Onze eerste WDW vakantie: HELP!
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik persoonlijk Miami wat minder vond. Zal ook wel te maken hebben gehad met het feit dat wij geen rijbewijs hebben, en daardoor afhankelijk waren van openbaar vervoer. Strand heb ik toen niet echt gedaan, hoewel ons hotel er wel op uit keek. Wij zaten op Ocean Drive, naast het prestigieuze Fontainblue hotel. Voor winkelen heeft Ball Harbor wel wat, maar voor de rest voelde ik me toch meer thuis in Orlando. Maar goed, wat Laura ook al aangaf...praat met meerdere mensen. En maak gewoon zelf je keuze.
Bedankt tot nu toe, het is inderdaad zeer wisselend wat ik hoor.
Waarschijnlijk blijven we toch lekker in Orlando... Gewoon lekker naar de parken, strandje/zwembad met een zonnetje, shoppen...
Iemand ervaring met de aanschaf van entreetickets van te voren?
Tijdens onze vakantie wordt mijn vriend 30 jaar, als verrassing zou ik graag iets leuks organiseren.
Ik zat bijvoorbeeld te kijken voor character dining (wij zijn in DLRP bij Cafe Mickey geweest en vonden dit super!) iemand hier ervaringen mee in WDW of andere leuke ideeën?
Waarschijnlijk blijven we toch lekker in Orlando... Gewoon lekker naar de parken, strandje/zwembad met een zonnetje, shoppen...
Tijdens onze vakantie wordt mijn vriend 30 jaar, als verrassing zou ik graag iets leuks organiseren.
Ik zat bijvoorbeeld te kijken voor character dining (wij zijn in DLRP bij Cafe Mickey geweest en vonden dit super!) iemand hier ervaringen mee in WDW of andere leuke ideeën?
1992 - present visited:
Disneyland Paris
Cheyenne 4x
Sequoia Lodge 2x
Newport Bay Club 1x
Walt Disney World 2x
Disneyland Anaheim 1x
Next:
2019: Santa Fe (DLP)
Disneyland Paris
Cheyenne 4x
Sequoia Lodge 2x
Newport Bay Club 1x
Walt Disney World 2x
Disneyland Anaheim 1x
Next:
- Prins Adam
- Beheerder

Intbijten in het kasteel is super. Maar wel heel vlug volzet.Jess schreef:Bedankt tot nu toe, het is inderdaad zeer wisselend wat ik hoor.
Waarschijnlijk blijven we toch lekker in Orlando... Gewoon lekker naar de parken, strandje/zwembad met een zonnetje, shoppen...![]()
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

- boogschutter
- Member

Zijn er specifieke characters die je leuk vind?
Pooh and friends bijv.vind je in crystal palace.
Prinsessen in akershus of cinderella and prince charming lady tremaine enz in 1900 park fare.
Mickey and friends in kokskleding in chef mickey.
En zo zijn er nog meer
Pooh and friends bijv.vind je in crystal palace.
Prinsessen in akershus of cinderella and prince charming lady tremaine enz in 1900 park fare.
Mickey and friends in kokskleding in chef mickey.
En zo zijn er nog meer
Websit Kenny the pirate heeft goede info over character meetings en dus ook met eten er bij. En Disney foodblog geeft ook mooie indruk van diners en ontbijten en eigenlijk alle dat met eten te maken heeft.
Weet niet hoe grote Disney fans jullie zijn maar een mooie rondleiding is ook leuk om op verjaardag of voor verjaardag te doen. Zijn er heel veel vind je op de off wdw website. Gaan zelf waarschijnlijk key to the World Tour doen die is 5 uur is er ook een van ruim 7 uur maar bij beide wel eten er bij. Zijn er ook van enkel uren of specifiek bv dieren in Animal kingdom.
Weet niet hoe grote Disney fans jullie zijn maar een mooie rondleiding is ook leuk om op verjaardag of voor verjaardag te doen. Zijn er heel veel vind je op de off wdw website. Gaan zelf waarschijnlijk key to the World Tour doen die is 5 uur is er ook een van ruim 7 uur maar bij beide wel eten er bij. Zijn er ook van enkel uren of specifiek bv dieren in Animal kingdom.
Ik heb mijn ticket gekocht via de UK website van Disney, The Ultimate 14 day ticket, en dat is eigenlijk prima gegaan. Heb de tickets nog niet in mijn handen, daarvoor is er een 'Will Call' loket(ten) geregeld in de Disneyparken (en Disneysprings). Het enige wat je mee hoeft te nemen is een print out van je mail bevestiging en een paspoort/legitimatie. Je krijgt, na bestelling van je ticket, via de email een bevestiging binnen, en als je dat koppelt aan je My Disney Experience, kan je al gelijk reserveringen vastleggen voor diverse restaurants (180 dagen van te voren).Jess schreef:Iemand ervaring met de aanschaf van entreetickets van te voren?
Ik heb nu voor mijn eerste Disney dag in september, 1. Cinderella Castle (ontbijt) - 2. Be Our Guest (lunch...diner is gewoon NIET te reserveren op het tijdstip van schrijven - heb Disney wel via twitter een bericht gestuurd waarom het gelijk 'instant' vol zit zodra de digitale lijnen open gaan - tot nu toe wacht ik nog een reactie af) - 3. Tony's Town Square Restaurant.
Cinderella Castle is een fixed price, je betaalt dan per direct (met credit card tenminste) je ontbijt/lunch/diner, maar wel met de zekerheid dat je een plekje hebt. Als je toch besluit om daar niet te willen eten, moet je het echt annuleren want anders betaal je het volle bedrag alsnog! Het leuke hier aan is, is dat je een selecte groep Disney prinsessen tegen komt die zeker je tafel aanstippen.
- boogschutter
- Member

Die zijn gelijk vol omdat iedereen die wil.
Als je onsite verblijft kan je voor 10 dagen tegelijk reserveren.
Dus degenen die een paar dagen voor je kunnen reserveren hebben die plaatsen al gereserveerd
Als je onsite verblijft kan je voor 10 dagen tegelijk reserveren.
Dus degenen die een paar dagen voor je kunnen reserveren hebben die plaatsen al gereserveerd
- boogschutter
- Member

Misschien omdat je alleen na diner beast kan ontmoeten ?
- D-Tekenaar
- Member

boogschutter schreef:Misschien omdat je alleen na diner beast kan ontmoeten ?
Zou wel eens kunnen !
Als ik daar zou gaan eten . Zou het ook alleen zijn met de bedoeling om the Beast te ontmoeten .
En ik denk dat alle BABT freaks zo denken
Ik zou niet per se voor het beest gaan, ik zou eerder uitkijken naar de grote balzaal. Maar je zou wel eens gelijk kunnen hebben boogschutter.
De hele opsmuk lijkt me wel leuk om te zien. Neemt niet weg dat ik alle zalen wel in kan lopen na het eten...of dat we per persoon de tafel even verlaten om de rest te bekijken. Ach, ik kijk nog eens in september. Toen ik 20 maart wilde reserveren voor september, was ik vergeten de datum aan te passen in het Disney systeem, en ik zag plots dat ik om 20.10 kon eten! Helaas was dat dus voor de maand maart, dus ik hoop dat ik deze actie in september kan herhalen
De hele opsmuk lijkt me wel leuk om te zien. Neemt niet weg dat ik alle zalen wel in kan lopen na het eten...of dat we per persoon de tafel even verlaten om de rest te bekijken. Ach, ik kijk nog eens in september. Toen ik 20 maart wilde reserveren voor september, was ik vergeten de datum aan te passen in het Disney systeem, en ik zag plots dat ik om 20.10 kon eten! Helaas was dat dus voor de maand maart, dus ik hoop dat ik deze actie in september kan herhalen
In 2015 met man en drie kinderen naar WDW geweest en in 2017 gaan we weer
in 2015 eerst een week in Orlando, tickets voor WDW en Universal via UndercoverTourist geregeld. Wij deden trouwens de meeste dagen 's morgens vroeg naar een park, dan om een uur of 14.00 a 15.00 naar een van de zwemparken van Disney om even af te koelen, hierna ergens eten en dan weer terug naar Magic Kingdom/Epcot/Hollywood Studios tot sluitingstijd. Na de week Orlando naar Miami gereden, daar een thriller-boat-tour (aanrader!) en naar SouthBeach geweest. Volgende dag Everglades. Dan naar Key Marathon gereden (met veel tussenstops en zwemmen/pootje baden, bootje gehuurd in Robbie's Marina) en dag daarna doorgereden naar Key West. Laatste dag vanaf Key West teruggevlogen. Had nog wel een dag langer in Key West willen zijn; wat een heerlijke relaxed sfeertje daar
Volgend jaar gaan we weer een week Orlando, dan drie dagen met een Disney Cruise, en dan willen we nog een paar dagen langs de Gulf Coast. Cruise is geboekt en pretpark-tickets geregeld via www.attractionticketsdirect,ie . Zin in en hard aan het sparen!
in 2015 eerst een week in Orlando, tickets voor WDW en Universal via UndercoverTourist geregeld. Wij deden trouwens de meeste dagen 's morgens vroeg naar een park, dan om een uur of 14.00 a 15.00 naar een van de zwemparken van Disney om even af te koelen, hierna ergens eten en dan weer terug naar Magic Kingdom/Epcot/Hollywood Studios tot sluitingstijd. Na de week Orlando naar Miami gereden, daar een thriller-boat-tour (aanrader!) en naar SouthBeach geweest. Volgende dag Everglades. Dan naar Key Marathon gereden (met veel tussenstops en zwemmen/pootje baden, bootje gehuurd in Robbie's Marina) en dag daarna doorgereden naar Key West. Laatste dag vanaf Key West teruggevlogen. Had nog wel een dag langer in Key West willen zijn; wat een heerlijke relaxed sfeertje daar
Volgend jaar gaan we weer een week Orlando, dan drie dagen met een Disney Cruise, en dan willen we nog een paar dagen langs de Gulf Coast. Cruise is geboekt en pretpark-tickets geregeld via www.attractionticketsdirect,ie . Zin in en hard aan het sparen!
- boogschutter
- Member

Wat ik toen zo raar vond, was dat er gewoon een hele zaal leeg was toen wij bij bog aten.
Terwijl het moeilijk te reserveren is.
Voor degenen die in sept gaan. 2 sept is eerste mnsshp en vanaf dan zijn er om de paar dagen.
echt balen, wij vertrekken 2 sept uit wdw.
wel apart we gaan op zomervakantie en de laatste paar dagen is er halloweenversiering in mk
Terwijl het moeilijk te reserveren is.
Voor degenen die in sept gaan. 2 sept is eerste mnsshp en vanaf dan zijn er om de paar dagen.
echt balen, wij vertrekken 2 sept uit wdw.
wel apart we gaan op zomervakantie en de laatste paar dagen is er halloweenversiering in mk
Bedankt voor jullie reacties!
Persoonlijk vind ik de Disney prinsessen Belle, Ariel, Cinderella en Aurora super leuk. En natuurlijk Mickey, Minnie, Pluto, Goofy en Chip & Dale.
Zou sowieso graag in Cinderella's Castle willen ontbijten. Kan je dat nu al reserveren dan? Dat is in Parijs wel anders haha
Mijn vriend vind Mickey, Pluto, Goofy etc. het leukst dus als verjaardagsverrassing wordt het dan een restaurant met deze figuren. Ik zag dat ze bij Chef Mickey een buffet hebben (persoonlijk ben ik meer van a la carte bij avondeten) en ik vind die "kokskleding" minder leuk...
Persoonlijk vind ik de Disney prinsessen Belle, Ariel, Cinderella en Aurora super leuk. En natuurlijk Mickey, Minnie, Pluto, Goofy en Chip & Dale.
Zou sowieso graag in Cinderella's Castle willen ontbijten. Kan je dat nu al reserveren dan? Dat is in Parijs wel anders haha
Mijn vriend vind Mickey, Pluto, Goofy etc. het leukst dus als verjaardagsverrassing wordt het dan een restaurant met deze figuren. Ik zag dat ze bij Chef Mickey een buffet hebben (persoonlijk ben ik meer van a la carte bij avondeten) en ik vind die "kokskleding" minder leuk...
1992 - present visited:
Disneyland Paris
Cheyenne 4x
Sequoia Lodge 2x
Newport Bay Club 1x
Walt Disney World 2x
Disneyland Anaheim 1x
Next:
Disneyland Paris
Cheyenne 4x
Sequoia Lodge 2x