Algemeen Vragen Topic

Allerlei info Disneyland Paris
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ona1991
Member
Member
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2015, 12:13

Beej_ schreefCOLONDe auto is inderdaad simpeler, goedkoper en makkelijker.. Maar ik mag i.v.m. medische redenen niet rijden en de enige andere persoon die kan rijden durft niet langs Lille en wil sowieso niet zolang rijden achter elkaar. Dus we hebben geen andere opties.

Iejoortje, is het makkelijk om een metrokaartje te kopen? En waar kan ik die kopen? Spreken ze Engels? Ik kan namelijk echt geen Frans, haha.
Je bent dan ook helemaal niet verplicht om via Lille te rijden? Brussel-Valenciennes-Senlis-Marne La Vallée kan ook en is zelfs veel makkelijker te rijden in onze ogen, maar dat hangt natuurlijk af van waar je komt. Als je vanuit Kortijk en omgeving komt is Lille een stuk korter.

Er zijn ook nog andere TO die busreizen aanbieden naast OAD, heb je daar al eens naar gekeken? 12u rijden is echt gek, wij zijn al met de Belgische reizen Lauwers geweest en waren er op 5u, en dat terwijl wij de eerste opstapplaats hadden van heel de bus en dus nog mee langs alle anderen moesten.

TGV kan je ook nemen vanuit Lille, die is vaak iets goedkoper, maar dan moet je natuurlijk weer vlot in Lille geraken (met auto of trein). Als je vanuit Brussel boekt, sowieso los boeken (niet via de disney website want die rekenen veel te veel aan) en 3 maanden op voorhand voor het goedkoopste tarief.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
pretparkavonturen
Member
Member
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2016, 19:10

Ik heb zelf lange tijd geen rijbewijs gehad en vind het reizen met de trein veel relaxter dan met de bus of de auto.
Het is ook wat waard om een beetje uitgerust aan te komen zodat je veel energie hebt voor het park zelf.
Op de website van de ns staat dat je met de trein 2 opties hebt.
Of je gaat met de trein naar brussel stap daar over op de tgv en je stapt voor het park uit.
Of je gaat met de thalys naar parijs en daar stap je over op de metro en stap dan voor het park uit.

Ik zou goed kijken wat de goedkoopste oplossing is.
Veel plezier met het plannen!
Gebruikers-avatar
Ona1991
Member
Member
BerichtenCOLON 571

Ja ieder zijn mening natuurlijk. Ik vind de auto net veel relaxter reizen omdat ik zelf beslis wanneer ik vertrek en eventueel een pauze neem, tov op je horloge moeten kijken a la nog zolang tot onze trein vertrekt. En dan heb je nog de regelmatige stakingen en vertragingen.

Je hebt optie a) tgv vanuit lille, b) tgv vanuit brussel of c) thalys vanuit brussel en dan rer lijn a tot aan het park nemen of d) vliegen op charles de gaulle of orly.

Vliegen zou in echter niet aanraden tenzij je misschien van helemaal noord NL komt. Met transfer erbij gerekend ben je dan volgens mij veel langer onderweg en ik denk niet dat dat goedkoper gaat uitvallen dan een tgv of thalys aan het goedkoopste tarief.

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
Afbeelding
Beej_
Member
Member
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 01 Jul 2016, 16:06

Het duurde toen echt 12 uur met de bus, en dat was ook niet eens de eerste keer. Wij wonen in Arnhem en ze gingen eerst half NL door om uiteindelijk bij Breda daar de grens over te gaan richting Disney, dat was echt niet te doen.. Zou op zich wel willen kijken wat 't met de bus zou kosten maar 't probleem is echt dat die vroegboek actie via Disney maar tot 3 oktober geld. Dan kan ik met 3 personen voor 4 dagen voor 780 euro in Santa Fé zitten. Dat is dan nog wel exclusief vervoer, dus ik moet nog even goed berekenen wat de beste optie is. Maar OAD bijv, gaan de nieuwe busreizen pas in oktober op de site zetten, en als 't dan met busreis ineens over de 1700 wordt voor 4 dagen (ik noem maar een bedrag, ik zag bijv dat 't in april naar 1400 schoot voor 4 dagen) dan is dat gewoon echt te duur voor ons.

Het zou echt zoveel makkelijker zijn met de auto maar dat is gewoon geen optie.
Gebruikers-avatar
Annet
Member
Member
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 13:57

Wij hebben vanuit Arnhem toen ook ruim 9u gedaan over de busreis. Inderdaad eerst nog heel Brabant door, daarna over de grens samenvoegen met een andere bus en toen door naar Disney.
Gebruikers-avatar
Ona1991
Member
Member
BerichtenCOLON 571

Ja ik geloof je wel hoor, vind het alleen belachelijk lang rijden. :p
780€ vind ik nog best veel. Meestal zijn de acties met 30-40% korting en soms gratis halfpension bovenop veel goedkoper dan de dagen/nachten gratis. Ik zou wachten op die actie (die komt er altijd nog na de vroegboek).

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
Afbeelding
Beej_
Member
Member
BerichtenCOLON 18

Oh, dus het kan nog goedkoper? En welke maanden gelden die acties meestal voor dan? Neem aan niet het hoogseizoen, toch?
Gebruikers-avatar
boogschutter
Member
Member
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2011, 14:09

Ik heb 2 jaar terug in zomervakantie golden forrest geboekt voor okt.
op belgische site disney.
was volgens mij 40 of 50 % korting.
kwam goedkoper uit dan dreampas.
jullie waren er toen ook ona.weet jij nog van die actie ?
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

boogschutter schreefCOLONIk heb 2 jaar terug in zomervakantie golden forrest geboekt voor okt.
Nu met de 60% actie voor room only zijn de arrangementen duurder hoor.
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Myriam23
Member
Member
BerichtenCOLON 256
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2014, 16:18

Ik ga in oktober met vliegtuig reizen naar disney.. vanaf schiphol voor net iets meer als 100 euro..
Voor dit geld vliegen wij naar orly en hebben een pendelbus van en terug naar het vliegveld.
Ik heb dan wel alleen handbagage.. maar wij gaan niet al te veel souveniers mee terug nemen.
Wij vliegen overigens met transavia.. mocht je met klm willen vliegen.. dan raad ik je aan gratis flyingblue te nemen en dan mag je gratis 20 kg bagage meenemen misschien een goeie tip mocht je toch besluiten met vliegtuig te gaan.
It's kind of fun to do the impossible

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Ona1991
Member
Member
BerichtenCOLON 571

boogschutter schreefCOLONIk heb 2 jaar terug in zomervakantie golden forrest geboekt voor okt.
Klopt die actie bedoelde ik. Hebben wij in 2013, 2014 en 2015 elke keer mee geboekt en was telkens ergens in de zomermaanden dat die op de website verscheen. Volgens mij loopt er nu ook al 30% op de BE site tot oktober ergens. Wij hebben toen ook 1x via Ierland geboekt omdat je daar % korting kreeg en nog halfpension erbovenop, bij BE was het toen enkel x% korting. Altijd de moeite om alle acties van andere landen te checken. NL blijkt bij ons meestal duurder dan de andere.

Ik zou echt gewoon wachten, die acties van dagen/nachten gratis lijken nergens naar vergeleken met de % korting en die komt er sowieso nog wel voor maart. Het is nog maar juli, nog tijd zat om te boeken.
Afbeelding
Beej_
Member
Member
BerichtenCOLON 18

Is halfpension inclusief diner?
Iejoortje
Member
Member
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2015, 09:08

Halfpension betekend in de reiswereld met ontbijt en diner.
Volpension is met ontbijt, lunch en diner.
Beej_
Member
Member
BerichtenCOLON 18

Dan ga ik nog even wachten, want dat halfpension vind ik toch wel ideaal. Kan je daarmee ook in Disney Village eten of alleen de hotels/park?

En hebben jullie toevallig een topic waarin de actuele prijzenacties te zien zijn? Zodat ik bijv. weet of er op de Belgische site een leukere actie is? (En heb je dan bijvoorbeeld een Belgisch adres nodig om te boeken, of dat niet?)
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9221
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Beej_ schreefCOLONDan ga ik nog even wachten, want dat halfpension vind ik toch wel ideaal. Kan je daarmee ook in Disney Village eten of alleen de hotels/park?

En hebben jullie toevallig een topic waarin de actuele prijzenacties te zien zijn? Zodat ik bijv. weet of er op de Belgische site een leukere actie is? (En heb je dan bijvoorbeeld een Belgisch adres nodig om te boeken, of dat niet?)
Waar je kan eten hangt van coupon af. Kan in enkele restaurants in village en alle dlp hotels. Meer info: http://www.cafemickey.com/forum/viewtop ... 473#p22473
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar