Hey Marleen,Marleen schreef:Hoi,
Vraag:
Zoals ik jullie maanden geleden heb verteld heb ik voor het eerst in mijn eigen rolstoel gezeten in Disney in 2009. Had daarvoor incidenteel in rolstoel gezeten. Aangezien ik nu weer kan lopen, nog niet pijnvrij, maar ben een heel eind, leek het ons leuk de 10k te lopen in DP. Ik wandel regelmatig de 5k (in 52 min, in een voor mij stevig tempo) en dat zou dus geen uitdaging zijn. Voor de 10k ben ik echt in training gegaan en gisteravond heb ik 9,7 km in 1.49,45 gelopen. Rustig tempo vanwege het weer, diverse drinkstops gemaakt en even appen met mijn dochter die maandag voor 5 maanden naar Malaysië is gegaan
Mijn gedachte was dat we om 7 uur zouden starten en ik zeker wel 2,5 uur zou hebben om het te volbrengen. Met evt 1 stop voor een foto met Disneyfiguur. Maar nu lees ik van alles over een tempo van 9,36 min en balloonladies en van het parcours afgehaald worden en krijg ik het een beetje benauwd.......
Kan iemand mij geruststellen of wordt het de dood of de gladiolen?
Wat ben je onwijs goed bezig! Al een training erop zitten van 9,7km! Wauw! Knap hoor!
Het tempo van ongeveer 10min/km is er, zodat mensen er niet een eeuwigheid over doen. Het is nog niet bekend hoe de startvlakken verdeeld worden, vorig jaar was er A-B-C-D. Even duimen dat je in A-B of C komt, want dan heb je gewoon al iets meer speling.
Stel, je bent de allerlaatste starter, en je houdt niet het tempo aan van 10min/km maar langzamer. Ja, dan is de kans groot dat je van het parcour wordt gehaald. In het meest gunstige geval zit je in A, en de manier waarop jij het in gedachten hebt met jouw eindtijd, plus 1 characterstop, moet dat wel goed komen.
Stel, je wordt ingehaald door de balloonladies, probeer op hun tempo mee te komen! Eenmaal weer op Disney terrein, bijvoorbeeld bij de hotels. Wordt je ook niet meer van het parcour afgehaald, waarschijnlijk is dit rond kilometer 7-8-9. Nog even wachten op het parcour dat nog bekend moet worden gemaakt!
Happy training!