Heb een jaar of vijf geleden een opvoering gezien van de musical van de lokale muziek- en toneelschool hier in de buurt. Dat was ook met wisselende decors, Erg mooie kostuums, live orkest/zang van meer dan 125 spelers. Zij speelden toen ook met de scores van Alan Menken en ik heb me toen werkelijk laten raken door de tonen van de muziek en zang. Het hele schouwspel daar kostte toen in voorverkoop 12 euro/p.p. wat door de lokale bevolking als 'erg duur' beschouwd werd. Ondanks dat vond ik het een der mooiste uitvoeringen die ik ooit zag. Met veel belangstelling volgde ik dus ook de uitzending van Van Gills, waar Josje kwam vertellen.
Ben op zich geen fan van Josje, maar haar zang wist me persoonlijk wel te overtuigen. Even voelde ik terug de koude rillingen van die tijd en ik was vastbesloten kaarten te bestellen! Eergisteren keek ik om kaarten te bestellen. Nu had ik wel verwacht dat het wat zou kosten, het is tenslotte van Disney. Maar ik verwachtte voor 35 euro toch al een mooie plaats te hebben. Nu dat blijkt niet zo, je zit helemaal achteraan in de hoekjes weggedrukt blijkbaar. Om ietwat deftig zicht te hebben betaal je zomaar even het dubbele (en dan nog...). Nu niet om flauw te doen, maar dat is er dus écht over hoor. Ik heb zoveel spijt, maar zo'n hoge bedragen
kan ik echt niet uitgeven voor een show.
Vraag me af of hier veel gezinnen met kinderen gaan opspringen. Ook al omdat ook over de cast blijkbaar (via dit forum) behoorlijk wat kritiek te lezen is.
Zoooo jammer dit!