Tim Burton's Alice in Wonderland 1 & 2

Alles over de Live-action films.
Suus
Member
Member

Dragy @ ma feb 15, 2010 12:36 pm schreef:Snap de bioscopen wel, de dvdreleases komen idd constant dichter en dichter nadat de film in de cinema te zien was. Maar aan de andere kant snap ik Disney ook wel dat ze het succes van de film dan nog wat willen rekken door snel de dvd uit te brengen. 4 maanden vind ik nu niet echt lang om te wachten op de dvd, dus Disney, hier (vind ik) moet je toch we de bioscopen tegemoet komen...
Vind ik wel dat je een beetje gelijk in hebt!

Maar goed, heb ik daar mijn bioskaarten voor bewaard!!??
Nu hoop ik dan maar dat hij in Spijkenisse wel draait!
Dat is dus een kleinere bios.
Ons YouTube-kanaal: TROJ TV
Onze avonturen:
BLOG

Disneyland Paris: Ontelbare keren
Walt Disney World; 2x, 2014, 2018
Disneyland Resort California: 4x, 2004, 2006-2007, 2015, 2019
Dragy
Moderator
Moderator

Klik hier (op "Alice clip") voor nog een filmpje met een kleine bijdrage van Helena Bonham Carter, Anne Hathaway, Mia Wasikowska en nog wat nieuwe beelden.

Bron cinenews, kon het clipje niet rechtstreeks invoegen...
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
lady
Member
Member

Nou dat is me ook wat. Niet echt slim van Disney om zijn afspraken niet na te komen, hadden ze kunnen verwachten dat er protest zou komen. We moeten nu maar afwachten of de film toch nog op tijd in de bioscoop komt :x
Tuvok
Member
Member

Voor beide kanten valt wel wat te zeggen. Ik heb op mijn blog een analyse gemaakt van dit probleem in deze post met de actuele stand van zaken.
Inmiddels heeft de op één na grootste bioscoopketen in Engeland besloten de film tóch te vertonen.
Tuvok is eigenaar van DiscoverTheMagic.nl en tevens jaarkaarthouder, aandeelhouder en expert van Disneyland Paris
Prince Charming

Voor degenen die geen zin hebben om door te klikken ben ik zo vrij geweest om een stukje te kopieren:

Begin deze week werd duidelijk dat de Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten (NVB) meedoet aan de internationale boycot om Disney’s Alice in Wonderland niet te vertonen. Oorzaak is een conflict met Disney vanwege het gewijzigde releasebeleid. Volgens afspraken moet er minimaal een periode van 4 maanden zitten tussen het moment dat de film in de bioscopen draait en het moment waarop de film op dvd/blu-ray uitkomt. Disney wil deze termijn nu verkorten naar 3 maanden. Als reden geeft de filmmaatschappij aan dat er iets gedaan moet worden aan de piraterij die de filmwereld al jaren een doorn in het oog is. Door de film sneller na de bioscooprelease op dvd/blu-ray uit te brengen, hoopt Disney meer schijfjes te verkopen en de piraterij te verminderen. Disney heeft deze methode al eens eerder toegepast met de versnelde release van Up. Volgens de filmmaatschappij komen de meeste bezoekers in de eerste zes tot acht weken naar de bioscoop. De bioscoopexploitanten wijzen echter op de gemaakte afspraken en vrezen minder inkomsten. Zij verwachten dat ze hierdoor te weinig tijd hebben om de film aan hun bezoekers aan te bieden. Als ook andere maatschappijen het nieuwe beleid van Disney gaan volgen, kan dat wel eens betekenen dat sommige films helemaal niet meer in de bioscoop komen, menen de bioscoopexploitanten.

Gister kwam echter het bericht naar buiten dat de op één na grootste bioscoopketen van Engeland, Cineworld, afziet van de boycot en de film toch gaat vertonen. Na onderhandelingen met Disney werd de releasetermijn verhoogt van 12 naar 13 weken. Dit was voor Cineworld blijkbaar voldoende, want de film zal gewoon geprogrammeerd worden. Het is momenteel nog niet bekend wat Odeon, de grootste bioscoopketen van Engeland, nu gaat doen. Er ontstaat een vreemde situatie dat sommige bioscopen de film wel gaan vertonen, terwijl anderen dat niet doen. Ook in Nederland beginnen diverse bioscopen te breken met de afspraak om Alice in Wonderland te boycotten. Diverse bioscopen in Limburg, die niet vastzitten aan distributeurs als Pathe, Minerva, Utopolis of Wolff, hebben al laten weten de film gewoon in hun programma op te nemen. Dit is goed nieuws voor Disney, maar slecht nieuws voor de NVB, want als er één schaap over de dam is, dan volgen er meer.

Disney’s Alice in Wonderland is namelijk niet zomaar een film die ‘even geweigerd’ kan worden. Dit is een blockbuster van formaat die veel geld in het laatje van zowel Disney, als de bioscoopexploitanten zal brengen. De vraag is dus of de bioscopen het zich wel kunnen veroorloven om de film te blijven boykotten. Met het terugdraaien van de beslissing van diverse bioscopen de afgelopen dagen om de film niet te vertonen, is het antwoord hierop duidelijk ‘nee’.

De rest is te lezen op onderstaande link:
http://dlrpfan.wordpress.com/2010/02/19 ... onderland/
JuffieJoyce _Belle
Member
Member

Dat betekent dat ik em waarschijnlijk gewoon kan gaan zien in de bios in Oss :D
Afbeelding
Belle
Member
Member

Net gelezen op Ziggo:

Johnny Depp legt rol als Mad Hatter uit
Johnny Depp heeft voor zijn rol als The Mad Hatter in 'Alice in Wonderland' onderzoek gedaan naar waar de uitdrukking 'Mad as a hatter' nou eigenlijk vandaan komt. De resultaten hiervan heeft de excentrieke acteur vervolgens gebruikt in de manier waarop hij de rol vorm gaf. Dit vertelde Depp aan website Hitfix in een persconferentie naar aanleiding van de binnenkort te verschijnen film. Ook regisseur Tim Burton was hierbij aanwezig. Johnny liet vooropstaan dat hij vooral erg blij is dat zijn goede vriend Tim Burton hem voor deze film gevraagd heeft: "Om eerlijk te zijn had hij me de rol van Alice kunnen aanbieden en dan zou ik nog ja hebben gezegd", aldus een enthousiaste Depp. Maar de steracteur gaf toe dat de rol van The Mad Hatter hem beter ligt: "Dat was wel een bonus. Maar het was ook een grote uitdaging om te proberen te ontdekken wie dit personage is, en om hem wat meer achtergrond te geven". Om die reden ging de 46-jarige Depp zich verdiepen in de oorsprong van de uitdrukking 'Mad as a hatter'. En wat bleek? Hoedenmakers gebruikten vroeger een type lijm dat kwikzilver bevatte. Dit kon rare uitwerkingen hebben op de dragers van de hoeden, die er geestelijk labiel van konden worden. "Ik zag hem dus meer als een beschadigd persoon dan als een dwaas. Hij kan in één keer omslaan van vrolijk flierefluitend naar gevaarlijk en woest en soms ook tragisch", aldus Johnny . Tim Burton onderbrak Depp's serieuze uitleg vervolgens met de volgende aanvulling: "Aangezien het hier om een Disney-film gaat probeerden we niet teveel de nadruk te leggen op kwikzilververgiftiging", zo grapte de regisseur wiens uitvoering van 'Alice in Wonderland' vanaf 01 maart in de Nederlandse bioscopen draait. © Novum
Afbeelding
Jaivy
Member
Member

Belle @ do feb 25, 2010 8:59 am schreef:Net gelezen op Ziggo:

Johnny Depp legt rol als Mad Hatter uit
Johnny Depp heeft voor zijn rol als The Mad Hatter in 'Alice in Wonderland' onderzoek gedaan naar waar de uitdrukking 'Mad as a hatter' nou eigenlijk vandaan komt. De resultaten hiervan heeft de excentrieke acteur vervolgens gebruikt in de manier waarop hij de rol vorm gaf. Dit vertelde Depp aan website Hitfix in een persconferentie naar aanleiding van de binnenkort te verschijnen film. Ook regisseur Tim Burton was hierbij aanwezig. Johnny liet vooropstaan dat hij vooral erg blij is dat zijn goede vriend Tim Burton hem voor deze film gevraagd heeft: "Om eerlijk te zijn had hij me de rol van Alice kunnen aanbieden en dan zou ik nog ja hebben gezegd", aldus een enthousiaste Depp. Maar de steracteur gaf toe dat de rol van The Mad Hatter hem beter ligt: "Dat was wel een bonus. Maar het was ook een grote uitdaging om te proberen te ontdekken wie dit personage is, en om hem wat meer achtergrond te geven". Om die reden ging de 46-jarige Depp zich verdiepen in de oorsprong van de uitdrukking 'Mad as a hatter'. En wat bleek? Hoedenmakers gebruikten vroeger een type lijm dat kwikzilver bevatte. Dit kon rare uitwerkingen hebben op de dragers van de hoeden, die er geestelijk labiel van konden worden. "Ik zag hem dus meer als een beschadigd persoon dan als een dwaas. Hij kan in één keer omslaan van vrolijk flierefluitend naar gevaarlijk en woest en soms ook tragisch", aldus Johnny . Tim Burton onderbrak Depp's serieuze uitleg vervolgens met de volgende aanvulling: "Aangezien het hier om een Disney-film gaat probeerden we niet teveel de nadruk te leggen op kwikzilververgiftiging", zo grapte de regisseur wiens uitvoering van 'Alice in Wonderland' vanaf 01 maart in de Nederlandse bioscopen draait. © Novum
Grappig om te weten waarom het personage nou de 'Mad Hatter' heet, maar de film draait toch vanaf 10 maart pas in de Nederlandse bioscopen? ;)
Cast Member van Disneyland Paris:
Employé de Service (Disney's Newport Bay Club): 22-12-2012 - 06-01-2013.
Employé de Service (Disney's Newport Bay Club): 02-07-2013 - 15-09-2013.
Vendeur Boutique (Disney Fashion, Disney Village): 21-12-2013 - 04-01-2014.
Belle
Member
Member

Tiepvautje denk ik. :wink:
Afbeelding
Belle
Member
Member

Telegraaf.nl meldt het volgende:

Britse keten vertoont Alice in Wonderland
LONDEN - De Britse bioscoopketen Odeon gaat toch de film Alice in Wonderland van regisseur Tim Burton vertonen. De grootste keten van Europa heeft dat besloten nadat een conflict met productiemaatschappij Disney was bijgelegd.

Dat meldden Britse media donderdag. Bioscopen wereldwijd besloten de 3D-film te boycotten, toen bleek dat Disney de dvd van Alice in Wonderland vijf weken eerder dan gebruikelijk op de markt zou brengen. Dat zou minder bezoekers opleveren. Verschillende ketens, zoals Cineworld, besloten de film desondanks te vertonen, maar Odeon sloot zich aan bij het protest.

Odeon is donderdag toch overstag gegaan. Het bedrijf zegt een overeenkomst te hebben gesloten met Disney. Odeon heeft laten weten dat de film vanaf 5 maart te zien is in Groot-Brittannië, Ierland, Italië, Duitsland, Portugal en Oostenrijk. Eerder werd al bekend dat de dvd in die landen later wordt uitgebracht.

In Nederland vertoont zo'n 80 procent van alle bioscopen de film niet. Het gaat onder meer om theaters van Pathé, Wolff, Minerva en Utopolis. In onder meer de bioscopen van de Amsterdam Booking Company, die zalen heeft in steden als Den Bosch, Heerlen en Spijkenisse, is de film vanaf 10 maart wel te zien.

Alice in Wonderland is een deels geanimeerde 3D-versie van het beroemde gelijknamige boek van Lewis Carroll. De hoofdrollen in de film van Tim Burton (Sleepy Hollow) worden vertolkt door Johnny Depp en Anne Hathaway. Onder anderen Alan Rickman en Stephen Fry hebben hun stemmen geleend aan digitaal geanimeerde dieren die Alice in het Wonderland tegenkomt.

Hopelijk doet onze Roermondse bioscoop ook niet moeilijk, en anders maar naar Heerlen, dat is wel te doen.

Edit: hij staat hier gewoon bij het rijtje "verwacht", ik hoop het maar!
Afbeelding
lady
Member
Member

Ik help je hopen :wink:
Gaston
Member
Member

http://www.forox.nl/index.php?films=verwacht

Staat dus vermeld bij verwacht op 10 maart. :thumbs: Hopeljk gaat het door.
Maria-Anna
Member
Member

Gaston @ za feb 27, 2010 9:07 am schreef:http://www.forox.nl/index.php?films=verwacht

In zag dat in Heerlen op 5 maart de voorpremiere in 3D is in de royalbioscoop tegenover het station.

.ºoº *¨ღღ ~ DLP: tel kwijt ~ WDW: 5x ~ DCL Disney Magic: 1x ~ DCA: 1x ~ღღ * ºoº.
Jaivy
Member
Member

Maria-Anna @ do maart 04, 2010 3:37 pm schreef:
Gaston @ za feb 27, 2010 9:07 am schreef:http://www.forox.nl/index.php?films=verwacht

In zag dat in Heerlen op 5 maart de voorpremiere in 3D is in de royalbioscoop tegenover het station.
Ik ga in die bioscoop naar Alice In Wonderland, weet alleen nog niet wanneer... ;)
Dus vandaag is die voorpremière geweest, of hij is vanavond!
Normaal zijn die voorpremières in de Royal toch alleen op zondag? ;)
Cast Member van Disneyland Paris:
Employé de Service (Disney's Newport Bay Club): 22-12-2012 - 06-01-2013.
Employé de Service (Disney's Newport Bay Club): 02-07-2013 - 15-09-2013.
Vendeur Boutique (Disney Fashion, Disney Village): 21-12-2013 - 04-01-2014.
Plaats reactie

Terug naar “Walt Disney Live-action films”