afgerond is! Je kan ze gewoon houden.

De Walt Disney Company zou een bod moeten doen van 1.25 euro nadat iedereen de kans heeft gehad om er bij te kopen! Dit is wettelijk verplicht maar je bent niet verplicht ze te verkopen!!

Als je er wilt bijkopen moet je het voor 6 februari regelen met je bank! Zij zouden zelfs zelf contact met je moeten opnemen met de vraag of je er wilt bijkopen, dit is al gebeurt bij Binckbank klanten trouwens.
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
digikl
Member
Member

Iemand hier al iets van Belfius gehoord? Het is precies windstil daar...
Kiara
Member
Member

Nou de bank wisselt ook per dag met wat ze zeggen, maar weten geloof ik eindelijk zelf ook hoe het zit.

Wel fijn dat je gewoon je aandelen kan behouden, en nog een deel geld terug kan krijgen via claims. Ik in ons geval ga voor een klein deel bijkopen, maar niet het hele bedrag.

De bank vergeleek deze move met een ander groot bedrijf die op dezelfde manier heeft gehandeld met claims. Echter bleek na de claims actie dat er zoveel aandelen bij waren gekocht dat het aandeel was gezakt onder de 90 cent.

Kan dat hier niet gebeuren?
rosa
Member
Member

Zal toch eens de bank gaan bellen want heb zojuist n schrijven gekregen over de aandelen. Jullie zullen vast allemaal gelijk hebben maar bij mij staat er in de biref. Tegen inlevering van 1 claim en een bijbetaling van 1 euro per nieuw te ontvangen aandeel ontvangt u 9 nieuwe aandelen euro disney.
Ik heb er 100 dus zou ik met 100 euro bijbetaling er 900 bijgekocht hebben toch??? Snap er ff niks meer van
PeterPan1
Member
Member

rosa schreef:Zal toch eens de bank gaan bellen want heb zojuist n schrijven gekregen over de aandelen. Jullie zullen vast allemaal gelijk hebben maar bij mij staat er in de biref. Tegen inlevering van 1 claim en een bijbetaling van 1 euro per nieuw te ontvangen aandeel ontvangt u 9 nieuwe aandelen euro disney.
Ik heb er 100 dus zou ik met 100 euro bijbetaling er 900 bijgekocht hebben toch??? Snap er ff niks meer van
Het staat er wel goed. Tegen inlevering van 1 claim en bijbetaling van 1 euro PER nieuw te ontvangen aandeel. Voor 1 claim krijg je dus 9 nieuwe aandelen tegen betaling van 1 euro per aandeel. Voor 100 claims moet je dus 100 * 9 aandelen * 1 euro = 900 euro bijbetalen.
Afbeelding
Afbeelding
PeterPan1
Member
Member

Kiara schreef:Nou de bank wisselt ook per dag met wat ze zeggen, maar weten geloof ik eindelijk zelf ook hoe het zit.

Wel fijn dat je gewoon je aandelen kan behouden, en nog een deel geld terug kan krijgen via claims. Ik in ons geval ga voor een klein deel bijkopen, maar niet het hele bedrag.

De bank vergeleek deze move met een ander groot bedrijf die op dezelfde manier heeft gehandeld met claims. Echter bleek na de claims actie dat er zoveel aandelen bij waren gekocht dat het aandeel was gezakt onder de 90 cent.

Kan dat hier niet gebeuren?
Uiteraard kan het gebeuren dat de waarde gaat zakken. Dat is het risico van aandelen. Het kan natuurlijk ook gaan stijgen..
Afbeelding
Afbeelding
rosa
Member
Member

PeterPan1 schreef:
rosa schreef:Zal toch eens de bank gaan bellen want heb zojuist n schrijven gekregen over de aandelen. Jullie zullen vast allemaal gelijk hebben maar bij mij staat er in de biref. Tegen inlevering van 1 claim en een bijbetaling van 1 euro per nieuw te ontvangen aandeel ontvangt u 9 nieuwe aandelen euro disney.
Het staat er wel goed. Tegen inlevering van 1 claim en bijbetaling van 1 euro PER nieuw te ontvangen aandeel. Voor 1 claim krijg je dus 9 nieuwe aandelen tegen betaling van 1 euro per aandeel. Voor 100 claims moet je dus 100 * 9 aandelen * 1 euro = 900 euro bijbetalen.
oke dankjewel vond t n beetje verwarrende zin
IloveMickey
Member
Member

Ik ben nieuw op het forum en heb sinds 2009 20 aandelen. Ik heb van de Rabobank een brief ontvangen m.b.t. de claimemissie en heb ze zojuist gebeld. Ik kan inderdaad per claim en bijbetaling van € 1,- per stuk, 9 nieuwe aandelen kopen. Dit is echter niet verplicht en als ik besluit (een deel van) de claims niet te gebruiken dan gaat de Rabobank deze proberen voor mij te verkopen. Het is echter de vraag of dat iets op zal leveren omdat er nu zoveel nieuwe aandelen zijn. Ik heb Disney gemaild met de vraag hoe ik nu mijn shareholders lidmaatschap kan vernieuwen. Zij geven aan dat je in het bezit moet zijn van € 100,- aan aandelen. Aangezien mijn 20 aandelen op dit moment maar € 59,- waardoor zijn zou ik er dus een aantal bij moeten kopen. Weet iemand hoe dit zit? Ik heb namelijk ergens gelezen dat je om lid te blijven 100 aandelen moet hebben, dat is wel veel toch?

Alvast bedankt voor jullie reactie
PeterPan1
Member
Member

IloveMickey schreef:Ik ben nieuw op het forum en heb sinds 2009 20 aandelen. Ik heb van de Rabobank een brief ontvangen m.b.t. de claimemissie en heb ze zojuist gebeld. Ik kan inderdaad per claim en bijbetaling van € 1,- per stuk, 9 nieuwe aandelen kopen. Dit is echter niet verplicht en als ik besluit (een deel van) de claims niet te gebruiken dan gaat de Rabobank deze proberen voor mij te verkopen. Het is echter de vraag of dat iets op zal leveren omdat er nu zoveel nieuwe aandelen zijn. Ik heb Disney gemaild met de vraag hoe ik nu mijn shareholders lidmaatschap kan vernieuwen. Zij geven aan dat je in het bezit moet zijn van € 100,- aan aandelen. Aangezien mijn 20 aandelen op dit moment maar € 59,- waardoor zijn zou ik er dus een aantal bij moeten kopen. Weet iemand hoe dit zit? Ik heb namelijk ergens gelezen dat je om lid te blijven 100 aandelen moet hebben, dat is wel veel toch?

Alvast bedankt voor jullie reactie
Vroeger had je inderdaad minder aandelen nodig. Tegenwoordig was dat 100 aandelen. Ikzelf weet niet de regels voor de oude regeling van 20 aandelen, maar aan de andere kant, als je 9 'claims' gebruikt en daarmee 81 aandelen koopt, ben je voor 81 euro weer klaar.. Je steunt er natuurlijk wel het park mee..
Afbeelding
Afbeelding
IloveMickey
Member
Member

Ja dat is waar :-)
Kiara
Member
Member

Ik probeer nu al dagen te bellen als shareholder naar Disney, maar elke keer wordt de lijn gewoon gedisconnect. dit is toch wel typisch Disney hoor. Service is soms ver te zoeken. Vindt het zo jammer, ze gooien alles om, maar bellen voor een beetje uitleg is geheel onmogelijk.
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Kiara schreef:Ik probeer nu al dagen te bellen als shareholder naar Disney, maar elke keer wordt de lijn gewoon gedisconnect. dit is toch wel typisch Disney hoor. Service is soms ver te zoeken. Vindt het zo jammer, ze gooien alles om, maar bellen voor een beetje uitleg is geheel onmogelijk.

ze zullen heeeel veel telefoontjes krijgen denk ik
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
PeterPan1
Member
Member

Kiara schreef:Ik probeer nu al dagen te bellen als shareholder naar Disney, maar elke keer wordt de lijn gewoon gedisconnect. dit is toch wel typisch Disney hoor. Service is soms ver te zoeken. Vindt het zo jammer, ze gooien alles om, maar bellen voor een beetje uitleg is geheel onmogelijk.
Wat wil je precies weten? Misschien dat wij je kunnen helpen?
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Euro Disney SCA Financieel”