Run Disney algemeen

Hier vind je alles terug over de Rundisney events, Disneyland Paris heeft zijn eigen forum in verband met Rundisney: klik hier
Laura
Member
Member

"De T-65 X-Wing Starfighter, meestal simpelweg de X-Wing genoemd is een fictieve kleine eenmans-ruimtejager uit het Star Wars universum. " Dat dus vliegen de goeierikken in haha

Heb je zeker een punt met de 5 en 10K! Maar ik denk dan: nog meer opsnuiven van de RunDisney sfeer in Amerika, nog meer medailles en nog meer character foto's!

2019 is het een weekend later, het is nu heel druk wegens kerstvakantie drukte plus marathon drukte. Dus volgend jaar zal t wel rustiger. Als we gaan, zouden wij op 4 of 5 januari vertrekken. Ik zou zeker niet een paar dagen ervoor pas vliegen, zag al heel wat Amerikanen waarvan de vlucht was gecancelled door slecht weer en ze de races missen!

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
RunningKoen
Member
Member

Laura schreef:"De T-65 X-Wing Starfighter, meestal simpelweg de X-Wing genoemd is een fictieve kleine eenmans-ruimtejager uit het Star Wars universum. " Dat dusAfbeelding vliegen de goeierikken in haha

Heb je zeker een punt met de 5 en 10K! Maar ik denk dan: nog meer opsnuiven van de RunDisney sfeer in Amerika, nog meer medailles en nog meer character foto's!

2019 is het een weekend later, het is nu heel druk wegens kerstvakantie drukte plus marathon drukte. Dus volgend jaar zal t wel rustiger. Als we gaan, zouden wij op 4 of 5 januari vertrekken. Ik zou zeker niet een paar dagen ervoor pas vliegen, zag al heel wat Amerikanen waarvan de vlucht was gecancelled door slecht weer en ze de races missen!

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
Haha, thanks voor de info!

Daar heb jij ook weer een punt. Alleen een Dopey houdt ook in dat je al bijna 40 km hebt gemaakt voordat je de marathon doet. En ik wil echt mijn tijd en prestatie van 2017 verbeteren. Dat gaat lastig tijdens een Dopey. Ik gok dat ik eerst alleen een marathon doe en in 2020 Dopey. Of meteen Dopey en geen idee hoe en wat. Twijfel twijfel twijfel. Je hebt zeker gelijk qua extra medailles, ervaringen en runDisney magic.

Je hebt helemaal gelijk! Totaal niet aan gedacht, maar ze hebben inderdaad het race weekend eentje verschoven. Dat komt mij eigenlijk beter uit als ik iets met mijn werk wil regelen. Dat houdt weer een heel andere planning in. Thanks voor de tip! :)

Edit: Ik krijg net door dat er 76 mensen zijn die een perfect status hebben op de marathon
Afbeelding
Laura
Member
Member

Het marathon weekend zit er weer op!

Afgelopen zaterdag was de halve marathon in Walt Disney World.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En zondag was de knaller: de marathon! De lopers die de Goofy Challenge liepen hebben de HM en marathon achter elkaar gelopen, en de Dopey Challenge heeft alle races gelopen! De 5K, 10K, HM en na deze 3 races waren ze nog niet eens op de helft van de totale 48.6 mijl, want hierna liepen ze ook nog de marathon!

Afbeelding
Afbeelding

En als verassing kregen alle marathons lopers bij de finish nog een speciale Mickey Ears hoed, met het logo van de 25e verjaardag van de marathon!
Afbeelding

Bron: #runDisney Facebook en Twitter

Laura
Member
Member

RunningKoen schreef:

Haha, thanks voor de info!

Daar heb jij ook weer een punt. Alleen een Dopey houdt ook in dat je al bijna 40 km hebt gemaakt voordat je de marathon doet. En ik wil echt mijn tijd en prestatie van 2017 verbeteren. Dat gaat lastig tijdens een Dopey. Ik gok dat ik eerst alleen een marathon doe en in 2020 Dopey. Of meteen Dopey en geen idee hoe en wat. Twijfel twijfel twijfel. Je hebt zeker gelijk qua extra medailles, ervaringen en runDisney magic.

Je hebt helemaal gelijk! Totaal niet aan gedacht, maar ze hebben inderdaad het race weekend eentje verschoven. Dat komt mij eigenlijk beter uit als ik iets met mijn werk wil regelen. Dat houdt weer een heel andere planning in. Thanks voor de tip! :)

Edit: Ik krijg net door dat er 76 mensen zijn die een perfect status hebben op de marathon
Klopt, dat je nog niet eens op de helft van je km's zit na de 5-10-HM vind ik wel een eng idee. En ik zou me na de eerste 3 races echt terug moeten trekken in het hotel/zwembad, en niet eigenwijs de hele dag daarna nog in het park lopen. Dát zou ook nog een uitdaging worden, hou Laura weg uit de parken. :lol:
Zelf denk ik ook een beetje over Dopey: ben toch al zoveel geld kwijt, dan kan ik net zo goed alle races doen. Ben ook bang dat ik anders spijt krijg wanneer ik 'maar' 1 race zou doen en verder niets.

Oh, ik hoop zo dat in 2019 CA races weer terugkomen! Zou Star Wars ook wel erg leuk vinden, maar mijn vriend heeft er helaas niets mee... Tinkerbell (en Princess) vinden we beide niet zo, en Disneyland HM weekend schijnt ontzettend druk te zijn, dus blijft alleen Superheroes over voor ons in CA.

RunningKoen
Member
Member

Heb een halve uitnodiging liggen voor Wine en Dine '18, en bijna concreet iets voor WDW full & Dopey '19. Lastig allemaal.

Ben benieuwd wat jullie doen. Ik gok dat er in 2019 ook nog geen DLR races zijn, ik ga er niet van uit in ieder geval.
Afbeelding
Laura
Member
Member

Walt Disney World Marathon Weekend in cijfers!

Afbeelding

All stats provided by runDisney prior to the start of the races.
2018 Walt Disney World Marathon By The Numbers
Participation
808,000—runners have participated in Walt Disney World Marathon Weekend events since 1994
363,000—runners have tackled the Walt Disney World Marathon alone
187,000—runners participate in runDisney races each year
100,000—runners and spectators expected at the 2018 Walt Disney World Marathon Weekend
97,000—registrations for the 2018 Walt Disney World Marathon Weekend, with many runners completing multiple races
26,000—runners registered for the Walt Disney World Half Marathon
25,500—2018 Walt Disney World Marathon registrations
15,000—runners registered for the Walt Disney World 5K
14,700—registations for the Walt Disney World 10K
9,000—Goofy’s Race and a Half Challenge registrants, who complete both the half-marathon and marathon
4,000—kids registered for the runDisney Kids Races
2,800—Dopey Challenge registrants, who complete all of the 5K, 10K, half-marathon and marathon
600+—runners have completed every 48.6-mile Dopey Challenge since 2014
88—countries represented
76—”Perfect” runners, who have finished every Walt Disney World Marathon since 1994, are registered in 2018. 45 of them are from Florida.
Supplies
2.5 million—ounces of water distributed to runners
1 million—photos Disney photographers will snap during race weekend
365,000—photos more than 125 photographers will take during the 2018 Walt Disney World Marathon alone
42,000—cones along the courses
30,000—pounds of ice put to use
117,000—bananas given to runners
14.1—miles of fencing throughout the courses
History
8,200—runners at the first Walt Disney World Marathon. 25 years later, 25,500 runners will toe the line.
1994—year of the first Walt Disney World Marathon
1996—the first 5K was introduced
1998—the half-marathon was added to marathon day
2003—the “Perfect” program debuted with 152 runners who had finished every Walt Disney World Marathon. 76 are left.
2006–Goofy’s Race and a Half Challenge was introduced, and the half-marathon moved to a separate day
2013—the Walt Disney World Marathon became the first major marathon in the world where women outnumbered men at 51% of the field
2014—year of the first Dopey Challenge and the first 10K
2015—debut of the Disney Castaway Cay Challenge, a special 5K race on Disney Cruise Line’s private Bahamian island
2018—25th anniversary of the marathon and 5th anniversary of Dopey Challenge
2:31:54—women’s marathon event record, set in 1995 by Judit Nagy of Hungary
2:11:50—men’s marathon event record, set in 1995 by Leonid Shvetsov of Russia
1:13:04—women’s half-marathon event record, set in 1999 by Taeko Terauchi of Japan
1:05:26—men’s half-marathon event record, set in 2013 by Mike Morgan of Michigan
25—years the Walt Disney World Marathon has been running
13—years in a row a Brazilian man has won the Walt Disney World Marathon, split between Adriano Bastos and Fredison Costa
6—medals Dopey Challenge finishers take home. One each for the 5K, 10K, half-marathon, marathon, Goofy Challenge, and Dopey Challenge
5—race weekends in the runDisney series in 2018. 4 at Walt Disney World in Florida, and 1 at Disneyland Paris
5—year anniversary of the Dopey Challenge
2—times in history Walt Disney World Marathon champions won prize money
1—Walt Disney World Marathon medal did not feature Mickey Mouse ears: the first one in 1994

Bron: iemand in Facebookgroep runDisneyrun heeft dit geplaatst, en vermelde er geen bron bij.

Laura
Member
Member

RunningKoen schreef:Heb een halve uitnodiging liggen voor Wine en Dine '18, en bijna concreet iets voor WDW full & Dopey '19. Lastig allemaal.

Ben benieuwd wat jullie doen. Ik gok dat er in 2019 ook nog geen DLR races zijn, ik ga er niet van uit in ieder geval.
halve uitnodiging? Maak er snel een hele van dan ;) Nu twijfelt mijn vriend weer of we Dopey 2019 wel zouden doen... Dus wordt nog een welles nietes spel tot april :roll: (Ik las nu ook al dat men niet verwacht dat het dit keer snel uitverkoopt, omdat de 5th anniversairy al is geweest)

RunningKoen
Member
Member

Laura schreef:
RunningKoen schreef:Heb een halve uitnodiging liggen voor Wine en Dine '18, en bijna concreet iets voor WDW full & Dopey '19. Lastig allemaal.

halve uitnodiging? Maak er snel een hele van dan ;) Nu twijfelt mijn vriend weer of we Dopey 2019 wel zouden doen... Dus wordt nog een welles nietes spel tot april :roll: (Ik las nu ook al dat men niet verwacht dat het dit keer snel uitverkoopt, omdat de 5th anniversairy al is geweest)
W&D '18 is er vrijwel zeker uit voor mij. Ik krijg het erg moeilijk rond met werk, helemaal gezien andere rundisney races die in dat schooljaar vallen (Magic Run Weekend '18 & Full Marathon weekend '19).

Dopey 2019 is definitief daardoor. Details erom heen ben ik nu aan het uitwerken. Eventueel alleen de marathon als ik tijdens die van rotterdam slecht loop.

In 2020 wil ik sowieso Parijs & een USA race doen.

Pff Besef me nu dat ik hier veel te veel over nadenk en plannen maak..
RunDisney wordt een 5 jaren plan, inclusief inplannen wanneer je ervoor spaart :oops: :oops:
Afbeelding
D-Tekenaar
Member
Member

25th Anniversary Walt Disney World Marathon Weekend Highlights

EleanorJM
Member
Member

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum en ben druk bezig geweest om de oude topics door te spitten.

Vooralsnog staat dlp 2018 op de planning, maar vrienden laten het afweten.
Het lijkt er dus op dat ik alleen ga. Ik wil het. Iet nog eens missen.

Ik kan hier helaas geen ervaringen over vinden.

Hebben jullie hier tips voor?
Afbeelding

Afbeelding

RunDisney Paris 2018, 2019
RunDisney Wine & Dine 2018
RunDisney Dopey Challenge 2019
RunDisney Star Wars Rivalrun 2020
Laura
Member
Member

EleanorJM schreef:Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum en ben druk bezig geweest om de oude topics door te spitten.

Vooralsnog staat dlp 2018 op de planning, maar vrienden laten het afweten.
Het lijkt er dus op dat ik alleen ga. Ik wil het. Iet nog eens missen.

Ik kan hier helaas geen ervaringen over vinden.

Hebben jullie hier tips voor?

Het topic van de editie van 2018 staat in "runDisney/Magic Run Weekend 2018 DLP":
http://www.cafemickey.com/forum/viewtop ... js#p129109

Ik ben in 2016 en 2017 naar alle Parijs races geweest. Ik heb hier tripreports over gemaakt:

2016:
http://www.cafemickey.com/forum/viewtop ... 118&t=2690

2017:
http://www.cafemickey.com/forum/viewtop ... 146&t=3172

Voor vragen over de DLP 2018 editie kun je het beste terecht in het eerste genoemde topic. Dit topic "runDisney algemeen" is voor alle edities buiten DLP :)

In 2018 ga ik weer aan alle races meedoen. Veel leesplezier met de topics ;)

Laura
Member
Member

Disney Hardloopkleding die verkrijgbaar was bij de Expo begin dit jaar bij het marathon weekend in WDW is nu verkrijgbaar bij TrenD op Disney Springs!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tot heden nog niet online te koop, het merk is runD.
Algemene prijzen: $45 voor topjes, $60 voor rokjes, $75 voor lange tights.

Bron: runDisneyrun

Laura
Member
Member

Medailles van runDisney’s Star Wars Half Marathon – The Dark Side weekend, 19-22 April 2018!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
First Order Challenge: 10K + Half Marathon

Afbeelding
Virtual Half Marathon

Afbeelding
Kessel Run: Half marathon Dark Side + Virtual Half Marathon

Bron: starwars.com

Bump
Member
Member

Geweldige medailles! Baal nu wel dat ik niet de 10 en de challenge ga doen.
MagieDeDisney
Member
Member

Bump schreef:Geweldige medailles! Baal nu wel dat ik niet de 10 en de challenge ga doen.
Zelfde verhaal hier! Vind de rode praetorian guards echt geweldig :lol:
Youtube | Instagram | WDW Cast Member 2018
"Well, that's the good part I guess. You get to go find a new dream."
9-2019 Disneyland Paris RunDisney
5-2020 Princess RunDisney DLP?
1-2023 Walt Disney World Marathon Weekend?
~ Anneke
Plaats reactie

Terug naar “Rundisney - Wereldwijd”