Disney voor mindervaliden

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Volgens mij duurt het ook niet lang voor de onderstaande kaart gebruikt zal worden in Disneyland paris .

Afbeelding
yolayo
Member
Member
BerichtenCOLON 342
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2010, 13:09

D-Tekenaar schreefCOLONVolgens mij duurt het ook niet lang voor de onderstaande kaart gebruikt zal worden in Disneyland paris .

Afbeelding
dat zal nog heel lang duren verwacht ik......er zal dan toch eerst Frankrijk ook mee moeten gaan doen .......buiten België Finland estonia malta Roemenië Bulgarije en nog 2 van die Oostbloklanden
Afbeelding

Afbeelding

DLP teller:82 meerdaagse +23 dagtrips
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

Daar heb je gelijk in dat de landen die nu meedoen nog niet echt uitgebreid zijn .
Maar persoonlijk denk ik wel dat het er van komt . Het is een gemakkelijk alternatief om te laten zien .
De blauwe kaart moet namelijk officieel blijven liggen in de auto .
En dit lost het probleem wel op denk ik ...Maar zoals je zegt zal Frankrijk dit systeem eerst nog moeten ontdekken .
vdbemdsa
Member
Member
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2010, 11:01

Maria-Anna schreefCOLON
calimero schreefCOLON Las vandaag op facebook dat ze meerdere mensen hebben opgepakt die hun begeleiderskaartjes voor 30 euro of meer door verkochten. Gelukkig zijn ze er dus scherp op en weten ze dat het word gedaan. Slaat nergens op om door te verkopen.
Hoe halen ze het in hun hoofd om ze door te verkopen! :shock:
Misschien kunnen ze beter digitale tickets invoeren, gekoppeld aan de digitale ticket/jaarkaart van de hulpvrager.
Ze hadden dit beter ineens aan bv de jaarkaart gekoppeld, heb dat eens gevraagd, mijn man zijn jaarkaart en dat ze mij daar ineens aan vast koppelden, ze zouden veel minder problemen hebben. Ik weet het, degene die het doen zijn fout, maar ze geven het wel aanleiding tot, en als ze zelf al de eventuele problemen kunnen voorkomen, dat ze het dan doen.
vdbemdsa
Member
Member
BerichtenCOLON 228

yolayo schreefCOLONOp het moment is het behoorlijk streng om de begeleiderskaartjes te krijgen in elk geval......id/ paspoort is nodig +groene kaart+jaarpas+doktersverklaring bij je anders is het jammer maar helaas
Goed dat je het zegt van de doktersverklaring, id en groene kaart en jaarpas ok, maar die doktersverklaring hebben wij voor mijn man wel niet altijd bij, hij heeft een gehandicaptenkaart en ook wel iets dat aantoont dat hij medicatie voor MS pakt, maar om te zeggen een doktersverklaring? Neen, dan moeten we langslopen bij dokter zodat hij dit uittypt.
yolayo
Member
Member
BerichtenCOLON 342

vdbemdsa schreefCOLON
yolayo schreefCOLONOp het moment is het behoorlijk streng om de begeleiderskaartjes te krijgen in elk geval......id/ paspoort is nodig +groene kaart+jaarpas+doktersverklaring bij je anders is het jammer maar helaas
Goed dat je het zegt van de doktersverklaring, id en groene kaart en jaarpas ok, maar die doktersverklaring hebben wij voor mijn man wel niet altijd bij, hij heeft een gehandicaptenkaart en ook wel iets dat aantoont dat hij medicatie voor MS pakt, maar om te zeggen een doktersverklaring? Neen, dan moeten we langslopen bij dokter zodat hij dit uittypt.
Normaal gesproken heb ik die ook nooit bij me omdat ik die alleen afgeef met een nieuw jaarpas, dit keer echt elke dag nodig gehad buiten de normale papieren om een begeleiderskaart te krijgen. Was dit keer wat meer voorbereid had het al ergens gelezen dus toch maar mee genomen en nodig gehad ook.
Afbeelding

Afbeelding

yolayo
Member
Member
BerichtenCOLON 342

D-Tekenaar schreefCOLONDaar heb je gelijk in dat de landen die nu meedoen nog niet echt uitgebreid zijn .
Maar persoonlijk denk ik wel dat het er van komt . Het is een gemakkelijk alternatief om te laten zien .
De blauwe kaart moet namelijk officieel blijven liggen in de auto .
En dit lost het probleem wel op denk ik ...Maar zoals je zegt zal Frankrijk dit systeem eerst nog moeten ontdekken .
Volledig mee eens .....Jammer dat zowel NL als Fr er nog niet aan mee doet want het zou het zoveel gemakkelijker maken voor ons en voor hun. Hopen dat ze het licht snel een keer zien ;)
Afbeelding

Afbeelding

ellewies
Member
Member
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2017, 00:25

Hi
Ik heb het hele topic doorgelezen en ben al heel wat wijzer
Toch nog een aantal vragen

Ik ben twee maanden terug geweest en kreeg voor oa autisme een groene pas (zonder autipas, maar met briefje van pscych met dsm diagnoses op zak)
Nu wil ik graag een jaarabonnement aanschaffen

Hoe komt mijn begeleider nu binnen op een begeleiders kaartje als ik nog geen jaarpas heb?
Eerst een groene pas halen (alleen??) en dan een begeleiderskaartje?

Er kunnen max 4 begeleiders mee in een attractie, dit geldt ook voor mijn kinderen aangezien zij 5 jaar zijn?

Als ik een extra kaartje wil kopen voor 40 euro (magic plus, vriendenkaartjes) kan dat dan ook gelijk op de eerste dag van aanschaf abbonement?

Ik begreep dat ik korting kreeg op de aanschaf van een jaarabonnement? Kan ik dan ook nog in termijnen betalen?

Alvast bedankt!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
moorhunhe
Member
Member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013, 11:13

Weet niet als je een groene pas alleen kan halen.
In mijn brief stond dat er iemand bij me moet zijn (ookal weet ik wat mijn grenzen zijn als ik alleen ben), kreeg altijd een oranje, maar sinds de nieuwe oranje kaart mocht ik zelfs de kaart niet halen zonder dat mijn begeleider(s) bij mij waren! Werd 2x weggestuurd.
vdbemdsa
Member
Member
BerichtenCOLON 228

ellewies schreefCOLONHi
Ik heb het hele topic doorgelezen en ben al heel wat wijzer
Toch nog een aantal vragen

Ik ben twee maanden terug geweest en kreeg voor oa autisme een groene pas (zonder autipas, maar met briefje van pscych met dsm diagnoses op zak)
Nu wil ik graag een jaarabonnement aanschaffen

Hoe komt mijn begeleider nu binnen op een begeleiders kaartje als ik nog geen jaarpas heb?
Eerst een groene pas halen (alleen??) en dan een begeleiderskaartje?

Er kunnen max 4 begeleiders mee in een attractie, dit geldt ook voor mijn kinderen aangezien zij 5 jaar zijn?

Als ik een extra kaartje wil kopen voor 40 euro (magic plus, vriendenkaartjes) kan dat dan ook gelijk op de eerste dag van aanschaf abbonement?

Ik begreep dat ik korting kreeg op de aanschaf van een jaarabonnement? Kan ik dan ook nog in termijnen betalen?

Alvast bedankt!

Hoe heb je het 2 maanden terug dan gedaan om die groene kaart te krijgen, gewoon met een gewone inkomkaart? Waar had je toen die kaart dan gehaald? Ik vrees dat je toch eerst de groene kaart moet hebben, en dat je anders gewoon 1 keer zult moeten volle pot betalen. Wat betreft begeleiders, ik hoop dat je nog iemand anders meehebt, want enkel je kids, die tellen niet als begeleider.. Vriendenkaartjes dacht ik ook dat die niet direct kunnen. En de korting krijg je inderdaad, weet wel niet of dit met een doktersverklaring kan, en dan kun je inderdaad ook nog maandelijks afbetalen.
Gebruikers-avatar
Kuki
Member
Member
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2017, 09:38

Je moet dan met je papieren bij Guest Relations zijn (als je voor het hotel staat, helemaal naar rechts en dan richting de toegangspoortjes lopen). Daar krijg je dan zowel je gewone tickets als de care taker ticket. Dit doe je dus nog allemaal BUITEN het park. Volgens mij kan het ook bij de loketten waar de rolstoel bijstaat en bij Donald's Desk. Zit ook allemaal aan diezelfde kant onder het hotel.

Vervolgens ga je naar BINNEN naar City Hall, waar je je groene kaart krijgt. Als je een jaarpas aan hebt geschaft, schrijven ze op de groene pas hoe lang hij geldig is (dus net zo lang als je jaarpas is). Je kunt dan vervolgens ook nog naar BPA (maar dat hoeft niet) om je kaart te laten plastificeren.

Je kinderen hebben geen recht op een gratis care taker ticket (moet 18 jaar of ouder zijn), maar ze mogen wel 'mee' op de groene pas als je naar een attractie gaat. Daarvoor krijg je dan een stempel op je groene kaart. In ons geval was dit 5 (1 de groene pashouder plus 4 begeleiders). Voor de speciale invalideplekken is het 2 (1 groene pashouder plus 1 begeleider).

Overigens is de rij voor de invaliden bij Studio's altijd aanzienlijk korter, ik ga zelf altijd naar Studio's. Dan is de meest linker kassa voor de care taker ticket. je groene pas kan je vervolgens bij... (ben de naam even kwijt). Zodra je Studio's in bent (direct na de poortjes) en dus nog op Front Lot staat, direct rechts.
Afbeelding

Afbeelding
ellewies
Member
Member
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2017, 00:25

Bedabkt voor de info
Vorige keer was ik zonder abbo en wist ik nog niet van het bestaan van een begeleiders kaart.

Het is dan geen probleem on een begeleiders kaart af te halen als je eerst nog naar binnen moet voor een jaar abbo plus groene kaart?

Als ik met begeleider en Mn zoontje ben (5jaar) mag dan enkel de begeleider in het invalidenvak bij illuminatie? Want dan kan enkel Mn zoontje ook niet (geen 18)?

Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207

normaal dien je voor de begeleiders kaart alleen een geldig papier of een invalide kaar te tonen .
Normaal gezien mag alleen de begeleider mee naar binnen . Maar soms laten ze wel meer personen toe .
yolayo
Member
Member
BerichtenCOLON 342

Ik adviseer je in elk geval om bij de Walt Disney Studio's in elk geval de laatste kassa te nemen aan de rechterkant (naast de bagagerie daar) Daar heb je alles ineen zitten, BPA, Groene Kaart en begeleidersticket en of vriendentickets voor begeleider boven de 18 jaar en ook daar plastificeren ze ook meteen je groene kaart, dan heb je in elk geval maar 1 ding waar je in de rij hoeft voor de hele mikmak.

Heb afgelopen week ondervonden dat ze erg streng kijken op alle papieren dus neem mee: Papieren arts( niet ouder dan 3 maanden, eventueel een invalidekaart cq autipas, paspoort/id van je zelf en ook van begeleider id/paspoort. Want ze controleren wel zo streng ivm misbruik.

En voor het vak van Infinity voor parade en Illuminations mag alleen jij als Infinity houder binnen en geen begeleider helaas, zelf al wel tig keer gevraagd of mijn begeleider van mijn rolstoel( kan hem zelf niet voortbewegen) erbij mag maar nee want je word steevast en zonder pardon doorverwezen dan naar het invalidenvak met de woorden dan ga je daar maar staan ook op zeer rustige momenten!!
Laatst gewijzigd door 1 op yolayo, in totaal 5 keer gewijzigd.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikers-avatar
SabinaH
Member
Member
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2012, 21:46

yolayo schreefCOLONIk adviseer je in elk geval om bij de Walt Disney Studio's in elk geval de laatste kassa te nemen aan de rechterkant (naast de bagagerie daar) Daar heb je alles ineen zitten, BPA, Groene Kaart en begeleidersticket en of vriendentickets voor begeleider boven de 18 jaar en ook daar plastificeren ze ook meteen je groene kaart, dan heb je in elk geval maar 1 ding waar je in de rij hoeft voor de hele mikmak.

Heb afgelopen week ondervonden dat ze erg streng kijken op alle papieren dus neem mee: Papieren arts( niet ouder dan 3 maanden, eventueel een invalidekaart cq autipas, paspoort/id van je zelf en ook van begeleider id/paspoort. Want ze controleren wel zo streng ivm misbruik.

Ze kunnen toch niet verwachten dat ik elke 4/6 maand naar de huisarts ga voor een nieuwe brief? Hij ziet me aankomen... Ik hoop dat ze niet moeilijk gaan doen in april dat mijn brief van november is... Het is toch een permanente handicap staat er in, kunnen ze toch begrijpen dat het niet ineens veranderd is paar maand later en mijn groene kaart is nog tot en met april 2019 geldig.
15-19 april 2018 DLRP Kyriad
20-25 mei 2018 DLRP Kyriad
Dec 2018 DLRP Kyriad
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar