Daar hebben wij inderdaad ook aan zitten denken, maar we hebben de Groundtransportation al bijgeboekt...
Dus als we een dag eerder zouden gaan, gooien we dat geld eigenlijk weg en moeten we zelf vervoer regelen naar de haven.
Disney Cruise Line FAQ
- Tinkerbelletje
- Member

DLRP 33x ~ WDW 2013 ~ DCL Magic 2015 ~ WDW 2016
- Prins Adam
- Beheerder

Wij hebben enkele weken terug ook onze tijd om aan boord te gaan kunnen kiezen. Wij konden al kiezen voor een tijdstip vanaf 11uur en uit ervaring van de vorige keer kan ik zeggen dat je best zo vroeg mogelijk aan boord gaat, zo heb je toch een beetje extra tijd aan boordTinkerbelletje schreef:Ik heb een vraagje aan de mensen hier die ervaring hebben met een Europese cruise.
Vanaf volgende week kan ik een vlucht gaan boeken bij KLM voor volgend jaar juni naar Kopenhagen (ja ik ben er graag vroeg bij)
Nu vraag ik me alleen heel erg af wat een goede tijd is om te vliegen, ofwel hoe laat moet ik zorgen dat ik aankom?
Ik heb gelezen dat het boarden rond 13:00 u begint en iedereen om 16:00 u aan boord moet zijn.
Verder kan ik niet echt veel info vinden (en al helemaal niet over de cruises van 2015)
Ik weet dat hier mensen zijn die al eens een Mediteraanse cruise gemaakt hebben en ik denk dat dit wel te vergelijken is met elkaar. Hoop dat iemand me kan helpen, zodat ik volgende week rustig tickets kan boeken.
Voor de terugkeer is het zo dat ze je ten laatste om 9 uur van het schip willen, liefst zelfs nog vroeger. Daar moet je dan ook rekening mee houden voor je terugvlucht.
Movht je tickets boeken via Expedia: klik hier of via ebookers: klik hier (als je op 1 van die sites hotel combineert met vlucht krijg je extra korting)
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

- Tinkerbelletje
- Member

Dankjewel, daar heb ik wel wat aan!
Was al een beetje van plan om een vroege vlucht te nemen, kan nooit kwaad ergens op tijd te zijn
En mocht er wat vertraging zijn kan het ook geen kwaad.
Ik neem aan dat de transfers van Disney af & aan rijden van vliegveld naar haven?
Of moet je daar ook een tijd voor reserveren?
Was al een beetje van plan om een vroege vlucht te nemen, kan nooit kwaad ergens op tijd te zijn
En mocht er wat vertraging zijn kan het ook geen kwaad.
Ik neem aan dat de transfers van Disney af & aan rijden van vliegveld naar haven?
Of moet je daar ook een tijd voor reserveren?
Hey Tinkerbelletje,
Toen wij vorig jaar een Amerikaanse cruise geboekt hebben, zijn wij de dag voordien al vertrokken met het vliegtuig. We hebben toen een hotelletje in de buurt van de luchthaven geboekt. De volgende morgen zijn wij, gratis met de hotelshuttle, teruggekeerd naar de luchthaven om van daaruit onze groundtransportation te gebruiken
. Is dus ook perfect mogelijk!
Om gebruik te maken voor groundtransportation moet je je gewoon aanmelden aan de balie, je ontvangt een gekleurd kaartje met een tijdstip op om daarna met de car richting Disney Cruise te vertrekken
Toen wij vorig jaar een Amerikaanse cruise geboekt hebben, zijn wij de dag voordien al vertrokken met het vliegtuig. We hebben toen een hotelletje in de buurt van de luchthaven geboekt. De volgende morgen zijn wij, gratis met de hotelshuttle, teruggekeerd naar de luchthaven om van daaruit onze groundtransportation te gebruiken
Om gebruik te maken voor groundtransportation moet je je gewoon aanmelden aan de balie, je ontvangt een gekleurd kaartje met een tijdstip op om daarna met de car richting Disney Cruise te vertrekken
Places of Magic: Walt Disney World (1998 + 2010) - Disneyland California (2011) - Disneyland Paris (1996 + 2007 - ...) - Disney Cruise Line (2013)
"Think, Believe, Dream, Dare" ~ Walt Disney
-
Goofycollector
- Member

Het meeste is hierboven al vermeld, maar hierbij ook mijn ervaring.
Vorige jaar een cruise gemaakt vanaf Barcelona en daarbij 2 nachten eerder gegaan zodat je, nog wat van de stad zelf kunt zien, en geen vertraging kan oplopen met het vliegtuig.
Dit jaar maken we een cruise vanaf Venetië en doen we dat weer.
Ik begrijp echter dat je daadwerkelijk op de dag zelf zult aankomen en dan raad ik je gewoon aan, zo vroeg mogelijk, het schip wacht namelijk niet op je en vroeg op het schip zijn is juist alleen maar leuker!
Zodra je de mogelijkheid hebt online in te checken (voor de cruise) kun je de vroegste tijd aanklikken die mogelijk is om aan boord te gaan. Mocht je qua vlucht dan nog steeds wat vroeg zijn, een rondje langs de winkeltjes op de luchthaven en even wachten in de cruise terminal is ook geen straf
Vorige jaar een cruise gemaakt vanaf Barcelona en daarbij 2 nachten eerder gegaan zodat je, nog wat van de stad zelf kunt zien, en geen vertraging kan oplopen met het vliegtuig.
Dit jaar maken we een cruise vanaf Venetië en doen we dat weer.
Ik begrijp echter dat je daadwerkelijk op de dag zelf zult aankomen en dan raad ik je gewoon aan, zo vroeg mogelijk, het schip wacht namelijk niet op je en vroeg op het schip zijn is juist alleen maar leuker!
Zodra je de mogelijkheid hebt online in te checken (voor de cruise) kun je de vroegste tijd aanklikken die mogelijk is om aan boord te gaan. Mocht je qua vlucht dan nog steeds wat vroeg zijn, een rondje langs de winkeltjes op de luchthaven en even wachten in de cruise terminal is ook geen straf
- Tinkerbelletje
- Member

Daar ben ik nog een keer met een vraagje.
Als ik een terugvlucht boek die om 12:35 uur vertrekt, zou dit dan haalbaar zijn?
Ik heb dit wel ergens online gevonden
"Copenhagen Ground Transfers
Direct motor coach transfers from Copenhagen Airport to the Port of Copenhagen are available to purchase for Guests who arranged independent flights. The recommended flight arrival time is before 1:00 p.m.
For Guests departing from Copenhagen Airport following their cruise, the recommended flight departure time is on or after 12:30 p.m"
De eerstvolgende tijd om te vliegen is 16:10 uur.
Nu zou dit geen probleem zijn als we onze koffers nog ergens kwijt kunnen, maar of dit zo is weet ik natuurlijk ook niet.
Wat zouden jullie doen?
Als ik een terugvlucht boek die om 12:35 uur vertrekt, zou dit dan haalbaar zijn?
Direct motor coach transfers from Copenhagen Airport to the Port of Copenhagen are available to purchase for Guests who arranged independent flights. The recommended flight arrival time is before 1:00 p.m.
For Guests departing from Copenhagen Airport following their cruise, the recommended flight departure time is on or after 12:30 p.m"
Nu zou dit geen probleem zijn als we onze koffers nog ergens kwijt kunnen, maar of dit zo is weet ik natuurlijk ook niet.
Wat zouden jullie doen?
- Prins Adam
- Beheerder

Eigenlijk staat het antwoord op de Disney site zelf het.... Vanaf 12u30. Is de prijs gelijk?Tinkerbelletje schreef:Daar ben ik nog een keer met een vraagje.
Wat zouden jullie doen?
Via welke site zou je boeken?

- Tinkerbelletje
- Member

Prijs is gewoon gelijk.
Ik heb even overleg gehad met een vriendin die bij cheaptickets werkt.
Zij adviseerd de vlucht van 16:10 te nemen, omdat als de vlucht van 12:35 vervroegd wordt we misschien in de problemen komen.
Is misschien ook beter zo, lekker rustig aan doen.
Kunnen vast ergens onze koffers kwijt voor een paar uur.
Heb nu bij cheaptickets geboekt, kreeg nog extra korting via die vriendin wat mooi meegenomen is.
Toch bedankt voor het antwoord
Zij adviseerd de vlucht van 16:10 te nemen, omdat als de vlucht van 12:35 vervroegd wordt we misschien in de problemen komen.
Heb nu bij cheaptickets geboekt, kreeg nog extra korting via die vriendin wat mooi meegenomen is.
- Prins Adam
- Beheerder

Ze heeft mss wel gelijk want onze vlucht is ook vroeger als we terug komen in augustus! Maar 20 min maar stel je voor dat het te vroeg is en je moet haasten, als je relaxt terugkomt van cruiseTinkerbelletje schreef:Prijs is gewoon gelijk.
Alvast nog veel aftelplezier!

Tinkerbelletje schreef:Prijs is gewoon gelijk.
Ik zou ook een latere vlucht terug nemen... Je bent dan nog lekker relaxed, en dat is toch veel leuker om terug te keren naar huis na een Disneyvakantie
Places of Magic: Walt Disney World (1998 + 2010) - Disneyland California (2011) - Disneyland Paris (1996 + 2007 - ...) - Disney Cruise Line (2013)
- Maria-Anna
- Member

Zijn die tijden ook vooraf vast te leggen?*Kitty* schreef: Als je trouwens ten laatste om 9uur van het schip vertrekt, moet je je ook niet haasten om een bus te nemen naar de luchthaven, rushen naar de incheckbalie van de luchthaven, ...
We hebben wel de tijd van aan boord gaan doorgegeven.
Maar de tijd dat je van boord moet staat er niet bij volgens mij.
.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
Als nieuweling kan je je tijd van vertrek niet vastleggen, en moet je ten laatste om 9uur/9.30uur het schip verlaten (zodat er kan opgeruimd worden en er de nieuwe gasten kunnen ontvangen worden tegen de middag). Wanneer je tot de Castaway Club behoort (wanneer je dus meer dan één cruise hebt gevaren), krijg je de luxe om je vertrekuur wel door te geven.Maria-Anna schreef:Zijn die tijden ook vooraf vast te leggen?*Kitty* schreef: Als je trouwens ten laatste om 9uur van het schip vertrekt, moet je je ook niet haasten om een bus te nemen naar de luchthaven, rushen naar de incheckbalie van de luchthaven, ...
We hebben wel de tijd van aan boord gaan doorgegeven.
Maar de tijd dat je van boord moet staat er niet bij volgens mij.
De avond voordien word je verzocht om je koffer reeds te pakken en op de gang te plaatsen, zodat ze deze 's nachts reeds kunnen oppikken en 's morgens, aan land, terug voor je uitstallen... Indien je dit niet wenst, kun je natuurlijk ook altijd zelf je koffer van het schip dragen
Maar als je zelf je koffer mee van boord neemt hou er dan wel rekening mee dat je hem ook mee neemt naar het ontbijt. Als je 1e dining sitting hebt dan heb je op de dag van vetrek het vroege ontbijt en ja vroeg is vroeg. Onze 1 cruise was het iets van 6:15 al. Heb je tweede sitting van diner dan heb je tweede ontbijt dat is ergens 8 uur half 9 uit mijn hoofd. Je eet dan in het restaurant waar je de laatste avond ook hebt gedineerd. Het buffet is niet geopend dus je moet echt hier heen voor ontbijt. Ook geen roomservice want je moet optijd je kamer uit en optijd van boord aangezien ze alles weer in orde moeten maken voor de nieuwe gasten die tegen 12 /13 uur weer aan boord komen. Vanaf 14 uur mag je nl vaak al naar je stateroom toe die dan weer stralend blinkend klaar is.
- Maria-Anna
- Member

Is het de bedoeling dat je vooraf doorgeeft welke special needs je hebt (ASS) of geldt dat alleen voor rolstoelgebruikers?
.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
Ligt er aan wat. Is het in verband met eten allergie enzo dan moet je dat wel van te voren doen. Maar weet niet wat je nodig hebt lijkt me handig om alles van te voren wel te melden komen hun ook niet voor verrassingen te staan.

[/u