Miss & Mister Café Mickey artikel

Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator

rolo schreef:Super mooi verslag Mama van prinsesjes!!! :thumbs:
Wat doe je me aan. :o
Niet mijn prinsesje maar mama zelf zegt "Dat wil ik ook!!" 8-)
vooral doen, het is echt heel erg leuk om te doen. :)
Volg onze avonturen op instagram
Prins Erik
Member
Member

Disney voert gesprekken voor 2de resort in Europa.

Het ontstaan van Disneyland Parijs.

In 1984 vond het nieuwe management van Disney dat de tijd rijp was om, na Disney Tokio, een 2de park buiten de VS te openen. Ditmaal zou Europa aan de beurt zijn. Uit marktonderzoek bleek dat de meeste bezoekers uit Engeland, Duitsland en Italië zouden komen. Met dit in gedachten heeft men 1200 mogelijke locaties doorheen Europa bestudeerd. Uiteindelijk weerhield men 2 locaties: Marne-La-Vallée bij Parijs en het Spaanse Salou (waar nu Port Aventura ligt). Het park in Spanje zou een goede keuze geweest zijn omdat het weer er in het grootste deel van het jaar vergelijkbaar is met dat van Orlando. Marne-La-Vallée ligt dan weer dicht bij Parijs en is ook centraal gesitueerd binnen West-Europa. Dat laatste is een belangrijke factor voor het welslagen van het nieuwe resort: de voorgestelde locatie ligt op minder dan 4 uur rijden voor 68 miljoen mensen, en op twee uur vliegen voor ongeveer 300 miljoen mensen. De toenmalige Franse President Mitterand zette zich persoonlijk in om Disney naar Frankrijk te halen. Maar de Franse overheid had hier een goede reden voor, de werkloosheid in de regio van Marne-La-Vallée was bijzonder hoog en van economische ontwikkelingen was zo goed als geen sprake. De condities die de Franse overheid aanbood maakte de keuze simpel. Naast financiële steun zou Frankrijk een groot deel van de infrastructuurwerken op zich nemen: een nieuwe snelweg en een TGV-verbinding tussen het park en de rest van Europa. Allemaal op kosten van de Franse belastingbetalers.

Afbeelding

Hoge verwachtingen, hogere kosten.

Het vertrouwen was groot, de verwachtingen hoog. "Mijn grootste vrees is dat we té succesvol zullen zijn", verklaarde Euro Disney baas Robert Fitzpatrick bij de opening van het park in 1992. Echter, in augustus van dat jaar heeft men de verwachtte jaarlijkse bezoekersaantallen al moeten verlagen van 11 naar 9 miljoen. In de eerste acht maanden dat het park open was ontving het 8,4 miljoen bezoekers. Maar de bezoekers waren voornamelijk dagjesmensen, het park kon immers perfect op 1 dag bezocht worden. Disneyland was gebouwd voor mensen die daar met vakantie gingen en dus in hotels verblijven. Van bij de opening had het resort reeds 6 hotels. Deze stonden dus voor een groot deel leeg. Dit had grote financiële gevolgen voor het park waardoor ze onder andere in hun eerste winter de New Port Bay Club gesloten moesten houden. Door de jaren heen is Disneyland Parijs nooit echt uit de slechte cijfers geraakt. De opening van de Studio’s in 2002 heeft hier ook geen goed aan gedaan. Het zorgde er wel voor dat de mensen langer bleven dan 1 dag en de hotels meer gevuld geraakten. De financiële problemen van Euro Disney SCA kan je duidelijk zien in de beurskoers: toen het aandeel in november 1989 geïntroduceerd werd was het EUR 10,98 waard, vandaag de dag schommelt dit nog maar rond 10 eurocent.

Afbeelding

Nieuw resort, nieuwe kansen?

Het gerucht gaat nu dat Disney een nieuw resort in Europa wil openen. En aangezien de financiële situatie het niet meteen toelaat om een nieuw park uit het niets op te bouwen, wordt er aan gedacht om een al bestaand park over te nemen en in een Disney jasje te steken. Daarom hebben ze een shortlist opgesteld met mogelijke parken om over te nemen. Deze shortlist is de laatste maanden teruggebracht tot 2 kandidaten. Port Aventura in Salou is uiteraard 1 van deze kandidaten. De locatie was al een grote kanshebber om het eerste Europese Disney park te worden en heeft tot dusver nog niets van zijn charme verloren. Een andere reden om dit park over te nemen is het groeiend aantal Spaanstalige bezoekers van Disneyland Parijs. Marktonderzoek toont aan dat de populariteit van het Disney park in Spanje erg gestegen is ten opzichte van het marktonderzoek in 1984. Overal waar je rondloopt in het park hoor je tegenwoordig wel iemand Spaans spreken. Disney denkt er sterk aan om zijn Spaanstalig publiek te bedienen door Port Aventura over te nemen.

Afbeelding

Het andere kans hebbende park is de Efteling gelegen te Kaatsheuvel in Nederland. De troeven van de Efteling zijn dan weer dat het park zelf minder aanpassingen moet ondergaan en bijgevolg financieel een betere optie zou zijn. Attracties zoals het sprookjesbos en de vliegende Hollander kunnen mits kleine aanpassingen integraal overgenomen worden als Disney attractie. Insiders zeggen dat onder andere van een Tinkerbell attractie (droomvlucht), Captain Hook attractie (Vliegende Hollander), Cars attractie (Joris en de draak), Pirats attractie (Fata Morgana) Space Mountain (Vogelrok) tot de mogelijkheden behoren.

Afbeelding

Beide parken hebben dus duidelijk hun troeven, maar tot op heden is het nog onduidelijk wat de uiteindelijke beslissing van Disney zal worden. Ondergetekende hoopt natuurlijk op een komst naar Nederland, maar dat zal afwachten worden. Wat er na het maken van het nieuwe park met het park in Parijs gaat gebeuren is nog niet duidelijk. Kwatongen beweren dat het misschien wel zal worden gesloten. Maar zo ver is het natuurlijk nog niet.
D-Tekenaar
Member
Member

Is dit nu puur uit u duim gezogen Prins Erik ?
De Efteling zou voor mij de top plaats zijn moest dit echt waar zijn :D
Dan zit ik er echt enorm veel :D
Laura
Member
Member

Denk dat het artikel van Prins Erik veel discussie op zal leveren ;-) Interessant artikel, alleen het stuk van overname van bestaande parken had ik nog nooit eerder gehoord. En hoop persoonlijk niet dat De Efteling overgenomen wordt door Disney ;-)
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Mouseketeer
Member
Member

D-Tekenaar schreef:Is dit nu puur uit u duim gezogen Prins Erik ?
Ik denk het wel, want er zit echt 0,0% waarheid in een eventuele overname van Port Aventura of de Efteling.
Überhaupt zit er totaal geen waarheid in het openen van een tweede Disney park in Europa.
Afbeelding
yolayo
Member
Member

D-Tekenaar schreef:Is dit nu puur uit u duim gezogen Prins Erik ?
ik denk indd dat het volledig uit de duim gezogen is want de prijs van de aandelen deed me toch even schrikken ;)
Afbeelding

Afbeelding

DLP teller:82 meerdaagse +23 dagtrips
marijndz
Member
Member

jullie snappen zelf hopelijk ook wel dat de overname van de efteling of port avontura gewoon bedacht is :? :lol:
Afbeelding
yolayo
Member
Member

marijndz schreef:jullie snappen zelf hopelijk ook wel dat de overname van de efteling of port avontura gewoon bedacht is :? :lol:
haha niet alleen de overname denk ik zol :lol:
Laatst gewijzigd door yolayo op 02 aug 2015, 08:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Afbeelding

DLP teller:82 meerdaagse +23 dagtrips
D-Tekenaar
Member
Member

Verzonnen of niet !

Het is een heel mooi en goed artikel !!!
En voor mij scoort deze net zoals de rest wat ik al gelezen heb .
Maar ik ga niet over de puntjes ! Dat is een taak voor de jury :yes:
kimberley2909
Member
Member

Het is vrijdag de 13e en ik loop het Disneyland Park binnen, ik heb een goed gevoel en beloof er weer een mooi dagje van te maken. Als je aan mij vraagt hoe we het rondje beginnen is het altijd “links om” dus we gaan als eerst naar Phantom Manor we griezelen wat af en vervolgen onze weg. Volgende stop Big Thunder Mountain, het is een super wilde rit en de foto is weer hilarisch!
We lopen verder en uiteindelijk komen we bij een van mijn andere favorieten Pirates Of the carribean. Wanneer ik in wil stappen word mij verzocht te wachten, huh waarom? Er is toch genoeg plek, ach het zal wel! Volgende bootje komt en tot mijn verbazing moet ik alleen instappen, huh wat is hier aan de hand? Ik stap alleen in, wel saai eigenlijk! Het bootje gaat het water in en eigenlijk snap ik het nog steeds niet. De rit is niet anders als normaal tot ik de drop naar beneden maak en het wazig word. Ik probeer mijn ogen open te houden maar dat gaat niet. Ik val weg..

Ik hoor een zachte stem die steeds luider word “Blondie Goldsworthy wakker worden!” ik wil mijn ogen open doen maar dat lukt niet. Ik hoor en voel alles maar krijg ze niet open.
Tot ik lippen op de mijne voel, het is zo teder en zacht, maar wacht wat is dit wie doet dat? Opeens gaan mijn ogen open..
Afbeelding
Het is niemand minder dan Jack Sparrow die mij wakker kust.
Dit is een droom, dat kan niet anders, ik knijp mijzelf maar het doet pijn. Ik kijk hem wat verschrikt aan als hij mij vraagt; Ben jij Blondie Goldsworthy? “Jaa! Jaaa dat ben ik. Wat doe ik hier?”
Waar ben ik eigenlijk? Ik kijk om me heen en ben op een onbewoond eiland, werkelijk het mooiste eiland dat ik ooit gezien heb!
Afbeelding
Ik sta op en kijk om me heen, is dit echt? Hoe kom ik hier?
Jack antwoord mij dat hij een speciale kaart heeft met magische krachten die mij naar hem heeft geleid. “maar ik had helemaal geen kaart?” Nee maar ik wel zegt Jack.
“Je bent een speciale vrouw, Blondie Goldsworty. Gibbs heeft mij over je verteld ik weet alles! Al vanaf kleins af aan wil jij bij de piraten wereld, dit is jou kans, ik heb je nodig!Afbeelding
Nou vooruit,, Het is wel altijd mijn droom geweest ja.. “wat moet ik doen?”
We gaan opzoek naar iets heel kostbaars, een ring met die ring komen al je dromen uit.
“die wil ik wel hebben! Let’s go!”
We gaan naar het schip waar ik de hele crew ontmoet, wat is dit geweldig, maar ook eng! We trotseren stormen en we knallen ook wat andere schepen neer, tot we bij een gevaarlijk eiland komen.
Afbeelding
We trotseren alle hindernissen en gevechten en vinden de ring zelfs nog met wat goud erbij!
We gaan terug naar het schip als we opeens achtervolgd worden door lokale stammen
RENNEN
Afbeelding
Ons Schip is er vandoor zonder ons.. snel pak een reddingsbootje Jack!
Jack pakt het reddingsbootje en roeit ons snel weg, gelukkig kunnen ze niet zwemmen.
We kijken elkaar aan en er gaan vlinders door mijn buik, wat is deze man toch prachtig en zo charmant.
Jack brengt ons naar het eiland waar we vandaan kwamen
Ik ga in het zand zitten en vraag me af wat ik nu moet doen, waar gaan we heen!?
Jack blijft even bij de boot staan en komt dan naar me toe.
Hij kijkt me aan alsof hij dwars door me heen kijkt en doet dan iets raars!
Hij gaan op 1 knie zitten pakt mijn hand en vraagt
“wil je met me trouwen?
WAAAATTT? Neeeee dit gebeurt niet. Ik sla mezelf omdat ik het niet geloof, auw auw.
Hij vraagt het nogmaals
“wil je met me trouwen”
“JAAAAA!!”
Afbeelding
Hij staat op en kust me, een lange tedere zoen.
“Ik weet iemand die ons kan trouwen”
Barbosa!
Afbeelding
We gaan naar barbosa en hij trouwt ons
Captain Jack Sparrow, neemt u tot u wettige echtenoot Blondie Goldsworthy?
I do
Blondie Goldsworthy, neemt u tot u wettige echtenoot Captain Jack Sparrow?
I do!!!!
You may kiss the bride
We geven elkaar een gepassioneerde zoen, we zijn officieel getrouwd
Afbeelding
We vertrekken met de sloep richting de boot van barbosa
Afbeelding
Als Jack mij nog 1 kus geeft en zegt “I love you”
Hoor ik een pirates tune. Wow waar komt dat vandaan? Langzaam maar zeker krijg ik het besef dat ik dat geluid kan uitzetten, tot mijn ogen open gaan en ik wakker word en tot het besef kom dat het allemaal een droom was…
Afbeelding
One day i will find my Captain Jack Sparrow
Never lose hope
kimberley2909
Member
Member

Wat die rare tekentjes ertussen zijn weet ik ook niet?
Never lose hope
D-Tekenaar
Member
Member

Dat zijn delen van de url van je foto's !
Maar goed het is gelukt en dat is het belangrijkste ! .... niet ?
kimberley2909
Member
Member

Oke haha dan moet diegene die t lezen die tekens maar wegdenken haha. Gaan geen punten af Door dat he;p?
Never lose hope
D-Tekenaar
Member
Member

Dat maak ik niet uit :D
Punten geven is het werk van de jury !
Ik ben er alleen om de hatelijke opdrachten te verzinnen :thumbs:
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator

Hatelijk? Tot nog toe vond ik alles leuk om te doen. Zo maar even gaan zitten voor de tekenoodracht, denk ik.
Volg onze avonturen op instagram
Plaats reactie

Terug naar “Archief 2015”