runDisney 2017 Disneyland Parijs

Laura
Member
Member

Marleen schreef:Hoi,

Vraag:
Zoals ik jullie maanden geleden heb verteld heb ik voor het eerst in mijn eigen rolstoel gezeten in Disney in 2009. Had daarvoor incidenteel in rolstoel gezeten. Aangezien ik nu weer kan lopen, nog niet pijnvrij, maar ben een heel eind, leek het ons leuk de 10k te lopen in DP. Ik wandel regelmatig de 5k (in 52 min, in een voor mij stevig tempo) en dat zou dus geen uitdaging zijn. Voor de 10k ben ik echt in training gegaan en gisteravond heb ik 9,7 km in 1.49,45 gelopen. Rustig tempo vanwege het weer, diverse drinkstops gemaakt en even appen met mijn dochter die maandag voor 5 maanden naar Malaysië is gegaan :-)

Mijn gedachte was dat we om 7 uur zouden starten en ik zeker wel 2,5 uur zou hebben om het te volbrengen. Met evt 1 stop voor een foto met Disneyfiguur. Maar nu lees ik van alles over een tempo van 9,36 min en balloonladies en van het parcours afgehaald worden en krijg ik het een beetje benauwd.......

Kan iemand mij geruststellen of wordt het de dood of de gladiolen? :-)
Hey Marleen,

Wat ben je onwijs goed bezig! Al een training erop zitten van 9,7km! Wauw! Knap hoor!
Het tempo van ongeveer 10min/km is er, zodat mensen er niet een eeuwigheid over doen. Het is nog niet bekend hoe de startvlakken verdeeld worden, vorig jaar was er A-B-C-D. Even duimen dat je in A-B of C komt, want dan heb je gewoon al iets meer speling.
Stel, je bent de allerlaatste starter, en je houdt niet het tempo aan van 10min/km maar langzamer. Ja, dan is de kans groot dat je van het parcour wordt gehaald. In het meest gunstige geval zit je in A, en de manier waarop jij het in gedachten hebt met jouw eindtijd, plus 1 characterstop, moet dat wel goed komen.
Stel, je wordt ingehaald door de balloonladies, probeer op hun tempo mee te komen! Eenmaal weer op Disney terrein, bijvoorbeeld bij de hotels. Wordt je ook niet meer van het parcour afgehaald, waarschijnlijk is dit rond kilometer 7-8-9. Nog even wachten op het parcour dat nog bekend moet worden gemaakt!
Happy training!
DLP: 27x sinds 1994
WDW: 9x sinds 2009
DLC: 1x sinds 2007

Next DLP trip: runDisney France 2019
Next WDW trip: Marathon weekend 2020
Dopey Challenge Finisher 2019
Marleen
Member
Member

Hey Laura,

Dank voor je bericht en dank voor je compliment, was gisteren ook best trots!
Ik snap wel dat ze een tijd hanteren hoor, anders doen mensen er uren over met al die fotostops. Zou ik zelf ook doen haha.

Nu snap ik dat iedereen in startvak A wil zitten, maar stel je voor dat ik in D zit. Is er dan een mogelijkheid om naar A-B-C te komen?

Die tijd van 1.49 was trouwens incl de drinkstops etc. Was vergeten de tijd stop te zetten :-(
Laura
Member
Member

Marleen schreef:Hey Laura,

Ik snap wel dat ze een tijd hanteren hoor, anders doen mensen er uren over met al die fotostops. Zou ik zelf ook doen haha.

Nu snap ik dat iedereen in startvak A wil zitten, maar stel je voor dat ik in D zit. Is er dan een mogelijkheid om naar A-B-C te komen?

Die tijd van 1.49 was trouwens incl de drinkstops etc. Was vergeten de tijd stop te zetten :-(
Nee, je kunt niet hogerop in een startvlak komen. Dit wil immers iedereen wel ;-) Je kunt wel van B naar C of D gaan. Vorig jaar bij de 5K run was ons gezelschap ingedeeld in A B en C, waardoor ik met mijn oorspronkelijke B startvlak, naar C ben gegaan.

Ik weet niet of het voor je mogelijk is om lang te staan voor de start? Kom zeker 30-45min voor de start al naar je startvlak, dan sta je ook weer wat meer vooraan dan diegenen die later komen.

RunningKoen
Member
Member

In deze video zie je shirtjes!

Ik weet niet of dit het wedstrijd shirt is, of de merchandise die je kan kopen.
Maar ik ben verliefd op het mannen shirt en moet hem hebben.

Ik denk zelf dat het de merchandise is: de achterkant is zonder sponsors
Afbeelding
Oswald23
Member
Member

Ik zie in het filmpje dat je de dag van te voren je bib moet halen. Ik neem aan dat dit niet voor de 5k geldt op vrijdagavond. Weet iemand dat zeker?

Wij komen namelijk vrijdag pas aan en hebben pakket geboekt.
Laura
Member
Member

Shirtjes had ik al eens gezien, lijkt me inderdaad de gewone merchandise, zijn erg leuk!. Leuk filmpje! Voor mij zijn deze dingen nieuw:
- 5K start bij de Disney hotels
- Half Marathon zal 13km in het Disney resort zijn!
- De halve marathon medaille lijkt ietsjes groter dan die van 2016!

Laura
Member
Member

Oswald23 schreef:Ik zie in het filmpje dat je de dag van te voren je bib moet halen. Ik neem aan dat dit niet voor de 5k geldt op vrijdagavond. Weet iemand dat zeker?

Wij komen namelijk vrijdag pas aan en hebben pakket geboekt.
Vrijdag kun je tot 18uur de bibs ophalen voor de race van vrijdagavond 20:00u

Oswald23
Member
Member

Laura had jij die info ergens gelezen over de 5k bib?
Laura
Member
Member

Oswald23 schreef:Laura had jij die info ergens gelezen over de 5k bib?
Staat wel ergens op de site: http://run.disneylandparis.com/ Het niet overal even logisch waar alle info staat, soms even goed zoeken.

RunningKoen
Member
Member

Oswald23 schreef:Laura had jij die info ergens gelezen over de 5k bib?
Pick up info van de bib valt onder de expo info op de site: je moet namelijk naar de expo om alles op te halen.
http://run.disneylandparis.com/event/rundisney-health-wellness-expo

Laura schreef:Shirtjes had ik al eens gezien, lijkt me inderdaad de gewone merchandise, zijn erg leuk!. Leuk filmpje! Voor mij zijn deze dingen nieuw:
- 5K start bij de Disney hotels
- Half Marathon zal 13km in het Disney resort zijn!
- De halve marathon medaille lijkt ietsjes groter dan die van 2016!
Jep! De start bij Disney hotels verraste mij ook. Als ze willen finishen bij de studio's hoop ik niet dat de route door Disneyland zelf korter is. Wachten op de route map en vergelijken!

De halve marathon was vorig jaar 10-11 KM op Disney Resort (inclusief backstage en hotel omgeving). Ik gok zelf dat ze de 'lus' verkleind hebben en meer route binnen de parken doen.

De medaille's zijn enorm! Ik schrok bijna van de 5K medaille. Zowel BBB als halve marathon zijn letterlijk een hand vol.
Afbeelding
Laura
Member
Member

Nog iets nieuws trouwens uit de video:
Het lijkt erop dat je een tijd krijgt toegewezen om naar je corral/startvlak te gaan zodat je minder lang (in de kou) hoeft te wachten? Dus misschien toch meer startvlakken dan vorig jaar?

De 5K zal trouwens niet door het Disneyland park gaan! Omdat deze 's avonds is, en dan is het park nog open.
Ik kan 2-3km meer op Disney terrein alleen maar toejuichen! :D

RunningKoen
Member
Member

Laura schreef:Nog iets nieuws trouwens uit de video:
Het lijkt erop dat je een tijd krijgt toegewezen om naar je corral/startvlak te gaan zodat je minder lang (in de kou) hoeft te wachten? Dus misschien toch meer startvlakken dan vorig jaar?

De 5K zal trouwens niet door het Disneyland park gaan! Omdat deze 's avonds is, en dan is het park nog open.
Ik kan 2-3km meer op Disney terrein alleen maar toejuichen! :D

De 5KM is de populairste afstand en als enige uitverkocht. Deze niet door Disneyland en dus het kasteel laten gaan lijkt mij een enorme gemiste kans!

Mensen die de 10 en/of 21KM doen zullen er minder aan missen , maar als je alleen de 5 KM doet is het echt wel doodzonde dat je geen stap door Disneyland zelf gaat.

Dat het park open is, hoeft geen probleem te zijn: tijdens de marathon ga je als laatste door de studio's, deze zijn dan al geopend en dat gaat prima. Je gaat er in- en eruit zonder problemen.

Edit: Ik zie op de site staan dat het idd een ' studios only' race is. Blijf het erg jammer vinden.
Afbeelding
Marleen
Member
Member

Laura schreef:
Marleen schreef:Hey Laura,

Nee, je kunt niet hogerop in een startvlak komen. Dit wil immers iedereen wel ;-) Je kunt wel van B naar C of D gaan. Vorig jaar bij de 5K run was ons gezelschap ingedeeld in A B en C, waardoor ik met mijn oorspronkelijke B startvlak, naar C ben gegaan.

Ik weet niet of het voor je mogelijk is om lang te staan voor de start? Kom zeker 30-45min voor de start al naar je startvlak, dan sta je ook weer wat meer vooraan dan diegenen die later komen.
Ja, daarom zei ik al dat zal iedereen wel willen :D
Lang staan is nog wel een dingetje, maar las nu net ook dat we misschien wel een tijd krijgen. Weet je, ik laat het maar over me heen komen en we zien wel. Ik ga er gewoon van genieten en dan komt het vast goed! Tnx voor je reacties!
fairy tale
Member
Member

Ooh wat veel info ineens. Ooh ik heb er zo veel zin in.
Ik heb besloten om alle races in stijl van Disney bound te gaan(mede door de tip van Laura. Nog bedankt). Zo kan ik makkelijk bewegen maar ben ik toch in Disney stijl.
Ik ben zeer benieuwd naar de route en ook naar die start tijden als we die krijgen toe gewezen en hoe het zal gaan.
Second star to the right and straight on until morning,
Laura
Member
Member

Leuk Fairytale! Laat je nog wat foto's zien? Ben erg benieuwd!
Hier onze Disney bound voor de halve marathon! Is wat simpeler geworden dan de bedoeling was, maar kon aan bepaalde dingen niet komen als ik er niet veel geld voor neerlegde...Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

Plaats reactie

Terug naar “Archief 2017”