Disney voor mindervaliden

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Iejoortje schreefCOLONHelaas heb ik het ook al vaak gezien. 1 keer tegen een Nederlander flink uitgevallen en gevraagd waar ze het lef vandaan haalde om zo tegen een CM tekeer tegaan. Toen kreeg ik als antwoord dat ik niet wist wat het is om te leven met een kind met een beperking. Heb toen even 2 EAC's uit mijn tas getrokken en geantwoord dat ik met 2 kinderen met autisme, waarvan oudste ook verstandelijke beperking en epilepsie heeft, en een man met autisme toch echt wel weet waar ik het over heb. Maar we zijn toch ver*piep* God niet?? Vrouw is toen al vloekend weggelopen.
Ik kan me er zo aan ergeren.....
Je krijgt van mij een staande ovatie.
Volg onze avonturen op instagram
Gebruikers-avatar
Fayetjes
Member
Member
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2016, 20:28

Knap hoor dat je het opnam voor de cm . Vind het zo respectloos als mensen uitvallen tegen personeel. Je bent te gast dan moet je je maar gedragen. Ik ben benieuwd welke kaart ik zelf ga krijgen.ik heb artrose in me bekken en fibromyalgie . Aan de buitenkant niets te zien aan mij. Maar helaas veel beperkingen met staan. Mijn zoontje is heeft ass dus die krijgt met zijn auti card ook een kaart voor zijn beperking.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikers-avatar
Annet
Member
Member
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 13:57

Ik heb met fibromyalgie altijd een oranje kaart gekregen, wordt blijkbaar gezien als een tijdelijke aandoening. Met de autipas krijg je gewoon een groene kaart.
Iejoortje
Member
Member
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2015, 09:08

Mama van Prinsesjes: We kregen wel direct toegang tot de attractie van de CM. :) Als bedankje. :D Voelde ik me toch weer opgelaten.....

Alsof Fibromyalgie overgaat. :( Zo raar......
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Oh dat is wel een mooi bedankje van de Cast Member .
Door je actie denk ik ook dat je hem of haar ook nu als een soort vriend kan beschouwen .
Want ik denk niet dat er vaak gasten de Cast Members helpen of een goede tijd geven .
Vaak staan ze er helaas ook maar voor de klachten te ontvangen en 100 keer dezelfde vraag te krijgen .
Iejoortje
Member
Member
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2015, 09:08

Ik vond het ook gelijk een mooi "opvoed-momentje" naar de kinderen toe. Kijk jongens, met boos doen bereik je niks. Anderen helpen en vriendelijk zijn wordt beloond. :D
Ik groet ook altijd de CM's..... Krijg dan vaak een verbaasde groet terug. Maar ja, dat is ook zo tegenwoordig bij cassieres, bushauffeurs, enz.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Iejoortje schreefCOLONMama van Prinsesjes: We kregen wel direct toegang tot de attractie van de CM. :) Als bedankje. :D Voelde ik me toch weer opgelaten.....
Dat is helemaal mooi :thumbs:
Volg onze avonturen op instagram
Gebruikers-avatar
Myriam23
Member
Member
BerichtenCOLON 256
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2014, 16:18

hoi heb even een vraagje.
Ik heb een chronische lage onderrug, wat inhoud dat mijn spieren van mijn onderrug niet sterk genoeg zijn.
Dit geeft klachten als niet lang kunnen staan, en niet lang kunnen zitten zonder rugsteun.
Ik heb hier de eerste dag nog weinig last van, 2e dag komt het al opspelen, en vanaf de 3e dag ben ik wel echt beperkt hierin.
Als ik een brief van mijn arts weet te krijgen, zal ik dan in aanmerking komen voor een facilty card?

heb hier namelijk totaal geen ervaring in
It's kind of fun to do the impossible

Afbeelding
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Ja, met een brief van een arts waar duidelijk in staat wat je niet kan zal je een kaart krijgen. Ik heb geen idee of het een groene of een oranje wordt. Bij de groene mag je gewoon via de uitgang er in, met de oranje krijg je een tijdstip dat je terug mag komen (de huidige wachttijd - 10 min) en dan mag je via de uitgang naar binnen. Ze kan je wachten op een plek waar je wel ondersteuning hebt en hopelijk ook voorkomen dat je op de derde dag zo beperkt bent
Gebruikers-avatar
Myriam23
Member
Member
BerichtenCOLON 256
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2014, 16:18

olafLover schreefCOLONJa, met een brief van een arts waar duidelijk in staat wat je niet kan zal je een kaart krijgen. Ik heb geen idee of het een groene of een oranje wordt. Bij de groene mag je gewoon via de uitgang er in, met de oranje krijg je een tijdstip dat je terug mag komen (de huidige wachttijd - 10 min) en dan mag je via de uitgang naar binnen. Ze kan je wachten op een plek waar je wel ondersteuning hebt en hopelijk ook voorkomen dat je op de derde dag zo beperkt bent
Dank je wel olaf.. zal al blij zijn als ik 1 van de kaarten krijgt maakt mij niet uit welke.
Maar dan ben ik inderdaad niet zo beperkt.
Het gaat mij om de wachtrijen van bijvoorbeeld kwartier of langer.. en de parades.
Dat lange staan en zitten zonder steun in de rug, heb ik vorig jaar gemerkt toch super veel last van te hebben, en kon ik in de wachtrij niet anders als in beweging proberen te blijven wat lastig gaat natuurlijk.
Ergens voel ik me bezwaard om hier een kaart voor te halen, maar aan de andere kant heb ik er behoorlijk hinder van.
Nu hopen dat mijn arts wilt mee werken aan een brief schrijven.
It's kind of fun to do the impossible

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Bunnie
Member
Member
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2013, 14:05

Wat is er nou precies verandert?het is mij niet helemaal duidelijk.
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Is op zich niet heel veel veranderd. Je moet e goede brief hebben van je arts of autipas mocht het om autisme gaat of gehandicapten parkeerkaart. Je krijgt naar voorleggen van deze info of een groene kaart die is verder niet veranderd. Of oranje kaart. Op oranje mag je maar 1 persoon als begeleider meenemen ipv 4 en met oranje kaart krijg je een terugkom tijd. Al wachttijd van een ride bv 60 min is dan mag je 50 min ater terug komen om dat er meteen in te mogen. Met groen kan je terugkom tijd krijgen maar over algemeen mag je na kort wachten meteen ride in.
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013, 11:13

Nee, de nieuwe oranje kaart mag je +4 personen meenemen.

De uren hebben ze bij mij ook niet echt rekening gehouden met het "we trekken 10 minuten af van de originele wachttijd".

Ik moet zeggen, die nieuwe kaart gaf mij nog veel meer stress als ervoor, alsmaar op je horloge kijken als je ondertussen iets anders gaat doen, voor je het weet zit je aan de andere kant van het park, dus volgende keer wacht ik wel gewoon op een bankje in de buurt van de attractie.
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Het op de klok kijken bij attracties en meets hebben we al jaren bij de groene .
Het brengt inderdaad wel wat stress mee ... En het is ook niet zo echt leuk ... Maar het went wel hoor :)
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013, 11:13

Paniekstoornis + stress = paniekaanval ;)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar