Disney bak en kook topic

Hier vind je alles rond Disney knutselwerkjes en creaties.
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator

Nicole1988 schreef:heb je er ook recepten bij @mama van prinsesje
Ja hoor, wil je taart? Cake? Cupcake? Koekjes? Vulling? Botercreme? Creamcheese frosting?
Volg onze avonturen op instagram
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator

Fondant en marsepein koop ik gewoon.
Nicole1988
Member
Member

eigenlijk alles haha en hoe je het doet. :-)
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator

Dan plaats ik straks even wat recepten en linkjes naar howto's. Nu moet ik nog even wat boodschapjes doen voor de vakantie morgen. ;)
Paula
Member
Member

marita1983 schreef:
Paula schreef:
Zandkoekjes!
Die Mickey en Minnie vormpjes heb ik ook, maar bij mij waren de koekjes helemaal uitgelopen.
Wil je het recept delen? :oops:

En leuke creaties allemaal!
Wat zonde!
Mijn recept:

200 gram bloem
150 gram ongezouten boter
100 gram lichtbruine bastaardsuiker
2 zakjes vanillesuiker (kan ook zo'n 160 gram kristalsuiker, maar vanillesuiker vind ik persoonlijk lekkerder)
mespuntje zout
en 1 eierdooier

Boter mixen en geleidelijk bloem toevoegen.
(Vaak staat er dat je alles met de hand moet kneden, maar ik vind dat te zwaar.)
Daarna de overige toevoegen, nog even mixen en daarna nog even goed met de hand kneden.
Je voelt dan vaak vanzelf of het te droog of juist te klef is.
Als het te klef is kun je nog wat bloem toevoegen en als het te droog is een beetje boter of zelfs nog een eierdooier.
Het moet in ieder geval makkelijk uit te rollen zijn en de vormpjes moeten makkelijk uit te halen zijn.
Goed de tafel/aanrecht bestuiven met meel dus.

Koekjes vooral niet te dicht op elkaar leggen. De koekjes bakken redelijk snel dus je kunt beter nog een ronde aan koekjes bakken als je veel over heb.

Dan kunnen ze in de oven (gebruik bakpapier in plaats van een spray)
Oven op zo'n 180 graden (elektrisch) en de koekjes 15-20 minuten bakken. Goed in de gaten houden als de koekjes redelijk dun zijn!

(sorry als het recept niet helemaal duidelijk is. Ik doe het inmiddels een beetje op gevoel)
Paula
Member
Member

Wat een fantastische creaties!

Mama van prinsesjes, je zou een youtube kanaal moeten beginnen!
Ik kijk ontzettend vaak bak-filmpjes op youtube. (ook als ik helemaal niet van plan ben te bakken)
Die zijn er genoeg in het Engels, denk dat veel Nederlandse (mama's) die niet goed Engels kunnen er veel aan zullen hebben.
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator

Hoeft dit deeg niet op te stijven in de koelkast? Of komt het dat ik het moet doen omdat ik het wel met de hand kneed?

@paula, ik was ooit begonnen aan een blog, maar het nam te veel tijd in beslag. Dus veel staat er eigenlijk niet op.
Vlak voor de vakantie kreeg ik van mijn neefje een stop motion te maken van zijn taart, gelukkig was het een eenvoudige taart, ik was namelijk wel dubbel zo veel tijd kwijt. Zodra we het hebben gemonteerd zal ik hem even plaatsen. Een how to hoe je m&m red en yellow maakt. ;)

Bedankt voor de complimenten.
Paula
Member
Member

Mama van prinsesjes schreef:Hoeft dit deeg niet op te stijven in de koelkast? Of komt het dat ik het moet doen omdat ik het wel met de hand kneed?

@paula, ik was ooit begonnen aan een blog, maar het nam te veel tijd in beslag. Dus veel staat er eigenlijk niet op.
Vlak voor de vakantie kreeg ik van mijn neefje een stop motion te maken van zijn taart, gelukkig was het een eenvoudige taart, ik was namelijk wel dubbel zo veel tijd kwijt. Zodra we het hebben gemonteerd zal ik hem even plaatsen. Een how to hoe je m&m red en yellow maakt. ;)

Bedankt voor de complimenten.
Ja, begrijp wel dat het veel werk is. :)

Ik lees ook inderdaad vaak dat mensen het in folie doen en 30 minuten in de koelkast zetten.
Ik heb dit persoonlijk eigenlijk nooit gedaan!
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator

Ik doe het meestal 1 uur, maar dan in een kom met natte doek er over.
Ona1991
Member
Member

Ik zet mijn koekjesdeeg persoonlijk ook altijd ff in de frigo (niet in folie maar gewoon de grote bol in een kom met folie over de kom). Na een uurtje of 2,3 is het dan goed koud en daardoor wat steviger en makkelijker om vormpjes uit te halen zonder dat ze stuk gaan. Zeker dingen zoals sterren waar veel punten/hoekjes/uitsteeksels aanzitten helpt dat enorm. :)
Tess81 schreef:
Hoe krijg je die plaatjes? Waar kun je die kopen of maken?

Wat een creatieve mensen op dit forum!! wat leuk!! wou dat ik dat kon :)
Gewoon fotootjes van internet afgeprint, uitgeknipt en op een tandenstoker geplakt. :) Ik moest er toen héél veel maken dus had geen zin in prutsen met botercrème/rolfondant maar wilde er wel "iets" van versiering op, dus toen vond ik dat een handige, snelle oplossing die er nog best leuk uitzag ook. :D

Vraagje aan de overige bakliefhebbers: waar halen jullie Disney cookie cutters? Ik vind deze soms echt moeilijk te vinden, zelfs een standaard Mickey hoofd is vaak veel zoekwerk. Mijn huidige vind ik vrij klein dus ik zou graag een grotere hebben, maar vind er geen in de winkels hier in de buurt. Ik weet dat ze in Disney een setje hebben met het hoofdje, de hand en nog wat maar meer dan dat heb ik daar ook nog niet gezien.
Afbeelding
Tigerlily
Member
Member

@ mama van prinsesje: waaaaaaauw! Ik bak wel vaak cakejes en koekjes maar nooit taarten maar ik krijg er wel zin in bij het zien van jouw creatie !!
The only predictable thing in life is it's unpredictability'
Tigerlily
Member
Member

@ ona1991 ik heb een setje cookie cutters uit disneyland zelf, een hoofdje, handje en sterretje. En heb ook een mickey mouse gingerbread man! AfbeeldingAfbeelding
The only predictable thing in life is it's unpredictability'
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator

Dank, altijd leuk mensen te inspireren. :)

Patchshopgirl.nl als ik het goed schrijf.

Daar zijn ook eetbare cupcakeprintjes te koop.
littlebelle
Member
Member

Geweldig mooi ik heb vorige week mee gedaan aan een taart wedstrijd 2 de geworden was geen disney thema.

Afbeelding

En de week daarvoor had een opdracht om een bruidstaart te maken

Afbeelding

Edit Dragy: 4 postjes samengevoegd naar één.
Paula
Member
Member

Ona1991 schreef:Ik zet mijn koekjesdeeg persoonlijk ook altijd ff in de frigo (niet in folie maar gewoon de grote bol in een kom met folie over de kom). Na een uurtje of 2,3 is het dan goed koud en daardoor wat steviger en makkelijker om vormpjes uit te halen zonder dat ze stuk gaan. Zeker dingen zoals sterren waar veel punten/hoekjes/uitsteeksels aanzitten helpt dat enorm. :)
Tess81 schreef:
Hoe krijg je die plaatjes? Waar kun je die kopen of maken?

Wat een creatieve mensen op dit forum!! wat leuk!! wou dat ik dat kon :)
Gewoon fotootjes van internet afgeprint, uitgeknipt en op een tandenstoker geplakt. :) Ik moest er toen héél veel maken dus had geen zin in prutsen met botercrème/rolfondant maar wilde er wel "iets" van versiering op, dus toen vond ik dat een handige, snelle oplossing die er nog best leuk uitzag ook. :D

Vraagje aan de overige bakliefhebbers: waar halen jullie Disney cookie cutters? Ik vind deze soms echt moeilijk te vinden, zelfs een standaard Mickey hoofd is vaak veel zoekwerk. Mijn huidige vind ik vrij klein dus ik zou graag een grotere hebben, maar vind er geen in de winkels hier in de buurt. Ik weet dat ze in Disney een setje hebben met het hoofdje, de hand en nog wat maar meer dan dat heb ik daar ook nog niet gezien.
Mooie oplossing inderdaad!
Er zijn inderdaad dingen te vinden in Disney en een aantal dingen op http://www.disneystore.co.uk/

Ik heb ze gekocht via alieexpres. Niet iedereen vertrouwd het, maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Gewoon kijken naar het aantal verkopen en feedback van de verkoper.
http://www.aliexpress.com/item/2PCS-mic ... 33959.html

http://www.aliexpress.com/item/Various- ... 73985.html
Plaats reactie

Terug naar “Café Mickey Creatief”