http://kinepolis.be/nl/films/avant-prem ... nformation

Gratis luchtdoop voor nieuwe Disneyfilm Planes
ZAVENTEM - Op Brussels Airport konden 187 gelukkigen zaterdagmiddag een luchtdoop beleven ter promotie van de nieuwste Disneyfilm Planes. Na de korte vlucht kregen de kinderen de film in avant-première te zien in een speciaal opgetrokken bioscoop in de luchthaven.
Niets dan blije gezichten op Brussels Airport zaterdagmiddag. En dat had voor één keer niets te maken met het op vakantie vertrekken.
Disney, Jetairfly en Brussels Airport hadden namelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de lancering van de nieuwste Disneyfilm Planes te koppelen aan een heuse luchtdoop. Via een wedstrijd mochten uiteindelijk 187 passagiers het vliegtuig op voor een korte vlucht van Brussel naar Antwerpen en terug.
‘Het leek ons een leuk ideetje voor een gezinsuitstapje’, vertelt Hans Vanhaelemeesch van Jetair. ‘Wij zijn ook de enige maatschappij die naar Disneyland vliegt. Dus lag de link voor de hand. We hebben zelfs een speciale pop-up-bioscoop opgericht in de luchthaven waar de film in avant-première wordt getoond.’
Voor vele aanwezige kinderen was de vlucht een echte luchtdoop. Zij hadden nog nooit de binnenkant van een vliegtuig gezien.
Ook voor Marie (6) en Leonie (4) Van Laer uit Mechelen was het de eerste keer dat ze de hoogte ingingen. Samen met mama Liesbet genoten ze enorm van het initiatief. ‘Ik ben wel geschrokken toen we plotseling zo omhoog gingen’, lacht Marie. ‘Maar bang waren we niet hoor. Een beetje kriebels in de buik wel en ook als het vliegtuig draait, voelt dat gek aan. Het was een leuke verrassing van mama en papa.’
Ook Anthony Piette uit Gistel kwam met zijn dochtertje Lily-Sue (6) en zoon Victor (4) naar de luchthaven. Zij hadden wel al eens gevlogen, maar dat kon de pret zeker niet bederven. ‘Ik werk zelf bij Jetair, dus vliegen hebben we allemaal al wel eens gedaan’, legt Anthony uit. ‘Jammer dat mijn vrouw er niet bij kon zijn, maar zij is hoogzwanger. Dan wordt vliegen afgeraden.’
‘Ik vond het landen leuker dan opstijgen omdat ik veel meer kon zien. Maar nu gaan we snel naar de film kijken’, onderbreken Victor en Lily-Sue hun papa vooraleer de filmzaal in te duiken.

Waiting for the day we'll meet.