STAR WARS : Sequel Trilogy

Alles over de Star Wars films.
D-Tekenaar
Member
Member

Disney kondigt opnames volgende Star Wars aan

Star Wars-fans kunnen nu al ruim twee maanden genieten van het allernieuwste deel uit het Scifi-epos. Sinds december draait Episode VII: The Force Awakens namelijk in de bioscoop. Achter de schermen is het echter nog altijd een drukste van jewelste.

The Force Awakens is namelijk het eerste deel in een nieuwe trilogie en dat betekend dat er nog twee films geschoten moeten worden. Filmstudio Disney is daar dan ook alweer hard bezig met de opnames van deel 8. En dat werd op Youtube dan ook meegedeeld aan de enthousiaste fanschare.

bron : http://www.metronieuws.nl
D-Tekenaar
Member
Member

Levensgrote speelgoedversie van 'Star Wars'-lieveling BB-8 in de maak

Afbeelding

Goed nieuws voor alle Star Wars-fans en liefhebbers van het betere robotwerk: Spin Master zou binnenkort met een nieuwe speelgoedversie van BB-8 op de markt komen. Fijne nieuwigheid tegenover eerdere versies: het huidige robotje zou maar liefst 48 cm groot zijn en daarmee bijna even groot als de échte BB-8.

Het is niet de eerste keer dat een bedrijf de futuristische filmheld in reële variant omzet. Sphero, het bedrijf dat ook de technologie voor de echte BB-8 hielp ontwikkelen, bouwde eerder al een app-gecontroleerde speelgoedversie ter grootte van een handpalm. Ook Hasbro kwam al met een soortgelijke, maar iets grotere en op afstand te besturen versie op de proppen. De BB-8 die momenteel door Spin Master ontwikkeld wordt, dreigt de vorige twee versies echter ver te overklassen, niet door extra technologisch vernuft, maar wel door zijn grootte.

Volgens verschillende bronnen uit het milieu zou de nieuwe BB-8 om en bij de 48 cm groot zijn. Dat is nog steeds zo'n 18 cm kleiner dan de filmische variant, maar eveneens 18 cm goter dan de versie van Hasbro, die op zijn beurt al groter was dan de Sphero-variant.

Noch Spin Master, noch Disney - franchise-eigenaar van Star Wars - wilden de ontwikkeling van een nieuw staaltje Star Wars-robotica al bevestigen, maar verwacht wordt dat de nieuwe BB-8 volgende week op de Toy Fair in New York City officieel aan het grote publiek wordt voorgesteld.

bron : De Morgen
D-Tekenaar
Member
Member

Star Wars BB-8 USB auto lader van Think Geek

Afbeelding

Wanneer je vast komt te zitten in de Goazon Badlands is het aan te raden om al je mobiele toestellen opgeladen te houden .
Je wil natuurlijk om hulp bellen wanneer je wordt aangevallen en je kan ook op Google maps kijken voor een water bron in de buurt .

Voor het opladen van al je toestellen kan je nu gebruik maken van deze kleine BB-8 unit .
Hij past perfect in iedere x-Wing ! En wanneer je X-wing niet beschikbaar is . Kan je hem ook gewoon in de auto gebruiken .
Hij past namelijk perfect in de standaard bekerhouder . En je kan hem inpluggen in de auto via de 12 volt auto plug ins ( sigaretten aansteker ) . Tijdens je rit zal BB-8 geluiden maken en zijn hoofd roteren . Maar het belangrijkste is dat hij 2 usb ingangen heeft die jou mobiele toestellen in no time volledig oplaad .

liefhebbers kunnen hem voor $39.99 ( 35,90 euro ) bestellen door te drukken deze knop .

bron : http://www.thinkgeek.com
D-Tekenaar
Member
Member

Benicio del Toro en Laura Dern in Star Wars: Episode VIII

Afbeelding

Benicio del Toro en Laura Dern zijn de nieuwelingen binnen de cast van de nieuwe film Star Wars: Episode VIII.
Ook Kelly Marie Tran is toegevoegd aan de cast, zo meldt Mashable maandag.

Al maanden waren er vermoedens dat Del Toro een grote rol in het achtste deel van de beroemde filmreeks zou krijgen. Naar verluidt speelt de acteur een slechterik. Het is nog niet bekend wat voor rollen Dern en Tran gaan vertolken.

De productie van de film is onlangs begonnen. Rian Johnson zal de film regisseren, die in december 2017 verschijnt. De regisseur maakte in 2012 nog de film Looper.

Toekomst
In december verschijnt eerst een losstaande Star Wars-spin-off, van regisseur Gareth Edwards (Godzilla).

Later verschijnt nog Star Wars Episode IX, die geregisseerd wordt door Colin Trevorrow (Jurassic World). De Disney-topman Bob Iger zegt dat ook het werk aan deze film net is begonnen.

Episode IX wordt in 2019 in de bioscopen verwacht.

bron : nu.nl
D-Tekenaar
Member
Member

Star Wars aangeklaagd voor beenbreuk Harrison Ford

Afbeelding

Het productiebedrijf achter Star Wars is aangeklaagd omdat Han Solo-acteur Harrison Ford zijn been brak op de set. Volgens het Britse comité voor gezondheid en veiligheid (HSE) beschermden de filmmakers de acteurs niet voldoende. Dat meldde de BBC op haar website.

Bij het filmen van 'Star Wars 7: The Force Awakens' (SWFA) brak Ford zijn been op de set toen hij werd geraakt door een hydraulische metalen deur van het ruimteschip Millennium Falcon. Bij dit incident, dat gebeurde in juni 2014, werd hij vervolgens voor verzorging naar het ziekenhuis overgevlogen.

Het HSE klaagt nu het Britse Foodles Production, een dochteronderneming van Disney, aan. Volgens het HSE is er voldoende bewijs dat Foodles zich niet aan de veiligheidsvoorschriften hield. Volgens een woordvoerder "moeten werkgevers voldoende maatregelen nemen om de werknemers te beschermen, zeker als het gaat over een filmset". Vertegenwoordigers van het productiehuis zullen voor de rechter verschijnen op 12 mei.

SWFA werd gefilmd in de Pinewood Studio's in Buckinghamshire, waar ook bijna alle Bond-films zijn gedraaid. Daar wordt ook de nieuwe Star Wars-film ingeblikt. De achtste episode komt uit in december 2017.

bron : HLN.BE
D-Tekenaar
Member
Member

Daisy Ridley over Luke Skywalker in 'Star Wars: Episode VIII'

Afbeelding

Tijdens een het rode loper moment voorafgaand aan de Oscaruitreiking wist MTV kort te babbelen met Star Wars: The Force Awakens-actrice Daisy Ridley, misschien wel het gezicht van de Star Wars-sequel trilogie. De Britse actrice werd kort gevraagd hoe het is om met Mark Hamill te werken aan Star Wars: Episode VIII.

De opnames voor de film van regisseur Rian Johnson zijn onlangs gestart en deze startten met een herkenbare scène, namelijk de scène die we ook aan het einde van The Force Awakens zien. Ridley's personage Rey ontmoet dan eindelijk Luke Skywalker, uiteraard een rol van Hamill.

Ridley op de vraag hoe het is om weer met Hamill samen te werken, mede omdat de film gelijk doorgaat waar het vorige deel is geëindigd: "Ik en Mark hebben al veel gerepeteerd en hij is geweldig. Toen we teruggingen naar Skellig om de opening van VIII te doen, was het zo gek om de scène opnieuw te doen met een andere crew. Maar Mark is geweldig om mee te oefenen en ik kijk ernaar uit om de rest van de film op te nemen. En Luke wordt zo cool in deze film!"

Als te verwachten geeft Ridley helemaal niets weg over het plot van VIII en wat we van Luke Skywalker kunnen verwachten in het volgende deel. Walt Disney kijkt uiteraard ook mee.

bron : http://www.filmtotaal.nl
D-Tekenaar
Member
Member

BEKENTENISSEN VAN EEN STAR WARS FAN XV
Door : Jeroen van Trierum

Afbeelding

De conservatieve Star Wars-fans moeten even geslikt hebben. Regisseur JJ Abrams heeft laten weten dat het onvermijdelijk is dat er in een komende Star Wars-film homoseksuele personages voorkomen. “I would love it”, vertelde de filmmaker aan The Daily Beast. “To me, the fun of Star Wars is the glory of possibility. So it seems insanely narrow-minded and counterintuitive to say that there wouldn’t be a homosexual character in that world.” Hartstikke mooi natuurlijk, maar eerlijk gezegd moest ik mijn schouders ophalen. Voordat je begint te briezen, lees eerst verder.

Als er homoseksuele personages in komende Star Wars-films komen, is dat natuurlijk goed. Waarom ook niet. Van de mogelijke reden voor deze stap en de bewoording van Abrams krijg ik echter de kriebels. Politieke correctheid lijkt een van de belangrijkste drijfveren te zijn voor de uitspraak. Deze kwam namelijk na de bekendmaking dat in de zomer blockbuster Independence Day 2 een getrouwd homoseksueel paartje en een vrouwelijke president te zien zijn.

En dan zijn daar de voorzichtige woorden van Abrams. Hij vindt het te gek vinden en het zou bekrompen zijn om te denken dat er geen homoseksualiteit in Star Wars zou voorkomen. Hartstikke mooie woorden, maar waarom sla je dan niet met je vuist op tafel en schrijf je gewoon zo’n personage voor de volgende film. Jouw The Force Awakens haalde in elf weken een wereldwijde recette van meer dan twee miljard dollar. Dan heb je volgens mij best wat om in de melk te brokkelen bij de studiobazen. Ik denk niet dat veel Star Wars-fans daar heel boos over zouden worden. Sterker, ik denk dat velen met mij in het kamp 'Who Cares?' staan.

Voordat ik dit bericht las, heb ik nooit aan de seksuele geaardheid van mijn helden gedacht. Als ik naar Star Wars kijk, dan zie ik geen geel, groen, zwart, homo, man of vrouw. Ik, en hopelijk miljoenen met mij, zien helden. Voorbeeld? Ik heb The Force Awakens inmiddels zes keer gezien. Vlak voor de laatste keer kwam ik op Instagram een tekening tegen van een zoenende Finn en Poe.

Het linkje erbij bracht mij naar homo-erotische fanfiction over die twee. Niet eerder er bij stilgestaan dat die twee misschien wel…. Dacht altijd dat het gabbers waren; goede vrienden. Tijdens het kijken van de film concentreerde ik mij de eerste keer dat die twee het scherm deelden op sporen van chemie anders dan vriendschap. Of ik die vond? Geen idee eigenlijk. Het spektakel van de film nam mij (weer) mee naar die plek waar iedere vorm van racisme of haat niet bestaat. Hoewel. De uitzondering daargelaten. Ik heb het natuurlijk over het rijk. Dat blijven eikels.

Maar goed. Finn en Poe dus. John Boyega, de acteur die de rol van Finn speelt, vertelde tegenover Radio Times dat een andersoortige relatie dan een bromance tussen de twee een mogelijkheid is. “As far as I’m concerned, when JJ sat us down to go through the script, it was a bromance”, zei hij. “But now I’m learning what Mark Hamill said before when he didn’t know that Darth Vader was Luke’s father: you never know what they’re going to pull. I’m looking at the director closely so he can get me involved early, so I can prepare myself. So who knows?” We gaan het zien.

Afbeelding

bron : http://nl.ign.com
D-Tekenaar
Member
Member

Luke Skywalker kan volgens Mark Hamill homoseksueel zijn

Afbeelding

Het is volgens Mark Hamill goed mogelijk dat zijn Star Wars-personage Luke Skywalker homoseksueel is.
"Het ligt eraan hoe je het personage interpreteert", vertelt de acteur in gesprek met The Sun.

De acteur reageert op de eerdere suggestie van The Force Awakens-regisseur J.J. Abrams dat het goed mogelijk is dat een belangrijk personage in het universum homoseksueel is. "Momenteel schrijven fans aan ons: 'Ik word gepest op school, ik ben bang om uit de kast te komen... kan Luke homoseksueel zijn?"

"En ik zeg: als je denkt dat Luke homoseksueel is, dan is hij natuurlijk homoseksueel. Daar moet je niet bang voor zijn. Je moet Luke beoordelen op zijn karakter en niet op zijn seksuele voorkeur."

Episode VIII
Hamill speelt in het achtste deel uit de Star Wars-filmreeks een grotere rol, nadat hij in Star Wars: The Force Awakens nog een kleinere rol had. Volgens actrice Daisy Ridley wordt zijn rol "heel cool".

bron : nu.nl
D-Tekenaar
Member
Member

Persoonlijk vind ik het heel goed dat J.J. Abrams een holebi personage wil toevoegen .
Het zal denk ik wel helpen tegen de pesterijen en onbegrip tegenover holebi .
Er is al genoeg miserie op deze wereld doordat mensen elkaar maar niet willen begrijpen en accepteren ...En misschien zal Disney/Lucasfilm er nu voor zorgen dat er minder onbegrip is voor dit onderwerp .
D-Tekenaar
Member
Member

Finn bezoekt zieke kinderen

Afbeelding

John Boyega ( Finn) kreeg het nieuws te horen dat er een jonge fan met een hersen tumor hem wou ontmoeten .
De jonge Daniel had 'Star Wars -The force awakens ' gezien . En zei direct hierna dat hij maar één wens had .
Hij wou Finn Ontmoeten .

Toen de Star Wars acteur dit verhaal hoorde wist hij meteen dat hij een bezoek zou brengen aan de jongen.
Volledig in character verscheen John Boyega in een Londens ziekenhuis en speelde hier samen met Daniel .
En deelde ook cadeautjes uit aan hem en zijn vriendjes in het ziekenhuis .

De moeder van Daniel zei in een interview dat dit het mooiste cadeau was dat iemand kon geven .
Zo een ervaring maakt Daniel nooit meer mee . En kan je ook niet zomaar kopen .
Ze is John erg dankbaar voor alles wat hij deed .

bron : http://mashable.com
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Sinds gisteren de de allernieuwste Star Wars film uit op dvd en blu-ray, bestel hem hier: http://bit.ly/268wKt1

Afbeelding
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
D-Tekenaar
Member
Member

William en Harry bezoeken Star Wars-set

Afbeelding

Dat prins William en zijn broer Harry diep van binnen eigenlijk gewoon nog twee doodnormale jongens zijn, blijkt wel uit het plezier dat het tweetal dinsdag had op de filmset van de nieuwste Star Wars-film.

Na een week vol verplichtingen in Bhutan en India, is het voor William eindelijk tijd voor ontspanning. De 33-jarige echtgenoot van Kate is de voorzitter van de British Academy of Film and Television Arts (BAFTA) en krijgt daarom met zijn broer Harry een exclusieve rondleiding op de set.

De broers ontmoeten daar onder anderen regisseur Rian Johnsonen en acteur Mark Hamill. Laatstgenoemde is bekend van zijn rol als Luke Skywalker. En als je dan toch in de Star Wars-studio bent, is het wel heel verleidelijk om een lichtzwaardgevecht te houden.

bron : http://www.telegraaf.nl
D-Tekenaar
Member
Member

Gastrol voor Britse prinsen in ‘Star Wars’-film?

Afbeelding

De Britse prinsen William en Harry zouden wel eens kunnen opduiken in de nieuwe ‘Star Wars’-film, zo klinkt het in de Britse media. De twee bezochten vorige week de filmset en zouden meteen ook even figuranten hebben gespeeld voor een scène die toen werd opgenomen.

De prinsen bezochten vorige week de Londense Pinewood Studios, waar momenteel de achtste (en voorlopig nog titelloze) film van Star Wars wordt opgenomen. Ze hadden er onder andere een gesprek met regisseur Rian Johnson en acteurs Mark Hamill en Daisy Ridley, maar speelden er ook even met enkele lichtsabels, zo weten we uit de foto’s die van het bezoek zijn verschenen.

Maar volgens de Mail on Sunday zouden William en Harry zich daarna ook in een kostuum van de Stormtroopers hebben gehesen en figurant hebben gespeeld in een scène waar personages Rey (het personage van Ridley) en Finn (gespeeld door John Boyega) infiltreren in een geheime basis.

‘De rebellen staan in een lift met het personage van Benicio del Toro (hij zou naar verluidt de nieuwe slechterik Lord Vikram spelen, red.) wanneer een groep van Stormtroopers instapt, waaronder de twee die gestalte kregen door William en Harry’, zo heeft een anonieme bron verteld aan de krant.

Het zou alvast niet de eerste keer zijn dat een bekend personage een figurantenrol krijgt in de reeks. Ook Daniel Craig - die in dezelfde filmstudio’s Spectre opnam - duikt op in de vorige film, The force awakens.

Star Wars: Episode VIII wordt december 2017 in de zalen verwacht. Naast Oscarwinnaar Del Toro zou ook Laura Dern (bekend van de eerste Jurassic Park) voor het eerst opduiken in de wereld van Wookiees en Stormtroopers.

bron : http://www.standaard.be
D-Tekenaar
Member
Member

STAR WARS: THE FORCE AWAKENS: DAISY RIDLEY SHOWT MARTIAL ARTS SKILLS

Afbeelding

Star Wars actrice Daisy Ridley is haar Chinese martial arts aan het oefenen met trainer en stuntman Liang Yang, wellicht voor haar rol als Rey in Star Wars: Episode VIII.

Ridley plaatste een video op haar Instragram waarin ze aan het oefenen is met een staf en uiteindelijk Yang op de grond werkt. Het is nog onduidelijk of de stunttraining voor haar rol als Rey is, maar het heeft zeer waarschijnlijk invloed op haar rol.
Yang is dus de leraar van Ridley en heeft zelfs een rol gehad in Star Wars: The Force Awakens, waar hij de rol van FN-2199 speelde, ook wel bekend als TR-8R.

"Ik doe mijn best om Yang mij dingen te laten leren... dit was vandaag!", schreef Ridley. "Het is nog niet erg goed maar hij is geweldig en zit zelfs aan het einde van de film. Ons stuntteam is een waanzinnige groep mensen, ik ben vereerd dat ik met hen mag trainen!"

bron : http://nl.ign.com
D-Tekenaar
Member
Member

John Williams mogelijk niet terug voor 'Star Wars: Episode VIII'

Afbeelding

Componist John Williams heeft de muziek van elke film die tot nu toe in de Star Wars-franchise verscheen verzorgd. Nu lijkt hij erover te twijfelen om ook de aankomende achtste film in de saga te verzorgen. Tegenover Making Star Wars onthulde hij mogelijk niet terug te keren voor Rian Johnsons Star Wars: Episode VIII.

”Ik heb de producenten verteld dat ik niet zeker ben over een terugkeer voor de volgende, maar ook dat ik niet wil dat iemand anders het doet,” aldus Williams. Kortom: hij heeft nog geen definitief antwoord gegeven, maar twijfelt over een terugkeer. Tegelijk vindt hij het klaarblijkelijk ook moeilijk om afscheid te nemen van de franchise.

Hij keerde al terug voor The Force Awakens, maar niet voor Rogue One: A Star Wars Story. De film van die muziek wordt verzorgd door Alexandre Desplat. Toch lijkt het moeilijk voor Williams om de franchise helemaal uit handen te geven, en dan vooral de saga-films.

Zelfs al zou Williams niet terugkeren voor nog een film in de franchise, hebben we natuurlijk nog altijd zijn muziek om van te genieten. Zoals onderstaande video bijvoorbeeld:

bron : http://www.filmtotaal.nl
Plaats reactie

Terug naar “Star Wars Films”