Met de auto naar Disneyland Paris

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ona1991
Member
Member
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2015, 12:13

Marieke1978 schreefCOLON
Ona1991 schreefCOLONhttps://www.blocage17novembre.com/?fbcl ... cXj616pmWE

Is er iemand die al eens zulke blokkade heeft meegemaakt en mij meer info kan bieden wat dit precies zou gaan betekenen?
Wij vertrekken die dag richting Villages Nature en ik ben echt al helemaal in paniek omdat ik onze eerste vakantiedag los in het water zie vallen. :(

Ze kunnen toch niet écht alles volledig gaan blokkeren? Belangrijke doorgangswegen zullen de politie e.d toch zorgen dat er op z'n minst beperkte doorgang met eventueel wel vertragingen mogelijk is?
Ik kan er prima mee leven dat ik die dag niet van Villages Nature naar de Disney Parken geraak maar wij kijken echt al maandenlang uit naar onze welverdiende vakantie en zeker na enkele zware rotdagen de voorbije week ivm overlijden van mijn oma en ik zou hier momenteel echt gaan zitten janken uit schrik om gewoon niet ter plekke te geraken.

Ik heb al gebeld naar Villages Nature om te informeren of een dag vroeger aankomen eventueel mogelijk is maar ons type cottage wat wij de rest vd week geboekt hebben is niet meer vrij en de andere zijn absurd duur omdat die voor meer personen zijn.

Iemand die mij wat geruststelling of verduidelijking kan bieden? Mijn Frans is niet zo denderend dus ik begrijp ook niet alles wat er op bovengenoemde pagina staat, enkel de grote lijnen...
Wij zitten hier ook mee. Al is het probleem voor ons minder groot. Wij zouden 17 november weer naar huis gaan, maar waarschijnlijk gaan we nu de 16de aan het eind van de middag al weg.
Is het niet mogelijk om in de buurt een hotelletje te boeken zodat je al dichtbij bent?
Gecondoleerd met je oma.
Dankjewel.

We hebben inderdaad een nacht in Hipark geboekt en rijden nu dus vrijdagavond na het werk nog op ipv zaterdagochtend. Naar verluidt zouden ze echter gaan proberen om die blokkade 4 dagen te gaan aanhouden... Wij zijn er tot de zaterdag nadien en moeten dus wel hoe dan ook de 17e bij Villages nature geraken en ze gaan ons dat precies niet makkelijk maken.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Annabelle
Member
Member
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 07 Apr 2018, 10:40

Ik kan je aanraden de app 'waze' te gebruiken.
Het werkt beter dan onze gps en past zich snel aan omleidingen en verkeershinder aan.

Hopelijk ondervind je niet te veel last van de omleiding.
Marieke1978
Member
Member
BerichtenCOLON 669
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2011, 18:34

Ona1991 schreefCOLON
Marieke1978 schreefCOLON
Ona1991 schreefCOLONhttps://www.blocage17novembre.com/?fbcl ... cXj616pmWE

Is er iemand die al eens zulke blokkade heeft meegemaakt en mij meer info kan bieden wat dit precies zou gaan betekenen?
Wij vertrekken die dag richting Villages Nature en ik ben echt al helemaal in paniek omdat ik onze eerste vakantiedag los in het water zie vallen. :(

Ze kunnen toch niet écht alles volledig gaan blokkeren? Belangrijke doorgangswegen zullen de politie e.d toch zorgen dat er op z'n minst beperkte doorgang met eventueel wel vertragingen mogelijk is?
Ik kan er prima mee leven dat ik die dag niet van Villages Nature naar de Disney Parken geraak maar wij kijken echt al maandenlang uit naar onze welverdiende vakantie en zeker na enkele zware rotdagen de voorbije week ivm overlijden van mijn oma en ik zou hier momenteel echt gaan zitten janken uit schrik om gewoon niet ter plekke te geraken.

Ik heb al gebeld naar Villages Nature om te informeren of een dag vroeger aankomen eventueel mogelijk is maar ons type cottage wat wij de rest vd week geboekt hebben is niet meer vrij en de andere zijn absurd duur omdat die voor meer personen zijn.

Iemand die mij wat geruststelling of verduidelijking kan bieden? Mijn Frans is niet zo denderend dus ik begrijp ook niet alles wat er op bovengenoemde pagina staat, enkel de grote lijnen...
Wij zitten hier ook mee. Al is het probleem voor ons minder groot. Wij zouden 17 november weer naar huis gaan, maar waarschijnlijk gaan we nu de 16de aan het eind van de middag al weg.
Is het niet mogelijk om in de buurt een hotelletje te boeken zodat je al dichtbij bent?
Gecondoleerd met je oma.
Dankjewel.

We hebben inderdaad een nacht in Hipark geboekt en rijden nu dus vrijdagavond na het werk nog op ipv zaterdagochtend. Naar verluidt zouden ze echter gaan proberen om die blokkade 4 dagen te gaan aanhouden... Wij zijn er tot de zaterdag nadien en moeten dus wel hoe dan ook de 17e bij Villages nature geraken en ze gaan ons dat precies niet makkelijk maken.
Ik zal voor jullie duimen dat jullie daar kunnen komen. Misschien zaterdagochtend zo vroeg mogelijk daar naartoe rijden? Misschien dat ze jullie door de omstandigheden eerder in kunnen checken. Ik vermoed dat er toch ook wel mensen op vrijdag gaan vertrekken, dat gaan wij ook doen.
Gebruikers-avatar
Ona1991
Member
Member
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2015, 12:13

Marieke1978 schreefCOLON
Ik zal voor jullie duimen dat jullie daar kunnen komen. Misschien zaterdagochtend zo vroeg mogelijk daar naartoe rijden? Misschien dat ze jullie door de omstandigheden eerder in kunnen checken. Ik vermoed dat er toch ook wel mensen op vrijdag gaan vertrekken, dat gaan wij ook doen.
We gaan 's ochtends kijken wat de verkeersinformatie zegt, is het doenbaar dan rijden we idd zo vroeg mogelijk naar daar. Anders gaan we gewoon naar Disney en gaan we in de namiddag/avond pas naar Villages Nature als het hele drama voorbij is. :roll:
We kunnen sowieso pas in ons huisje om 15u maar je kan al wel zwemmen enzo in VN dus kunnen ons ook prima de hele dag daar bezighouden als we 's ochtends vroeg al daarnaartoe zouden gaan.
4 dagen dat wil ik nog wel zien, dan gaan er denk ik rake klappen uitgedeeld worden want dat gaat niemand blijven pikken zolang. :P
Dan zullen de overheidsinstanties ook wel ingrijpen en zorgen dat er minimale doorgang mogelijk is overal.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Lars1978
Member
Member
BerichtenCOLON 523
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2017, 07:49

Als het gaat om de afsluiting op bijgevoegde afbeelding, dan zal het wel meevallen denk ik. Het gaat hier om de afsluiting van de afrit op A4 komende vanuit Reims (vlak na de tolpoortjes). Komende van de A4 vanuit Parijs lijkt er geen wegafsluiting te zijn... Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Miss_Leonie
Member
Member
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2017, 17:53

Lars1978 schreefCOLONAls het gaat om de afsluiting op bijgevoegde afbeelding, dan zal het wel meevallen denk ik. Het gaat hier om de afsluiting van de afrit op A4 komende vanuit Reims (vlak na de tolpoortjes). Komende van de A4 vanuit Parijs lijkt er geen wegafsluiting te zijn... Afbeelding
Bedankt Lars,
Ik had inderdaad (na een hoop gezoek) gezien dat je uit Nederland van de andere kant aan komt rijden.

Ik ben dit jaar extreem nerveus om er naar toe te rijden, aankomende donderdag vertrekken we.
Ik vind onderweg bezine tanken en de tol betalen altijd een ramp. Elk jaar denk ik dat ik het snap.. en dat valt toch tegen :roll:
En helaas zijn er deze periode een fors aantal omleidingen en wegwerkzaamheden. :?

Iemand anders die altijd heel erg tegen de reis op ziet?
Afbeelding
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Miss_Leonie schreefCOLONBedankt Lars,
Ik had inderdaad (na een hoop gezoek) gezien dat je uit Nederland van de andere kant aan komt rijden.

Ik ben dit jaar extreem nerveus om er naar toe te rijden, aankomende donderdag vertrekken we.
Ik vind onderweg bezine tanken en de tol betalen altijd een ramp. Elk jaar denk ik dat ik het snap.. en dat valt toch tegen :roll:
En helaas zijn er deze periode een fors aantal omleidingen en wegwerkzaamheden. :?

Wat snap je niet aan de tol en tanken? Misschien kunnen we helpen? Wij hebben hier geen problemen mee nl. Zie niet echt op tegen de reis, als we onderweg zijn vind ik het alleen altijd lang duren en wil ik er liever meteen zijn (zowel heen als terug, heen want dan kunnen we eerder het park in, terug zodat we langer kunnen blijven;))
Gebruikers-avatar
Miss_Leonie
Member
Member
BerichtenCOLON 149

olafLover schreefCOLON

Wat snap je niet aan de tol en tanken? Misschien kunnen we helpen? Wij hebben hier geen problemen mee nl. Zie niet echt op tegen de reis, als we onderweg zijn vind ik het alleen altijd lang duren en wil ik er liever meteen zijn (zowel heen als terug, heen want dan kunnen we eerder het park in, terug zodat we langer kunnen blijven;))

Bij het tanken valt het me altijd op, dat er niet duidelijk boven de poortjes staat wat de betaalmogelijkheden zijn per poortje.
Ook zie ik steeds nieuwe logo’s qua bezine (al hoop ik dat door de nieuwe EU wetgeving er duidelijker staat wat er overal inzit)

Bij de tol, eigenlijk hetzelfde probleem, niet echt duidelijk waar je moet staan, en als je er iets langer over doet, gelijk een toeterende Fransoos in je nek..
Geloof me, elke keer zoek ik alles van te voren uit. Print ik logo’s en borden uit. (Tot groot vermaak van mijn thuisblijvende familieleden)
Het zal misschien aan mijn autisme liggen, dat ik alles van te voren heel duidelijk wil hebben, en met een reis kan je dat eigenlijk niet helemaal, zeker niet met omleidingen en wegwerkzaamheden.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Miss_Leonie schreefCOLON
olafLover schreefCOLON

Bij het tanken valt het me altijd op, dat er niet duidelijk boven de poortjes staat wat de betaalmogelijkheden zijn per poortje.
Ook zie ik steeds nieuwe logo’s qua bezine (al hoop ik dat door de nieuwe EU wetgeving er duidelijker staat wat er overal inzit)

Bij de tol, eigenlijk hetzelfde probleem, niet echt duidelijk waar je moet staan, en als je er iets langer over doet, gelijk een toeterende Fransoos in je nek..
Geloof me, elke keer zoek ik alles van te voren uit. Print ik logo’s en borden uit. (Tot groot vermaak van mijn thuisblijvende familieleden)
Het zal misschien aan mijn autisme liggen, dat ik alles van te voren heel duidelijk wil hebben, en met een reis kan je dat eigenlijk niet helemaal, zeker niet met omleidingen en wegwerkzaamheden.
Hoe wil je betalen? Met cash of met een pin pas? Ik weet eigenlijk niet wat je met de poortjes bedoelt bij het tanken? En daardoor bedacht ik dat wij ook eigenlijk nooit in Frankrijk tanken. Als het niet lukt op een tank, tanken we in België. Hier gaat het meestal gewoon hetzelfde als in Nederland en een pinpas wordt altijd wel geaccepteerd.

Vind het slim van je dat je de logo uitgeprint meeneemt! Als dit je rust geeft, zou ik de familie lekker laten lachen. Maar war lukt er dan niet met de uitgeprinte logo’s? Heb je de verkeerde?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikers-avatar
Minnie1979
Member
Member
BerichtenCOLON 475
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2017, 15:24

Wij zijn afgelopen weekend voor het laatst met de auto geweest.
Ik kom nerveus van drukte op autosnelweg tussen Lille en Disneyland Parijs.
Zondag vertrokken vanuit Val D'Europe rond 16u20 en waren thuis na 20 u. Een traject dat normaal 2.5 u duurt.
Overal wegenwerken, overal fille's...

Vanaf december rijden we terug met TGV naar Disneyland. Op uurtje zijn we er zonder stress... Een ook pak goedkoper...
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Miss_Leonie
Member
Member
BerichtenCOLON 149

olafLover schreefCOLON Hoe wil je betalen? Met cash of met een pin pas? Ik weet eigenlijk niet wat je met de poortjes bedoelt bij het tanken? En daardoor bedacht ik dat wij ook eigenlijk nooit in Frankrijk tanken. Als het niet lukt op een tank, tanken we in België. Hier gaat het meestal gewoon hetzelfde als in Nederland en een pinpas wordt altijd wel geaccepteerd.

Vind het slim van je dat je de logo uitgeprint meeneemt! Als dit je rust geeft, zou ik de familie lekker laten lachen. Maar war lukt er dan niet met de uitgeprinte logo’s? Heb je de verkeerde?

Ik bedoelde bij het tanken, de bordjes boven de pompen. Bij het tanken wil ik altijd met cash betalen.
Tol doe ik wel met creditcard. De boordjes boven de tol zijn altijd moeilijk te zien, en verschillen soms ook met de logo’s die ik op internet kan vinden.

Minnie1979, ja het was mij ook opgevallen dat ze overal extreem bezig zijn aan de wegen. :cry: Hopelijk stuurt de TomTom ons om als de files te lang worden.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Minnie1979
Member
Member
BerichtenCOLON 475
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2017, 15:24

Miss_Leonie schreefCOLON
olafLover schreefCOLON Hoe wil je betalen? Met cash of met een pin pas? Ik weet eigenlijk niet wat je met de poortjes bedoelt bij het tanken? En daardoor bedacht ik dat wij ook eigenlijk nooit in Frankrijk tanken. Als het niet lukt op een tank, tanken we in België. Hier gaat het meestal gewoon hetzelfde als in Nederland en een pinpas wordt altijd wel geaccepteerd.

Ik bedoelde bij het tanken, de bordjes boven de pompen. Bij het tanken wil ik altijd met cash betalen.
Tol doe ik wel met creditcard. De boordjes boven de tol zijn altijd moeilijk te zien, en verschillen soms ook met de logo’s die ik op internet kan vinden.

Minnie1979, ja het was mij ook opgevallen dat ze overal extreem bezig zijn aan de wegen. :cry: Hopelijk stuurt de TomTom ons om als de files te lang worden.
Voor Tol is niet moeilijk hoor.

De uiterst linkse poortjes is voor mensen met een tolbadge. Wordt automatisch geregistreerd.
Daarna heb je heleboel poortjes met bankkaart en dan naar rechts toe als je cash wilt betalen en vrachtwagens.

Ik neem meestal het rechtste poortje betaalkaart, staat meestal minste volk.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Miss_Leonie
Member
Member
BerichtenCOLON 149

Minnie1979 schreefCOLON
Miss_Leonie schreefCOLON

Voor Tol is niet moeilijk hoor.

De uiterst linkse poortjes is voor mensen met een tolbadge. Wordt automatisch geregistreerd.
Daarna heb je heleboel poortjes met bankkaart en dan naar rechts toe als je cash wilt betalen en vrachtwagens.

Ik neem meestal het rechtste poortje betaalkaart, staat meestal minste volk.

Bedankt voor de tip!
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Lars1978
Member
Member
BerichtenCOLON 523
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2017, 07:49

Mijn tip.... Laat je niet gek maken door die gejaagde Fransen. Doe gewoon jouw ding. Als je nerveus wordt, gaat het alleen maar langer duren. Toeterende mensen heb je altijd. Maar in plaats van daarvan menen te moeten opschieten, word ik
s p o n t a a n
e e n
h e e l
s t u k
t r a g e r.

Ze bekijken het maar, druktemakers. Irritant doen, kan ik ook. Afbeelding

Voor de rest lees ik goeie tips. Er zijn inderdaad niet zo heel veel verschillende betaalwijzen: tolbadge (daar staat meestal een bord met 30km boven), contantbetaling (briefje met muntjes) en creditcard. Kijk naar het verschil op onderstaande foto: links het logo voor creditcard, rechts voor contant.
Als je komt aanrijden heb je, mits je je ook op tijd houdt aan de snelheidslimiet, genoeg tijd om te kijken. Ook daar geldt: laat je niet opjagen door alles wat je voorbij raast. Veel van die lui rijden daar dagelijks.

Tanken doe ik liever ook niet langs de snelweg in Frankrijk. Ik haal het meestal wel tot in België.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Michelle
Member
Member
BerichtenCOLON 618
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2011, 22:02

Wij tanken meestal bij de Total Villevaudé. Dat is net een paar kilometer voor Disneyland Paris en op de terugweg bij de Total net na Lille. Bij beide tankstations staat er boven waar je met je bankpas kan betalen. Er hangt dan een bord boven met 'Carte' en daar betaal je met je pas. Als er geen bord boven hangt, dan kan je gewoon binnen in de shop cash betalen. Weet niet of dat overal in Frankrijk zo wordt gedaan, maar de tankstation waar wij wel eens getankd hebben, was dat wel altijd het geval. Mijn vader wordt ook altijd wel een beetje nerveus bij de tolweg en het tankstation, maar ik vind echt dat je lak moet hebben aan die gehaaste Fransen. Dan gaan ze maar ergens anders betalen
Afbeelding
38x Disneyland Paris, 18x Disney On Ice, 1x Mediterranean Cruise Disney Magic
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar