Ja dat is idd waar. vond t ook erg leuk om mee te maken. Maar je mocht geen foto's maken.
een paar jaar terug zaten we ook net in sneeuwitje en toen vielen de karretjes stil. We mochten er toen gewoon doorheen lopen i.p.v de kortste route weer terug
Big Thunder Mountain
-
Prince Charming
Het was maandag en dinsdag nog vakantie voor de regio Parijs, ivm 1 nov, een nationale feestdag. Daarnaast is 2 dgn niet met volledige capaciteit gereden, om evt problemen te kunnen opvangen, vandaar dat de wachttijd opliep naar 120 minuten.sebasjecc @ do nov 03, 2011 7:09 pm schreef:hebben de fransen nu geen vakantie? anders is het toch nooit zo druk om deze tijd?
- Prince Philip
- Member

Gelukkig zijn in de dagen dat de attractie dicht was goed onderhoud geweest want zo was er ook te zien dat er delen van andere remblokken op de rit vervangen of nagekeken werden zodat ze zeker zijn dat alles goed werkt. En zelfs bij disney is zo een ongeluk mogelijk gelukkig is alles door de politie gecontroleerd wat er gebeurd is en is de attractie weer goed gekeurd om open te mogen dus we hoeven niet bang te zijn dat we straks de baan afrijden het water in. Tevens is dit voor park weer een les dat ze meer onderhoud moeten in plannen voor zulke grote attracties met grote snelheden.
Big Thunder Mountain is weer gesloten voor onbepaalde tijd..
'Big Thunder Mountain is closed again! Due to safety reasons, it is yet unkown for how long..'
Bron: InsideDLParis
'Big Thunder Mountain is closed again! Due to safety reasons, it is yet unkown for how long..'
jeetje BTM is wel een kwakkelende attractie aan het worden..Wezz @ do 01 dec, 2011 15:23 schreef:Big Thunder Mountain is weer gesloten voor onbepaalde tijd..
Wij hadden vorige week problemen bij It's a small world.. daar wilden de bootjes nie meer binnenkomen.. hebben toen een uurtje moeten wachten.. iedereen eruit en opnieuw testen uiteindelijk deed alles het weer en konden we opnieuw..
DLRP:
mei 1996, mrt.1997, aug.1998, dec.1998, mrt.2000, aug.2001, feb.2004, okt.2004, mrt.2006,
mei 2008, mei 2009, mei 2010, mrt.2011, jun.2011, okt.2011, nov 2011
next trip april/mei 2012
mei 1996, mrt.1997, aug.1998, dec.1998, mrt.2000, aug.2001, feb.2004, okt.2004, mrt.2006,
next trip april/mei 2012
Oh nee Big Thunder Mountain is mijn lievelingsattractie... ik hoop dat ze alles volgende week donderdag weer gemaakt hebben want dan wilde ik een ritje maken!
@Daan1973: Een uur wachten bij Its a small world, dat is wel lang zeg! Of zat je zelf in het bootje en kon je een uur lang genieten van het muziekje
?
@Daan1973: Een uur wachten bij Its a small world, dat is wel lang zeg! Of zat je zelf in het bootje en kon je een uur lang genieten van het muziekje
“Oh, look. A golden-throated small-winged warbler. Just one more for exotic bird bingo. I am loving this.” - Kronk, Keizer Kuzco
Disneyland Parijs: Bezoeker sinds 1998, tel kwijt
Disneyland Californië: 1x 2009
Disney World Florida: 1x 2013
Disneyland Parijs: Bezoeker sinds 1998, tel kwijt
Disneyland Californië: 1x 2009
Disney World Florida: 1x 2013
we stonden in de rij te wachten.. en moesten toen weer weg.. een CM vertelde dat het eventjes ging duren.. eerst een kwartiertje... toen werd het een half uur... en zijn we bij bella notte gaan zitten.. manlief af en toe even laten informeren en toen de bootjes weer gingen varen snel naar toe gegaan en hopsakee waren binnen 10 minuten aan de beurtMariek-e @ do 01 dec, 2011 16:41 schreef: @Daan1973: Een uur wachten bij Its a small world, dat is wel lang zeg! Of zat je zelf in het bootje en kon je een uur lang genieten van het muziekje?
DLRP:
next trip april/mei 2012
next trip april/mei 2012
-
Prince Charming
Volgens verschillende franse fansites zijn er scheuren in de rails ontdekt, waardoor de attractie voor onbepaalde tijd dicht is.
bron: http://radiodisneyclub.fr/actualite/inf ... ujourdhui/Big Thunder Mountain est fermé depuis l’ouverture ce matin et jusqu’à ce soir!Cela fait suite à la découverte, par les techniciens de maintenance de l’attraction, d’une grosse fissure dans le ride à BTM!
Dat is toch wel een serieus probleem, hoe gaan ze dit in korte tijd oplossen.Prince Charming @ do dec 01, 2011 11:26 pm schreef:Volgens verschillende franse fansites zijn er scheuren in de rails ontdekt, waardoor de attractie voor onbepaalde tijd dicht is.
bron: http://radiodisneyclub.fr/actualite/inf ... ujourdhui/Big Thunder Mountain est fermé depuis l’ouverture ce matin et jusqu’à ce soir!Cela fait suite à la découverte, par les techniciens de maintenance de l’attraction, d’une grosse fissure dans le ride à BTM!
Hij is vandaag gewoon weer open gegaan.. Vraag me af of die scheuren in de track wel echt waar zijn, anders zouden ze hem toch niet zomaar weer openen?
Vanavond ben ik "geëvacueerd" uit BTM. In de laatste bocht (voordat de trein weer onder de grond gaat) hoorde ik al een stem uit de luidsprekers, maar ik kon niet horen wat er gezegd werd. Toen de trein onder de grond dook (daar waar de blacklight-vleermuisjes hangen) remde hij ineens. Lichten gingen aan en er werd omgeroepen dat iedereen geëvacueerd ging worden. Was wel erg slecht verstaanbaar trouwens, maar wel in alle talen.
Dus daarna heb ik ook een deel van de catacomben gezien/gelopen.
Het uitstappen uit de trein was nog best wel hoog (heeft er vast mee te maken dat de trein daar eigenlijk vrij steil naar beneden gaat). Je ziet aan de foto wel hoe laag we naast de trein staan als we zijn uitgestapt, zo'n 60-70 cm naar beneden denk ik. (je ziet ook wat vleermuisjes hangen). Maar goed dat Gonnie er niet bij zat, die had daar toch wel een serieus probleem mee gehad vanwege haar knie.
Dat bracht ons meteen op de vraag wat er dan gebeurt als iemand echt niet kan/durft uit te stappen (bijvoorbeeld minder validen?). Daar is vast ook een scenario voor?
Dus daarna heb ik ook een deel van de catacomben gezien/gelopen.
Het uitstappen uit de trein was nog best wel hoog (heeft er vast mee te maken dat de trein daar eigenlijk vrij steil naar beneden gaat). Je ziet aan de foto wel hoe laag we naast de trein staan als we zijn uitgestapt, zo'n 60-70 cm naar beneden denk ik. (je ziet ook wat vleermuisjes hangen). Maar goed dat Gonnie er niet bij zat, die had daar toch wel een serieus probleem mee gehad vanwege haar knie.
Dat bracht ons meteen op de vraag wat er dan gebeurt als iemand echt niet kan/durft uit te stappen (bijvoorbeeld minder validen?). Daar is vast ook een scenario voor?
last year: 23-26 sept 2016: Disneyland Half Marathon Weekend, Inaugural Party, Cafe Mickey Meets, 5k, Halve Marathon, Dream Castle, upcoming: 21-24 sept 2017: Half marathon weekend, 5k,10k,HalfMarathon, Bibbidi-Bobbidi-Boo-challenge, Hotel Cheyenne