Miss Café Mickey 2016

Stap binnen in ons gezellig café, maak een praatje met andere leden, stel vragen of tel samen af naar een volgend tripje.
Liez
Member
Member

Ok... Mijn inzending voor Ronde 3 is officieel verstuurd! :shock:
Ik kan niet geloven dat het er al op zit.
En nu maar bang afwachten :?

Succes nog iedereen! :thumbs: :sorc:
As pixiedust falls from a star, it touches you and here you are.

Afbeelding
Lisjuh
Member
Member

Ohhh zo blij met de extra tijd, door technische problemen ben ik 1,5 week niet in de mogelijkheid geweest op CM te komen... Dus het komt eraan!! Ben bijna klaar met beide opdrachten :thumbs:

Zo het was even wat werk en ik heb wat tegen slagen onderweg gehad maar mijn opdrachten zijn ingeleverd! :mrgreen: Nu hopen dat jullie het mooi vinden :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
gcf0723
Member
Member

oke ik heb een vernieudw antwoord opgestuurd voor opdracht 3 :) net op tijd
Afbeelding
Steven78
Member
Member

Succes dames!!!
"We're not trying to entertain the critics ... I'll take my chances with the public." - Walt
Iejoortje
Member
Member

Ik heb het bij het origineel gehouden. Gebrek aan tijd en mijn energie had ik harder nog voor andere zaken. :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Miss Ariel
Member
Member

suces iedereen!!!
ben benieuwd naar jullie werkjes!
Best day ever <3 1 april 2017 our wedding day
Part of that Disney world <3
*Magical Bucketlist*
Mich€l
Member
Member

Hierbij de uitslag van ronde 5:
1. Liez
2. gcf0723
3. Laura
4. Lisjuh
5. Iejoortje
6. Myriam23

De totale tussenstand na vier rondes geeft de volgende ranking:
1. Liez
2. gcf0723 (gedeelde plaats)
2. Laura (gedeelde plaats)
4. Iejoortje
5. Lisjuh
6. Myriam23

Er zal nog een ronde volgen die beoordeeld moet worden. Dit is namelijk ronde 3. Deze zal ik dadelijk nog even posten. Zodra de jury deze beoordeeld heeft weten we de definitieve uitslag en weten we wie de nieuwe Miss Café Mickey 2016 wordt!

Verder zal ik jullie hierbij nog de juiste antwoorden geven van ronde 4 en ronde 5:

Ronde 4:
De hints voor de filmtitel:
- Hier kon je je aanmelden voor een Phantastische dag. verwijst naar Café Mickey meeting Phantasialand 29/08/15
- Waar heb je dat gekocht? verwijst naar Laatste aankopen
- Wie maken Halloween dit jaar nog spookachtiger dan anders? verwijst naar Character ontmoetingen tijdens het Halloweenseizoen van 2016
- Goodbye Maelstrom! verwijst naar Frozen attractie vervangt Maelstrom
- Zon, zee, strand. Hier wil iedereen toch naartoe cruisen! verwijst naar Castaway Cay

De hints voor het Disneyfiguur:
- De meest magische button van allemaal. verwijst naar Win de Café Mickey - Mickey and the Magician Button!
- Mis(ter) deze hint niet! verwijst naar Mister Café Mickey 2016
- Even ontdekken welke restaurants ze in dit deel van het park hebben. verwijst naar Restaurants In Discoveryland
- Dit Disney-hotel is het enige van de zeven hotels waarbij de toevoeging “Disney’s” voor de naam overbodig is. verwijst naar Het Disneyland Hotel
- Twee cruises na elkaar, daar kun je wel een heel verhaal over schrijven. verwijst naar 12-night Iceland & Norway / 7-night Portugal & Spain cruise

De hints voor het Disney-attractie:
- Miss ook deze hint niet! verwijst naar Miss Café Mickey 2016
- Creatieve oren. verwijst naar Pixiedust Ears (Disney Oortjes)
- Zouden ze in Oceanië ook een witte kerst kennen? verwijst naar Vaiana komt naar het kerstseizoen in Disneyland Paris
- Nog vijf jaar en dan kan dit park met pensioen. verwijst naar Disneyland Resort 60ste verjaardag
- Dit park moet juist nog heel lang tot zijn pensioen, tenminste als het niet eerder al vernield is… verwijst naar Algemene informatie over Shanghai Disney Resort

Dit leverde de volgende hints en antwoorden op:
De hints voor de filmtitel:
“Op een onbewoond eiland”. Familie Robinsson strandt op een eiland.
“Ze konden de boom in”. Ze bouwden er een boomhut.
“Zo’n grote beestenboel mag tegenwoordig niet meer”. Tegenwoordig mogen veel van de in de film gebruikte beesten niet meer worden gebruikt in films.
“Familie Coates”. Is het gezin uit de film Old Yeller. Dit gezin wordt door bijna dezelfde acteurs gespeeld als familie Robinsson.
“Panavision”. Dit was de eerste Disney-film met Panavision.
Swiss Family Robinsson

De hints voor het Disneyfiguur:
“Hij heeft mooie strepen”. Een tijger heeft strepen.
“Hij is erg koninklijk”. Hij woont in een paleis.
“Gelukkig had hij niet zoveel last van die koekjes”. Iago had meer last van de koekjes van de sultan.
“Welker & Blaise”. Frank Welker was de stemacteur en Aaron Blaise was de animator van Rajah.
“Poesje mauw”. Een katachtige.
Rajah (uit Aladdin)

De hints voor het Disney-attractie:
“Nederland”. Nederland staat bekend om zijn molens.
“Helemaal doorgedraaid”. De wiekens van een molen draaien als maar rond.
“Winterse zuurstokken”. In de winterperiode werden de emmers (toen ze er nog hingen) gevuld met kerstvoorwerpen, waaronder zuurstokken.
“Roken is toegestaan”
. Tegenwoordig is er een rookplek op de oude instapplek van de attractie.
“Oorspronkelijk was het maar “Silly””. De molen komt uit de Silly Symphony genaamd "The Old Mill".
Les Pirouettes du Vieux Moulin/The Old Mill

Ronde 5:
Videofragmenten:
1. Tron Legacy
2. Old Yeller
3. Sneeuwwitje en de zeven dwergen
4. Hannah Montana
5. Ducktales
6. The Absent-minded professor
7. Planes
8. Zorro
9. Brave
10. Rescue Rangers

Muziekfragmenten:
1. Aladdin (Friend like me)
2. Mary Poppins (Supercalifragilisticexpialidocious)
3. Assepoester (Bibbidi bobbidi boo)
4. De Kleine Zeemeermin (Under the sea)
5. Jungle Boek (Bare necessities)
6. Pocahontas (Colors of the wind)
7. Peter Pan (You can fly)
8. Lady en de Vagebond (Bella Notte)
9. Toy Story (You’ve got a friend in me)
10. Belle en het Beest (Be our guest)
Iejoortje
Member
Member

Aaah, character had ik mis. :)
En wow, van de 20 had ik er 16!! :O Ik ben tevreden over mezelf. :D
Mich€l
Member
Member

Ronde 3
Hierbij de inzendingen van ronde 3, welke tevens de laatste ronde is. Zodra de uitslag bekend is weten we wie de nieuwe opvolger wordt van Miss Ariël als Miss Café Mickey 2016!

gcf0723

Ik zit momenteel in een prinsessenfase. Dus voor opdracht 3 heb ik dus 3 nieuwe paradewagens ontworpen die volledig in het teken staat van een paar prinsessen. Op de eerste wagen staan Ariel en Merida, op de tweede wagen staan Tiana en Rapunzel en op de derde wagen staan Belle en Assepoester. Ik heb schetsen gemaakt maar ik ben niet zo’n groot tekentalent dus ik heb er een woordje uitleg bijgeschreven en nog een paar prentjes bijgeplakt. Van de derde wagen heb ik geen schets meer kunnen maken, ik ben deze morgen pas op het idee gekomen.

Wagen 1 deel 1: Ariel
Afbeelding
Ik heb voor dit deel mijn inspiratie gehaald uit de filmscene van het liedje part of your World. Het zou heel leuk zijn om gewoon die grot na te maken zoals in de film. Dus echt gewoon de grot met allemaal die laagjes waarop Ariel haar verzameling te zien is. Dus de schilderijen, de potten, spiegel kettingen, ….
Afbeelding
En in het midden zie je dan die schuine rots en ik had gedacht dat Ariel daar dan kon opzitten met naast haar nog die kandelaar met het bestek in.
Afbeelding
Ook op de grond staan er verschillende spullen en één van die spullen is een schat kist waar Sebastiaan in verstopt zit. Hij draagt dan ook die diamanten ring die tezien is op één van de prentjes bij de schets. Langs de andere kant staat dan het standbeeld van prins Erik in al zijn glorie en Botje zwemt rond dat beeld.

De Danseressen die voor de parade wagen dragen allemaal felle kleuren, een korte hoepelrok (tot aan de knieën) met daaraan slierten ( zeewierachtig van vorm maar in de zelfde kleuren als de rest) en op de jurken ook nog bubbels.

Wagen 1 deel2: Merida
Afbeelding
Het tweede deel van de wagen is gewijd aan Merida en de film Brave. Het moet er uitzien als een rotslandschap met gras. Merida en haar moeder Elinor staan beide op de wagen. Merida staat iets hoger dan Elinor en heeft haar boog en pijlen ook bij. Tussen moeder en dochter staat een schietschuif. Achter de 2 vrouwen staan er verschillende rotsen en er wordt dan in de hoogte gewerkt. Halverwege de top vindt je een rots met daar in het schild van Merida’s clan. Op een van de rotsen zitten Harris, Hubert en Hamish met een groot bord, vol met hun lievelingsdessert. Aan de andere kant (iets hoger) vinden we dan de heks en haar kraai. Verspreid voor het hele landschap staan/ hangen verschillende Will O’ The Wisps.
Achter deze wagen lopen dan dansers en danseressen met (hoe kan het ook anders) schotse rokken/kleren. Hiertussen lopen dan ook 3 zonen van de andere clans. Ze tijdens de parade lopen ze elkaar dan een beetje te treiteren en proberen ze zelf als de beste over te komen. Zoals hun vaders tijdens de film.

Wagen 2 deel 1 Tiana
Afbeelding
De volgende wagen moet het moerashuwelijk van Tiana en prins Naveen uitbeelden. Prins Naveen en Tiana staan in het midden op een grote bloem. Met rondom hen allerlei moeras diertjes : schilpadden, buidelratten, kikkers, de roze vogels enzovoort (zoals in het prentje hieronder).
Afbeelding
Dus die bloem is omringd door de diertjes, water en moerasplanten. Dit kon ik wel niet tekenen. Langs de ene kant staat dan ook mama Odie met Juju rond haar nek en dan aan de andere kant vinden we Louis terug. Er staan achter deze figuren ook een paar boompjes en/of struikjes. Aan een boom heb je dan een lange tak waar aan allerlei lange slierten met groene kleine blaadjes aanhangen of lianen. Dit dient als een soort gordijn om het volgende gedeelte af te scheiden.
Voor deze wagen lopen Dr Facilier en “his friends from the other side” lopen voor deze wagen.

Wagen 2 deel 2: Rapunzel
Afbeelding
Voor dit gedeelte wil ik deze film cover na bouwen. Je ziet de toren waar Rapunzel haar hele leven was opgesloten. En naast de toren zie je het baadjes gordijn ( dit is de andere kant van de vorige wagen). Maximus mag niet ontbreken op deze wagen. Hij staat iets meer op de achtergrond , met zijn zwaard in de mond. Langs de ene kant van de wagen heb je dus de toren met aan de voet een leuk struiken met kleurrijke bloemen en een klein vijvertje waar kleine eendjes op zwemmen en aan de andere kant heb je dan Maximus. Op de voorgrond heb je dan Flynn Ryder en Rapunzel. Beide in hun gewone kledij maar Flynn heeft wel zijn frying pan bij hem. Op de grond groeien hier en daar allerlei mooie kleurrijke bloemen.
Afbeelding
Achter deze wagen heb je een paar danseressen die rondjes aan het dansen zijn zoals rapunzel als ze eindelijk in de stad zijn tijdens het festival. Er lopen dan ook een paar mannen rond die paarse vlag van Rapunzels koninkrijk ronddragen.

Wagen 3 deel 1: Belle
Dus hier wil ik de dansscene. Dus de grote gouden balzaal tijdens het liedje tale as old as time. De vloer kan je perfect nabouwen en als achtergrond wil ik de ramen en de deuren die uitzicht geven op het balkon. Op het balkon staan de boompjes en struikjes zoals te zien is op onderstand prentje.
Afbeelding
Op de voorgrond zie je dan Belle en het Beest. Langs de ene kant kan dan de piano staan. De kapstok die het beest helpt voorbereiden kan dan op de piano spelen. Lumière staat ook in de buurt van de piano, of zelfs op de piano te dansen met Babbette. Langs de andere kant staat dan het karretje met mrs Pott , chip, Clocksworth en misschien ook dat leuk suikerpotje.

Als het mogelijk is zou het ook fantastisch zijn om die grote kroonluchter na te maken en boven belle en het beest te hangen. Boven de ramen moet je dan een deel van het plafond ook namaken en daar kan je dan die mooie plafondschildering met de wolken en engeltjes zien.
Afbeelding

Wagen 3 deel 2: Assepoester
Dus hier zitten we op een balkon. ( dit zie je langs de andere kant van het “belle”-gedeelte. Het is de bedoeling om het romantische gevoel te wekken dat we in de film zien als Assepoester en prince charming zich terug trekken tijdens het bal. Je hebt daar niet echt een balkon scene maar ach ja.
Dus het is de bedoeling dat we Assepoester zien te samen met prince Charming. Met achter hen de deuren en de ramen die de scheidingswand vormen tussen de 2 delen. Boven de deur staat een klok die op 5 voor 12 staat.
Afbeelding
Zoals eerder al een vermeld staan er ook wat kleine boompjes in plantenbakken of een paar struiken op het balkon. Langs de ene kant staan achter een van de struiken/boompjes staat lady Tremaine te gluren naar het koppeltje en langs de andere kant staat dan the Grand Duke of de Fairy Godmother. Zij kunnen dan een oogje in het zeil houden, zodat het koppeltje niet gestoord wordt.

Het balkon moet er een beetje uitzien zoals in belle en het beest ( de vorm van het muurtje bedoel ik, zo met die mini pilaartjes). Aan die mini pilaartjes kan je dan alle dierenvriendjes van Assepoester terug vinden zoals Gusgus, suzy, perla, de blauwe vogeltjes,……
Afbeelding
Achter deze wagen zou ik een paar danseressen in mooie baljurken laten dansen. Tussen deze jonge dames lopen dan natuurlijk Anastasia en Drizella.
Afbeelding

Hopelijk heb ik bovenstaande wagens goed genoeg kunnen beschrijven zodat iedereen het voorzich kan zien. En achja nu dat ik toch al 3 nieuwe wagens heb gecreëerd kan ik misschien gewoon een nieuwe parade verzinnen. Ik zal hieronder anders de parade wagens opnoemen die ik graag in de nieuwe parade zou willen zien (plus ook hun volgorde :p )
Dus eerst zou ik de wagen die in de huidige parade als laatste wordt gebruikt op de eerste plaats zetten (of een nieuwe wagen waar Mickey, Minni, Knabbel, Babbel, Goofy en Donald Duck op te zien zijn). Hierna kunnen de 2 ander nieuwe wagens (volgens sommige geruchten afkomstig uit Tokyo’s Jubilation Parade) komen. Met als eerste die van Peter Pan gevolgd door die van de leeuwenkoning. Ik heb een paar dagen geleden ergens een foto gezien van een paradewagen met Mary Poppins en de scene als ze op de daken lopen/ dansen. Ik weet niet meer van waar deze wagen kwam maar deze mogen ze terug van onder het stof halen. De volgende wagen mag die van Toy story en Winnie the pooh zijn. Hierna komen dan de prinsessen met als eerste de wagen met Anna en Elsa maar op de schommel zouden dan Aladdin en Jasmine zitten ( zoals tijdens de once upon a dream parade). Hierna komen dan mijn 3 ontworpen wagens. Als laatste wagen zou ik dan de draak ( maleficient ) uit Festival of Fantasy (uit WDW) laten komen, met vooraf deze wagen ook de 3 goede feeën en prins Philip die tegen de “monsters” vecht.

Iejoortje

Mijn idee voor 25 jaar Disneyland: Een eigen verjaardagscupcake. Cupcake gevuld met jam, toef botercreme erop en Mickey of Minnie oortjes. In geval van Minnie natuurlijk strikje erbij. ;) Dan nog van marsepein een mooi "25 years Disneyland" embleem.

Niet spectaculair, maar ik was eerlijk gezegd zo fantasieloos als een ui. :lol: Laten we het er maar op houden dat ik het wel van de andere opdrachten zal moeten hebben. ;)

Afbeelding

Laura

Bekijk hier de inzending van Laura

Liez

Met trots stel ik je voor:
Het 'officiële' ontwerp voor het logo van Disneyland Parijs' 25e verjaardag!(Hij is niet ingekleurd omdat ik de juiste kleuren niet had, met de computer zou dit natuurlijk mooier uitkomen, maar zo handig ben ik helaas niet dus bij deze geef ik graag nog een woordje uitleg)

Afbeelding

De 25 is duidelijk zichtbaar, het enige dat DLP tot nu toe ook al losliet ivm de verjaardag. Het gaat natuurlijk om Disneyland PARIJS, dus de Eiffeltoren mocht niet ontbreken.
Parijs is zoals we wel weten de Stad van de Liefde. Welk dolverliefd koppeltje is er nu schattiger dan Mickey en Minnie? Je ziet enkel hun vorm, want ze staan natuurlijk stiekem te zoenen aan de voet van de Eiffeltoren, OH BOY! :oops: ;)
De achtergrond van dit ontwerp zal blauw zijn. De '25' en Mickey en Minnie worden schitterend Zilver. Dit omdat een 25-jarig jubileum natuurlijk een Zilveren Jubileum is.
De banner waar Mickey en Minnie op staan, zal zachtroze zijn, de kleur van het Kasteel, en ook 'Disneyland' zal lichtjes zilverkleurig worden weergegeven.
Het kleurenschema is dus vrij simpel, because Less is More. De Eiffeltoren staat gewoon op de achtergrond en zal dus gewoon een soort van 'herkenbare schaduw' op de achtergrond zijn, in een iets donkerder blauw dan de rest van de achtergrond.
Dit logo zal dan natuurlijk overal op terug te vinden zijn, zowel op de merchandise gaande van mokken, t-shirts, hoodies, fotoalbums en fotokaders tot, natuurlijk, dé enige echte 'DLP 25 jaar'-pin!
Ook zal je het bij het binnenkomen van het Disneyland Park kunnen bewonderen aan Mainstreet Station vlak boven het stuk waar je onder het station door wandelt om het park binnen te gaan, maar ook aan het kasteel zal je dit logo kunnen zien.

Ik hoop dat ik hiermee mijn idee en ontwerp wat heb kunnen verduidelijken. Ik ben geen tekenwonder en al helemaal niet handig met speciale computerprogramma's, maar ik heb mijn best gedaan :)

Lisjuh

Ik heb een stop motion filmpje gemaakt van het Disney fan boek wat ik heb gemaakt het filmpje kan je op mijn youtube kanaal vinden:

(Is inclusief muziek dus geluid aan is raadzaam ;-) Ook adviseer ik om hem een paar keer te bekijken om alle bewegende dingen te zien aangezien vrij kort filmpje is.

Ik heb van de bladzijdes met tekst even foto's bij gevoegd omdat deze helaas door filmpje niet meer leesbaar waren. Alsgoed ik heb ik ze in de juiste volgorde gezet! :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
D-Tekenaar
Member
Member

Zo mijn punten zijn hier ook binnen ....
En de dames hebben hier ook wonderlijk werk gedaan !!! Ik ben benieuwd naar de opvolgster van Miss Ariel .
En Michel wil ik ook hier bedanken voor zijn goede werk .
Hij heeft me goed vervangen ;)
Liez
Member
Member

Aaaaaaah spannend! :o :o :o :o
As pixiedust falls from a star, it touches you and here you are.

Afbeelding
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator

Wauw, prachtig allemaal. :)
Volg onze avonturen op instagram
Lisjuh
Member
Member

Leuke inzendingen, ben benieuwd naar de eind scoren, spannend!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laura
Member
Member

Die cupcakes! <3
Was leuk om mee te doen!
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Lisjuh
Member
Member

Is er al een uitslag bekend? Ik kan niet wachten op de resultaten ben zo benieuwd hoe iedereen het gedaan heeft :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “"Ons Café"”