Walt Disney Company wilt Euro Disney S.C.A. van beurs!
- Prins Adam
- Beheerder

Nu lees ik zelfs dat als je ze niet verkoopt, Disney terug aandelen zou bijmaken en ze dus opnieuw een heel stuk minder waard gaan worden. Natuurlijk lees ik ook maar hier en daar wat iedereen schrijft en heb ik zoals de meesten hier er niet zoveel verstand van.
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

- Prins Adam
- Beheerder

Hier het officiële persbericht
https://salonmickey.wordpress.com/2017/ ... s-reached/
En daarin staat dat als ze niet aan 95% komen er opnieuw heel wat aandelen gaan bijkomen en ze dus terug veel minder waard worden!
Een collega op het werk had bij de opening van euro disney 1000 aandelen en heeft door de vele reddingsoperaties nu nog wel geteld 1 aandeel! Dat in verhouding waardeloos is tegen de aankoopwaarde.
https://salonmickey.wordpress.com/2017/ ... s-reached/
En daarin staat dat als ze niet aan 95% komen er opnieuw heel wat aandelen gaan bijkomen en ze dus terug veel minder waard worden!
Een collega op het werk had bij de opening van euro disney 1000 aandelen en heeft door de vele reddingsoperaties nu nog wel geteld 1 aandeel! Dat in verhouding waardeloos is tegen de aankoopwaarde.

Niet zo naief? De banken crisis bewijst wel degelijk dat als je in een slecht product investeert jeje geld kan kwijtraken,het is pas naief om te denken dat je winst kon maken met eurodisney aandelen en ja twdc kan het park echt dichtgooien als da shareholders of frankrijk niet willen meewerken.Inyaro schreef:Ik dacht dat in een financiële wereld alles rond geld draaide?
Tja, ik zal het altijd al fout gehad hebben zeker?
(pssst, aandelen worden gekocht om winst te maken! echt waar hoor!)
Ach ja, we geven dus het arme WDC gewoon goedkoop onze aandeeltjes hé. Natuurlijk. Zo niet laten ze het park failliet gaan!
Niet zo naïef hé jongens en meisjes!
Je zal het misschien ooit wel snappen.
Ze hebben dit fiscaal jaar 858 miljoen euro +openstaande schulden verlies geleden wat denk je dat er gaat gebeuren als het 'arme'twdc er zijn handen van af trekt?
judge doom van roger rabbit ontmoet op mijn avatar 
- Prins Adam
- Beheerder

Ik denk dat eens het bod van 2 euro voor de bestaande aandeelhouders voorbij is, het aandeel serieus zal zakken. Zeker als ze dan opnieuw aandelen gaan bijmaken!

- Maria-Anna
- Member

Prins Adam schreef:Ik denk dat eens het bod van 2 euro voor de bestaande aandeelhouders voorbij is, het aandeel serieus zal zakken. Zeker als ze dan opnieuw aandelen gaan bijmaken!
Hier zie ik (nog) niets over, ook niet in het overzicht dat werd verspreid. Maar ik heb er ook te weinig kijk op als `fan-aandeelhouder'. Want rijk ben ik er ook niet van geworden in de loop der jaren, dat was ook niet mijn doel. Vandaag sta ik een kleine 300 euro op winst. Het ging om de benefits die de aandelen boden en het bezit van een stukje DLP vonden de kids vroeger leuk. Dan zei ik `kijk deze 3 stoeptegels zijn van ons'. De eerste aandelen heb ik gekocht voor de herverdeling voor omgerekend zo'n 5 euro per aandeel. De rest via het bod van de financiële herstructurering.
Anders mogen ze van mij de Euro Disney S.C.A. aandelen omwisselen voor aandelen van The Walt Disney Company
Samenvatting overzicht (vertaald met Google) is als volgt:
10 februari 2017
waarin het voornemen van de EDL Holding Company, LLC (de "Bieder") om een openbaar bod op
€ 2,00 per aandeel Euro Disney te maken.
29 maart 2017
Publicatie door de Vennootschap van een persbericht met daarin de belangrijkste voorwaarden van het ontwerp-bod op haar website. En het indienen aan de AMF van het ontwerp-aanbod document en het plaatsen van berichten op de website van de AMF ( http://www.amf-france.org ) en op de website van Euro Disney S.C.A (http://corporate.disneylandparis.com ).
April 19, 2017
De goedkeuringsbeschikking AMF's van het Bod
Publicatie door de Vennootschap van een persbericht met juridische, boekhoudkundige en financiële kenmerken van de bieders en een "Overige informatie" document, met juridische, boekhoudkundige en financiële kenmerken van de Vennootschap.
April 21, 2017
Opening van het Bod.
19 mei 2017
Laatste dag waarop het Bod is geopend.
1 juni 2017
Bekendmaking van een aankondiging van de definitieve resultaten van het Bod door de AMF.
5 juni 2017
Afwikkeling en levering van het Bod. Met ingang van 12 juni 2017
Indien van toepassing, de verplichte buy-out en notering.
.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
Tja, aandelen zijn er om winst te maken.
De voordelen van de shareholders club hebben ons op 5 maanden tijd meer 'winst' opgeleverd dan het verlies dat de aandelen geleden hadden (voor de stijging naar 2%).
Wij verkopen ze dus nog niet zolang we meer winst kunnen maken met onze shareholders club voordelen.
Nee, Disney controleert die verkoop misschien niet. We hebben wel een overeenkomst aangegaan en ons akkoord verklaart met de voorwaarden.
De voordelen van de shareholders club hebben ons op 5 maanden tijd meer 'winst' opgeleverd dan het verlies dat de aandelen geleden hadden (voor de stijging naar 2%).
Wij verkopen ze dus nog niet zolang we meer winst kunnen maken met onze shareholders club voordelen.
Nee, Disney controleert die verkoop misschien niet. We hebben wel een overeenkomst aangegaan en ons akkoord verklaart met de voorwaarden.
- Mama van prinsesjes
- Moderator

Heeft even geduurd voordat het kwartje bij mij viel, maar je bedoelt dus eigenlijk, zolang het een Frans bedrijf is, Euro Disney sca, waarvan de aandelen al dan niet voor 100% in handen is van een Amerikaanse moeder, dan kunnen ze best een Amerikaanse directeur hebben. Waarom zou TWDC niet officieel alle aandelen mogen overnemen? Een holdingstructuur, moeder-dochtermaatschappij, is toch juist erg normaal en een goeie constructie in zo'n geval. Dat TWDC alle aandelen koopt, maakt van Euro Disney SCA nog geen Amerikaans bedrijf. Het blijft Frans, alleen worden de aandelen niet verhandeld op de beurs, maar gaan ze naar een besloten constructie.disneyzot schreef:marc schreef:Toen ze in parijs een amerikaan als baas hadden ging het beter als toen ze een frans man als baas hadden.disneyzot schreef:
Heeft ook te maken met wetten in frankrijk ,een zaak moet in franse handen zijn zodus denk ik dat euro disney sca de zaak zal blijven runnen maar dat het eigenlijk twdc zal zijn dat compleet aan het roer staat.een beetje geniepig maar
Ja.
Geniepig is daar niks aan als dat de wetten van het land zijn dan is dat zo en misschien maar goed dat de amerikanen dan de baas worden en dat misschien op alle gebieden en als het allemaal ook maar betaalbaar blijft, want de laatste jaren zijn de prijzen serieus gestegen en dan blijven natuurlijk ook de bezoekers weg.
Ze mogen een amerikaan als baas hebben zolang hij in een frans bedrijf werkt (eurodisney sca).daarom dat twdc het nooit officieel kon overnemen.
Volg onze avonturen op instagram
Inderdaad , maar frankrijk stelde in 95 dat ze naar de beurs moesten en daarom kon twdc het nooit officieel compleet overnemen een groot deel van de schulden komt van wurgcontracten en wetten van frankrijk.nu hopen dat frankrijk een beetje wil meewerken.
- Mama van prinsesjes
- Moderator

Ach zo, als het goed is zijn er ook europese richtlijnen waar twdc zich op kan beroepen. Laten we hopen dat de regering van Frankrijk andere zaken heeft om zich druk te maken.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Volg onze avonturen op instagram
- Prins Adam
- Beheerder

CEO Robert Iger over het van de beurs halen van Euro Disney SCA zodat ze kunnen aan het succes van het park werken...

Frankrijk zou een oordeel vellen op 19 april over de hun giedkeuring van de overname ,als die er komt heeft disney tot 19 mei om 95 percent van de aandelen te verkrijgen om het aanbod te verwezelijken.
- Prins Adam
- Beheerder

Nog geen nieuwsDario schreef:Weet er al iemand iets meer ivm met de aandelen die ze van de beurs willen halen ?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
https://salonmickey.wordpress.com/2017/ ... ney-s-c-a/
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk