Parijs

D-Tekenaar
Member
Member

Ik weet dat er vanuit Parijs een Metro gaat naar station van DLP .
Deze hebben we al eens genomen tijdens een bezoek aan Parijs .
Maar dit is al heel erg lang geleden dus verontschuldig mij als ik een fout maak.
In u plaats zou ik gaan voor 2 hotels ! één hotel in Parijs voor het bezoek aan de lichtstad en één Disney of Disney Partner hotel met een een mooi arrangement.
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

happy schreef:Hallo iedereen,
Wij willen tijdens de Paasvakantie naar Parijs met onze twee kinderen van 11 en 13 jaar. Nu kan je natuurlijk niet naar Parijs zonder een bezoek te brengen aan Disney.
We willen graag 5 dagen in een hotel in de buurt verblijven en dan losse tickets boeken. Ik zag dat je via de Nederlandse site tickets voor 3 dagen 2 parken kan boeken voor de prijs van 2 dagen.
Nu mijn vraag: is dit de voordeligste optie of kunnen we toch beter een arrangement boeken?
Als we naar het centrum van Parijs willen, waar nemen we dan best de trein en is dat makkelijk te doen met twee kinderen?
Ik hoop dat iemand ons een beetje op weg kan helpen want Disney is niet nieuw voor ons maar naar Parijs wel en het lijkt me allemaal nogal ingewikkeld.
Alvast bedankt!
Het goedkoopste zal zijn via de Belgische DLP site een arrangement boeken denk ik. Omdat het dan gratis verblijf en tickets is voor kinderen tot en met 11jaar! Je vind de Belgische acties :hier. De RER (trein) vanuit DLP is heel makkelijk. Het station ligt tussen Disney Village en de parken en je bent op 40 min in het centrum van Parijs! Best eens leuk om Parijs te bezoeken.

Afbeelding
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
happy
Member
Member

Bedankt voor de snelle reacties. :D

Ik ga het allemaal nog eens bekijken. Ik ken de prijzen nu niet meer uit het hoofd, maar 4 nachten in Dream Castle zit aan 400 euro en losse tickets voor ons 4 voor 3 dagen 2 parken kwam op 500 euro. Een arrangement voor 2 dagen zat al rond de 700 euro, vandaar dat ik dacht om overnachting en tickets apart te nemen en met de trein naar het centrum van Parijs te gaan.

Vooral de trein was me nogal onduidelijk. Het plannetje is wel heel overzichtelijk.
Annet
Member
Member

Je staat vanaf Disneyland met de RER zo in Parijs. Lijn A kun je in het centrum uitstappen.
happy
Member
Member

Dank je,
kaartjes kan ik op het station zelf kopen veronderstel ik, of is het beter dat ik die op voorhand aanschaf?
Annet
Member
Member

Ik weet niet eens of dat kan, op voorhand. Die kun je gewoon op het station kopen bij het loket of uit de automaat.
eve_des
Member
Member

Hoi,

Wij gaan deze zomer naar Disneyland, 4 dagen in hotel Cheyenne. Met 2 kindjes van 7 en 4 jaar ( keuze van mijn oudste zoontje ter ere van zijn eerste communie.) 2 jaar geleden zijn we ook geweest in hotel New York. Nu hadden we graag eens de Eifeltoren bezocht tijdens ons bezoek. Ik had ergens gelezen op internet dat er rechtstreeks en trein gaat vanuit Disneyland naar de Eifeltoren. Klopt dit? Is het een trein of metro?
Als dit klopt hoelang doe je hierover? En is dit te doen met kindjes? Allerlei info omtrent dit mag je me geven. Alvast bedankt!
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

eve_des schreef:Hoi,

Wij gaan deze zomer naar Disneyland, 4 dagen in hotel Cheyenne. Met 2 kindjes van 7 en 4 jaar ( keuze van mijn oudste zoontje ter ere van zijn eerste communie.) 2 jaar geleden zijn we ook geweest in hotel New York. Nu hadden we graag eens de Eifeltoren bezocht tijdens ons bezoek. Ik had ergens gelezen op internet dat er rechtstreeks en trein gaat vanuit Disneyland naar de Eifeltoren. Klopt dit? Is het een trein of metro?
Als dit klopt hoelang doe je hierover? En is dit te doen met kindjes? Allerlei info omtrent dit mag je me geven. Alvast bedankt!
De RER lijn A rijdt in 40 min naar het centrum van Parijs, het is eigenlijk een Metro die buiten Parijs boven de grond rijdt. Het is zeker te doen! Er bestaat ook de mogelijkheid om vanuit je hotel een bustrip te boeken naar Parijs. Dit kan via de reserveringslijn van Disney.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
ElsV
Member
Member

Nog een tipje: Als je uit Lille Europe naar Parijs reist,kan je in de krantenwinkeltjes in, Lille Europe een carnet metrotickets(10losse tickets) kopen,ze ontsnap je aan de drukte in het metrostation in Parijs!
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Disneyland Paris Express

Van de Lichtstad naar de plek van de dromen, beleef een unieke belevenis door een uitstap naar Parijs en de toegang tot de Disney Parken te combineren.

Afbeelding

Disneyland Paris Express: Alle magie op één dag!

Disneyland Paris Express biedt dagelijks pendelbussen aan tegen voordelige prijzen voor het hele gezin en vertrekt vanaf 4 gemakkelijk gelegen locaties in het centrum van de stad:
Gare du Nord, Opéra, Madeleine en Châtelet.

Tickets zijn ook in Parijs verkrijgbaar bij:
• De receptie van een aantal geselecteerde hotels in Parijs
• Vedettes de Paris: Port de Suffren (bij de Eiffeltoren)
• Je kunt ook dagelijks contact opnemen met de plaatselijke reservingsservice van Disneyland Paris Express 08.00 tot 20.00 uur op 0900 34 76 39 65, Dit gesprek kost 1 euro per gesprek, plus uw gebruikelijke belkosten.

Disneyland Paris Express: Routebeschrijving
Tot 31 maart 2015

Vertrek vanuit Parijs:

GARE DU NORD: 08.30 uur
OPERA: 08.40 uur
MADELEINE: 08.50 uur
CHATELET: 09.00

Aankomst in Disneyland® Paris: 10.00 uur
Vertrek uit Disneyland Paris: 20.00 uur

Het bovenstaande overzicht is onderhevig aan het verkeer.

Disneyland Paris Express: Praktische informatie

Hoe in te stappen in de Disneyland® Paris Express-shuttle?

Je hebt keuze uit 4 shuttle-opstapplaatsen in Parijs (je zitplaats is voor de hele route gereserveerd):
• Gare du Nord: 83, rue de Maubeuge
• Opéra: 8, Place de l'Opéra
• Madeleine: 3, Boulevard Malesherbes
• Châtelet: 1 Place du Châtelet.

Wees 15 minuten voor vertrek van de Disneyland Express-shuttle aanwezig op de opstapplaats.
Aankomst en vertrek op de parkeerplaats voor bussen van Disneyland® Paris (10 minuten lopen vanaf de ingang van de Parken, via het bewegende looppad).
Rolstoel te huur via 'Strollers and Wheelchair Rental' (verhuur rolstoelen en kinderwagens) bij de ingang van de Parken.

Disneyland Paris Express: Algemene Verkoopvoorwaarden

Tickets zijn niet inwisselbaar, worden niet terugbetaald en kunnen niet worden gewijzigd. Passagiers dienen minstens 15 minuten voor vertrek aanwezig zijn. Taste & Tour behoudt zich het recht voor een tour aan te passen of annuleren om veiligheidsredenen. Reisschema's en tourroutes zijn onderhevig aan verandering. Taste & Tour is niet verantwoordelijk voor persoonlijke eigendommen en spullen die in de bussen achterblijven. Bussen zijn niet uitgerust voor rolstoelgebruikers.
Disneyland Paris Express wordt verzorgd door Taste & Tour, 25 rue Godot de Mauroy 75009 Parijs. Een Besloten Vennootschap met een kapitaal van € 100.000. SIREN 532 352 564 - RCS PARIJS - Registratie IM075110167.

Bron Disneyland Paris

Afbeelding
Afbeelding
Angel007
Member
Member

Wij willen in juli graag een dagje naar Parijs gaan. we zijn met 2 volwassenen en 1 kind van 4j.
Het plan is dus om in het centrum van Parijs de Batobus (boot) te nemen i.p.v. de metro, deze kost ons 16 euro voor een volwassene en 7 euro voor kind. Maar nu mijn vraag: Wat is de goedkoopste manier (kaartje) om van Disney (station) naar Parijs (centrum) heen en terug te gaan?
We opteren deze keer echt wel voor de boot i.p.v. metro, omdat je hier weinig tijd heb met in/uit stappen enz en we dus met een kind zijn, en niet met ons 2 zoals in 2010, de boot gaat zij zelf ook veel leuker vinden.
Tale as old as time, Song as old as rhyme
Certain as the sun , Rising in the east
Beauty and the beast
pluto71
Member
Member

wij willen ook eens een dagje parijs gaan doen als we naar disney gaan eind deze maand, bedoeling is van te parkeren op de parking van disneyland en van daaruit met de metro naar Parijs, we willen dus 1 dag Parijs doen, wat is dan de beste opties qua tickets? ik las dat je de RER lijn A moet nemen, wat is de laatste metro terug naar disneyland dan?

Alvast bedankt :)
ElsV
Member
Member

pluto71 schreef:wij willen ook eens een dagje parijs gaan doen als we naar disney gaan eind deze maand, bedoeling is van te parkeren op de parking van disneyland en van daaruit met de metro naar Parijs, we willen dus 1 dag Parijs doen, wat is dan de beste opties qua tickets? ik las dat je de RER lijn A moet nemen, wat is de laatste metro terug naar disneyland dan?

Alvast bedankt :)
Ik denk dat de metro tot middernacht rijdt,best eens navragen in het station!
ik zou een ticket heen en terug naar Disneyland nemen en in Parijs zelf een carnet(10losse tickets) wij nemen die altijd omdat we niet altijd weten hoe vaak we de metro gaan nemen!
pluto71
Member
Member

kan je die carnet niet nemen bij het station van disneyland dan? en dan die ticketjes ook gebruiken om naar parijs te reizen?
ElsV
Member
Member

pluto71 schreef:kan je die carnet niet nemen bij het station van disneyland dan? en dan die ticketjes ook gebruiken om naar parijs te reizen?
Ik heb nog met carnetticketjes tot buiten Parijs gereisd (was naar familie) maar terug zijn we met de bus geweest!
ik weet wel dat die carnet ticketjes maar 1,46 € per rit zijn en in principe maar voor bepaalde zones (kdenk dat wij gewoon geluk hadden dat we geen controle hadden)
Wat we laatst wel ontdekt hebben (na vele keren Parijs) is dat je zo een ticketje ongeveer een uur kan gebruiken! Wij waren naar het hotel geweest en dachten we gaan het ticketje nog eens proberen en dat ging, dus hebben we dat telkens geprobeerd maar tging niet altijd hoor!
Ticket heen en terug naar Disneyland kost 15€
Ik heb de app " visit paris by metro " (officiële RER metroapp) staan ,daar vind je veel info op ook over tickets ,gewoon in het Nederlands hoor! Je kan de app ook offline gebruiken!
Je kan ook een paris visite ticket kopen dan kan je kiezen in hoeveel zones je reist! Voor Disney heb je de 5 zones nodig en dat komt op 22,50 € denk ik,nu ik dit alles bekijk komt dat goedkoper uit zeker als je maar 1 keer naar Parijs gaat! Ik denk altijd ik ga nog terug,dus die carnetjes miskomen niet voor mij!
Nog vragen over Parijs roep maar he!
Plaats reactie

Terug naar “Bezienswaardigheden In De Omgeving”