runDisney 2017 Disneyland Parijs

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
MagieDeDisney
Member
Member
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2015, 14:18

Prachtig! Heel leuk nu met de 25e verjaardag versiering!

Iemand op FB had al voorspelt dat Lumiere op een van de races (medailles/thema) kwam, heel jaloers nu :P
Youtube | Instagram | WDW Cast Member 2018
"Well, that's the good part I guess. You get to go find a new dream."
9-2019 Disneyland Paris RunDisney
5-2020 Princess RunDisney DLP?
1-2023 Walt Disney World Marathon Weekend?
~ Anneke
aloft
Member
Member
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2017, 18:01

In de racing rules staat een bepaalde minimum snelheid moet halen (zo'n 6 km per uur).
Wat was de ervaring vorig jaar hoe streng ze daarop zijn ? Ik haal die snelheid ruimschoots, maar wil ook regelmatig/vaak stoppen om op de foto te gaan met characters etc.
En als ik op filmpjes de wachtrijen soms zie, dan kost dat aardig wat "pacing", zeker op de kortere afstanden.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Gebruikers-avatar
SmokeFountain
Member
Member
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2016, 15:58

Wil ik ook wel eens weten. En weet iemand wat er gebeurd in het geval je achterloopt of uit de race word gehaald? Krijg je dan zoals in Amerika alsnog de medaille of niet?

Ze zijn in ieder geval prachtig :D :P :thumbs:
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Ren mee tijdens het meest magische hardloop-weekend ter wereld!

Afbeelding

Doe mee met het Disneyland Paris Magic Run Weekend van 21 t/m 24 september en beleef ongevergetelijk moment tijdens dit sportieve en magische weekend.

Tijdens de tweede editie van dit evenement, wat plaats vindt tijdens de 25e verjaardag, wachten veel verrassingen op je waaronder de nieuwe 10K race! Of je nou een ervaren hardloper bent of een beginner, je kunt altijd kiezen tussen de drie verschillende afstanden en een afstand speciaal voor kinderen. En ’s avonds een magische opening in het hart van het park om het weekend in stijl te beginnen.

Mee doen aan dit evenement is zo veel meer dan mee doen aan een gewone hardloopwedstrijd. Uiteraard is dit dankzij de plek. Met elke stap kom je dichter bij de magie van onze Disney Parken en geniet je van de extra magie ter ere van onze 25e verjaardag. Maar ook dankzij de unieke sfeer van dit weekend: de exclusieve animaties en de Disney Figuren die je aanmoedigen zorgen voor een onvergetelijk moment.

Hier is een korte samenvatting van alle afstanden:

Disneyland Paris 5 km Family Run – 22 september 2017 om 20:00 uur
Een unieke avond race die beginners en de enigszins gevorderde renners (vanaf 5 jaar) de mogelijkheid biedt van een magisch familie avontuur. De hele race en de finish zullen in het Walt Disney Studios Park zijn.

Disneyland Paris 10 km – 23 september om 07:00 uur
Een unieke nieuwe race door het hart van beide Disney Parken, voor beginners en gevorderde rennes van alle leeftijden (vanaf 14 jaar). De hardlopers zullen over de finish gaan in het Walt Disney Studios Park.

Disneyland Paris – Val d’Europe Half-Marathon – 24 september 2017 om 07:00 uur
De 21 km halve marathon renners zullen door het hart van de Disney magie. Zij zullen door de beide Disney Parken rennen en door de omliggende dorpen. Zij zullen in de Walt Disney Studios over de finish line komen.

runDisney Kids Race – 23 september 2017 om 11:00 uur
De jongste renners zijn uitgenodigd om mee te doen aan een aantal afstanden die speciaal voor hen gemaakt zijn: Mickey race van 100m, 200m en 1km. Alle afstanden zijn speciaal een bepaalde leeftijdsgroep. Deze afstanden vinden plaats in de Disney Village en bij Lake Disney.

Er zijn enkel nog losse tickets te koop voor Disneyland Paris – Val d’Europe Half-Marathon: https://book-run.disneylandparis.com/

Daarnaast zijn er ook nog pakketten te koop inclusief Disneyland Paris hotel: http://run.disneylandparis.com/bookings ... ur-package
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Kuki
Member
Member
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2017, 09:38

Hoe zit het met de reguliere photopas (wij hebben een jaarkaart dus een jaar geldig), is die ook te gebruiken voor de Run? of moet ik dan toch die aparte nog kopen? En krijg ik daar korting op? Ik heb hem nog niet besteld, kan ik die ook nog daar kopen?
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
fairy tale
Member
Member
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 09 Nov 2013, 21:11

Zo mooi de medailjes. Nog eventjes geduld en we kunnen gaan. ;)
Second star to the right and straight on until morning,
Gebruikers-avatar
MagieDeDisney
Member
Member
BerichtenCOLON 291

Kuki schreefCOLONHoe zit het met de reguliere photopas (wij hebben een jaarkaart dus een jaar geldig), is die ook te gebruiken voor de Run? of moet ik dan toch die aparte nog kopen? En krijg ik daar korting op? Ik heb hem nog niet besteld, kan ik die ook nog daar kopen?
- Je reguliere Photopass is niet te gebruiken tijdens de run
- Er is een photopass dat geldig is voor alleen de run, ook eentje met de park maar die heb je dan niet nodig
- Ik heb hier wel gelezen dat sommige korting had maar heb het zelf niet geprobeerd vorig jaar, of ik ben het vergeten
- Vorig jaar waren de photopassen alleen verkrijgbaar bij Expo, maar nu het ook online is verwacht ik wel nog steeds dat het daar verkrijgbaar is!
~ Anneke
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:55

Algemene informatie wat betreft ontbijt en uitchecken.

Wanneer je bij je Disney hotel ook een ontbijt hebt bij geboekt, is er dit jaar ook weer voor de hardlopers op zaterdag (10K) en zondag (HM) een Runner's breakfast aanwezig. Dit is een klein ontbijt met onder andere bananen, fromage blanc en verschillende sapjes. Na de run kunnen de hardlopers nog tot 12uur na die tijd bij het gewone ontbijt aanschuiven. Wat anders gaat dit jaar is dat je nu je ontbijt voucher in moet leveren voor een armbandje. Of het laatste klopt, dat je een bandje krijgt naast je voucher is mij nog niet 100% duidelijk.

Wanneer je in een Disney hotel verblijft, krijg je op de dag van de 10K en HM de tijd tot 13:00u om uit te checken. Check je later uit, moet je hiervoor betalen.

Bron: run Disney Paris fans
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Gebruikers-avatar
ParToutatis
Member
Member
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2016, 12:51

Renners die in een partner hotel slapen: Opgelet

http://www.cafemickey.com/forum/viewtop ... =96&t=3045
aloft
Member
Member
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2017, 18:01

Ik weet niet of ik deze vraag hier in dit forum mag stellen maar ik ben nog op zoek naar een kids run kaartje. Per abuis heb ik er een te weinig besteld in de drukte tijdens het bestellen.

Mocht er iemand nog eentje over hebben, dan neem ik die graag over.

Gebruikers-avatar
Jo_
Member
Member
BerichtenCOLON 143
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2014, 13:09

aloft schreefCOLONIn de racing rules staat een bepaalde minimum snelheid moet halen (zo'n 6 km per uur).
Wat was de ervaring vorig jaar hoe streng ze daarop zijn ? Ik haal die snelheid ruimschoots, maar wil ook regelmatig/vaak stoppen om op de foto te gaan met characters etc.
En als ik op filmpjes de wachtrijen soms zie, dan kost dat aardig wat "pacing", zeker op de kortere afstanden.

Hoi! Vorig jaar tijdens de 5K heb ik er ruim een uur over kunnen doen inclusief veel wachten voor characters. Zeker 15 minuten nadat wij gefinisht waren kwamen er nog mensen binnen. Eigenlijk renden we gewoon van character naar character :P We startten wel vooraan in coral B, coral A was praktisch leeg dus we waren vrij vlot op pad. Ook mijn zusje die vooraan in corral C startte kon ruimschoots op de foto met characters. Houdt er alleen rekening mee dat je niet alle characters zult kunnen meepakken, de rijen sluiten ook op een gegeven moment. Van wat ik heb begrepen gaan de ballondames pas lopen nadat de laatste persoon vertrokken is, vanaf dat moment mag je er dus circa 50 minuten over doen. Start je dus 20 minuten voor die laatste loper, heb je al een character tijdwinst van 20 minuten ;)

Enige tip die ik kan geven is ga zo vroeg mogelijk in je startvlak staan. Oke het is even bibberen al wachtend op de start, maar de beloning is des te groter in tijd- en dus characterwinst :D
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531

Even ter aanvulling: De balloon ladies zijn dames met ballonnen die een snelheid aanhouden van ongeveer 6km/u ongeveer 9:50min/km. Zij starten zo'n 5-10min later dan de laatste loper die over de startlijn gaat. Ze zijn niet de officiële "sweppers", dat zijn mensen op fietsen. Zolang je voor de ballon dames zit, ben je veilig. Vanaf dat je weer op Disney terrein bent (bij de HM vanaf kilometer 16/17 ben je ook veilig. Dan halen ze mensen niet meer van het parcour.
Bij de 5KM wordt eigenlijk niemand van het parcour afgehaald. Kan wel zijn dat je wordt aangespoord om sneller te wandelen als je er te lang over doet.

De balloon ladies en fietsers heb ik gezien bij hotel Cheyenne, rond kilometer 18-19. Ik was al klaar en was naar de race aan het kijken. De laatste finisher had een netto tijd van 4,5uur! Zo snel halen ze je dus niet van het parkour ;-)

Mijn snelheid tijdens de 5K
1KM: 9:01 min/km(Met Kapitein Haak op de foto en in de rij voor R2D2/Chewbacca)
2K: 21:42 (we hebben ruim 20min gewacht bij Chewbacca! Met Bert op de foto, en de rij voor Miss Bunny en Thumper mochten we niet meer aansluiten, die was dicht)
3K: 17:43
4K: 8:59 (op de foto met Roger Rabbit en Spiderman)
5K: 7:26
Totale tijd over de 5K: 1uur en 10min. Mijn snelheid bij een echte wedstrijd is onder de 30min ;) We starten in C, maar we waren heel vroeg in het startvlak, waardoor we nog geen 100mensen voor ons hadden en net in de 2e of 3e wave zaten en niemand voor ons hadden lopen tot aan Mainstreet.

Gebruikers-avatar
Kuki
Member
Member
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2017, 09:38

Dank voor je heldere uitleg! Stelt me enigszins gerust. Ik loop zelf ook de 5k in 28 min, maar ik loop nu deze samen met mijn gezin en mijn dochter is nog maar 9 (zij is de jongste). Dit tempo redden we wel met de foto's maken erbij.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Laura
Member
Member
BerichtenCOLON 2531

Kuki schreefCOLONDank voor je heldere uitleg! Stelt me enigszins gerust. Ik loop zelf ook de 5k in 28 min, maar ik loop nu deze samen met mijn gezin en mijn dochter is nog maar 9 (zij is de jongste). Dit tempo redden we wel met de foto's maken erbij.
Geen probleem. Vorig jaar zat er totaal geen systeem in wat betreft de 5K startvlakken plaatsing, het leek op alfabetische volgerde te gaan, maar ook dat klopte niet altijd. Er deden super veel gezinnen met jonge kinderen mee! Zoals het er uit zag, genoten ze al van het lopen door Disney! Denk als je jezelf en het gezin instelt op 1 character foto, dat het alleen maar mee kan vallen [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Happy training[WINKING FACE]

Gebruikers-avatar
MagieDeDisney
Member
Member
BerichtenCOLON 291

Zojuist een email gekregen met meer info, als het goed is kun je nu je verder registreren!

Medical certificate (en proof of time indien van toepassing) moet ingeleverd worden voor 15 augustus!
~ Anneke
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar