Welcome back op The Cinemaa Classics!
Eigenlijk moet ik nu aan mijn Engels spreekbeurt werken over Youtube (ugh een andere meid pakte Disney al -.-), maar ik had gewoon teveel zin om jullie weer een review te geven van een mooie Disney film!
Nu zul je waarschijnlijk al zeggen achter je laptop/computer/mobiel: "Oh ooh..." En je hebt gelijk!
Hier komt mijn review over The Lone Ranger.
Zoals sommigen van jullie waarschijnlijk weten heeft The Lone Ranger een harde bitchclap gehad genaamd The Golden Raspberry Award.
Wat is een Golden Raspberry?
Een award voor de slechtste films van het jaar!
Geloof je me niet? Kijk hier maar: http://en.wikipedia.org/wiki/34th_Golde ... rry_Awards
Dus, wat maakt de Lone Ranger zo slecht dat het een Golden Raspberry ontvangt?
Waarom heeft Grown Ups 2 er geen gekregen?!
WAAROM NIET HANGOVER 3?!!??!!
Pardon.
The Lone Ranger heb ik gister samen gekeken met mijn vriendje, en ik begon eens als reviewer te kijken en toen begreep ik het ineens allemaal. De logica is totaal geschrapt uit de hele film!
Logica? Ja de logica!
Namelijk voor de komedie, maar als je erop gaat letten merk je echt dat het nergens op slaat.
1) Hoe komt John Reid boven op dat houten ding?
2) Hoe is hij ervanaf gekomen?
3) Wat is er met dat paard?
4) Hoe kan het dat die bandieten soms zo dom zijn?
5) Hoe kan het dat dat paard ineens een zadel om heeft?
6) Hoe kwam Tonto ineens aan al die spullen?
7) Hoe kan het dat Tonto bekend was bij Red's terwijl er nog niet eerder indianen op dat grondgebied waren gezien?
8) Sinds wanneer is een pot augurken dat niet in de koelkast staat illegaal?
9) Hoe kan het dat Red's been af is gehakt door Butch? (het is opgegeten door hem?! WAT?!)
Ja, als je erover nadenkt is het nogal raar allemaal. Ik kon bijvoorbeeld zo binnen een seconde alle CGI uit de film halen. Zoals de bizons in het begin bij de trein.
Dus wat is er goed aan de film?
De film houdt je bezig, het is grappig en kom op, wie geniet er nou niet van Johnny Depp als een indiaan?
Ik denk persoonlijk dat Johnny Depp het beste was in de film? Waarom niet Kemo Sabe AKA The Lone Ranger?
Nou ik vind hem saai. Saai? Ja saai, hij is gewoon te stereotype, hij is te over de top met zijn regeltjes, hij is gewoon. Hij heeft geen heftige background story, hij heeft geen heftige geheimen, het enige is is dat hij iets had met de vrouw van zijn broer! Persoonlijk dacht ik echt: "I don't freaking care."
Tonto daarintegen heeft een heftig achtergrondverhaal, hij heeft een geweldige persoonlijkheid, een mooie wijsheid en veel leuke grappen! Trouwens op Disney.wikia.com stond dat hij John's sidekick is?
Nee John is Tonto's sidekick. Tenminste, zo zie ik het.
Ik vind het jongetje van het begin en het einde dat met de oude Tonto praat nog beter dan John Reid!
Oké, nadat we John hebben afgekraakt, Tonto de hemel in hebben geprezen en het jongetje een schouderklopje hebben gegeven, wat is er nog meer?
Die vrouw waarmee Dan Reid was getrouwd? Ik geef echt niks om die vrouw.
Dat zoontje van Dan Reid? Hij is echt awesome!
Oh de slechteriken!
Laat ik het zo zeggen:
Pocahontas, Tarzan, Atlantis, Frozen, Pinocchio, Oliver and Company, Treasure Planet, The Hunchback of Notre Dame 2, Aladdin, Beauty And The Beast (die ene van het gekkenhuis), Mary Poppins (vent van de bank).
Begrijp je nu al wat ik bedoel?
Nee?
Weer een paar slechte mannetjes die het alleen maar doen voor geld. Geen heftig iets waardoor ze wraak willen, geen familie dingetjes, geen bijzonder iets. Gewoon het meest voorkomende, typische ding ever. Geld. Zilver. Whatever.
Als je terug kijkt op dit review ben ik niet al te positief.
Maar ik kijk nu eens als een kijker:
De slechterik zit goed verborgen en het duurt echt wel lang voordat je hem echt goed ziet (geloof me!)
Je lacht wel vaak om de grappen, elke keer als Tonto weer die vogel voerde moest ik wel lachen.
Nu zit je waarschijnlijk helemaal verward achter je laptop of whatever je hebt.
Als kijker houdt The Lone Ranger je bezig en je gaat hem zeker 2 keer kijken. Dat kan ik je verzekeren: 1 keer om het te zien, de 2e keer om te zien wat ik net allemaal zei en om gewoon te genieten van de grappen en niet de hele tijd te proberen om de mysteries te ontrafelen.
The Lone Ranger, een typische cowboyfilm met typische cowboy dingen die je aan het kijken houd, laat lachen, die je verward maakt en je ook een beetje laat nadenken.
The Lone Ranger, als je eraan begint kun je niet meer stoppen
Als iemand aanbied om hem samen te kijken: Zeker doen!
Als niemand aanbied om hem samen te kijken: Gewoon gaan kijken!
Voor elke Lone Ranger fan,
Verander je mening niet door mij, deze film is voor iedereen een andere ervaring.
Voor elke Lone Ranger hater,
Kijk de film nog eens na het lezen van dit review, en lach om de stukken waarbij je denkt: "Oh my gawd! Maria heeft gelijk! Hoe komt dat paard ineens aan dat zadel?!"
Voor alle andere mensjes die Lone Ranger nog niet hebben gekeken,
Ga hem lekker kijken, vooral 2 keer, en vertel me hoe je het vond!
Veel kijkplezier!
En tot de volgende keer in The Cinemaa!