Dit heeft inderdaad met het ongeluk te maken. Volgens nieuwe berichten is er inderdaad een decorstuk OP de trein gevallen en wel op het locomotief-gedeelte in lift C. De trein is vervolgens verder gereden MET dit decorstuk op de locomotief. Na lift C begint de afdaling naar de laatste tunnel onder de Rivers of the Far West. Bij de ingang van die tunnel (zie foto hieroven) is het decorstuk tegen de ingang geknald (je ziet de gebroken planken bovenin). Door de klap is het decorstuk uit elkaar gespat en zijn resten hiervan vervolgens op de bezoekers gevallen. De trein heeft vevolgens direct een emergency stop gemaakt in de tunnel, waarna Cast Members toesnelden om hulp te bieden.
Het is afwachten op de officiële informatie van het onderzoek, maar dit is zeer aannemelijk.
Big Thunder Mountain
Tuvok is eigenaar van DiscoverTheMagic.nl en tevens jaarkaarthouder, aandeelhouder en expert van Disneyland Paris
- ºoºmickeymousjeºoº
- Member

Op DLP.info hebben mensen geschreven die zelf in de trein zaten toen het ongeluk gebeurde.
Klik hier om het artikel te lezen
Klik hier om het artikel te lezen
spijtige zaak en hopenlijk zijn de slachtoffers snel genezen .
lang de andere kant hoop ik wel dat BTM snel trg opengaat . wij hebben al trg plannen op met halloween naar DLRP tegaan . deze atractie is toch de grote favoriet van mijn dochtertje .
lang de andere kant hoop ik wel dat BTM snel trg opengaat . wij hebben al trg plannen op met halloween naar DLRP tegaan . deze atractie is toch de grote favoriet van mijn dochtertje .
- ºoºmickeymousjeºoº
- Member

As a result of the BTM incident, a lot of the mechanical effects that come near ride tracks have been (temporarily?) disabled.
In Blanche Neige et les Septs Nains for example, the running mine cart and the scary trees were all static and (not sure if it's related) but all the light projectors were disabled inside Crush's Coaster making it pitch black.
Bron: Photos Magiques
In Blanche Neige et les Septs Nains for example, the running mine cart and the scary trees were all static and (not sure if it's related) but all the light projectors were disabled inside Crush's Coaster making it pitch black.
Das allemaal toeval hoor. Het gebeurt wel vaker dat dergelijke dingen een dag af staan...ºoºmickeymousjeºoº @ di 17 mei, 2011 16:19 schreef:As a result of the BTM incident, a lot of the mechanical effects that come near ride tracks have been (temporarily?) disabled.
-
Prince Charming
Helaas is dit werkelijkheid...driesko69 @ di mei 17, 2011 8:14 pm schreef:Das allemaal toeval hoor. Het gebeurt wel vaker dat dergelijke dingen een dag af staan...ºoºmickeymousjeºoº @ di 17 mei, 2011 16:19 schreef:As a result of the BTM incident, a lot of the mechanical effects that come near ride tracks have been (temporarily?) disabled.
Ik had hier nog niet gekeken, maar dit bericht heb ik net op themepark.nl geplaatst:
Berichten op facebook vertellen dat een trein van btm rond 19:40 vanavond is ontspoort.
Ondanks dat er gasten in de trein zaten zijn er zover bekend geen gewonden.
Voor de mensen die er meer verstand van hebben, of er ooit gewerkt hebben, dit alles is gebeurd in zone 5.
Attractie is gesloten voor onderzoek.
Er is nog geen officieel bericht vanuit Disneyland Parijs, dit komt van een facebook pagina van een castmember die werkzaam is bij btm.
Berichten op facebook vertellen dat een trein van btm rond 19:40 vanavond is ontspoort.
Ondanks dat er gasten in de trein zaten zijn er zover bekend geen gewonden.
Voor de mensen die er meer verstand van hebben, of er ooit gewerkt hebben, dit alles is gebeurd in zone 5.
Attractie is gesloten voor onderzoek.
Er is nog geen officieel bericht vanuit Disneyland Parijs, dit komt van een facebook pagina van een castmember die werkzaam is bij btm.
Déraillement du Train de la Mine (BTM) ce soir vers 19h40 dans la zone 5 de l'attraction. Elle est donc fermée et l'enquête est en cours. Deuxième accident de l'année tout de même ! Le train était rempli de visiteurs, il semble qu'il n'y ait pas de blessés graves, peut être une petite fille très légèrement physiquement choquée
Vous venez d'entrer dans... La quatrième dimension!