25 jaar Disneyland Parijs!

Tigerlily
Member
Member

Prins Adam schreef:
Tigerlily schreef:Waar hebben jullie al kunnen boeken voor het nieuwe b&b hotel ??
Op de hotelsite zelf
Oei lukt bij mij niet maar op mijn iphone is die site natuurlijk niet zo handig :) zal straks eens op de pc kijken, bedankt!
The only predictable thing in life is it's unpredictability'
Twiggy
Member
Member

Annet schreef:Is ook al bekend of daar shuttle vervoer is van en naartoe? Aangezien ik wel wil gaan, maar dit dan met de trein zal zijn.
Denk het wel want het hotel ligt naast Explorers hotel
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Twiggy schreef:
Annet schreef:Is ook al bekend of daar shuttle vervoer is van en naartoe? Aangezien ik wel wil gaan, maar dit dan met de trein zal zijn.
Denk het wel want het hotel ligt naast Explorers hotel
Idd er komen gewoon bussen
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
moorhunhe
Member
Member

Ik wil ook graag al boeken, maar mijn visa wordt pas vervangen volgend jaar juli, bah.
Misschien aan mijn schoonzus vragen. Kan mij het antwoord niet meer herinneren, maar als ik nu met haar visa boek, maakt dat iets uit dat zij er niet gaat bij zijn dan als ik er aan kom?
Iejoortje
Member
Member

Je kan toch gewoon boeken, ook al verloopt je kaart?? Als je je nieuwe kaart hebt, even nieuwe nummer doorgeven.
Onze kaart was tussen boeken en gaan gejat. 1 telefoontje, nieuwe nummer doorgeven en klaar.
Annet
Member
Member

Misschien ga ik ook alvast boeken dan... Het plan is om dan een nieuwe jaarkaart te kopen.
moorhunhe
Member
Member

Iejoortje schreef:Je kan toch gewoon boeken, ook al verloopt je kaart?? Als je je nieuwe kaart hebt, even nieuwe nummer doorgeven.
Onze kaart was tussen boeken en gaan gejat. 1 telefoontje, nieuwe nummer doorgeven en klaar.
Geen idee hoe je dat doet dan, en ik bel er liever niet naar, maar online lukt het niet.
Ik kan niks boeken/kopen dat na de vervaldag ligt van mijn visa, want heb het een tijdje terug geprobeerd ;)

Mijn schoonzus ging het dan voor mij regelen, die van haar is geldig tot ver na 12 april 2017, maar dan kwam vriend zijn moeder te sterven en is er allemaal niks meer van gekomen, en ben er nu terug mee bezig.
BDisneyFan
Member
Member

ik hoop een nieuwe parade met nieuwe wagens deze heb ik nu wel gezieen vindt het tijd voor wat nieuws. door de fastival of fantasy parade en de paint the night parade krijg ik kippenvel als ik het hoor of zie op youtube ik hoop als er een nieuwe parade komt ook te hebben en natuurlijk wil ik sowieso belle, ariel, aurora, cinderella, sneeuwwitje te zien op een wagen! en er moet weer een villain wagen komen mis hem wel hoor
DisneyBoyke
Member
Member

wanneer is de echte verjaardag eigenlijk? want op youtube vind ik filmpjes van de 20ste verjaardag op 2 april en op 12 april? en mag iedereen bij de feestelijkheden zijn, of zijn de showtjes enzo enkel voor pers en genodigden?
D-Tekenaar
Member
Member

DisneyBoyke schreef:wanneer is de echte verjaardag eigenlijk? want op youtube vind ik filmpjes van de 20ste verjaardag op 2 april en op 12 april? en mag iedereen bij de feestelijkheden zijn, of zijn de showtjes enzo enkel voor pers en genodigden?
Het park ging open op 12 April 1992 .
Dit is dus de echte verjaardags datum.

Volgens mij mag iedereen die wil komen en genieten van alles .
Maar ik verwacht wel dat het heel druk gaat zijn.
En ook Disneyland Paris heeft een bezoekers limiet.
En natuurlijk moet het ook nog leuk blijven.
Want op elkaar geduwd worden is voor niemand leuk.
DisneyBoyke
Member
Member

het zal idd heel druk worden, maar bij het zien van de filmpjes van de 20ste lijkt me dit wel super om mee te maken,
al kan het natuurlijk zijn dat je nergens een steek van ziet door de massa volk, maarja :-)
D-Tekenaar
Member
Member

DisneyBoyke schreef:het zal idd heel druk worden, maar bij het zien van de filmpjes van de 20ste lijkt me dit wel super om mee te maken,
al kan het natuurlijk zijn dat je nergens een steek van ziet door de massa volk, maarja :-)
En het is ook al super om te kunnen zeggen dat je erbij was op zo een legendarische dag
BDisneyFan
Member
Member

er gaan geruchten dat de paint the night parade naar parijs komt met het 25 jaar bestaan.er zouden dan 2 nieuwe toevoegingen komen? ik weet niet of dit waar is maar hopelijk wel ik vindt het de mooiste night parade tot nu toe ik krijg rillingen als ik het zie in een video!
Mouseketeer
Member
Member

BDisneyFan schreef:er gaan geruchten dat de paint the night parade naar parijs komt met het 25 jaar bestaan.er zouden dan 2 nieuwe toevoegingen komen? ik weet niet of dit waar is maar hopelijk wel ik vindt het de mooiste night parade tot nu toe ik krijg rillingen als ik het zie in een video!
Tot nu toe geruchten die totaal niet op echte waarheden gebaseerd zijn.
Sterker nog, we krijgen voor de 25e verjaardag waarschijnlijk niet eens een nieuwe avond parade.
Afbeelding
D-Tekenaar
Member
Member

We gaan eens lekker terug in de tijd

Binnen 490 dagen is het 12 April 2017 .
Ofwel de dag dat Disney fans over heel de wereld de 25ste verjaardag vieren van Disneyland Paris.
Speciaal voor deze gelegenheid zijn we eens terug in de archieven gedoken en hebben we dit artikel gevonden.

Afbeelding

Na 12 april is voor een groot aantal mensen in Frankrijk de werkloosheid alleen nog een nare droom. Daarvoor zorgt hun tewerkstelling bij het Magic Kingdom van Euro Disney, het jumbopretpark in Marne-la-Vallée bij Parijs dat die dag zijn deuren opent.

Met de aanwerving van 13.000 overwegend jongeren komt een einde aan een rekruteringsperiode van zeven maanden gedurende zes dagen per week. Tot nu toe zijn 10.000 werkzoekenden met sukses de revue gepasseerd. De uitverkorenen mogen zich nu "cast member noemen, de Disney-term voor personeelslid.

De Walt Disney Company hanteert, trouw aan de visie van stichter Walt Disney, een eigen terminologie en een eigen gedragskode voor het personeel. "Walt Disney wist dat de casting een vitale rol zou spelen in het sukses van

Disneyland, net zoals de keuze van de akteurs essentieel is voor het sukses van een film of een teaterstuk, heet het.

Wie absoluut een job bij het pretpark wil bemachtigen, doet er trouwens goed aan niet te lijken op de weirdos uit de Disney-films. Die kenmerken filteren de aanwervingsvoorwaarden er wel uit. Voor de mannen zijn snorren, lang haar en een stoppelbaard uit den boze. Het dragen van juwelen wordt beperkt tot één ring per hand. Vrouwen dienen zich te beperken tot kleine oorringen, moeten oogschaduw en valse wimpers bannen en "gepaste onderkleding dragen. Zichtbare tatoeages zijn verboden. Ook de Griekse zin voor verhoudingen is Disney niet vreemd: iedereen dient zijn gewicht "in harmonie met zijn lengte te houden. Voor Dumbo is hier geen plaats, tenzij je Dumbo zelf speelt, natuurlijk. Die opgelegde matiging heeft een goede reden. Veel werknemers zullen immers in pakjes van bekende Disney-figuren moeten rondhuppelen, en die zijn niet voorzien "op de groei.

Harmonie in alle mogelijke betekenissen is het sleutelwoord in het Magic Kingdom. De ideale kandidaat is altijd goedlachs, en zeer gemotiveerd. De sleur van "métro-dodo-boulot is hem vreemd. "Walt wou een team van hoffelijke mensen die niet enkel hun job ter harte nemen, maar ook joviaal zijn en echt geven om anderen. Euro Disney zal die traditie voortzetten. Het profiel dat Disney voor ogen heeft is absoluut noodzakelijk voor het merendeel van de "cast members, die in kontakt zullen komen met een internationaal (Europees) publiek. Beheersing van het Frans en het Engels en van een derde taal is een basisvereiste. Driekwart van de aangeworvenen zijn Fransen, de rest komt uit andere Europese landen.

De eerder strenge aanwervingsvoorwaardenhebben trouwens voor de nodige strubbelingen gezorgd met de vakbonden en de justitie in Frankrijk. De vakbonden zijn kwaad omdat ze de voorwaarden discriminerend vinden, justitie overweegt om er een zaak van te maken, want het ministerie van arbeid vindt dat de opgelegde kondities indruisen tegen de Franse arbeidswetgeving. "We zijn in zekere zin te eerlijk geweest, meent een woordvoerder van Euro Disney. "We dachten er goed aan te doen om vooraf duidelijk te laten weten wat we van elke kandidaat verwachten. Trouwens, we zullen nooit iemand ontslaan omdat hij een kledingregel overtreedt.

De bezwaren van vakbonden en justitie zijn aan de sollicitanten niet besteed. Met bijna drie miljoen Franse werklozen weten zij wel beter. Hunkerend naar een loon van minimum 6.500 Franse frank per maand en werkzekerheid - voorziet Euro Disney immers geen groei tot het jaar 2017 en 25.000 tot 30.000 arbeidsplaatsen rond de eeuwwisseling? - laten zij zich door piekfijn uitgedoste receptionnistes en hostessen binnenleiden in het spiegelglazen gebouw in Noisy-le-Grand waar het "casting center gevestigd is. Daar wacht hen een vragenlijst, een psychologische test, een professioneel onderhoud en vooral... een Disney-film, gericht op de jeugd. Daarin vertolkt een mime-clown een mini-suksesstory, voor de gelegenheid Frans ingekleed. "Van kantoorslaaf tot cast member in het Magic Kingdom van Euro Disney zou als titel niet misstaan. Een fragment met beelden van de nogal zwaar besnorde Walt Disney zelf weekt bij de cast members in spe geen reakties los.

"Iedereen is hier zo aardig, meent een sollicitant, Ik denk dat het leuk werken is bij Euro Disney. Niet allen delen die mening. "Ik kan begrijpen wat de mensen aantrekt, maar ikzelf voelde me helemaal niet op mijn gemak. Iedereen lacht voortdurend. Het lijkt wel een wervingsronde voor leden van een religieuze sekte, vindt een andere kandidaat.

bron : De Tijd van 06-02-1992
Plaats reactie

Terug naar “Archief 2017”