runDisney/Magic Run Weekend 2018 DLP

Hier vind je alles terug over Rundisney in Disneyland Paris
MarjoleinART
Member
Member

Laura schreef:Klopt! Just run geeft plek voor 3 bibs. Je hebt dan niet de foto's in de Parken van attracties en character bijvoorbeeld erop (de foto's die buiten de run worden gemaakt). Wil Je dit wel, kun je de park+run pas kopen met plek voor 6 bibs en eventueel de 3 andere plekjes delen met andere lopers.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
Daar hebben we de gewone photopass voor! Scheelt weer!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
EleanorJM
Member
Member

Kan iemand aangeven waar ik kan nalezen dat de 36k één bib is?

Ik kan dit namelijk nergens vinden en ben bang dat we er twee krijgen. Sowieso weet ik niet of 1 bib het 3 races vol houdt.

De optie om drie races te boeken is nu voor het eerst beschikbaar, misschien heeft het daar mee te maken
Challenges zijn normaal twee races (1 bib) muv dopey, 4 races (2 bibs)
Afbeelding

Afbeelding

RunDisney Paris 2018, 2019
RunDisney Wine & Dine 2018
RunDisney Dopey Challenge 2019
RunDisney Star Wars Rivalrun 2020
MarjoleinART
Member
Member

EleanorJM schreef:Kan iemand aangeven waar ik kan nalezen dat de 36k één bib is?

Ik kan dit namelijk nergens vinden en ben bang dat we er twee krijgen. Sowieso weet ik niet of 1 bib het 3 races vol houdt.

De optie om drie races te boeken is nu voor het eerst beschikbaar, misschien heeft het daar mee te maken
Challenges zijn normaal twee races (1 bib) muv dopey, 4 races (2 bibs)
Denk dat ze het nummer bedoelen, dat is voor alle races van de challenge hetzelfde. Je krijgt wel 2 of 3 bibs, maar met hetzelfde nummer.

Laura
Member
Member

Je krijgt 1 bib/startnummer voor de 36K challenge. Wanneer je runDisney France dit vraagt via email of Facebook, zullen ze dit bevestigen.
De 31K is ook 1 bib, doe je de 31K en heb je de 5K los erbij gekocht, maakt dit samen 2 bibs.
36K Challenge participants receive
- Personalized unique bib
- T-shirts
- On-course and post-race refreshments
- 36K Finisher Challenge Medal, along with 5K, 10K, Half Marathon and 31K Finisher Medals**
Dit staat op de site. Bib, geen bibs, enkelvoud, dus maar 1 startnummer voor de drie races.
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
MarjoleinART
Member
Member

Laura schreef:Je krijgt 1 bib/startnummer voor de 36K challenge. Wanneer je runDisney France dit vraagt via email of Facebook, zullen ze dit bevestigen.
De 31K is ook 1 bib, doe je de 31K en heb je de 5K los erbij gekocht, maakt dit samen 2 bibs.
36K Challenge participants receive
- Personalized unique bib
- T-shirts
- On-course and post-race refreshments
- 36K Finisher Challenge Medal, along with 5K, 10K, Half Marathon and 31K Finisher Medals**
Dit staat op de site. Bib, geen bibs, enkelvoud, dus maar 1 startnummer voor de drie races.
Waar staat het ** voor?

Denk dat je dan waarschijnlijk wel 3 dezelfde bibs krijgt. Voor iedere race een verse, want om daar 36k mee te lopen, dan blijft er niks van over, haha. En anders heel voorzichtig doen!!

Laura
Member
Member

**Participants must attend Packet Pick-up at the runDisney Health and Wellness Expo to receive their race bib, gEAR bag sticker, and t-shirt. Finisher medals will be distributed to finishers after the race. None of these items will be mailed to registrants that did not participate.
Ik denk echt dat je maar 1 bib krijgt, dit is vaker bevestigd door RunDisney France en geplaatst in FB groepen. Normaal doe je met challenge 2 races met 1 bib. Ik heb nog ergens de verwachting dat je met de 36K challenge een aparte 5K/36K challenge krijgt, maar dit is slechts een vermoeden en nooit bevestigd. Je krijgt er sowieso niet voor elke race 1 nieuw startnummer met de 36K challenge.

Bij ons was die vorig jaar na 2 races niet flink verkneuterd, kon prima nog een 3e race mee lopen eventueel.

valerieke109
Member
Member

hey,

wie wil er een photopass met mij delen of heeft eventueel nog een plekje vrij?
x
Afbeelding
Laura
Member
Member

Afbeelding

Nog 9 dagen en dan begint het Disneyland Parijs Magic Run Weekend 2018!

Runner iBag
Afgelopen weekend is er een mail gestuurd van runDisney France met daarin de "Runner iBag", hierin zit wat informatie over de sponsoren en ook kortingsbonnen voor bijvoorbeeld restaurants in Disney Village.
Daarnaast werd daarin vermeld dat volgende week de mails worden verstuurd met meer informatie over je bib. Gezien dit op zondag is verstuurd, kan dit deze week zijn, maar ook volgende week. In 2017 werd de mail met je bib gegevens 2 dagen voor de Expo verstuurd. We kunnen het nu elk moment verwachten!

Voucher
De vouchers die je uitprint voor je bib(s) en eventuele online gekochte merchandise kun je binnenkort verwachten. Voor elke race is er een voucher, voor de challenge geldt dat meerdere races onder 1 voucher valt. Dus de 31K heeft voor 2 races 1 voucher en de 36K heeft voor 3 races ook 1 voucher. Print deze op A4 formaat. (Voorgaande jaren paste het niet precies op één A4, het gaat runDisney France er vooral om dat het niet op een kleiner formaat papier wordt geprint. Als er net wat regels op een tweede pagina vallen, is dat niet erg!)

Bib ophalen
Je kunt je bib/bibs ophalen met je uitgeprinte voucher en met je foto ID (ID-kaart of paspoort) bij de runDisney Health & Wellness Expo. Je vind bij Disney Events Area, zie plattegrond.
Afbeelding

De openingstijden zijn:
Donderdag 15-20uur
Vrijdag 10-20uur (Uitzondering op het ophalen van bibs, dit kan tot 22uur voor de races in het weekend)
Zaterdag 9-17uur
(Zondag staat niet aangekondigd, voorgaande jaren was de Expo toen ook open en verkocht de merchandise waar een jaartal op stond met 50% korting. Het is niet bekend of dit jaar weer zo is.)

Lukt het je niet op zelf je bib op te halen, dan kan iemand anders dat voor je doen. Wat heb je nodig wanneer je de bib van iemand anders ophaalt?
- een geldige foto ID
- kopie van een geldige foto ID van de loper
- de voucher
- een brief waarop duidelijk de voor- en achternaam van de loper en van diegene die de bibs ophaalt staat, welke is ondertekend.

Medical Certificate
Wanneer je de halve marathon loopt, heb je voor 31 augustus je medische certificaat moeten uploaden. Staat bij je status 'incomplete'? Neem dan je medische certificaat meer naar de Expo en ga naar 'Runners Relations'. Is je status complete? Dan hoef je niets te doen. Ik adviseer altijd wel om je papiertje toch mee te nemen, voor alle zekerheid.

Waiver
Dit jaar is het niet nodig om een waiver mee te nemen, deze heb je al ingevuld in je Runner's Profile. (Het was alleen een kwestie van een blokje aanvinken en dat was alles.)
Echter, is een waiver wel verplicht voor lopers onder de 18 jaar. Dit document vind je hier.

Nieuw! Challenge medailles!
Dit jaar gaan ze de uitdeling van de challenge medailles anders aanpakken. De lopers van de 31K Challenge, 36K Challenge en Castle to Chateau Challenge moeten het volgende doen om hun extra challenge medaille op te halen:
Je loopt alle races die voor die challenge nodig is. In jouw bib zit een chip, deze registreert je start- en eindtijd op de 5K, 10K en Halve marathon. Tijdens de 5K en 10K registreert de chip je start en finish, maar deze races zijn niet getimed. De Halve Marathon is wel getimed. Na de HM ga je naar de Expo en daar wordt je bib gecheckt of je inderdaad alle benodigde races hebt gelopen. Daar ontvang je vervolgens je challenge medailles!
(De medailles voor de afzonderlijke afstanden krijg je meteen na de finish, dit gaat puur om de challenge medailles.)
Je krijgt je challenge medailles alleen als je de benodigde afstanden ook daadwerkelijk volbrengt en finisht. Ze kijken niet of je binnen het tijdslimiet bent gefinisht.

Afbeelding

olafLover
Moderator
Moderator

Kan iemand wat meer informatie geven voor toeschouwers? Ik wil graag mijn man aanmoedigen op de 10K en samen natuurlijk alle renners hier op halve marathon. Ik begreep dat je armbandjes kon krijgen. Kan ik zowel voor de 10 als de halve een armbandje hebben? En ik begreep dat er twee plekken zijn en dat je van te voren moet kiezen, heeft er iemand (toeschouwers met) ervaring welke het leukst is? Ook er evt rekening mee houden dat ik ergens anders naartoe loop en hem nog een keer langs kan zien komen?
Laura
Member
Member

@olafLover

Dit is wat ik weet van vorig jaar, het kan dus dit jaar helemaal weer anders zijn!

Vorig jaar kon je voor de 10K en de HM als toeschouwer kiezen uit 2 locaties: of mainstreet of de finish. Je mocht er voor elke race 1 armband per persoon kiezen. Deze armbandjes zijn te verkrijgen bij de Expo bij Runner's Relations.
Hou er rekening mee dat de ingang voor de toeschouwers dicht gaat wanneer het te druk is! Een bandje betekend dus niet dat je garantie hebt dat je ook naar binnen komt. Mijn moeder wilde vorig jaar met het bandje naar de finish toe, maar die werd niet meer toe gelaten!
Een paar dagen van te voren wordt de route bekend gemaakt. Dan zul je zien dat er ook plekken zijn waar je man kan gaan staan zonder bandje. Als de route hetzelfde is als 2017, dan kan hij bij voorbij de start staan, je gaat met een bocht naar de Studios, backstages. In die bocht kan je mooi staan! En je kunt bij Fantasie Gardens gaan staan, dan zit je op ongeveer 2,5km.
Hij zou bijvoorbeeld het volgende kunnen doen: in de bocht bij het begin staan van start naar Studios, dan lopend naar Fantasia Gardens. En daarna naar de finish. Ik zou het denk ik leuker vinden om een bekende bij de finish te zien staan, dan op mainstreet, omdat je dus toegang hebt tot Fantasia Gardens. Na de finish zit je vol verhalen natuurlijk en leuk om dit gelijk te kunnen delen met je trotse toeschouwer!

Ingang Finish voor toeschouwers was links van de Studios, backstage.
Maar let op, dit kan dit jaar dus helemaal anders zijn :roll:

Laura
Member
Member

Vandaag eens naar de weersvoorspellingen gekeken voor het race weekend en het ziet er goed uit! Oke, niets zo veranderlijk als het weer, en ik zal zelf volgende week zeker nog meerdere keren checken, maar het ziet er nu toe uit als 's nachts 14 graden, overdag bewolkt met een zonnetje 26-23 graden en met maar 35% neerslagkans! Na het race weekend is regen voorspeld.
Fingers crossed dat het lekker droog blijft tijdens het race weekend! :D

olafLover
Moderator
Moderator

Ja, ik weet dat de route nog niet bekend is en dat sowieso alles anders kan zijn, maar bedankt voor je ervaringen van vorig jaar!
Denk nu dat ik ga voor finish bij de 10K en main street bij de halve.
mickey71
Member
Member

Mijn man heeft vorig jaar in Mainstreet gestaan. Rechts stonden de bezoekers en links de castmembers. Hij vond het heel leuk in Mainstreet, er was veel sfeer.

Het weer ziet er inderdaad heel goed uit, fingers crossed dat jet zo blijft.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Laura
Member
Member

RunDisney France heeft dit net geplaatst. Ik ben Garmin fan! Ben heel benieuwd in hoe verre we als loper er wat van merken dat Garmin sponsor is, en wat ze in de Expo eventueel nog aanbieden Afbeelding

Runningforasmile
Member
Member

Hallo sportieve runners!

Ik ga volgendweekend voor het aller eerste de halve marathon lopen in Disney.
Ik heb keihard getraind maar ik zal er nog ruim 2 uur en 30 minuten over doen. Ik ben heel erg benieuwd welke tijden jullie over de halve lopen.

Ik ben benieuwd!!

Alvast bedankt!
Plaats reactie

Terug naar “Rundisney - Disneyland Paris”