Europapark

Legoland, Holiday Park Plopsa, Europapark, Phantasialand, Moviepark, Heidepark.
D-Tekenaar
Member
Member

Winterwonderland in het Duitse Europa-Park

Met meer dan 2,5 miljoen lichtjes, 2.500 kerstbomen, 10.000 kerstballen, tientallen kampvuren en tal van decoraties is Europa-Park deze winter weer omgetoverd tot een magisch Winterwonderland. De winteropenstelling van het park start op zaterdag 28 november en duurt tot en met zondag 10 januari 2016. Op 24 en 25 december 2015 is het park gesloten.

Afbeelding

Naast de bekende attracties zijn er diverse extra winterse attracties zoals een 55 meter hoog reuzenrad, een typisch Duitse kerstmarkt, een ijsbaan, kinderwonderland, een kinderskischool en een sneeuwhelling en een expositie. Daarnaast zijn er diverse shows die passen bij de romantische sfeer van de winter: een ijsshow, wintercircus, een lichtjesparade en een musical.

Extreme weeromstandigheden daargelaten, kunnen bezoekers deze winter gebruik maken van een zevental achtbanen: Euro-Mir, Euro-Sat, Wodan – Timburcoaster, Pegasus, Bobslee, Matterhorn-Blitz en Alpenexpress. Deze laatste kan men ook als VR-ride doen: met een virtual reality-bril geeft deze attractie een compleet andere ritbeleving. De attractie "Arthur in het Koninkrijk van de Minimoys" zal eveneens geopend zijn. In deze indoor-attractie gaan bezoekers op reis door het gigantische micro-kosmos van de 2 millimeter metende Minimoys. Natuurlijk zijn alle andere attracties met uitzondering van de waterattracties en enkele buitenachtbanen gewoon in bedrijf.

Kinderen kunnen bijvoorbeeld met een ski-scooter rijden of hun eerste ski-les volgen. Ook kan men met een band van een sneeuwhelling roetsjen of op de schaats rondjes draaien op een ijsbaan. Ook in het grote overdekte kinderwonderland hoeven kinderen zich geen moment te vervelen . In het Portugese themagebied staat een reuzenrad van 55 meter van waaruit men een geweldig uitzicht heeft over het versierde park. Bij Slot Balthasar is nog een middeleeuwse Christkindl-markt.

Een ‘lekkere’ winter
Je loopt in Europa-Park niet alleen van land naar land, maar tijdens de winteropenstelling loop je er ook van de geur van vers gebakken Lebkuchen, via gepofte kastanjes naar warme glühwein, eierpunch en andere lekkernijen. Ook kun je in de themagebieden terecht voor de typische specialiteiten uit de gepresenteerde landen. In Zwitserland kan men terecht voor echte Walliser raclette, kaasfondue en Zwitserse kaassoep en in op de kerstmarkt in het Duitse themagebied vind je onder andere Merguez-worstjes en Rostbratwurst. In het Spaanse gedeelte kun je bij een heuse ijsbar terecht voor een ‘hartversterkertje’.

Gezellige wintershows
Europa-Park staat bekend om haar uitgebreide entertainment-aanbod. Ook tijdens de winteropenstelling is het programmaboekje weer goed gevuld. In de entreeprijs is bijvoorbeeld ook een circusvoorstelling van zo’n 50 minuten begrepen. Op het evenementen-terrein, in een originele circustent, vertonen internationale artiesten dagelijks hun bijzondere kunsten. Eveneens kan men genieten van de ijsshow ‘Surpr’Ice, de verloren pinguin’ en in het Globe Theater kun je getuige zijn van een swingende kerstmusical. Lichtjes en lichteffecten zijn er volop bij de vernieuwde lichtjesparade die elk avond door het park trekt en het lichtspektakel "Luna Magica" .

Expositie “James Rizzi”
In het stationsgebouw van de hoogste achtbaan van het park, Silver Star, is deze winter een tentoonstelling te zien met werken van de bekende kunstenaar James Rizzi. Zijn kleurrijke en vrolijke objecten en schilderijen zijn gebaseerd op het leven in New York. Ook zal in de expositie minder bekend werk met het thema attractiepark Coney Island en achtbanen te zien zijn. Eerdere exposities tijdens de winteropenstelling toonden het werk van Marc Chagall, Tomi Ungerer, Raymond Waydelich en Rolf Knie. Ook de James Rizzi-expositie is gratis te bezoeken.

Tickets
Tijdens de winteropenstelling kost een kaartje € 36,50, kinderen van 4-11 jaar betalen € 31. Kinderen tot en met 3 jaar hebben gratis entree. Klik hier voor je tickets van Europa-Park.

bron : http://www.rides.nl
D-Tekenaar
Member
Member

Euromaus maakt appelsap

Afbeelding

De 20.000 appels die gebruikt werden in het Het Halloween-tableau zijn nu verwerkt tot maar liefst 1.200 liter sap. Dit sap zal gebruikt worden voor het goede doel .

bron : Europa-Park NL
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

40 jaar Europapark

Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
vdbemdsa
Member
Member

Wij twijfelen nog, of we met Pasen richting Italie Trekken of niet maar als we Gaan zouden we eerst Willen stoppen in Europapark. Maar zie ik dat goed, moet je echt hotel en tickets apart Kopen, Zijn er geen arrangementen?
calimero
Member
Member

http://www.europapark.de/nl/hotels/aanb ... 20-korting

Link naar de off site waar je arr. kan vinden.
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

vdbemdsa schreef:Wij twijfelen nog, of we met Pasen richting Italie Trekken of niet maar als we Gaan zouden we eerst Willen stoppen in Europapark. Maar zie ik dat goed, moet je echt hotel en tickets apart Kopen, Zijn er geen arrangementen?
Europapark werkt met een ander systeem ivm DLP, je koopt hier echt apart je hotel en ticket. Dit is eigenlijk hetzelfde in de Amerikaanse parken.
Zo merk je dat Europapark ook niet goedkoop is niet??

Afbeelding
Afbeelding
D-Tekenaar
Member
Member

vdbemdsa schreef:Wij twijfelen nog, of we met Pasen richting Italie Trekken of niet maar als we Gaan zouden we eerst Willen stoppen in Europapark. Maar zie ik dat goed, moet je echt hotel en tickets apart Kopen, Zijn er geen arrangementen?
Je kan er ook voor kiezen om een hotel te boeken in de buurt zoals dit hotel . Helemaal niet duur voor wat je allemaal krijgt en het is maar op 20 minuten van Europapark .
vdbemdsa
Member
Member

Prins Adam schreef:
Europapark werkt met een ander systeem ivm DLP, je koopt hier echt apart je hotel en ticket. Dit is eigenlijk hetzelfde in de Amerikaanse parken.
Niemand dat daar iets over gezegd heeft, dat het goedkoop zou zijn, maar ik hoor enkel maar goede argumenten om er een keer naar toe te gaan, zeker als je er praktisch langs doorrijdt, dan moet ik de rit er naar toe al niet meer tellen. Het is niet disney, volledig mee akkoord, maar wil het toch eens meemaken.
vdbemdsa
Member
Member

D-Tekenaar schreef:
Je kan er ook voor kiezen om een hotel te boeken in de buurt zoals dit hotel . Helemaal niet duur voor wat je allemaal krijgt en het is maar op 20 minuten van Europapark .

Lijkt me inderdaad een goed hotel, heb jij deze genomen als je er bent geweest?
D-Tekenaar
Member
Member

Ja we hadden dit genomen omdat we ook een paar dagen naar steden in de buurt gingen .
Normaal gingen we van daaruit richting een echt hotel van Europapark .
Maar dit hotel was zo heerlijk dat we gewoon daar een paar dagen bijgeboekt hadden .
Echt grote kamers ! En een groot en lekker ontbijt :D En heel belangrijk ! Het personeel is echt heel vriendelijk .
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

vdbemdsa schreef:
Prins Adam schreef:
Niemand dat daar iets over gezegd heeft, dat het goedkoop zou zijn, maar ik hoor enkel maar goede argumenten om er een keer naar toe te gaan, zeker als je er praktisch langs doorrijdt, dan moet ik de rit er naar toe al niet meer tellen. Het is niet disney, volledig mee akkoord, maar wil het toch eens meemaken.
Het is zeker een leuk park om mee te nemen en de hotels zijn ook de moeite.

Afbeelding
Afbeelding
Tangled
Member
Member

Ik wil in de meivakantie naar Europapark met 2 personen. Met eigen auto.
Hoe zit het daar met de hotels die bij het park horen? Loop je dan zo naar het park of hebben ze ook shuttlebus systemen? Mag je als hotelgast eerder het park in?
Hoeveel betaal je daar voor de parkeerplaats?
Heeft iemand aanraders voor hotels?

In Disneyland ben ik altijd voor partnerhotels gegaan. Iets meer budget, maar nog steeds dichtbij genoeg met de shuttlebussen. Naar zoiets ben ik ook op zoek in Europapark.

Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden!
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

De hotels zijn op wandelafstand en tickets zijn apart bij te boeken. Wel mag je op de eerste dag het laatste uur gratis binnen als je aankomt. Daar hebben wij eerste dag gebruik van gemaakt. Het nieuwste hotel is zeer mooi

Afbeelding
Afbeelding
D-Tekenaar
Member
Member

Leuk nieuws voor pretparkfans: Europa Park opent dit jaar een nieuw land

Afbeelding

Het wordt een belangrijk jaar voor het Duitse pretpark Europa Park, één van de meest bezochte van Europa en al vaak bekroond als één van de beste pretparken ter wereld. Het park is in dertien themagebieden onderverdeeld, en dat zijn allemaal Europese landen. Het veertiende opent dit jaar de deuren: Ierland. En de Ieren krijgen meteen drie gloednieuwe attracties, hoofdzakelijk voor kinderen.

Europa Park wordt weer een beetje groter: Ierland is de nieuwste aanwinst met een eigen themapark. Voor wie het park een beetje kent: Ierland zal tussen Frankrijk en Engeland liggen, op het vroegere terrein van 'Kinderwereld'. Het wordt een vissersdorpje, waar vooral kinderen zich zullen kunnen uitleven. De buitenattracties op het terrein blijven bestaan, maar er komen er ook drie bij: een schommelschip, een kinderachtbaan en een tractorrit. Waaghalzen hebben op het eerste gezicht dus niet veel te zoeken in Ierland. Volgens de traditie zal je er natuurlijk ook van typisch Ierse specialiteiten, zowel drankjes als hapjes, kunnen genieten. Of dat betekent dat ze Guinness gaan serveren, weten we niet.

Nog een paar nieuwtjes: later dit jaar opent het nieuwe Luxemburg-plein. En in het stationsgebouw van de achtbaan Silver Star kunnen liefhebbers van een tentoonstelling over Formule 1 genieten. Ze beloven dat er enkele bolides zullen staan. Het nieuwe pretparkseizoen begint voor Europa Park op 19 maart.

bron : http://newsmonkey.be
Sandra71
Member
Member

Ben zo benieuwd, wij gaan deze zomer op de terugweg van Italie een dag langs (2 nachtjes). Ik hoorde al dat een dag te weinig was, helaas hebben we maar 1 dag. Dus een goede planning maken.
Ik wens iedereen heel veel Disney Magic !!

Dreampashouder sinds april 2013, sinds oktober 2016 Fantasypashouder.
Plaats reactie

Terug naar “Duitse Pretparken”