Port Aventura

Prins Adam
Beheerder
Beheerder

PortAventura Park - Angkor

Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Winst Port Aventura daalt ondanks 200.000 extra bezoekers

Port Aventura Entertainment, het bedrijf achter het Spaanse pretpark Port Aventura, heeft laten weten dat het tijdens zijn afgelopen boekjaar wederom winst kon maken. In totaal vergaarde het Spaanse bedrijf, dat op zijn beurt in handen is van investeringsgroep InvestIndustrial, niet minder dan 13 miljoen euro winst in 2014. Het gaat dus opnieuw bijzonder goed met Spanje’s grootste attractiepark en resort. Minder goed nieuws is echter het feit dat die winst 18% lager ligt dan in het vorige boekjaar 2013.

Ondanks de daling van de winst is Port Aventura Entertainment wel opnieuw een bijzonder gezond bedrijf. Zo kreeg het park tijdens het afgelopen boekjaar niet minder dan vier miljoen bezoekers over de vloer, dat zijn er maar liefst 200.000 meer dan het vorige boekjaar. De aanhoudende investeringsdrang van het park heeft er dus voor gezorgd dat de winst wel daalde, maar de bezoekersaantallen aanzienlijk stegen. Met 182 miljoen euro bleef de omzet trouwens nagenoeg gelijk met die van de afgelopen jaren.

Port Aventura is het grootste attractiepark van Spanje en in 2013 het zesde druk bezochte van Europa. Het resort omvat onder andere het pretpark, een waterpark, diverse hotels, een congrescentrum en een golfbaan. In 2016 breidt het resort trouwens opnieuw uit met het baanbrekende Ferrariland. Maar liefst 112 miljoen euro zal geïnvesteerd worden in onder andere een nieuwe achtbaan, een nieuwe vrijevaltoren en een simulator. Eerder gooide het park al hoge ogen met de bouw van Europa’s hoogste achtbaan; Shambhala.

Bron Parkspot.eu

Afbeelding
Afbeelding
Mouseketeer
Member
Member

^ Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe Cirque du Soleil show!
Ik ga zelf begin april terug naar Spanje voor werk, en ik kom eind oktober terug.
De camping waar ik aankomend seizoen op terecht kom ligt maar 10 minuten van Port Aventura af!
Ik heb voor mezelf ook besloten om dan een jaarkaart voor Port Aventura te kopen.
Dus ik ga zomer 2015 absoluut deze show bekijken!
Afbeelding
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Mouseketeer schreef:^ Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe Cirque du Soleil show!
Ik ga zelf begin april terug naar Spanje voor werk, en ik kom eind oktober terug.
De camping waar ik aankomend seizoen op terecht kom ligt maar 10 minuten van Port Aventura af!
Ik heb voor mezelf ook besloten om dan een jaarkaart voor Port Aventura te kopen.
Echt een leuk park hoor! We zijn er al vaak geweest

Afbeelding
Afbeelding
kimberley2909
Member
Member

Mag ik vragen naar welke camping je dan gaat? Kom al jaren in Salou!
Never lose hope
Mouseketeer
Member
Member

kimberley2909 schreef:
Mag ik vragen naar welke camping je dan gaat? Kom al jaren in Salou!
Ik ga werken op camping La Torre del Sol in Tarragona!
Afbeelding
Mouseketeer
Member
Member

Prins Adam schreef: Echt een leuk park hoor! We zijn er al vaak geweest
Ik ben er ook al vaak geweest haha.
Bij mij staat Disneyland Paris op 1, Europa-Park op 2 en Port Aventura op 3!
En er maar 10 minuten vandaan gaan wonen is natuurlijk heerlijk! :D
Afbeelding
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

In Port Aventura is men begonnen met de bouw van Ferrari land!

Afbeelding
Afbeelding
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Ferrari Land: Nieuwe achtbaan 2016 wordt hoogste ter wereld!!

Vandaag is bekend geraakt dat de nieuwe achtbaan die PortAventura in 2016 zal openen 140 meter hoog zal zijn. Daarmee snoept men het huidige record van 139 meter van Kingda Ka af met een metertje verschil.

De achtbaan zal komen te staan in het nieuwe parkgedeelte 'FerrariLand' dat vanaf 2016 in PortAventura Resort zal te vinden zijn.

Foto: PortAventura

Bron pretparken.be

Afbeelding
Afbeelding
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Momenteel is er in PortAventura een persconferentie bezig om meer details over hun hun nieuwe Ferrari Land bekend te maken aan het grote publiek. Wij posten hier al de eerste info:

Er raakte onder meer al bekend dat de hoogte van de nieuwe achtbaan 112 meter zal bedragen, wat het niet tot de hoogste van de wereld maakt, maar wel van Europa. Bovendien zal je in 5 seconden gelanceerd worden met 180km/u! Dat maakt het tevens tot de snelste coaster van Europa. De bouwer zal Intamin zijn.

Op een nieuwe concept art is ook te zien dat de 2 freefalls niet meer tegen de coaster staan, maar ernaast. Ook de camelback is uit de lay-out van de achtbaan gehaald. Verder zal er nog een soort van rondritattractie zijn in de vorm van tegen elkaar racende racewagens.

Ferrari Land zal een nieuw apart park worden van het resort met een groot inkomplein en entreegebouw.

Bron Pretparken.be

Afbeelding
Afbeelding
Mouseketeer
Member
Member

Ferrari land krijgt ook een eigen gethematiseerd hotel.
Dit hebben ze afgelopen vrijdag geadverteerd toen ik in het park was.
Afbeelding
Mouseketeer
Member
Member

In het park wordt inmiddels reclame gemaakt voor Ferrari Land.
(Foto heb ik vandaag gemaakt)

Afbeelding
Afbeelding
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Mouseketeer schreef:In het park wordt inmiddels reclame gemaakt voor Ferrari Land.
(Foto heb ik vandaag gemaakt)

Afbeelding
Als het af is gaan we zeker!!

Afbeelding
Afbeelding
elke w
Member
Member

Vorige week gaan genieten van de halloween-sfeer in dit park. Echt mooi gedaan! Hierbij enkele foto's voor de liefhebbers! AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Dragy
Moderator
Moderator

Leuk om eens wat Halloween versiering van dit park te zien! Bedankt voor het delen Elke!
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Plaats reactie

Terug naar “Overige Europese Pretparken”