Disney Boeken

Alles over Disney verzamelingen, Pins, Disney Boeken, Disney Muziek, ...
D-Tekenaar
Member
Member

Maria schreef:
Maria schreef:
Lieve iedereen,

Jullie mogen heel blij met me zijn,

Want ik heb op Scribd iets gedownload dat jullie graag wilden hebben....

Wat het is?

Disney Animation: The Illusion of Life !

file:///C:/Users/Maria/Downloads/25187588-The-Illusion-of-Life-Disney-Animation.pdf

Als het goed is moet deze link een link zijn naar het bestand, het is niet illegaal volgens mij, aangezien het is gedeeld via Scribd wat een grote officiële site is waar ook boeken worden gedeeld.
Link werkt niet (meer info later) Prins Adam

https://www.dropbox.com/s/s1lm99e9m0bab ... n.pdf?dl=0

Of hier kan je het ook vinden: http://we.tl/FOhViGCTEO
(Dropbox links worden na teveel gebruik geblokkeerd)
Prins Adam
Dankjewel Maria en Prins Adam
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

Enkele leuke boeken over Walt Disney of de parken....

Afbeelding

Afbeelding

Meer.... klik hier
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Dragy
Moderator
Moderator

DE GOUDEN JAREN VAN MICKEY MOUSE 1: 1936 | 1937 (Floyd Gottfredson | Dark Dragon Books | 128 p | € 29,95 | Hardcover)

Afbeelding

Onvervalst avontuur
Wat Carl Barks was voor Donald Duck, betekende Floyd Gottfredson voor Mickey Mouse. Beide tekenden ook mee aan de tekenfilms van respectievelijk Donald en Mickey voordat ze in stripmiddens wereldwijde faam genoten. Om maar te zeggen: in onze contreien noemden André Franquin en Albert Uderzo hem als een directe invloed op hun eigen werk. De Amerikaanse uitgeverij Fantagraphics startte in 2011 een subliem uitgevoerde, chronologische, integrale editie van Gottfredsons Mickey Mouse-strips die hij tussen 1936 en 1955 voor de kranten tekende. Vanaf 1955 mocht hij geen vervolgverhalen meer tekenen, enkel gags. En dat deed hij tot zijn pensioen in 1975! Over die Engelstalige edities waren we zodanig opgetogen dat we het bespraken in de rubriek Klare Taal. Dat uitgebreide artikel geldt ineens als bespreking om deze vertaling van Dark Dragon Books aan te prijzen.

Afbeelding
(Wist je dat de allereerste kleuren strip van Mickey Mouse uitgegeven werd op 17 januari 1932)

De verschillen met het Amerikaanse origineel zijn niet min. Vooreerst gaat het nu om een dubbel zo groot, staand formaat in plaats van een liggende versie. Meer stroken per pagina: zes tegenover drie. Een andere lay-out voor de vele achtergrondartikels, analyses, illustraties en opgenomen interviews. En allicht het belangrijkste verschil: kleur! Puristen vinden dat het in zwart-wit hoort. Wij zeggen dat we dit net zo graag als de uitgeverij willen zien verkopen aan een zo groot mogelijk publiek. De Mickey Mouse uit de jaren 1930 was namelijk een veel appetijtelijker personage dan het kleurloos figuur dat hij decennia later is geworden. Het sappige dialectje moeten we in vertaling wel missen, maar hij is niet op zijn mondje gevallen en laat zijn vuisten knallen wanneer nodig. Bovenal gedijt Mickey het best in onvervalste avonturenverhalen met erfenissen, tegenover schurken als Boris Boef, als goudzoeker in de Far West, als schattenjager in Afrika of als dubbelganger van een koning in een fictief koninkrijk.

Dark Dragon Books nam de Franse uitgaven van Glénat als voorbeeld voor deze vertaling. Sinds de rechten van Disney bij de Franse uitgeverij terechtkwamen, heeft het een significante inkomstenbron aangeboord waaruit talrijke heruitgaven en complete reeksen voortvloeiden, allen met veel zorg uitgevoerd in heerlijk uniforme uitvoeringen. Ook de vertaling in het Nederlands leverde alvast deze onberispelijke uitgave op. De eerste in een reeks van twaalf à rato van drie geplande bundels per jaar. Voor ons hoeft het hier niet bij te blijven. Wij genieten al net zo goed van de nieuwe Fantagraphics-bundelingen van Carl Barks' en Don Rosa's Duck-verhalen.

Bron: Stripspeciaalzaak

Dit album vind je ook op bol en wordt overigens gratis thuis geleverd!
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
yolayo
Member
Member

Nog een heel leuk boek

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En het boek wat ik persoonlijk het mooiste vind is deze

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

DLP teller:82 meerdaagse +23 dagtrips
Annet
Member
Member

Die bovenste heb ik ook, ooit ergens op de kop getikt.
Mulan
Member
Member

Disney Treasures is echt een van m'n favoriete Disney boeken, zo leuk!
She saw the world not always as it was, but as perhaps it could be.. with just a little bit of magic

Blog en Instagram
BibiTotoLover
Member
Member

Die boeken zien er inderdaad erg gaaf uit zeg! :o
Ik zag ook in de Veronica (TV-gids) staan dat er boeken uit gaan komen van de striptekeningen van Mickey Mouse?
Ben eventjes vergeten (schaam) hoe het zou gaan heten en onder wiens auteursnaam dit zou vallen..
Ik geloof; Floyd Gottfredson ??
AfbeeldingWaiting for the day we'll meet. Afbeelding
Dragy
Moderator
Moderator

BibiTotoLover schreef:Die boeken zien er inderdaad erg gaaf uit zeg! :o
Ik zag ook in de Veronica (TV-gids) staan dat er boeken uit gaan komen van de striptekeningen van Mickey Mouse?
Ben eventjes vergeten (schaam) hoe het zou gaan heten en onder wiens auteursnaam dit zou vallen..
Ik geloof; Floyd Gottfredson ??

Boeken staat ook hierboven ;)
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
BibiTotoLover
Member
Member

Dragy schreef:Boeken staat ook hierboven ;)
Owww, thanks voor de link! :D
BibiTotoLover
Member
Member

Weet iemand wat het verschil is tussen deze twee boeken?

Afbeelding
Afbeelding
yolayo
Member
Member

One More Minute heeft weer een super mooi kunstwerk gemaakt van Frontierland in DLP

gratis te downloaden ;)

http://www.one-more-minute.com/downloads
Afbeelding

Afbeelding

DLP teller:82 meerdaagse +23 dagtrips
Prins Adam
Beheerder
Beheerder

yolayo schreef:One More Minute heeft weer een super mooi kunstwerk gemaakt van Frontierland in DLP

gratis te downloaden ;)

http://www.one-more-minute.com/downloads
Heel leuk bedankt om te delen!!
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Sam
Member
Member

Ik ben niet zo'n fan van hun fototechniek, maar wel leuk gedaan natuurlijk. Is duidelijk wat werk ingekropen.
DLRP Gids /// http://www.dlrpgids.be /// Reisgids in wording.
Monster-E
Member
Member

Sinds vandaag in het bezit van beide edities van: Guide Souvenir book

Afbeelding

De "Second Edition" uit 1993 had ik al in mijn bezit. Via via kwam ik erachter dat deze editie bestaat met alleen fotos uit Disneyland Parijs. En een hoofdstuk over de Grand Opening:

Afbeelding

Sinds vandaag heb ik ook de eerste uitgave in mijn bezit. Voor €5 op marktplaats gevonden.
In de "First edition uit 1992 staan namelijk ook fotos uit WDW. Dit omdat het boek in de winkels moest liggen bij de opening van het park. Behalve fotos uit WDW staan er ook veel Concept-tekeningen/sfeer-schetsen in.

Afbeelding

Kwam op internet nog een leuk stukje tegen over het eerste boek uit 1992.
Fortunately for Disney, Euro Disneyland (it feels so strange not calling it Disneyland Paris!) was far enough along on construction at the time this book was published that they were able to take some photos of the outsides of buildings in the park; you can tell that in some photos, they really had to struggle to find a camera angle that didn't reveal the building was unfinished. There are also photographs of mock-ups of the resort's hotel rooms and a few photos of what I assume are concepts for cast member costumes; let me say that after looking at the pictures, I feel sorry for any actual cast members who had to wear these outfits! In some cases, the photographers didn't quite succeed and scaffolding is still visible in the shots. In a few others, they dropped all pretenses that the park was finished and showed the park under construction. I think it's pretty cool to see these very early photos of the park.

Disney also needed some shots of families enjoying their day at Euro Disneyland for the book; since the park wasn't quite that ready for the photographers, they went to the Magic Kingdom at Walt Disney World and took a bunch of pictures of families wearing and carrying what must have been prototypes of opening day souvenir merchandise, like T-shirts and balloons. In some cases, they also used generic and stock shots from the MK and hoped nobody would really notice, and to be fair, a non-Disneyphile probably wouldn't. But since I'm assuming most of you reading this are serious Disney fans, you'll probably figure out which pictures are from WDW - and you'll probably have a fun time doing it.
Sandra71
Member
Member

yolayo schreef:Nog een heel leuk boek

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En het boek wat ik persoonlijk het mooiste vind is deze

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Waar heb je deze boeken gevonden ? Ze lijken me geweldig !!
Ik wens iedereen heel veel Disney Magic !!

Dreampashouder sinds april 2013, sinds oktober 2016 Fantasypashouder.
Plaats reactie

Terug naar “Disney verzamelen & Pin Trading”