Disney voor mindervaliden

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Mich€l
Member
Member
BerichtenCOLON 719
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2014, 10:56

Twiggy schreefCOLONJe kan gewoon een rolstoel huren daar je hebt er verder geen papieren voor nodig, je betaald wel 150 euro borg en dacht dat het 15 euro per dag is. Als je in een Disney hotel slaap mag je hem mee na hotel nemen anders niet.
Bij een groene kruis winkel kan je hem gratis huren dat gaat dan via je zorg verzekeraar.
De laatste keer mocht ik hem met mijn Dreampas maar 1 dag lenen (is dan geen kosten, maar alleen borg). We zouden de rolstoel in de avond moeten inleveren en de volgende dag weer moeten lenen. We sliepen toen in Santa Fé, dus is niet vanzelfsprekend. Gelukkig kon ik bij het inleveren via die CM regelen dat we hem wel mee mochten nemen en de volgende dag pas terug hoefden te brengen.

Maar verder heb je inderdaad geen aparte papieren nodig voor het huren van de rolstoel. Wel heb je idd borg nodig kan contant of met creditcard (alhoewel dat ook wisselt per CM...). Mocht je dus een Dream jaarpas hebben dan hoef je de dagelijkse huur niet te betalen.
Gebruikers-avatar
DisneyLover
Member
Member
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2015, 20:04

Klein vraagje want dit is helemaal nieuw voor me. Men vader heeft een paar jaar geleden 2 zware rugoperaties gehad en heeft nu echter nog steeds zware zenuwpijnen in zijn rug. Hij is niet fysiek beperkt en zit niet in een rolstoel maar kan gewoon de lange wachtrijen vaak niet aan door het lange rechtop stilstaan. Zou hij in aanmerking komen voor een EAC kaart? En zo ja, kunnen ik en mijn moeder hem dan allebei begeleiden want het is ook niet fijn als er dan 1 iemand van ons steeds alleen moet :s dankje voor de hulp! ^^
"Our fate lives within us, you only have to be brave enough to see it" - Merida

★ Al 27 Disneyland Parijs bezoeken achter de rug en eerste keer WDW 2017! ★

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Annet
Member
Member
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 13:57

Als je een doktersverklaring hebt, krijg je sowieso een EAC. Ik durf alleen niet te garanderen dat je een groene kaart krijgt (waarmee je 4 begeleiders mee mag nemen). Ik heb namelijk hetzelfde probleem ivm fibromyalgie en ik kreeg daarvoor altijd een oranje kaart (waarmee je 1 begeleider mee mag nemen).
Iejoortje
Member
Member
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2015, 09:08

Ja, Volgens mij komt hij in aanmerking. Hij moet dan een brief van de arts hebben (In het Engels of Frans, met stempel en handtekening!!), hiermee kan je dan een EAC halen bij City Hall (In bezit van een jaarkaart, dan naar het bureau van de jaarkaarten). Zorg dat er in de brief duidelijk staat wat hij mankeert, of dit tijdelijk of chronisch is en wat zijn beperkingen zijn (niet lang kunnen staan). Je krijgt dan een oranje of groene EAC. Hierop staat precies vermeldt hoeveel begeleiders mee mogen. Dit verschilt van 1 (Ik dacht Buzz Lightyear en bij de parades/shows) tot wel 8 (It's A Small World). Hier wordt streng op gecontroleerd en niet vanaf geweken. Dus soms zal je helaas toch op moeten splitsen.
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

DisneyLover schreefCOLONKlein vraagje want dit is helemaal nieuw voor me. Men vader heeft een paar jaar geleden 2 zware rugoperaties gehad en heeft nu echter nog steeds zware zenuwpijnen in zijn rug. Hij is niet fysiek beperkt en zit niet in een rolstoel maar kan gewoon de lange wachtrijen vaak niet aan door het lange rechtop stilstaan. Zou hij in aanmerking komen voor een EAC kaart? En zo ja, kunnen ik en mijn moeder hem dan allebei begeleiden want het is ook niet fijn als er dan 1 iemand van ons steeds alleen moet :s dankje voor de hulp! ^^
Ey DisneyLover,

Er zijn verschillende onderdelen in de EAC .
Hier zit ook een icoontje bij voor de rug en voor problemen met lang staan.
Of je vader al dan niet een kaart krijgt hangt af van je het oordeel van de Cast Member .
Wanneer je naar Disneyland Paris gaat zal je eerst een bezoekje moeten brengen aan City Hall .
De cast member zal jou vragen achter een brief van de dokter met daarin een kleine uitleg in Frans of Engels .
Deze dien je dus ook voor je vertrek te vragen bij je dokter .
Het aantal begeleiders zal ook beslist worden door de cast member .
Let wel op dat er bij rug problemen een heel deel attracties niet aangeraden worden door de schok effecten .

ik geef je alvast een brochure met info over de EAC https://brochure.disneylandparis.com/HC ... index.html
Gebruikers-avatar
DisneyLover
Member
Member
BerichtenCOLON 68

D-Tekenaar schreefCOLON
DisneyLover schreefCOLONKlein vraagje want dit is helemaal nieuw voor me. Men vader heeft een paar jaar geleden 2 zware rugoperaties gehad en heeft nu echter nog steeds zware zenuwpijnen in zijn rug. Hij is niet fysiek beperkt en zit niet in een rolstoel maar kan gewoon de lange wachtrijen vaak niet aan door het lange rechtop stilstaan. Zou hij in aanmerking komen voor een EAC kaart? En zo ja, kunnen ik en mijn moeder hem dan allebei begeleiden want het is ook niet fijn als er dan 1 iemand van ons steeds alleen moet :s dankje voor de hulp! ^^
Ey DisneyLover,

Of je vader al dan niet een kaart krijgt hangt af van je het oordeel van de Cast Member .
Wanneer je naar Disneyland Paris gaat zal je eerst een bezoekje moeten brengen aan City Hall .
De cast member zal jou vragen achter een brief van de dokter met daarin een kleine uitleg in Frans of Engels .
Let wel op dat er bij rug problemen een heel deel attracties niet aangeraden worden door de schok effecten .

ik geef je alvast een brochure met info over de EAC https://brochure.disneylandparis.com/HC ... index.html

Bedankt allemaal voor de super info en snelle reacties!! :D

Mijn vader doet enkel de BTM mee met mij maar voor de rest idd niets voor de schokken voor de rug. Nu is mijn vraag of hij deze nog zou mogen doen ook al heeft hij een kaart (mits een fast pass ofzo)? Want door de operaties is in principe fysiek in de rug alles wel ok alleen zijn er door alle operaties zenuwen geraakt waardoor hij deze chronische pijn heeft en niet lang kan rechtstaan in de rij. De schokken zijn dus niet schadelijk waar hij vermijd deze attracties zo veel mogelijk voor de pijn en vaak het lange wachten :(

Afbeelding
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

DisneyLover schreefCOLON
D-Tekenaar schreefCOLON
Ey DisneyLover,

Mijn vader doet enkel de BTM mee met mij maar voor de rest idd niets voor de schokken voor de rug. Nu is mijn vraag of hij deze nog zou mogen doen ook al heeft hij een kaart (mits een fast pass ofzo)? Want door de operaties is in principe fysiek in de rug alles wel ok alleen zijn er door alle operaties zenuwen geraakt waardoor hij deze chronische pijn heeft en niet lang kan rechtstaan in de rij. De schokken zijn dus niet schadelijk waar hij vermijd deze attracties zo veel mogelijk voor de pijn en vaak het lange wachten :(
Goh ja als je het EAC kaartje niet toont kan je langs de gewone ingang binnen via een Fast Pass ofzo.
Ik in princiepe vind dit not done omdat je de EAC wel met een reden ontvangt. En dan nog zou je het wagen om de attractie te doen met gevaar dat je vader er slechter uit komt ? En dan zitten we nog met het fijt dat hij nu voor 13 maanden sluit. Dus wanneer je in het kort gaat zal hij niet geopend zijn .
Gebruikers-avatar
DisneyLover
Member
Member
BerichtenCOLON 68

DisneyLover schreefCOLON
D-Tekenaar schreefCOLON
DisneyLover schreefCOLON

Goh ja als je het EAC kaartje niet toont kan je langs de gewone ingang binnen via een Fast Pass ofzo.
Ik in princiepe vind dit not done omdat je de EAC wel met een reden ontvangt. En dan nog zou je het wagen om de attractie te doen met gevaar dat je vader er slechter uit komt ? En dan zitten we nog met het fijt dat hij nu voor 13 maanden sluit. Dus wanneer je in het kort gaat zal hij niet geopend zijn .
Nee hoor tuurlijk, ben het helemaal met je eens! Echt dankje voor de info want dit zal het verblijf voor men vader veel aangenamer maken! ^^

Afbeelding
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Graag gedaan hoor !
Iejoortje
Member
Member
BerichtenCOLON 315

Bij veel attracties (bijna allemaal eigenlijk) krijg je tegenwoordig een kaartje met een tijd erop waarop je terug moet zijn. Ook dan is 10 min. wachten geen zeldzaamheid. Een EAC is dus echt niet iets zaligs waarmee je alle wachtrijen wel even voorbij stormt.
En bereid je voor op veel jaloerse blikken en gemene opmerkingen, want in de ogen van de wachtrij is zo'n EAC wel een makkelijk cadeautje. De dagelijkse ellende die je bij een handicap erbij krijgt vergeten ze even. ;)
Gebruikers-avatar
DisneyLover
Member
Member
BerichtenCOLON 68

Iejoortje schreefCOLONBij veel attracties (bijna allemaal eigenlijk) krijg je tegenwoordig een kaartje met een tijd erop waarop je terug moet zijn. Ook dan is 10 min. wachten geen zeldzaamheid. Een EAC is dus echt niet iets zaligs waarmee je alle wachtrijen wel even voorbij stormt.
En bereid je voor op veel jaloerse blikken en gemene opmerkingen, want in de ogen van de wachtrij is zo'n EAC wel een makkelijk cadeautje. De dagelijkse ellende die je bij een handicap erbij krijgt vergeten ze even. ;)
Ja die gemene blikken is jammer genoeg iets waar we in het dagelijks leven al genoeg mee te maken krijgen (vb. wanneer men vader een moeder met een buggy niet op een trap kan helpen ofzo) :? En ik vind het niet meer dan normaal dat mensen met een EAC ook moeten wachten zoals anderen! Hoe dan ook zal het ons verblijf beter maken wanneer hij niet meer om het kwartier moet gaan zitten omdat hij niet meer kan van de pijn :( Disneyland hoort nog steeds een leuke ervaring te zijn voor mensen met een handicap en geen pijnlijke ;) Nog eens dankje voor de info ivm de tickets die je dan krijgt, had hier geen idee van! :o

Afbeelding
Iejoortje
Member
Member
BerichtenCOLON 315

DisneyLover schreefCOLON
Iejoortje schreefCOLONBij veel attracties (bijna allemaal eigenlijk) krijg je tegenwoordig een kaartje met een tijd erop waarop je terug moet zijn. Ook dan is 10 min. wachten geen zeldzaamheid. Een EAC is dus echt niet iets zaligs waarmee je alle wachtrijen wel even voorbij stormt.
Ja die gemene blikken is jammer genoeg iets waar we in het dagelijks leven al genoeg mee te maken krijgen (vb. wanneer men vader een moeder met een buggy niet op een trap kan helpen ofzo) :? En ik vind het niet meer dan normaal dat mensen met een EAC ook moeten wachten zoals anderen! Hoe dan ook zal het ons verblijf beter maken wanneer hij niet meer om het kwartier moet gaan zitten omdat hij niet meer kan van de pijn :( Disneyland hoort nog steeds een leuke ervaring te zijn voor mensen met een handicap en geen pijnlijke ;) Nog eens dankje voor de info ivm de tickets die je dan krijgt, had hier geen idee van! :o
Het hangt ook wel af van de drukte trouwens. ;) Een jaar of 5 geleden kregen we eigenlijk nooit een ticket met tijd erop, maar ons laatste bezoek (februari 2014) was het bij bijna elke attractie wel raak. Enkel It's A Small World (moesten we gewoon wachten op een bankje) en bij Slinky kregen we geen tijdskaartje.
Ow ja, en de vraag "Kan je ons ook niet gelijk meenemen?? Dan zeggen we wel dat we familie zijn of zo" is een vraag die mij meerdere keren is gesteld. Mijn vaste antwoord was altijd "Je mag van mij die kaart zo hebben. Neem je dan ook zijn autisme, verstandelijke beperking, epilepsie, motorische problemen en gedragsproblemen even over??". Op een of andere manier wilde ze dan nooit die kaart meer hebben. :lol:
Gebruikers-avatar
DisneyLover
Member
Member
BerichtenCOLON 68

Iejoortje schreefCOLON
DisneyLover schreefCOLON
Het hangt ook wel af van de drukte trouwens. ;) Een jaar of 5 geleden kregen we eigenlijk nooit een ticket met tijd erop, maar ons laatste bezoek (februari 2014) was het bij bijna elke attractie wel raak. Enkel It's A Small World (moesten we gewoon wachten op een bankje) en bij Slinky kregen we geen tijdskaartje.
Ow ja, en de vraag "Kan je ons ook niet gelijk meenemen?? Dan zeggen we wel dat we familie zijn of zo" is een vraag die mij meerdere keren is gesteld. Mijn vaste antwoord was altijd "Je mag van mij die kaart zo hebben. Neem je dan ook zijn autisme, verstandelijke beperking, epilepsie, motorische problemen en gedragsproblemen even over??". Op een of andere manier wilde ze dan nooit die kaart meer hebben. :lol:
Wow kan niet geloven dat iemand dat zelfs durft te vragen! En je hebt helemaal gelijk dat je zo een antwoord geeft, hoe onbeleefd kan je zijn van zoiets te vragen... :? Deze mensen hebben vaak geen idee wat het is om met een handicap te leven en zien het idd precies alsof die kaart een cadeautje is. :?

Afbeelding
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013, 11:13

Ik kreeg als antwoord van een CM, die tegen iedereen met kaart zei dat ook voor EAC wachten meer dan 30 minuten was "maar jij kan sowieso altijd wel terugkomen eh, dus maakt voor jou niet zoveel uit"

Excuseer? Het was echt de toon waarop ze het zei!
Iejoortje
Member
Member
BerichtenCOLON 315

Van de mede-bezoekers kan je zo'n antwoord nog verwachten, maar van de CM's?? :O
Ze zouden eens een dagje in de schoenen moeten gaan staan van iemand met een beperking, kijken hoe ze dan kletsen....
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar