runDisney/Magic Run Weekend 2018 DLP

Hier vind je alles terug over Rundisney in Disneyland Paris
Laura
Member
Member

@Marjolein

Leuk dat je hebt geboekt! Ik denk dat je er verstandig aan hebt gedaan om een Disney hotel te boeken. Er zou voor de hotels buiten Disney wel een extra vroege trein rijden in het weekend, ik dacht dat die om half 6 zou starten, maar dat weet ik niet zeker. Partner hotels (zoals Kyriad, B&B) hebben een extra vroege shuttle bus naar het park.

Voor de 5K is de start vlak voor Sequoia! (Tenzij ze het dit jaar veranderen) Voor de 10K en HM is het nog 10minuutjes lopen naar de start, een goeie warming up ;)

Je vraagt of de 36K challenge te doen is. Ja, hij is te doen, andere zouden er geen honderden mensen deze doen ;-) Ik adviseer je wel om back to back te trainen (dat je dus gewend bent om op moeie benen te hardlopen, dat je 2 of 3 dagen achter elkaar traint). Jeff Galloway heeft mooie schema's hiervoor op rundisney.com kopje training. Even de datums aanpassen naar Parijs. Ik heb zijn schema gebruikt voor 2016 en 2017, dit jaar weer, maar wel met wat aanpassingen hier en daar.

36K challenge was heel even uitverkocht, maar ze hebben vrij snel deze weer open gezet! 36K is inderdaad automatisch de 31K, doe je de 36K krijg je dus 6 medailles! 5K, 10K, HM, 31K challenge en de 36K challenge medaille!

Je hebt nu waarschijnlijk ongeveer 806 - 165 (36K challenge) - 2x 12 (kids run) - 20 (?? anuleringsverzekering? geen idee hoeveel dat kost) = 597€ betaald voor alleen de kamer, voor 3 nachten. SQ is natuurlijk duurder dan Cheyenne of Santa Fe, volgens mij is het wel een normale prijs.

Ik denk dat het heerlijk rustgevend is dat je nu alles hebt geboekt! Ik weet dat wij volgend jaar het ook weer zo zullen doen, ik heb zelf niet zoveel zin in de bib only stress.
Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
MarjoleinART
Member
Member

Hoi Laura,

Ben inderdaad erg blij dat er een enorme stress van me afgevallen is, nu komen al die berichten dat de losse bibs eraan komen op Facebook, en hoeveel reacties er dan onder staan!!! Zoveel mensen gaan dat doen, maar dan zal je net meemaken dag je ze nét niet hebt ... ben je al volop aan het trainen en dan gaat het niet door! Maar goed, 2 jaar terug had ik het wel zo gedaan en had ik ze toch. Zullen er nog best veel beschikbaar zijn!!

Ik zal eens gaan kijken naar dat loopschema, benieuwd of dat wat is! Lukt het met jou training? Of ben je nog niet gestart?

Annuleringsverzekering was iets van 55 euro. Zat erg te twijfelen om deze wel of niet te nemen. Maar stel dat ik blessure oid krijg, ben je anders wel mooi 800 euro kwijt. Dan maar geen ontbijt in hotel genomen, lopen wel ff langs het metrostation voor een croissant en koffie. En echt ontbijten kan toch alleen naar op vrijdag, de zaterdag en zondag zal het los van elkaar ontbijten worden denk ik!

Hoe doen jullie dat op de zaterdag en zondag met ontbijt!? In hotel? Of zelf iets meenemen?

Ik heb er echt zoveel zij in!! Gaat wel erg druk worden, want de kids lopen ook de kidsrun!

Dat met die 31k en 36k medaille heb ik gisteren toch nógmaals gevraagd en zij vertelde me aan de telefoon dat ik echt alleen met de 36k meedoe en geen 31k medaille zal krijgen. Maar ik zou kunnen mailen en bezwaar maken?! ben dus erg benieuwd!!

Nu maar eens gaan brainstormen over kostuums

Fijne en zonnige dag gewenst!
Laura
Member
Member

Hey!
Het wordt natuurlijk elk jaar populairder, en Disneyland Anaheim is tijdelijk gestopt met de races, dus het is de vraag hoe lang het duurt voordat het uitverkocht raakt. De 5K gaat altijd het snelste.

Mijn challenge training begint in mei. Bij mij toch een verhaal apart, omdat ik al sinds augustus vorig jaar met een knie blessure zit (vorig jaar de 36K incl blessure gedaan, vandaar dat ik zeg dat het wel te doen is ;) ). Ik heb nu 6 weken verplicht rust moeten houden van de orthopeed en morgen met het heerlijke weer mijn eerste rondje maar weer eens maken. Ik ben verplicht om veel te lopen, aangezien mijn knie verkrampt na zo'n 5-6min hardlopen... Heel frustrerend, vorig jaar april liep ik twee halve marathons en dat tempo zal ik dit jaar niet weer kunnen evenaren. Ik Disney zelf weet ik bijvoorbeeld wel hoe ik de races aan ga pakken, en er zijn veel stopmomentjes door characters en kilometer markers en gewoon mooie omgevingen, dus ik heb daar automatisch al veel pauzes. In mei is het de bedoeling om kilometers langzaam op te bouwen, maar dus wel met de runwalkrun methode. Het is even niet anders...

Je krijgt wel 6 medailles met de 36K challenge, dit is meerdere malen bevestigd. Helaas hoor ik vaker dat niet alle CMs aan de telefoon van alles op de hoogte is, maar iemand die mensen kent die hogerop zitten bij runDisney heeft echt bevestigd dat je 6 medailles krijgt. Dus ik ga er van uit dat dat wel goed zit. En zo niet, zien we het op de dag na de halve marathon wel ;)

Bij mij komt een deel van een kostuum vanmiddag met de post binnen! Ik hou nog lekker alles voor mijzelf, haha. 1 kostuum al klaar, en de andere al een idee over.

Oh ja, je vraag over eten. Wij gaan met de auto naar Parijs, en we hebben vorig jaar ook geen ontbijt erbij genomen. Wat wij doen op donderdag, vrijdag en maandag is een ontbijtje halen bij Earl of Sandwich (ik denk dat we nu ook een keer een ontbijt proberen in het park). Voor zaterdag en zondag hebben we een tros bananen mee genomen van huis. We kunnen prima een 10K en halve marathon lopen op wat water en 2 bananen. Er zijn ook food stops bij de HM, daar bieden ze cereal bars en appelpartjes aan. En we kiezen altijd bij de waterstop voor de sportdrank, om het zoutgehalte een beetje aan te vullen.

Succes met plannen, trainen en brainstormen over een kostuum!

RunningKoen
Member
Member

Trainingsrondje ;-)
Was wel wat druk. Verder een pracht race en genoten van de KM's ondanks wat dubbele gevoelens. Startbewijs van de hele marathon niet kunnen gebruiken, moeten terugschakelen naar een 1/4.

Afbeelding
Afbeelding
Mich€l
Member
Member

Voor wie overnacht in het Disneyland Hotel overnacht ligt er een plattegrondje op de kamer met mogelijke looproutes. De routes zijn natuurlijk ook vanuit andere hotels te lopen. Nadeel is wel dat je een aantal 'obstakels' hebt zoals de security.Afbeelding
Laura
Member
Member

Sneak peak van onze costuums! :thumbs:
Afbeelding

Accesoires komen er nog bij, en heb ook al ideetjes voor de andere twee races. In de zomer opent een Decathlon in mijn stad, perfecte plek voor goedkope hardloopkleding om zo costuums te maken!

Iemand anders al bezig met de costuums? :sorc:

Laura
Member
Member

Thema bekend gemaakt!

Zojuist is door runDisney France het thema bekend gemaakt: villains!

Afbeelding

Laura
Member
Member

Bekendmaking thema 2018

Afbeelding
They’re coming…

Find out the theme which will punctuate the weekend from 20th to 23rd September.

To make you live an ever more magical experience, the Disneyland Paris Magic Run Weekend decided to switch you to another universe.

The 2018 Disneyland Paris Magic Run Weekend will honor the Villains. The only way for you to escape their terrible powers will be ... running!
Every day, the Villains of the Disney, Star Wars and Marvel Universes will come out on the race courses!

At nightfall on Friday, September 21st, the shadow of Thanos will hover over the Walt Disney Studios Park during the Disneyland Paris 5K which will highlight the Marvel universe.

On Saturday 22nd, the Evil Sidekicks of the biggest villains of the Disney world will invest the Disneyland Paris 10K.
Then, Stitch and his alien friends will come to entertain the little runners during the runDisney Kids Races (distances of 100m, 200m or 1K).

For the last day of the weekend on Sunday 23rd, the greatest villains of the Disney world will accompany the runners of the Disneyland Paris-Val d'Europe Half Marathon.

Are you ready to face the Villains?
http://run.disneylandparis.com/news/rev ... theme-2018

Esther10
Member
Member

Ik heb even een vraag. Krijg je met een jaarkaart ook korting op de bib only?

Vorig jaar de 10 km gelopen, wat een te gekke ervaring.
Laura
Member
Member

Esther10 schreef:Ik heb even een vraag. Krijg je met een jaarkaart ook korting op de bib only?

Wel wanneer je een Disney hotel boekt, en daar de bib aan toe voegt. Niet bij de bib only verkoop.

Bib only begint over:
Afbeelding

MagieDeDisney
Member
Member

Ik ben nog niet eens begonnen aan mijn Star Wars kostuum voor volgende week zondag dus dat is even erg stressen, daarna gaan brainstormen voor Parijs :lol:
Nu de thema's bekend zijn voor de races vind ik het ook makkelijker om dat te doen, moet wel toegeven dat ik nooit een villains en Marvel persoon ben geweest dus ben een piepklein beetje teleurgesteld, maar ik ga het beste ervan maken! Voor de halve sta ik op het punt om het idee vast te zetten (Laura heeft het al geraden maar shush ;)) Maar voor de rest heb ik nu al kleine ideetjes, en anders ga ik gewoon nog eens mijn Maleficent kop gebruiken :sorc:
Youtube | Instagram | WDW Cast Member 2018
"Well, that's the good part I guess. You get to go find a new dream."
9-2019 Disneyland Paris RunDisney
5-2020 Princess RunDisney DLP?
1-2023 Walt Disney World Marathon Weekend?
~ Anneke
Esther10
Member
Member

Laura schreef:
Esther10 schreef:Ik heb even een vraag. Krijg je met een jaarkaart ook korting op de bib only?

Wel wanneer je een Disney hotel boekt, en daar de bib aan toe voegt. Niet bij de bib only verkoop.

Bib only begint over:
Afbeelding
Dan moet ik eens kijken wat een Disney hotel gaat kosten. Heb nu een optie op het Dream Castle Hotel. Daar heb ik afgelopen jaar ook gezeten en beviel me prima.
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Wij betalen voor 2 nachten santa fe 305 euro... best te doen. Zeker omdat je bespaard op de bibs....

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
RunningKoen
Member
Member

MagieDeDisney schreef:Ik ben nog niet eens begonnen aan mijn Star Wars kostuum voor volgende week zondag dus dat is even erg stressen, daarna gaan brainstormen voor Parijs :lol:
Nu de thema's bekend zijn voor de races vind ik het ook makkelijker om dat te doen, moet wel toegeven dat ik nooit een villains en Marvel persoon ben geweest dus ben een piepklein beetje teleurgesteld, maar ik ga het beste ervan maken! Voor de halve sta ik op het punt om het idee vast te zetten (Laura heeft het al geraden maar shush ;)) Maar voor de rest heb ik nu al kleine ideetjes, en anders ga ik gewoon nog eens mijn Maleficent kop gebruiken :sorc:

Villains is juist een superbreed thema! Want je kan bijvoorbeeld juist als de held gaan en met je eigen schurk een superleuke foto maken. Of gewoon alle schurken verslaan ;-)
Afbeelding
MagieDeDisney
Member
Member

Dat inderdaad wel! Heb samen ff mijn vriend gesproken die ook meegaat en ook creatief is en zijn al meteen op wat leuke dingen gekomen! Nu ben ik gewoon benieuwd naar de medailles :lol:
Youtube | Instagram | WDW Cast Member 2018
"Well, that's the good part I guess. You get to go find a new dream."
9-2019 Disneyland Paris RunDisney
5-2020 Princess RunDisney DLP?
1-2023 Walt Disney World Marathon Weekend?
~ Anneke
Plaats reactie

Terug naar “Rundisney - Disneyland Paris”