Eerste Disney Store Belgium in Antwerpen

Alles over Disney verzamelingen, Pins, Disney Boeken, Disney Muziek, ...
Marinnie
Member
Member
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2010, 09:03

Op de website van ATV kan je ook een filmpje bekijken van de opening :thumbs: Wat leuk om mezelf daar ook op te zien

@ Ingetje: Ik stond blijkbaar maar 2 plaatsen van jullie verwijderd gisteren. Jullie interview met ATV staat op de website http://www.atv.be/item/disney-store-opent-deuren
Gebruikers-avatar
Ingetje
Member
Member
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2009, 21:44

Marinnie @ vr 06 mei, 2011 08:29 schreefCOLONOp de website van ATV kan je ook een filmpje bekijken van de opening :thumbs: Wat leuk om mezelf daar ook op te zien

@ Ingetje: Ik stond blijkbaar maar 2 plaatsen van jullie verwijderd gisteren. Jullie interview met ATV staat op de website http://www.atv.be/item/disney-store-opent-deuren
Oh, hadden we dat eerder geweten...

Dat interview ja haha :) hadden wij weer,.. joeps camera onder onze neus 'mogen we wat vragen stellen' :thumbs: wel leuk
"Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever"
Gebruikers-avatar
Koen en Nathalie
Member
Member
BerichtenCOLON 216
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009, 10:23

Ingetje @ vr mei 06, 2011 1:11 pm schreefCOLON
Marinnie @ vr 06 mei, 2011 08:29 schreefCOLONOp de website van ATV kan je ook een filmpje bekijken van de opening :thumbs: Wat leuk om mezelf daar ook op te zien

Oh, hadden we dat eerder geweten...

Dat interview ja haha :) hadden wij weer,.. joeps camera onder onze neus 'mogen we wat vragen stellen' :thumbs: wel leuk

Heb jullie ook gezien.
't wilt weer lukken :D

Denk dat wij zaterdag eens gaan kijken.
Gebruikers-avatar
ºoºmickeymousjeºoº
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 20 Feb 2009, 09:07

Nog een paar foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bron: Mousekingdom
Gebruikers-avatar
ºoºmickeymousjeºoº
Member
Member
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 20 Feb 2009, 09:07

Na Antwerpen komen er waarschijnlijk nog Disney Stores in de Benelux. Kanshebbers zijn momenteel Amsterdam en Brussel.

Bron: pixiedust.be
Gebruikers-avatar
elcy
Member
Member
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2010, 18:09

de winkel op zich is natuurlijk prachtig en super, maar ik vond het aanbod voor volwassenen een beetje teleurstellend eigelijk... ik hoop dan ook dat er snel wat meer spulletjes voor volwassenen binnen komen!
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Wezz
Member
Member
BerichtenCOLON 1351
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 23:31

Een DisneyStore is meestal niet echt interessant voor ons, maar meer gericht op kinderen. Ziet er wel allemaal gelikt uit! En gaaf dat Mickey & Minnie in Antwerpen waren :P
DLRP [65] WDW [6] DL [2]
Wezzlog Characters // Wezzvlog
coltra
Member
Member
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 22:37

hoorde dat Amsterdam ook in de race is voor een disneystore.
bron s overigens onbekend :hw_conf:
Gebruikers-avatar
lady
Member
Member
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2009, 20:41

Ziet er allemaal erg leuk uit, de opening en natuurlijk de winkel. Ik zal er vast wel eens komen, want Karlijn gaat komend schooljaar 6 maanden stage lopen in Antwerpen.
Gebruikers-avatar
daan1973
Member
Member
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2011, 15:47

Gisteren even een bezoekje gebracht aan de disneystore in Antwerpen. Gezien de reacties en foto's die hier geplaatst zijn verwachte ik er heel veel van. Nou des te groter was de teleurstelling..

De opzet in de winkel is leuk bedacht maar het oppervlak is er niet ruim genoeg voor. Het is er veel te vol gepropt. Verder is het inderdaad helemaal op kids gericht en alleen mokken te verkrijgen voor volwassenen.

Daarnaast alleen een roltrap omhoog (die wegens defect afsloten was) alles via de trap. Ik vind het discriminerend voor mindervalide mensen. Ze hadden veel beter de roltrap weg kunnen laten de wand die de roltrap nu verbergt verwijderen en je hebt meteen een groter vloer oppervlak boven en beneden. naast de trap die achter in de winkel is hadden ze een lift kunnen plaatsen. Mensen met een rolstoel of een kind in de kinderwagen kunnen zo ook overal komen.

En dan het personeel.. In eerst instantie dacht ik goh wat zijn ze aardig maar op een bepaald moment is het gewoon hinderlijk hoe ze je achterna lopen in je nek zitten te hijgen in de hoop dat ze je nog meer spullen kunnen doen kopen.. zo ook bij de kassa zowel boven als beneden. Boven mevrouw wilt u een mooie verpakking erbij .. kost maar.... mevrouw een leuke rugzak met minni mouse gevuld met kleurpotloden .. Nee ik wil afrekenen.. Beneden idem dito.. heb maar een shopping tas erbij genomen omdat het meisje zo teleurgesteld gezicht trok maar ik vind deze manier van klantbehandeling vreselijk irritant..

Ze zijn dan ook giga duur. een paar slippertjes met tinkerbel of rapunzel al 12 euro.. een leuk t shirt met tinkerbel hoppa 18 euro niet normaal meer.. dan is zelfs disneywinkel in DLRP nog goedkoper. Zoveel prijsverschillen en gewoon super duur..

Natuurlijk heb ik wat gekocht want je word gewoon geprikkeld door al wat er tentoongesteld word maar ook ik heb mijn keuze gemaakt op prijs. de goedkoopste t shirts voor mijn zoontjes (met mickey)en dochter (ariel) armbandje en haarelastiek, een goedkoop (10 euro) kleine knuf van toy story en mok voor mijn mannetje.. ping ping tring tring kassa 100 Euro!!

Ze zouden veel meer dingen verkopen als ze eens hun prijzen wat zouden laten zakken.. maar goed.. Ben blij deze zaak te hebben gezien maar voor mij EENS MAAR NOOIT WEER!!!

De beste disneystore die ik tot op heden heb bezocht was dan wel alweer 10 jaar geleden was in Londen. Daar was de opzet heel ruim!
DLRP:
mei 1996, mrt.1997, aug.1998, dec.1998, mrt.2000, aug.2001, feb.2004, okt.2004, mrt.2006,
mei 2008, mei 2009, mei 2010, mrt.2011, jun.2011, okt.2011, nov 2011
next trip april/mei 2012
Gebruikers-avatar
Fair88
Member
Member
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2010, 19:56

Ik kan jullie vertellen toen ik in de Disney Store New York was was er ook grotendeels kinder atrikelen en disney blijft gericht op kinderen ze hadden daar dan voor volwassen meer boven maar dat waren dan ook schilderijen en Disney Classics beelden tevens had je er wel iedere dag meerdere malen de kans om met een disney figuur op de foto te kunnen gaan en dat weekend kwam de echte prince caspian langs in de winkel voor promotie. Van mij mag de winkel naar amsterdam komen zet het maar op de Dam neer de dam is nu bijna alles gerestaureerd dus zijn mooie plekjes.
Disneyland Paris The Place Where Dreams Come True!!!!
Gebruikers-avatar
glstitch
Member
Member
BerichtenCOLON 170
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009, 18:41

daan1973 @ 23 jun 2011 20:09 schreefCOLON...
Als je met een mindervalied persoon bent draaien ze de roltrap terug . en alles is super duur omdat het niet in europa word gemaakt maar je hebt wel gelijk dat ze het iets goedkoper mogen maken.

:stitch:
Gebruikers-avatar
daan1973
Member
Member
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2011, 15:47

Als je met een mindervalied persoon bent draaien ze de roltrap terug . en alles is super duur omdat het niet in europa word gemaakt maar je hebt wel gelijk dat ze het iets goedkoper mogen maken.
sorry glstitch, ik vind het een beetje een domme opmerking van het terugdraaien van de roltrap voor mindervalide mensen.. je zal maar niet op je benen kunnen staan en in de rolstoel moeten blijven.. het is echt absurd dat zo'n groot bedrijf als disneystore hier niet bij stil staat.. prijzen hoeven in europa niet zo duur te zijn.. hun productiekosten zijn constant en als je zoveel winkels over de wereld verspreid hebt dan kun je wel iets bedenken leveringskosten te verlagen.. het is gewoon zakkenvullerij.. mij zien ze niet meer in Disneystore Antwerpen.. De nieuwe disneystore die in parijs komt wil ik nog wel met een bezoek vereren maar als de prijzen daar ook zo gigantisch hoog zijn en hun medewerkers de klanten in de nek hijgen en het commerciele erboven uit toornt dan zien ze mij ook daar nooit meer terug..
DLRP:
mei 1996, mrt.1997, aug.1998, dec.1998, mrt.2000, aug.2001, feb.2004, okt.2004, mrt.2006,
mei 2008, mei 2009, mei 2010, mrt.2011, jun.2011, okt.2011, nov 2011
next trip april/mei 2012
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

En het is al afgelopen met de eerste Disney Store in de Benelux:

Afbeelding
ANTWERPEN - De Disney Store op de Meir in Antwerpen sluit in december na exact twee en een half jaar de deuren. De winkel was bij de opening de eerste in de Benelux, maar behaalde niet het verhoopte succes.

The Walt Disney Company opende de Disney Store in mei 2011. De Antwerpse winkel was toen de eerste in de Benelux, bovenop de honderd anderen die over heel de wereld al exclusieve Disney-spullen verkochten.

De winkel sprak tot de verbeelding van alle Disney-fans, met een prinsessenkasteel, een magische spiegel en een theater die van een winkelbezoek een unieke beleving moesten maken.

Niet meer in België

Twee jaar later is het in december afgelopen en zullen er geen exclusieve Disney-snuisterijen meer te vinden zijn op de Meir in Antwerpen. De voorraad zal verspreid worden in andere winkels. Volgens The Walt Disney Company ‘voldoet de winkel niet aan de voorwaarden om in de toekomst nog succes te hebben en zijn de criteria niet gehaald’. ‘Bovendien loopt het huurcontract af in december. Dat was een goed moment om eens een evaluatie te doen’, zegt Isabel Minnebo van Walt Disney.

‘En dan zijn we tot de conclusie gekomen dat de criteria niet werden gehaald.’

Welke winkel er in het pand zal komen na de sluiting is nog niet duidelijk. Een nieuwe Disney Store komt er in ons land voorlopig niet meer.

Bron: Het nieuwsblad
Afbeelding

Dit is waarschijnlijk een erg slecht teken voor toekomstige Disney Store's in de Benelux. Zelf ben ik er al enkele keren geweest, en het is altijd leuk om even de Disney sfeer op te snuiven dichter bij huis, maar voor de merchandise moet je het niet doen. Want die is vooral op kinderen gericht.
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
glstitch
Member
Member
BerichtenCOLON 170
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009, 18:41

Oei, meestal als ik ga is er toch redelijk wat volk ?
Ik zal er deze maand dan nog wel is een keertje binnenspringen om afscheid te nemen...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar