Algemeen Vragen Topic

Allerlei info Disneyland Paris
BUTTON_POST_REPLY
Charlotteke
Member
Member
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2012, 21:55

weet niet of hij hier goed staat, maar willen jullie even helpen kijken?
we gaan 3 dagen naar dlrp met 2 kindjes, 2.5j en 5j
ik heb al een proefschema/planning, maar is imo een beetje volgeboekt :s
willen jullie mss ook eens een schema van jullie uitstapjes posten? :sorc:

Zondag: vertrek 4h30, aankomst +- 8h mits 1 tussenstop
Check in in hotel
9h: binnenkomst disneyland park, buzz lightyear doen (of fast pass?)
fastpass voor peter pan halen
10h: Duffy op main street
10h30: meet mickey frontierland
10h45-11h: indian village
11h15: phantom manor (of te eng?)
11h30 adventureland restaurant hakuna matata, rhytms of the jungle meet and greet
12h-13h cowboy cookout
13h30-14h disney anniversary train
14h15: Pooh+ cookie corner voor tea time en kleine hap
15h: kasteel + draak
15h45: it’s a small world
16h15: les pays des contes de fees
16h45: casey junior
18h earl of sandwich eten
19h: magic on parade
shoppen !!
22h dreams (met slapende kindjes ;) )
Maandag :
7h45 ontbijt (of te vroeg ?)
8h30 orbitron (noah? Te hoog voor alexander vrees ik)
9h buzz?
9h30 mad hatters teacups
10h15 carroussel
11h pinnokio
11h45 rail road naar ingang park
12h15 eten cable car bake shop? of mss cookie bar of girl ice cream, of of...
Naar de studios
Slinky dog
14h45 Animagique
15h30 disney playhouse
16h15 stars ‘n cars
17h cars race ralley
18h30 cafe mickey
shoppen en vroeg gaan slapen
Dinsdag
RELAXEN
sowieso autopia doen, mss horse drawn streetcars en die andere,
11H45 Annette’s
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Zo een planning opmaken heb ik nog nooit gedaan eigenlijk.... begrijp het wel dat je wat wilt plannen. Maar probeer vooral te genieten en niet teveel naar je uurwerk kijken. Ik heb wat commentaar geplaatst bij bepaalde dingen.

Zondag: vertrek 4h30, aankomst +- 8h mits 1 tussenstop
Check in in hotel
9h: binnenkomst disneyland park, buzz lightyear doen (of fast pass?) (Zou eerst door het kasteel wandelen en Peter Pan doen, Sneeuwwitje en Pinnokio, daarna Buzz Lightyear eventueel, als het te druk is met Fast Pass of Buzz gewoon maandag doen!)
fastpass voor peter pan halen (hoeft niet meer)
10h: Duffy op main street (Meet mickey is veel langer wachten dan Duffy mss daarmee beginnen als je ze beide wilt doen?, hou Duffy maar voor later als je vooraan in het park bent, of je gaat bij mickey op maandag of dinsdag))
10h30: meet mickey frontierland
10h45-11h: indian village
11h15: phantom manor (of te eng?) (is niet echt eng hoor)
11h30 adventureland restaurant hakuna matata, rhytms of the jungle meet and greet
12h-13h cowboy cookout (lekkere lunch met figuren? niet vergeten reserveren !!)
13h30-14h disney anniversary train
14h15: Pooh+ cookie corner voor tea time en kleine hap
15h: kasteel + draak
15h45: it’s a small world
16h15: les pays des contes de fees
16h45: casey junior
18h earl of sandwich eten
19h: magic on parade
shoppen !!
22h dreams (met slapende kindjes ;) )

Maandag :
7h45 ontbijt (of te vroeg ?) (als je vroeger ontbijt is het rustiger :) )
8h30 orbitron (noah? Te hoog voor alexander vrees ik) (is wel vrij hoog voor kleine kindje)
9h buzz? (Zou carrousel eerst doen mss, dan teacups)
9h30 mad hatters teacups
10h15 carroussel
11h pinnokio
11h45 rail road naar ingang park
12h15 eten cable car bake shop? of mss cookie bar of girl ice cream, of of...
Naar de studios
Slinky dog
14h45 Animagique
15h30 disney playhouse
16h15 stars ‘n cars (deze is in de week om 13u45)
17h cars race ralley
18h30 cafe mickey (op tijd reserveren !!)
shoppen en vroeg gaan slapen

Dinsdag
RELAXEN (doe wat je vorige dagen niet hebt kunnen doen! of nog es wilt doen)
sowieso autopia doen, mss horse drawn streetcars en die andere,
11H45 Annette’s

veel info voor gezinnen met kleine kindjes

http://nl.beleef.disneylandparis.be/jon ... ndex.xhtml
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
daan1973
Member
Member
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2011, 15:47

nou met 2 kindjes in die leeftijdsgroep denk ik dat je tussen twee attracties wel wat meer tijd moet plannen zoals je het nu hebt gedaan heb je amper rekening gehouden met wachttijden.. soms wel een half uur of langer.. persoonlijk (moeder van 3 kids in de leeftijd 3, 5 en 7) zou niet zoveel doen.. veel te druk voor de kids.. zeker de helft minderen.. maar goed dat is mijn mening.. en mijn kids vinden bepaalde "kinder"attracties nu zelfs nog te eng.. wij doen de prinsessen, de meet en greet plaatsen aan en zien wel welke attractie we gaan nemen .. zo'n strak schema kan niet leuk zijn.. geniet en relax van je bezoek.. 3 dagen is genoeg om alles te zien wat leuk is voor kids..
Charlotteke
Member
Member
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2012, 21:55

O, maar het is niet de bedoeling om rigoreus vast te houden aan het schema hoor, wil gewoon genieten en kijken wat de kindjes willen doen ;) ik heb gewoon gemerkt bij ons vorige bezoek dat we niet genoeg gepland hadden, en dus meer dan de helft niet gezien hebben
En nee, idd met wachttijden heb ik geen rekening gehouden :D
Gebruikers-avatar
daan1973
Member
Member
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2011, 15:47

Charlotteke schreefCOLONO, maar het is niet de bedoeling om rigoreus vast te houden aan het schema hoor, wil gewoon genieten en kijken wat de kindjes willen doen ;) ik heb gewoon gemerkt bij ons vorige bezoek dat we niet genoeg gepland hadden, en dus meer dan de helft niet gezien hebben
En nee, idd met wachttijden heb ik geen rekening gehouden :D
je kan echt beter geen tijden neerzetten maar gewoon wat je iedere dag graag zou willen zien en waar je wilt eten. en dan gewoon kijken hoe het loopt.. is bij de ene atractie een giga wachttijd dan ga je verder met andere attractie en zo schuif je alles een beetje door elkaar..

Wij gaan as. zondag t/m woensdag.. Dreams doen we niet want het lijkt me gewoon niets om met jengelende half slapende/half wakkerzijnde kinderen daar in de drukte te staan.. met harde muziek zijn "slapende" kids zo weer wakker..

Zondag doen we de princessen en alle meet en greet in DLRP misschien it's a small world en de carroussel.. wellicht sneeuwwitje en pinnocchio en peter pan als onze kids het dit keer willen..

Daarna eten en lekker naar hotel terug

Maandag schijnt het zeer slecht weer te zijn 's morgens dus wij gaan verse broodjes halen en shoppen in Val d'europe tegen een uur of 12 weer terug.. is het droog dan pakken we de parade mee zo niet dan duiken we eerst de studio's in stich live, playhouse, animagique.. en dan zien we wel verder..

Dinsdag so wie so (mits maandag gemist) parade en celebration train dan de attracties die we nog niet hebben gedaan.. een boottochtje, ritje met de stoomtrein etc..

woensdag verse broodjes halen en alles klaarmaken voor vertrek naar huis.. wellicht nog even een paar uurtjes naar het park of alleen disney village.. en dan huiswaarts.. wij zitten dan wel ongveer 7 uur in de auto incl. stoppen
DLRP:
mei 1996, mrt.1997, aug.1998, dec.1998, mrt.2000, aug.2001, feb.2004, okt.2004, mrt.2006,
mei 2008, mei 2009, mei 2010, mrt.2011, jun.2011, okt.2011, nov 2011
next trip april/mei 2012
vdbemdsa
Member
Member
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2010, 11:01

Gewoon het park binnenstappen, en verder wandelen, wat je tegenkomt en leukt vindt doen naargelang de wachttijden. Laat zeker gewoon de disneymagie op je afkomen, de rest gaat wel van zelf, en zeker en vast geen uurplanning! Veels te omslachtig met kleine kinderen, zelfs voor grotere mensen!
RikT
Member
Member
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2012, 10:56

Ik ga naar DlP van 18/09 - 20/09. (dinsdag tot donderdag)
Ik hoor veel mensen zeggen over reserveren van restaurants enzo, zou dit echt noodzakelijk zijn in deze periode?
Gebruikers-avatar
*Kitty*
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1411
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2009, 07:04

RikT schreefCOLONIk ga naar DlP van 18/09 - 20/09. (dinsdag tot donderdag)
Ik hoor veel mensen zeggen over reserveren van restaurants enzo, zou dit echt noodzakelijk zijn in deze periode?
Reserveren in drukke periodes (lees: vakanties en feestdagen) is wel aan te raden. Je zou het erop kunnen wagen om tijdens je tripje geen reservatie te maken, maar wij gaan zelf ook dikwijls rond diezelfde periode in september en maakten jammer genoeg al mee dat alle leuke restaurantjes volzet waren. Sindsdien bel ik altijd op voorhand om te reserveren.
Places of Magic: Walt Disney World (1998 + 2010) - Disneyland California (2011) - Disneyland Paris (1996 + 2007 - ...) - Disney Cruise Line (2013)

"Think, Believe, Dream, Dare" ~ Walt Disney
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221

RikT schreefCOLONIk ga naar DlP van 18/09 - 20/09. (dinsdag tot donderdag)
Als je bepaalde voorkeuren hebt is reserveren zeker aan te raden, bekijk het programma en probeer een beetje te plannen waar jullie willen gaan eten op voorhand!

Afbeelding
Afbeelding
RikT
Member
Member
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2012, 10:56

Hallo,
Nog 6 keer slapen en ik mag eindelijk vertrekken! :)
Nu vraag ik me enkel nog af wat je met je rugzak moet doen wanneer je op een attractie gaat?
Het is zo dat je hem bij je moet houden niet?
Groetjes
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221

in dlp moet je zakken/rugzakken meenemen en meestal tussen je benen plaatsen

Afbeelding
Afbeelding
noekie1406
Member
Member
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2012, 15:28

ik ga van 14-3-2013 tot 18-3-2013 naar disney toe( hotel santa fe).

1.Hoe zit het nu met eten meenemen in het park want ik zag staan dat het niet mag maar veel mensen het wel doen ( ik weet nog van 10 jaar geleden dat er wel een controle was van tassen).
2. Is het in de periode dat wij gaan erg druk of is het gewoon gezellig druk zodat je niet te lang in de rij hoeft te staan bij de attracties en de restaurants en souveniersshops
3. is die shopping service handig kan je dan gewoon al je souverniers gratis naar je hotel laten verplaatsen
4. hoe zit het met tassen meenemen in de attracties, denk dat het in sommige attracties wel kan maar in de achtbanen enzo zijn er dan boxen op je tas in op te bergen?
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221

1. Ja je mag eten meenemen, denk wel niet dat je met een frigobox naar binnen geraakt! De controle is er nog steeds en is meer voor de veiligheid.

2. Er zijn ook enkele weekend dagen in zie ik. De weekends zijn een heel jaar vrij druk!! Maar als je er zolang bent maakt dat niet zoveel uit, neem je tijd en geniet van de attracties maar ook van de rest! Probeer als de uren van de shows en parades online staan een beetje een planning te maken om savonds te gaan eten en reserveer deze dingen op voorhand.

3.Natuurlijk is deze handig! Je moet je souvenirs dan oppikken in de shop van je hotel.

4.Bijna in alle attracties wordt gevraag om alles mee te nemen en tussen je benen te plaatsen.

Afbeelding
Afbeelding
petraishier
Member
Member
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2013, 09:45

:goofy: Hoi hoi,
Nog even een vraagje wij gaan dus binnen kort boeken maar twijfelen nog een beetje over de data... we zijn 2 x met halloween geweest en 2x met kerst, nu zitten we dus te denken of eind april-begin mei zullen gaan, of nu al met kerst.... kerst is echt prachtig dat weet ik maar lente lijkt me ook heerlijk.. daarom mijn vraag, wat bied de lente-zomer tegenover het kerst seizoen.. wat raden jullie mij aan ben ik heel benieuwd naar... twijfel ook erg mede doordat ik hier steeds lees over te ratatouile. lijkt me prachtig te worden. maar die zal wsl in mei ook nog wel niet klaar zijn, denken jullie wel
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221

petraishier schreefCOLON:goofy: Hoi hoi,
Nog even een vraagje wij gaan dus binnen kort boeken maar twijfelen nog een beetje over de data... we zijn 2 x met halloween geweest en 2x met kerst, nu zitten we dus te denken of eind april-begin mei zullen gaan, of nu al met kerst.... kerst is echt prachtig dat weet ik maar lente lijkt me ook heerlijk.. daarom mijn vraag, wat bied de lente-zomer tegenover het kerst seizoen.. wat raden jullie mij aan ben ik heel benieuwd naar... twijfel ook erg mede doordat ik hier steeds lees over te ratatouile. lijkt me prachtig te worden. maar die zal wsl in mei ook nog wel niet klaar zijn, denken jullie wel
Hey kerst en halloween zijn beide top seizoenen met extra's in de parken, terwijl mei standaard is je moet zelf uitmaken of je graag iets extra hebt. Ook is het zo dat het met kerst echt koud kan zijn wat in mei zeker niet het geval is.
En ratatouille zal in mei volgens mij nog niet open zijn, in de brochure van UK staat zomer 2014... Weet het wel niet zeker! Niemand trouwens er kan altijd wat gebeuren dat ze de opening moeten uitstellen.

Kwa drukte zijn de weekends van het kerst en halloween seizoen vrij druk en ook de weekends en zeker de verlengde van mei zijn ook druk!

Afbeelding
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar