Het klinkt gek, maar wel hebben 4 parken in 2 dagen gedaan. En alles gedaan wat we wilden. Maar het was dan ook laagseizoen, en de maximale wachttijd was 10min (ok 40min bij de net geopende Seven Dwarfs Mine Train).
Wij hebben daarnaast drie dagen Universal gedaan, omdat we de parken en attracties te gek vonden, en ook nog naar Sea World en Discovery Cove en Miami geweest. En voor de rest veel tijd bij de villa of shoppingmalls etc. gespendeerd.
Het was heerlijk, maar veel te kort. En ik zou het de volgende keer qua Disney ietsje anders doen, maar voor de rest prima te doen. Het is denk ik maar net hoe je zelf het liefst op vakantie gaat.
FAQ Walt Disney World.
-
merlijntje1983
- Member

Dank voor jullie antwoorden! Zie al dat het voor iedereen verschillend is, we gaan nog niet, maar ben aan het orienteren.
Nu ik alles zo lees zit ik te denken aan 2 weken ( misschien iets langer 17 dagen) en dan inderdaad in een tijd wanneer het minder druk is.
Hoelang is het reizen van disney naar universal studios? Het handigste lijkt mij namelijk om 2 weken dan in hetzelfde hotel te zitten, scheelt een hoop gesleep.
Nu ik alles zo lees zit ik te denken aan 2 weken ( misschien iets langer 17 dagen) en dan inderdaad in een tijd wanneer het minder druk is.
Hoelang is het reizen van disney naar universal studios? Het handigste lijkt mij namelijk om 2 weken dan in hetzelfde hotel te zitten, scheelt een hoop gesleep.
- Prins Adam
- Beheerder

WDW en Universal Orlando liggen echt kort bij elkaar! denk 20-30 min rijden maxmerlijntje1983 schreef:Dank voor jullie antwoorden! Zie al dat het voor iedereen verschillend is, we gaan nog niet, maar ben aan het orienteren.
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

-
merlijntje1983
- Member

Dat is idd erg kortbij!Prins Adam schreef:WDW en Universal Orlando liggen echt kort bij elkaar! denk 20-30 min rijden maxmerlijntje1983 schreef:Dank voor jullie antwoorden! Zie al dat het voor iedereen verschillend is, we gaan nog niet, maar ben aan het orienteren.
Net met mijn vriend er over gehad. Om misschien binnenkort die kant op te gaan. Maar wel combineren met Key west en Universal Studio's. Dat zag hij wel zitten. Eerst maar de verhuizing en de baby afwachten. Daarna concrete plannen maken. 
DLP
1992 1x
2008 1x
2015 2x
2016 1x
2017 3x
2018 1x
2020 1x
2022 1x
DLC
1999 1x
1992 1x
2008 1x
2015 2x
2016 1x
2017 3x
2018 1x
2020 1x
2022 1x
DLC
1999 1x
Zo eindelijk staat dan toch een reis naar Walt Disney World ver van te voren gepland. Alleen een klein vraagje aan de kenners die er al zijn geweest, is dit een haalbaar programma? En krijg je dan echt een goed beeld van Walt Disney World en de omliggende parken?
Weet niet of iemand het kent, we logeren in club Cortile, hopen dat dat goed is
Vliegen naar Orlando, ophalen huur-auto, ophalen magic band
Disneypark naar keuze
Disneypark naar keuze
Disneypark naar keuze
Disneypark naar keuze
Seaworld
Rust
Rust (strand?)
Disney
Disney
Disney
Disney
Van te voren rust, Disney scarey?
Downtown
Rust
Universal
Universal
Universal of rust
Bush gardens
Inpakken relaxen
terugreis
Deze reist gaat in september volgend jaar plaats vinden
Weet niet of iemand het kent, we logeren in club Cortile, hopen dat dat goed is
Vliegen naar Orlando, ophalen huur-auto, ophalen magic band
Disneypark naar keuze
Disneypark naar keuze
Disneypark naar keuze
Disneypark naar keuze
Seaworld
Rust
Rust (strand?)
Disney
Disney
Disney
Disney
Van te voren rust, Disney scarey?
Downtown
Rust
Universal
Universal
Universal of rust
Bush gardens
Inpakken relaxen
terugreis
Deze reist gaat in september volgend jaar plaats vinden
Naar mijn mening kun je SeaWorld en de Universal parken goed in 1 dag doen (1 dag per park). Tenzij je in het hoogseizoen gaat, maar denk dat september wel meevalt.
Ligt er net aan wat je van WDW verwacht, wil je echt alles doen, dan kun je 2 dagen per park doen. Denk je, ik wil ook nog wat overhouden voor een volgende keer? Kies dan nu voor 1 dag per park. Wij hebben 4x 1 dag per park gedaan, laatste keer maart hadden we 14 dagen Florida/Disney. En af en toe een rust of shopdag is ook wel heel fijn
Wij zijn in maart op de laatste dag/vertrekdag nog in Animal Kingdom geweest, omdat onze vlucht pas om 21u 's avonds ging. Vond ik wel leuk om zo te doen, anders duurt de tijd wel heel lang. Ga wel op tijd weg, voorkomt je een hoop stress
Ligt er net aan wat je van WDW verwacht, wil je echt alles doen, dan kun je 2 dagen per park doen. Denk je, ik wil ook nog wat overhouden voor een volgende keer? Kies dan nu voor 1 dag per park. Wij hebben 4x 1 dag per park gedaan, laatste keer maart hadden we 14 dagen Florida/Disney. En af en toe een rust of shopdag is ook wel heel fijn
Wij zijn in maart op de laatste dag/vertrekdag nog in Animal Kingdom geweest, omdat onze vlucht pas om 21u 's avonds ging. Vond ik wel leuk om zo te doen, anders duurt de tijd wel heel lang. Ga wel op tijd weg, voorkomt je een hoop stress
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007
Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007
Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
- PuppyLikesYou
- Member

Mijn zus gaat eind deze maand naar de Disney parken in Amerika, voor hun huwelijksreis (ze trouwen 24augustus.
Weet iemand of ze dan nog een "just got married" iets kunnen halen? Omdat ze wel op huwelijksreis daar zijn?
Ze overnachten niet in een disney hotel maar vlak bij celebrations.
Weet iemand of ze dan nog een "just got married" iets kunnen halen? Omdat ze wel op huwelijksreis daar zijn?
What else is life but being near you? Do they suspect? Oh, to be given to you; you to me. I will be faithful to you. True. -Pocahontas
- PuppyLikesYou
- Member

Mijn zus gaat eind deze maand naar de Disney parken in Amerika, voor hun huwelijksreis (ze trouwen 24augustus.
What else is life but being near you? Do they suspect? Oh, to be given to you; you to me. I will be faithful to you. True. -Pocahontas
- Tinkerbelletje
- Member

Je kunt in de parken een button halen met "happily ever after". Deze kregen wij in ons hotel toen we daar op huwelijksreis waren in 2013.

Er bestaan ook "just married" buttons zie ik op Google, maar toen wij daar waren hadden ze deze niet.

Er bestaan ook "just married" buttons zie ik op Google, maar toen wij daar waren hadden ze deze niet.
DLRP 33x ~ WDW 2013 ~ DCL Magic 2015 ~ WDW 2016
- Prins Adam
- Beheerder

Gewoon halen in city hallPuppyLikesYou schreef:Mijn zus gaat eind deze maand naar de Disney parken in Amerika, voor hun huwelijksreis (ze trouwen 24augustus.
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier

Ook al is het nog zoooo ver weg, ik denk al elke dag aan onze WDW reis 
Daarbij komen natuurlijk ook nog vragen de kop op steken..
Bij ons verblijf hebben we 14days ultimate tickets mét memorymaker geboekt.
Wat houden die tickets juist in? Hoppen tussen de parken & waterparken maar verder? Ik las ook iets van Disney Quest?
Ik zag gisteren op een filmpje op youtube dat je je van je baggage niks moet aantrekken dat die rechtstreeks in je kamer wordt geplaatst, maar die moet je op de luchthaven dan gewoon afgeven bij de balie van Disney of ..?
Alvast bedankt!
Daarbij komen natuurlijk ook nog vragen de kop op steken..
Bij ons verblijf hebben we 14days ultimate tickets mét memorymaker geboekt.
Wat houden die tickets juist in? Hoppen tussen de parken & waterparken maar verder? Ik las ook iets van Disney Quest?
Ik zag gisteren op een filmpje op youtube dat je je van je baggage niks moet aantrekken dat die rechtstreeks in je kamer wordt geplaatst, maar die moet je op de luchthaven dan gewoon afgeven bij de balie van Disney of ..?
Alvast bedankt!
The only predictable thing in life is it's unpredictability'
- Tinkerbelletje
- Member

Disney Quest is volgend jaar volgens mij niet meer open. Bij onze 14 day ultimate tickets zit het er ook al niet meer bij.
Verder klopt het dat je kunt hoppen tussen de parken en waterparken. Volgens mij mag je ook nog midgetgolfen met deze tickets op 2 Disney midgetgolfbanen. De memorymaker is hetzelfde als een photopass +, hier ga je heel blij mee zijn want in WDW lopen heel veel fotografen.
Verder klopt het dat je kunt hoppen tussen de parken en waterparken. Volgens mij mag je ook nog midgetgolfen met deze tickets op 2 Disney midgetgolfbanen. De memorymaker is hetzelfde als een photopass +, hier ga je heel blij mee zijn want in WDW lopen heel veel fotografen.
DLRP 33x ~ WDW 2013 ~ DCL Magic 2015 ~ WDW 2016
Hoi allemaal, wij zijn aan het kijken om eind april begin mei 2016 naar Walt Disney World te gaan (jeeeeeej dream come true). Via de actie op de Uk site kwam ik uit op de vier volgende hotels die ons aanspraken:
- Saragota Springs resort
- Coronado Springs resort
- Port Orleans resort
- Caribbean Beach resort
Welke kunnen jullie als ervaringsdeskundige aanraden? We willen graag naar een van deze hotels zodat we gebruik kunnen maken van de actie met dining plan of bij sommige de upgrade naar dining plan.
(Dit heb ik allemaal al vergeleken met elkaar dankzij alle info op dit super forum
)
Dan nog een andere vraag, omdat we uit NL komen willen we de vlucht graag zelf boeken ipv via Londen etc. omdat dat goedkoper is. Waar is dit het slimste om te doen?
Alvast dankjulliewel voor de moeite!
- Saragota Springs resort
- Coronado Springs resort
- Port Orleans resort
- Caribbean Beach resort
Welke kunnen jullie als ervaringsdeskundige aanraden? We willen graag naar een van deze hotels zodat we gebruik kunnen maken van de actie met dining plan of bij sommige de upgrade naar dining plan.
(Dit heb ik allemaal al vergeleken met elkaar dankzij alle info op dit super forum
Dan nog een andere vraag, omdat we uit NL komen willen we de vlucht graag zelf boeken ipv via Londen etc. omdat dat goedkoper is. Waar is dit het slimste om te doen?
Alvast dankjulliewel voor de moeite!