Nederlandse tiener in actie om Disney Infinity te behouden
Wanneer je favoriete gameserie stopt, kun je bij de pakken neer gaan zitten. Maar dat is niet wat de 13-jarige Tim Wanders uit Steenbergen deed. Toen hij hoorde dat Disney de stekker trekt uit Disney Infinity, startte hij een petitie om ze van gedachten te doen veranderen.
“Ik was in shock toen ik het ’s ochtends hoorde en dacht dat het een grap was,” laat Tim weten. “Toen ik op het Twitter-account keek van Disney Infinity-baas John Vignocchi, zag ik dat het waar was.” Toen de realiteit doordrong hield Disney-fan het niet droog.
Vrienden stimuleerden Tim om actie te ondernemen. “Ze zeiden dat ik het niet kon laten gebeuren en ik ertegen moest vechten. Enkele weken geleden heb ik al eens met een andere petitie meegedaan en toen kwam het idee om er nu zelf eentje te beginnen.”
Momenteel hebben al bijna 1.500 mensen de petitie van Tim ondertekend en over de hele wereld stromen de reacties binnen. Disney houdt volgens de jonge gamer de petitie in de gaten, maar hij denkt wel tien- tot vijftienduizend handtekeningen nodig te hebben om de entertainmentgigant van gedachten te doen veranderen.
Hoewel gamers in hun eentje Disney Infinity kunnen blijven spelen als de servers uitgeschakeld worden, is dat voor Tim niet genoeg. “Het is een spel waarbij iedereen samenkomt. Je kunt met vrienden samen racen en bouwen. Dat is het leukste en als de servers offline gaan is dat weg.”
Wanneer Disney de stekker trekt uit de online multiplayer, is nog niet bekend. De laatste poppetjes van Alice Through the Looking Glass en Finding Dory verschijnen deze zomer. Ondanks dat Tim erg teleurgesteld is in Disney, gaat hij deze ook halen voor zijn collectie. Inmiddels heeft hij al drie dozen vol met Disney Infinity-beeldjes.
De teleurstelling is zeker te begrijpen nu naar buiten komt welke plannen er nog waren voor de serie. Volgens website Kotaku zou Disney Infinity worden uitgebreid met content van nieuwe films als Rogue One: A Star Wars Story, Guardians of the Galaxy 2 en Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales. Ook zouden er plannen zijn van 30 cm grote beeldjes van onder andere Buzz Lightyear, Elsa, Hulk en Darth Vader.
Op ons verzoek om een reactie op de petitie verwijst Disney Benelux naar de officiële verklaring van het hoofdkantoor.
Klik hier om de petitie te tekenen !
bron :
http://www.telegraaf.nl