@Fairy Tale
Puur en alleen WDW is een week voldoende, maar als je ook andere parken wilt doen zou ik 2 weken boeken. Wij zijn in maart 2 weken geweest: 5 dagen in een WDW Resort Hotel, daarna in een villa in de buurt. We zijn ook naar Sea World en Universal geweest (1 park), als je ook nog wilt shoppen en de waterparken wilt doen, vul je die 14dagen zo
Qua tijd vind ik zelf oktober ook de leukste tijd. Begin februari was het nog vrij fris, en begin maart was de temperatuur wel goed, maar dan heb je Spring Break (erg druk in de parken). En in augustus was het echt heel erg heet

(Auto had 120 Fahrenheit op de parkeerplaats gemeten, is 48 graden Celsius!)
Kijk op
www.easywdw.com voor welke dag je welk park het beste kan doen ivm drukte, deze wordt voor elke maand erop gezet. Ook zijn staan hier "cheat sheets" op: Hoe kun je een dag het beste aanpakken: welk tijdstip welke attractie? Wanneer haal je een fastpass?
Als je voor het eerst gaat, zou ik niet teveel gaan plannen, probeer vooral te genieten

En als je niet in een hotel zit op het Resort: bij DownTown Disney zijn ook Resort Area hotels (Holiday Inn zijn wij een paar keer verbleven), is ook prima hoor! Je hebt een gratis Disney pendel bus, en de OV bus kan je heel goedkoop (dagticket $4,50) naar bijvoorbeeld SeaWorld, Florida Mall en een Wallmart brengen!
Oktober brengt ook Halloween, en dat betekend: Mickey's Not So Scary Halloween Party! Heb ik 1x gedaan, wat ontzettend leuk is dat! Ik had in een TR van Wezz gelezen dat hij 2 avonden is geweest, kan ik me heel goed indenken, zoveel te zien en te beleven! Als wij ooit weer gaan in oktober, nemen we deze party zeker weten mee.
Eumh, nog meer specifieke vragen?