Café Mickey Babbelbox 2.0, voor leuke praatjes!

Stap binnen in ons gezellig café, maak een praatje met andere leden, stel vragen of tel samen af naar een volgend tripje.
Iejoortje
Member
Member

Herkenbaar..... Vader van mijn kids heeft ook al eens keihard gezegd dat jongste geen autisme heeft. :( Zo erg als een vader zoiets zegt. Net alsof hij zijn eigen kind niet accepteert. Zo voelde het voor mij tenminste.
Er heerst ook nog teveel het "Rain Man" idee vrees ik.....

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stitch87
Member
Member

Altijd jammer zo'n dingen te lezen :(. Hebben jullie ook zo'n systeem in Nederland dat ze zoveel mogelijk kinderen met een beperking in het gewoon onderwijs willen integreren (M-decreet)? Ben er persoonlijk niet zo voor, want volgens mij missen ze zo nog veel te veel persoonlijke begeleiding.
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator

Wat erg ieoortje. :( sommige mensen willen soms gewoon niet inzien als er problemen zijn. Dat doet mijn schoonfamilie ook bij neefjes. Ene neefje hoorde maar 15% en volgens zijn moeder had hij niks en was hij alleen maar langzaam in zijn spraakontwikkeling. Toen Michelle hem inhaalde, zei ze dat het kwam omdat zij een meisje was. :( jongetje is bijna 2 jaar ouder.

Trek je dus niks aan van anderen, je moet natuurlijk doen waar jezelf het beste bij voelt.

@stitch87, ja, hier hebben ze ook zo'n systeem waar ze dus zo veel mogelijk kindjes met "lichte" beperkingen op gewone scholen willen plaatsen. Bij Melissa zat in groep 1 een kindje met een best wel zware vorm van autisme, de juf was de hele dag bezig met hem. De school is een jaar lang bezig geweest met het overhalen van zijn vader een geschikte school voor hem te zoeken. Nu zitten er nog 2 kindjes met een lichte vorm van autisme bij melissa in de klas. Dat gaat wel goed, zo lang alles normaal is. Maar zoals vandaag met de kinderboekenweek en alle extra activiteiten, dan gaat het helemaal mis in de klas.

Vriendin van mij heeft een heel jaar moeten strijden om haar zoon naar speciaal onderwijs te kunnen brengen. Dat doet ze echt niet voor de lol. Het zit echt 20-30 minuut rijden verder dan de school van haar dochter. Maar ze wilt zo graag dat hij goede begeleiding krijgt. Hij was een "rand-gevalletje".

Sent from my iPhone using Tapatalk
Volg onze avonturen op instagram
boogschutter
Member
Member

Volgens een collega wiens neefje ook een vorm van autisme heeft hielden ze hem zo lang mogelijk op gewone school omdat school subsidie kreeg.
belachelijk.is nu veel beter af op een school waar ze weten hoe ze er mee om moeten gaan.
al eens voorzichtig tegen mijn zus gezegd.maar die wil er ook niet aan.want dan krijgt hij een stempel.
maar dan weten mensen wel dat er wat is.nu vind iedereen het een vervelend kind.wat absoluut niet sociaal is.
maar ja haar keuze.
Iejoortje
Member
Member

Ik vind het ook geen stempel, maar even een verkorte uitleg wat er aan de hand is. Maar ja, ik ben sowieso heel erg van accepteren zoals het is.
Ik ben alles bij elkaar 7 jaar aan het knokken geweest voor speciaal onderwijs. Scholen bleven maar zeggen dat het zo goed ging. Dat thuis daarna echt de boeken, schoenen en tassen door de kamer heen vlogen, dat was volgens hun zwaar overdreven door mij.
Die hele wet Passend Onderwijs is ook zwaar niks..... Kinderen moet zoveel en zolang mogelijk naar regulier onderwijs. Maar ja, soms gaat het gewoon niet.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator

Ja, ik herken dat ook van klasgenootje van melissa. Op school gaat het goed, maar dan moeten er geen bijzonderheden zijn, uitjes enz zorgen blijkbaar voor te veel prikkels. Maar eenmaal thuis, blijkbaar heeft ie dan zijn max bereikt, net wat je zegt van tassen en jassen die door de kamer vliegen, dat gebeurde daar ook. Zijn moeder wilt zelf niet dat hij naar speciaal onderwijs gaat.

Stitch87
Member
Member

Ik snap dat toch niet :(. Is het bijzonder onderwijs dan zo erg? Als ouder wil je toch altijd het beste voor je kind. Dus als je ziet dat het gewoon onderwijs niet voldoende kan bieden, dan kijk je toch uit naar iets anders en beters :/
boogschutter
Member
Member

De stiefzoon van ex zit wel op speciale school en die zeggen ook dat het veel beter gaat.
ik zou ook denken aan het kind.niet aan mezelf wat de buitenwereld denkt.
maar ja mijn kids hebben het gelukkig niet nodig we hadden altijd al door dat neefje anders was dan mijn jongens.
D-Tekenaar
Member
Member

Oh wat rot om te horen Iejoortje ... Niets is zo erg als ongeloof en onbegrip als je ergens voor moet vechten .
Weet dat je hier op het forum kan rekenen op een luisterend en begrijpend oor . We zijn er niet alleen voor Disney hoor :)
En ook privé ben je steeds welkom !!!!
moorhunhe
Member
Member

Ik was gisteren naar het Walt Disney museum geweest hier in San Francisco, echt super interessant!
Als je hier ooit moest komen, en je van Disney houd, zeker naartoe gaan!
Het gaat over zijn leven, nog voor hij geboren was (dus zijn ouders / grootouders) en dan vanaf zijn geboorte, tot hij stierf.

Er was ontzettend veel tekst om te lezen, wat verschrikkelijk vermoeiend was voor mij, maar ook heel veel filmpjes die van interviews van hemzelf kwamen.

Van Oswald tot Mickey tot Disneyland Anaheim & WDW.

Binnen een paar uurtjes vlieg ik naar Santa Ana, en dan met de "Disney bus" naar het hotel, en dan vanaf morgen 5 dagen Disneyland.
Vriendin komt 2 dagen later met de auto vanwege school, dan rijden we volgende maandag samen terug, en de volgende dag vlieg ik weer naar België.

Hoe leuk het ook allemaal is, ik zal blij zijn als ik terug naar huis kan vertrekken, hehe.
Miss Ariel
Member
Member

moorhunhe schreef:Ik was gisteren naar het Walt Disney museum geweest hier in San Francisco, echt super interessant!
Als je hier ooit moest komen, en je van Disney houd, zeker naartoe gaan!
Het gaat over zijn leven, nog voor hij geboren was (dus zijn ouders / grootouders) en dan vanaf zijn geboorte, tot hij stierf.

Er was ontzettend veel tekst om te lezen, wat verschrikkelijk vermoeiend was voor mij, maar ook heel veel filmpjes die van interviews van hemzelf kwamen.

Van Oswald tot Mickey tot Disneyland Anaheim & WDW.

Binnen een paar uurtjes vlieg ik naar Santa Ana, en dan met de "Disney bus" naar het hotel, en dan vanaf morgen 5 dagen Disneyland.
Vriendin komt 2 dagen later met de auto vanwege school, dan rijden we volgende maandag samen terug, en de volgende dag vlieg ik weer naar België.

Hoe leuk het ook allemaal is, ik zal blij zijn als ik terug naar huis kan vertrekken, hehe.
wauw gaaf zeg!!! :thumbs: ik hoop er ooit ook eens rond te lopen
nog magisch veel plezier gewenst
Best day ever <3 1 april 2017 our wedding day
Part of that Disney world <3
*Magical Bucketlist*
D-Tekenaar
Member
Member

Oh wat leuk moorhunhe :)
Ik wens je ook alvast veel plezier in Disneyland :sorc:
Tess81
Member
Member

Oh YES!!! Net via de expedia link van jullie een hotel geboekt. Met Pasen zit ik weer in DLP. Mn prinsesje gaat voor het eerst mee. (Nou ja, al 2x eerder, maar zat toen nog in mn buik).
DLP
1992 1x
2008 1x
2015 2x
2016 1x
2017 3x
2018 1x
2020 1x
2022 1x

DLC
1999 1x
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator

Tess81 schreef:Oh YES!!! Net via de expedia link van jullie een hotel geboekt. Met Pasen zit ik weer in DLP. Mn prinsesje gaat voor het eerst mee. (Nou ja, al 2x eerder, maar zat toen nog in mn buik).
:thumbs:
helemaal leuk.
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator

Totaal niet disney gerelateerd:

Melissa is 9e geworden van de 6000 inspecteurs die mee deden. Vandaag mocht ze een prijs uitreiken aan 1 van de kidsproofmusea. En ze staat in het nieuwe Nickelodeon magazine! Bedankt allemaal voor het stemmen. We hebben het echt heel erg leuk gehad en ze is super trots op dat ze 9e is geworden.

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “"Ons Café"”