'The Forest of Enchantment: A Disney Musical Adventure' show

Alles over het Disneyland Park.
Scar666
Member
Member

Eergisteren deze show gezien en ik moet zeggen dat ik hem heel goed vond . Er zat een heel goede vaart in , veel meezingmomenten en als op het einde de personages in het publiek komen ontplofte de zaal bijna . Missie geslaagd van Disneyland denk ik dan .
olafLover
Moderator
Moderator

Wij vonden het een erg leuke show! Ik snap de referentie naar Cirque du Soleil wel en als je daar niet zo van houdt denk ik dat het inderdaad geen show voor je is. Wij zijn wel helemaal fan van Cirque du Soleil en hoewel het natuurlijk niet dat niveau haalt is het wel een leuke onderdeel ervan.
Sinds we de show gezien hebben speelt mijn vriend ook de hele tijd colours of the wind.
Wij vonden de zang erg goed, alleen Rapunzel was iets minder, ze haalde de juiste toonhoogte niet.
Tess81
Member
Member

Ik heb erg genoten van de show. Ook leuk om te zien dat iedereen aan het swingen was bij "Jungle book".
DLP
1992 1x
2008 1x
2015 2x
2016 1x
2017 3x
2018 1x
2020 1x
2022 1x

DLC
1999 1x
glstitch
Member
Member

Ze hebben de show na veel kritiek een Frans liedje gegeven, Pocahontas zingt nu in het Frans ipv het Engels. Doet de show echt geen goed.
D-Tekenaar
Member
Member

Wat een top show ! :) het Franse gedeelte stoort echt niet .
De zang en acrobatie waren geweldig .
En ik moet toegeven dat ik toch een paar traantjes gelaten heb .
Marieke1978
Member
Member

Ik vond het Franse gedeelte helemaal niets, maar ik vind het sowieso te snel gezongen, ook toen het nog in het Engels was.
Keandra
Member
Member

Wij hebben deze week deze show 2 maal gezien.
Eens op donderdag en eens op vrijdag.
Donderdag 1 liedje (pocahontas) in Frans en op vrijdag dat van Rapunzel er nog bij.

Dan is het niets meer.
Dan kun je even goed als dove gaan.
De kids en mijn man hebben vooral genoten van de Engelse liedjes, omdat ze die kenden uit de auto (veel mp3tjes opgezet met het naar Disney gaan). De Franse liedjes pasten echter totaal niet in het geheel.
Was al blij dat er toch nog in het Engels gezongen werd.

Dan doen ze beter een geheel Franse show en enkele geheel in het Engels. (zoals Stitch in de Studios)
Wetende dat we er waren als het park vol Britten liep en dan de Franse liedjes, heb ze daar toch veel op horen klagen.
Fantillusion
Member
Member

Hmm, ik vind in bijv. Dreams de combinatie van Franse en Engelse liedjes goed werken, dus ik had verwacht dat dat hier ook wel zou werken, maar ik heb de nieuwe versie nog niet gehoord.

Ik snap op zich heel goed dat ze Frans erbij willen gebruiken. Ik snap alleen niet dat ze het niet van het begin af aan zo hebben gedaan. Of eventueel inderdaad Franse en Engelse shows apart.
If I never knew you, if I never felt this love
I would have no inkling of how precious life can be
Keandra
Member
Member

Voor Dreams is het een show opgebouwd rond het thema parijs. Frans hoort daarbij.

Voor Forest of Enchantment stond er op elk programma-blaadje dat de show volledig in het Engels was.

Eerlijk, de films zijn allemaal gebouwd op Engelstalige liedjes en conversaties.
De Nederlandse/Vlaamse versies zijn de films voor kleuters en kids die nog geen ondertiteling kunnen lezen. Dan stap je over op dezelfde films in het Engels.
Als je liedjes van Disney hoort op de radio (let it go, maar er zijn er nog, herinner me nog een liedje van de Klokkenluider vd Notre Dame), dan zijn deze allemaal in het Engels.
Om dan hier een liedje in het Frans te horen en te horen dat de opbouw van het lied niet meer hetzelfde is, dan ga je onderuit hoor.

Houd de liedjes zoals ze zijn, of ga voor aparte shows.
Zeker in een week waar het vol van Britten liep (meer Britten dan Franstalige mensen gehoord) of mensen van buiten de EU, hou je dan toch aan de standaard versies.
Fantillusion
Member
Member

Ja, ik snap je punt.. Ik denk dat het moeilijk is te bepalen wat het beste is, twee aparte shows zal vast ook weer nadelen hebben anders hadden ze dat wel gedaan. Maar ik snap dat het voor niet-Franstalige kinderen minder leuk is zo.

En sowieso wel een beetje jammer dat op het programma dan nog steeds staat dat het volledig Engelstalig is...
If I never knew you, if I never felt this love
I would have no inkling of how precious life can be
Angel007
Member
Member

Op de programmatie stond nog steeds dat de show in het Engels was, echter is er inderdaad meer Frans ingekomen en dat vinden wij heel erg jammer. De show die we in het Engels in februari hebben gezien sprak ons veel meer aan. De liedjes in het Frans vinden wij gewoon niet zo mooi als in het Engels. De dansers en hun acts bleven natuurlijk wel top
Tale as old as time, Song as old as rhyme
Certain as the sun , Rising in the east
Beauty and the beast
calimero
Member
Member

Hoeven we dus as weekend ook niet meer naar toe. Laat ze toch gewoon deze show in twee talen draaien. 1 geheel Frans en volgende geheel Engels. Performers kennen nu toch de liedjes in beide talen.
Cynderella
Member
Member

In mijn herinnering was Baloe afgelopen maandag nog Engels. Enkel pocahontas en rapunzel frans (en dat zijn nou zulke mooie liedjes in het engels! )
Afbeelding T/m 25-8-2018
AfbeeldingVanaf 26-8-2018
olafLover
Moderator
Moderator

Balou was zaterdag Frans, king louie was Engels. Dit vond ik wel een mooi compromis, Pocahontas van echt zonde zo! Volgens mij was Rapunzel nog wel Engels
D-Tekenaar
Member
Member

Ohnneeeee !!! Rapunzel in het Frans :(
Plaats reactie

Terug naar “Disneyland Park”