FAQ Walt Disney World.

Alle algemene informatie over het WDW Resort
Miss Ariel
Member
Member

Prins Adam schreef:Een verzekering zal er niet inzitten, wij hebben gewoon jaarlijkse verzekering genomen sinds we naar VS gegaan zijn. Zo zijn we hele jaar verzekerd, via Ethias! Kost wat over de 100 euro per jaar
a zal het eens bekijken dat is niet veel per jaar. en die dekken alles?
Prins Adam schreef:Je kan met de Eurostar naar Londen, maar dan moet je nog de metro nemen naar vliegveld denk ik.
Je kan ook vanuit Brussel naar Londen vliegen en vandaar een rechtstreekse vlucht nemen naar Orlando.
is dit beter/ goedkoper/ sneller als vb via schiphol vliegen naar Amerika al en daar overstappen
of is het allemaal een beetje hetzelfde qua tijd / geld en planning?
Best day ever <3 1 april 2017 our wedding day
Part of that Disney world <3
*Magical Bucketlist*
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Wat goedkoopste, makkelijkste of (en) snelste is voor een vlucht volgend jaar in september zal je moeten bekijken op het moment van boeken!
Wij zijn 2 keer met delta geweest met tussenlanding in Atlanta en was best te doen. Je moet die lange vluchten en het tijdsverschil wel niet onderschatten.
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Miss Ariel
Member
Member

Prins Adam schreef:Wat goedkoopste, makkelijkste of (en) snelste is voor een vlucht volgend jaar in september zal je moeten bekijken op het moment van boeken!
Wij zijn 2 keer met delta geweest met tussenlanding in Atlanta en was best te doen. Je moet die lange vluchten en het tijdsverschil wel niet onderschatten.
bedankt voor alle hulp ;)
*Magical Bucketlist*
PeterPan1988
Member
Member

Hey hey,

ik vroeg mij af of de Memory Maker de moeite waard is om aan te schaffen in WDW.

Situatieschets: wij gaan voor 1 weekje in september naar daar en zullen ook 1 avond Mickey Not So Scary Halloween Party bijwonen. Het is niet de bedoeling dat we met zoveel mogelijk characters op de foto gaan, maar zullen hier af en toe wel van gebruik maken. Mijn vrouw (op dat moment officieel ;) ) durft ook niet in alle achtbanen en thrillrides waar eventueel actiefoto's worden gemaakt.

Haal ik er dan wel voldoende uit of laat ik beter zelf de foto's nemen met eigen toestel door een castmember met fototoestel (wat mag volgens Amerikaanse blog)?

Alle persoonlijke meningen over memory maker zijn welkom :)
Tinkerbelletje
Member
Member

Ik zou zeker een Memory Maker aanschaffen!
In het park zelf staan heel veel fotografen die allerlei leuke foto's en Magic Shots van jullie samen kunnen maken. Wij hebben tijdens onze Honeymoon ook gebruik gemaakt van de Memory Maker en er zijn echt ontzettend leuke foto's mee gemaakt. Ik zou spijt hebben gehad als ik het niet gedaan had. Het is ook gewoon heel fijn dat je niet je dure camera steeds aan een vreemden hoeft te geven als je een keer samen ergens op de foto wilt. Er zijn ook vast wel attracties met fotopunt waar je vrouw wel in durft, zoals Buzz Lightyear & Dinosaur. En als je zelf wel in de achtbanen durft heb je natuurlijk ook gewoon de foto's waar jijzelf opstaat.

Het is inderdaad wel zo dat Castmembers foto's willen maken met je eigen camera als je met een character op de foto gaat, maar de foto's die gemaakt worden door de Memory Maker fotograaf zullen (bijna) altijd mooier zijn :)

Nogmaals ik vind de Memory Maker een geweldig iets en wij nemen er in 2016 als we weer gaan zeker weer een :D
DLRP 33x ~ WDW 2013 ~ DCL Magic 2015 ~ WDW 2016
boogschutter
Member
Member

ik zou gewoon een vlucht vanaf schiphol of brussel nemen en ergens overstappen.
als je zelf met andere vlucht of trein of bus naar londen gaat ben je die tijd ook kwijt of meer.
wij stapten vorige x over in londen gatwick en vandaar rechtstreeks naar orlando.
zat je bij overstappen ook niet met gedoe van douane en weet je zeker dat je tijd genoeg hebt om over te stappen.
als je usa overstapt moet je eerst langs het douane gedeelte, en als je dan nog je koffers moet ophalen en opnieuw inchecken moet je zorgen voor genoeg overstaptijd.
Miss Ariel
Member
Member

ik heb een vraagje : aangezien wij 2 resorts hebben geboekt voor volgend jaar vraag ik me af ofdat wij 2x een magic band zullen krijgen of dat je er altijd maar 1 per je verblijf krijgt?
*Magical Bucketlist*
monsterdoll
Member
Member

hoi! Komend jaar gaan wij waarschijnlijk naar WDW en op pinterest zag ik iets over rondleidingen.
Weet iemand hier meer over?
disney rulez
*hopend naar disney te gaan dit jaar*
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

monsterdoll schreef:hoi! Komend jaar gaan wij waarschijnlijk naar WDW en op pinterest zag ik iets over rondleidingen.
Weet iemand hier meer over?
Ik hoorde al dat ze heel erg de moeite zijn! Wij zijn al 2 keer naar WDW geweest en vonden geen tijd om er eentje in te plannen. Er is zoveel te zien en te doen daar!

Als je volgend jaar wilt gaan moet je deze aanbieding een bekijken, het is de beste die je kan boeken! http://www.cafemickey.com/forum/viewtop ... 620#p53620

Afbeelding
Afbeelding
fairy tale
Member
Member

kan iemand mij vertellen waar ik allenmaal rekening mee moet houden als ik graag een keer naar wdw wil gaan. ik wil dan ook naar de andere parken daar in de buurt gaan zoals seaworld enzo. wil er graag volgend jaar een keertje heen gaan.
hoelang zou ik daar moeten blijven, welke maanden het beste zijn. dat van de fasst pass + en magic band kan ik nog wel eens door lezen.
maar je ziet vaker zo veel langs komen op internet..dus dan vraag ik het liever hier aan de mensen die er als eens of vaker zijn geweest.

weet ook niet of ik hier die vraag moet stellen.
maar wat info en tips op een rijtje zou ik heel fijn vinden:$
Second star to the right and straight on until morning,
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Wij deden eerste keer ook alle andere parken in de buurt, 1 week voor die en zeker 10 dagen voor wdw. En je huurt dan best een auto
Mei is ideaal of oktober. De zomermaanden zijn te warm met temperaturen van meer dan 30 graden en hoge luchtvochtigheid

Afbeelding
Afbeelding
Laura
Member
Member

@Fairy Tale
Puur en alleen WDW is een week voldoende, maar als je ook andere parken wilt doen zou ik 2 weken boeken. Wij zijn in maart 2 weken geweest: 5 dagen in een WDW Resort Hotel, daarna in een villa in de buurt. We zijn ook naar Sea World en Universal geweest (1 park), als je ook nog wilt shoppen en de waterparken wilt doen, vul je die 14dagen zo ;-)
Qua tijd vind ik zelf oktober ook de leukste tijd. Begin februari was het nog vrij fris, en begin maart was de temperatuur wel goed, maar dan heb je Spring Break (erg druk in de parken). En in augustus was het echt heel erg heet ;-) (Auto had 120 Fahrenheit op de parkeerplaats gemeten, is 48 graden Celsius!)
Kijk op www.easywdw.com voor welke dag je welk park het beste kan doen ivm drukte, deze wordt voor elke maand erop gezet. Ook zijn staan hier "cheat sheets" op: Hoe kun je een dag het beste aanpakken: welk tijdstip welke attractie? Wanneer haal je een fastpass?
Als je voor het eerst gaat, zou ik niet teveel gaan plannen, probeer vooral te genieten :D
En als je niet in een hotel zit op het Resort: bij DownTown Disney zijn ook Resort Area hotels (Holiday Inn zijn wij een paar keer verbleven), is ook prima hoor! Je hebt een gratis Disney pendel bus, en de OV bus kan je heel goedkoop (dagticket $4,50) naar bijvoorbeeld SeaWorld, Florida Mall en een Wallmart brengen!

Oktober brengt ook Halloween, en dat betekend: Mickey's Not So Scary Halloween Party! Heb ik 1x gedaan, wat ontzettend leuk is dat! Ik had in een TR van Wezz gelezen dat hij 2 avonden is geweest, kan ik me heel goed indenken, zoveel te zien en te beleven! Als wij ooit weer gaan in oktober, nemen we deze party zeker weten mee.

Eumh, nog meer specifieke vragen? ;-)
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Cecemel
Member
Member

Hallo!

Alvorens ik mijn vraag stel toch even mezelf voorstellen: ik ben niet nieuw op dit forum als lezer maar wel als geregistreerde gebruiker :) ik ben een 27-jarige disneyfan die disneyland parijs inmiddels 7x bezocht heeft maar op zoek is naar wat meer en groter :) daarom is mijn volgende droom 'walt disney world florida'! Ik droom er echt van om hier eindelijk eens naartoe te gaan. Wij overwegen nu om eindelijk eens te boeken en dit voor oktober 2016 met de huidige vroegboekpromoties. Echter hebben we nog zoveel vragen dus vermoedelijk kom ik hier wel vaker met een vraag. Wat ik nu graag wil weten: kan je aan de hotels gratis parkeren? Wij overwegen namelijk om meteen ook sea-life en universal te doen maar dan hebben we dus ook een auto nodig. Het idee was dan om misschien vanuit de resorts ook die parken te bezoeken door gewoon 14 dagen te boeken waarvan uiteraard het merendeel voor disney is bestemd. Zo een 10 dagen :) 4 dagen dan voor de universal studios & sea life en andere opvulling.
Als de parking niet gratis is, wat kost dit dan? We overwegen om naar de All-Star resorts te gaan omwille van de lage prijs en toch het disney gebeuren.
Ik ben zo benieuwd en heb zoveel vragen!! :D
Afbeelding
Wezz
Member
Member

Als je onsite slaapt is het zonde om een auto te huren, het vervoer binnen het Disney Resort is prima geregeld met gratis shuttles, boten en monorails. Wellicht kun je een aantal dagen offsite overnachten om de omgeving te doen en daarvoor een auto huren?
DLRP [65] WDW [6] DL [2]
Wezzlog Characters // Wezzvlog
Tinkerbelletje
Member
Member

Wij hebben in 2013 twee weken in een Disney resort geslapen.
5 dagen hebben we toen een auto gehuurd om de parken buiten Disney te bezoeken.
Je kunt je auto gratis parkeren bij de Disney resorts.
DLRP 33x ~ WDW 2013 ~ DCL Magic 2015 ~ WDW 2016
Plaats reactie

Terug naar “Walt Disney World Resort”