Jaaaaa! Dit lijkt me het overwegen waard! Naar Brussel zou ik nooit zijn gegaan.D-Tekenaar schreef:De Harry Potter-exhibitie komt naar Nederland
Harry Potter-fans kunnen hun hart ophalen. Vanaf 11 februari 2017 komt Harry Potter: The Exhibition naar Nederland.
Nederlandse fans krijgen eindelijk de kans om de vermaarde tovenaarswereld van Harry Potter binnen te stappen tijdens Harry Potter: The Exhibition. De tentoonstelling rondom de tovernaarsleerling zal te zien zijn naast de CineMec in Utrecht Leidsche Rijn. De tentoonstelling werd sinds de wereldpremière in Chicago al door meer dan 4 miljoen bezoekers bezocht in steden als Boston, Toronto, New York, Sydney, Singapore, Tokio, Parijs en Brussel.
Tijdens de tentoonstelling wandelen bezoekers over 1400 vierkante meter waar de Harry Potter-fans zich in de wereld van Hogwards wanen door de authentieke rekwisieten, kostuums en magische wezens die werden gebruikt in de filmreeks. Bezoekers krijgen zelfs de kans zich 'te laten plaatsen voor een bepaalde afdeling op Zweinstein', door middel van de sorteerhoed. Ook kunnen ze een kijkje nemen in de leerlingenkamer, de slaapzaal van de Griffioendor-toren en in de klaslokalen waar Toverdranken en Kruidenkunde wordt gedoceerd.
De tentoonstelling zal dagelijks geopend zijn van 11 februari tot en met 30 juni 2017. Vanaf vrijdag 16 september start de kaartverkoop voor de exhibitie.
bron : http://www.telegraaf.nl
De Magische wereld van Harry Potter!
- Cynderella
- Member

T/m 25-8-2018
Vanaf 26-8-2018Da's met alles zo eh dat in België en NL gedaan wordt. NL komt naar hier omdat ze niet weten als het ooit bij hun komt, en omgekeerd. Dan is het wel altijd balen als je van ver komt, maar je bent toch maar geweest uiteindelijk, hehe.
Hele drukke dagen in zicht hier.
Morgen dagje Disney.
Dan weekje thuis, volgende week zaterdag vertrek ik terug naar Engeland, waar ik ook naar Ronan Keating ga kijken <3
Dan ben ik weer een week thuis waarin nog een dag Disney, en dan 2 weken Amerika
Hele drukke dagen in zicht hier.
Morgen dagje Disney.
Dan weekje thuis, volgende week zaterdag vertrek ik terug naar Engeland, waar ik ook naar Ronan Keating ga kijken <3
Dan ben ik weer een week thuis waarin nog een dag Disney, en dan 2 weken Amerika
- D-Tekenaar
- Member

Ik had een vreselijk magische dag in Brussel
Leve de Harry Potter expo !!!

Jep ik behoor nu officieel tot Gryffindor

Een Mandragora aanraken zonder oorbescherming is riskant

Jep ik behoor nu officieel tot Gryffindor

Een Mandragora aanraken zonder oorbescherming is riskant
- Mama van prinsesjes
- Moderator

- D-Tekenaar
- Member

mmmmm ik zou graag eens naar Utrecht gaan voor dit 
- Mama van prinsesjes
- Moderator

Nee, het is ter gelegenheid van de lancering van het nieuwe boek, of nou ja, de Nederlandse versie van the Cursed Child die vannacht uit komt. Hij blijft 9 3/4 week open. Melissa staat al te springen om er heen te gaan. Toevallig gaan we zaterdag naar Ijsselstein, mss pakken we het wel mee. Ik vrees dat mijn portomonnee het ook niet leuk zal vinden.
De expo is idd in februari in Utrecht.
De expo is idd in februari in Utrecht.
Volg onze avonturen op instagram
Ooooh, wat leuk, 9 3/4 week
Op de muur van de onderste foto hangt nu ook een bord met perron 9 3/4.
Ik had niet aan de Nederlandse versie gedacht omdat ik het boek gewoon in het Engels gelezen heb, dus die release datum wist ik niet.
Het is niet heel erg groot, maar wel super aangekleed. Het is een glazen kubus van ik denk 15 bij 15 meter. Is wel echt leuk, daar hebben ze er nu 4 van voor pop up stores. Maar dan weten mensen dat als ze er speciaal voor naar Utrecht reizen. Hij zit tussen perron 18/19 en 20/21.
Ik had niet aan de Nederlandse versie gedacht omdat ik het boek gewoon in het Engels gelezen heb, dus die release datum wist ik niet.
Het is niet heel erg groot, maar wel super aangekleed. Het is een glazen kubus van ik denk 15 bij 15 meter. Is wel echt leuk, daar hebben ze er nu 4 van voor pop up stores. Maar dan weten mensen dat als ze er speciaal voor naar Utrecht reizen. Hij zit tussen perron 18/19 en 20/21.
- Mama van prinsesjes
- Moderator

Volg onze avonturen op instagram
- D-Tekenaar
- Member

Ik heb mijn exemplaar van het boek net ook besteld 
- boogschutter
- Member

Had nederlandse versie al gereserveerd.krijg ik van de week opgestuurd 
- Fantillusion
- Member

Superleuk die pop-up store. Ik ga heel misschien vannacht naar de opening, maar anders zeker morgen even langs! (En daarna naar Fantastic beasts, heerlijk Potterdagje wordt dat!
)
If I never knew you, if I never felt this love
I would have no inkling of how precious life can be
I would have no inkling of how precious life can be
- D-Tekenaar
- Member

Ook achtste Harry Potter is feestje voor boekhandels

Het is nog niet zo'n gekkenhuis als in 2003 of 2007, toen er lange rijen fans voor boekwinkels stonden – zelfs 's nachts – voor de nieuwe Harry Potter. Maar dat er veel aandacht is voor het achtste boek van Harry Potter, is zeker.
In de top 10 van reserveringen staat Potter bij Bruna momenteel glansrijk op 1, en tientallen winkels in het land organiseren vanavond, vannacht en dit weekend evenementen rond de uitgave van de Nederlandse versie van deel 8: Harry Potter en het vervloekte kind deel 1 en 2.
De Nederlandse vertaling komt een half jaar na de Engelse editie, die toen ook al met veel tam-tam het daglicht zag.
De Harmonie geeft in Nederland alle boeken uit van de avonturen van de tovenaarsleerling. De teller staat inmiddels op zo'n 7 miljoen exemplaren. Ook de uitgeverij merkt dat er weer veel winkels zijn die iets organiseren. "Een evenement in Leiden bijvoorbeeld had binnen de kortste keren 600 aanmeldingen, dus er is toch weer veel enthousiasme. Wij zijn redelijk verbaasd dat de belangstelling weer – of nog – zo groot is", aldus een woordvoerder.
Film
Deze week komt ook de film Fantastic beasts and where to find them uit; een soort spin-off die eveneens veel belangstelling trekt en dus de interesse in het Harry Potter-boek weer versterkt. "J.K. Rowling schijnt van plan te zijn nog meer films te gaan maken, dus de Potter-hysterie lijkt nog niet voorbij."
Boekhandel AKO heeft op Utrecht CS vannacht een Harry Potter Book Store geopend. "Harry Potter is momenteel één van de grootste entertainment-merken ter wereld. Hij brengt letterlijk en figuurlijk magie met zich mee", aldus AKO-directeur Sjaak Mark.
In Nijmegen verandert de Mariënburgkapel vanavond in Zweinstein, de Hogeschool voor Hekserij en Hokus-Pocus uit de boeken van Potter. Ook in Schiedam en Amsterdam zijn evenementen.
Dorpsgekte
In Driebergen zijn ze al twee weken in de ban van Harry Potter. Daar doen ondernemers, cultuurinstellingen en scholen mee aan tal van activiteiten. Zo is er een Harry Potter-bal, zijn er grime-workshops en zijn er artikelen te koop als Dobby-shampoo, toverstokken, puzzels en Zweinwijn.
Organisator Kamiel van der Laan: "Scholen, dansscholen en winkeliers werken samen. Naast veel tieners zie ik ook heel veel volwassenen."
Boekwinkelketen Bruna herkent dat wel, dat ouderen – die tijdens de echte Harry Potter-rage aan het begin van deze eeuw 'jong' waren – het enthousiasme nu doorgeven aan de volgende generatie. "Voor velen is het gewoon ook jeugdsentiment", zegt Linda Gradus van Bruna.
bron : http://nos.nl

Het is nog niet zo'n gekkenhuis als in 2003 of 2007, toen er lange rijen fans voor boekwinkels stonden – zelfs 's nachts – voor de nieuwe Harry Potter. Maar dat er veel aandacht is voor het achtste boek van Harry Potter, is zeker.
In de top 10 van reserveringen staat Potter bij Bruna momenteel glansrijk op 1, en tientallen winkels in het land organiseren vanavond, vannacht en dit weekend evenementen rond de uitgave van de Nederlandse versie van deel 8: Harry Potter en het vervloekte kind deel 1 en 2.
De Nederlandse vertaling komt een half jaar na de Engelse editie, die toen ook al met veel tam-tam het daglicht zag.
De Harmonie geeft in Nederland alle boeken uit van de avonturen van de tovenaarsleerling. De teller staat inmiddels op zo'n 7 miljoen exemplaren. Ook de uitgeverij merkt dat er weer veel winkels zijn die iets organiseren. "Een evenement in Leiden bijvoorbeeld had binnen de kortste keren 600 aanmeldingen, dus er is toch weer veel enthousiasme. Wij zijn redelijk verbaasd dat de belangstelling weer – of nog – zo groot is", aldus een woordvoerder.
Film
Deze week komt ook de film Fantastic beasts and where to find them uit; een soort spin-off die eveneens veel belangstelling trekt en dus de interesse in het Harry Potter-boek weer versterkt. "J.K. Rowling schijnt van plan te zijn nog meer films te gaan maken, dus de Potter-hysterie lijkt nog niet voorbij."
Boekhandel AKO heeft op Utrecht CS vannacht een Harry Potter Book Store geopend. "Harry Potter is momenteel één van de grootste entertainment-merken ter wereld. Hij brengt letterlijk en figuurlijk magie met zich mee", aldus AKO-directeur Sjaak Mark.
In Nijmegen verandert de Mariënburgkapel vanavond in Zweinstein, de Hogeschool voor Hekserij en Hokus-Pocus uit de boeken van Potter. Ook in Schiedam en Amsterdam zijn evenementen.
Dorpsgekte
In Driebergen zijn ze al twee weken in de ban van Harry Potter. Daar doen ondernemers, cultuurinstellingen en scholen mee aan tal van activiteiten. Zo is er een Harry Potter-bal, zijn er grime-workshops en zijn er artikelen te koop als Dobby-shampoo, toverstokken, puzzels en Zweinwijn.
Organisator Kamiel van der Laan: "Scholen, dansscholen en winkeliers werken samen. Naast veel tieners zie ik ook heel veel volwassenen."
Boekwinkelketen Bruna herkent dat wel, dat ouderen – die tijdens de echte Harry Potter-rage aan het begin van deze eeuw 'jong' waren – het enthousiasme nu doorgeven aan de volgende generatie. "Voor velen is het gewoon ook jeugdsentiment", zegt Linda Gradus van Bruna.
bron : http://nos.nl