The Cinemaa Classics!

Alles over de Disney Classics en de nieuwe Disney Animation films.
BUTTON_POST_REPLY
Maria
Member
Member
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2013, 00:20

Afbeelding
I'm just a reviewer! Let me do my thing!
Gebruikers-avatar
billy1995
Member
Member
BerichtenCOLON 135
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 21:56

Sneeuwwitje en de 7 dwergen

Spoiler
De mooie en vriendelijke prinses Sneeuwwitje weet iedereen in het koninkrijk te charmeren op één persoon na: haar jaloerse stiefmoeder, tevens de koningin, die alleen maar de mooiste van het land wilt zijn. Wanneer de toverspiegel verklaart dat Sneeuwwitje de mooiste van het land is , moet ze ver van haar gemene stiefmoeder vluchten, en komt diep in het woud een klein huisje tegen, die van 7 kleine mannetjes blijken te zijn.. Al gauw raken ze onder de indruk van de mooie, onschuldige prinses, en besluiten dat ze bij hun mag blijven. Als de boze koningin echter erachter komt dat Sneeuwwitje alsnog leeft, besluit ze zelf om Sneeuwwitje alsnog om te brengen.

Originaliteit /verhaal
De film waar alles mee begon, de magie, de emoties, prachtige tekenlijnen… Deze klassieker blijft toch bij vele op nummer 1 staan, en eerlijk gezegd, hoe meer naar de film kijk, hoe hoger deze film in mijn achting komt te staan.. De tekenstijlen, de karaktertrekken van de personages, de sfeer.. alles klopte gewoon. Disney is er ,zoals we hun kennen , duidelijk in geslaagd om van het beroemde sprookje een succesfilm te maken. Maar zoals in elke film zijn er ook in deze minpuntjes te vinden..Eerst en vooral, de prins had naar mijn mening een grotere rol in de film moeten hebben, komaan, hij is was maar 2 keer in de film te zien, aan het begin en dan aan het einde. Er schijnen plannen geweest te zijn dat de koningin hem gevangen zou nemen en daar een ultimatum zou voorstellen, die hij zou weigeren, en dus hem daar op ging sluiten, waar hij na een tijdje weet te ontsnappen en op zoek zou gaan naar Sneeuwwitje, maar om budgettaire en productieve redenen is dit geschrapt, en dat is wel jammer, het had de film een meerwaarde gegeven.. Een ander minpunt is, de dood van de koningin en het einde van de film, ik vind dat ze nogal snel en veel te gemakkelijk overleed.. Ze hadden haar gewoon terug naar haar kasteel moeten laten gaan, zoals in het echte verhaal, en dan bij het huwelijk van Sneeuwwitje geëxecuteerd zou worden, desnoods gebeurde dat maar off-screen.. Maar goed, deze film blijft een superklassieker en krijgt van mij op originaliteit een 9/10
.
Sfeer 10/10
Ook hier niet veel op aan te merken , prima sfeer die zo van de romantiek van de prins naar Sneeuwwitje, omsloeg later naar het grimmige en best wel griezelige bos , allemaal goed gelukt, met als grote hoogtepunt de transformatie van de koningin naar de heks, de meest bijzondere maar ook akelige scène van de film. De achtergrondmuziek paste overal perfect, de zang zat goed (uiteraard in een Disneyfilm), en weet mij op de juiste momenten te pakken.. Ik geef hier dan ook een dikke 10/10!


Personages 8/10
Sneeuwwitje : The one who started it all. Ja , dat is Sneeuwwitje. Alleen… Heel erg jammer dat ze zo’n sterotype en naïef prinsesje is. Het zal wel een deel ook door haar leeftijd komen, ze is de jongste Disneyprinses met haar 14 lentes. Maar het feit dat ze zo kalm blijft wanneer haar stiefmoeder in vermomming haar ondervraagt (en eigenlijk beetje druk uitoefent), is toch heel raar, ze had op zijn minst wel argwaan kunnen krijgen.. Maar om toch positief over de mooiste van het land te blijven : ze heeft een assertief kantje..Dat heeft ze bewezen wanneer ze de dwergen streng toespreekt om in bad te gaan, of wanneer ze de dieren onder hun voeten veegt, wanneer ze iets fouts doen bij het poetsen of bij de aanval op de oude vrouw (niet wetende dat zij haar stiefmoeder is). Desondanks kan ik haar niet meer geven dan een 6/10


De koningin/heks : Mirror, mirror on the wall , who is the fairest villain of them all?Ja, dat is de boze koningin! Ze staat dan wel niet op nummer 1 bij de villains bij mij, maar toch mag ze zeker een iconisch en waardig villain genoemd worden. Koud, wreed en met maar 1 doel voor ogen is zij een van de weinige villain zonder enig gevoel , met uitzondering van woede en razernij natuurlijk, bij deze villain voel je echt alleen maar kilte , waar zelfs geen evil lach van afkom (wel als de heks) , zoals andere Disneyvillains, en daarom een unieke villain..Echter, na haar transformatie als de heks lijkt ze volledig van persoonlijkheid veranderd te zijn.. Van haar kille en wrede voorkomen, is zij een sadistisch (zoals je kunt zien als ze de arme raaf zit te plagen met de giftige appel) , lelijk oud vrouwtje geworden.. Geslaagd personage en krijgt van mij een 10/10

De jager : Veel valt hier niet over te zeggen.. Hij hoort gewoon bij het verhaal, om de koningin te gehoorzamen en Sneeuwwitje te doden. Al kun je zien, dat hij het uiteraard met veel tegenzin doet. Voor de rest een vriendelijke en trouwe man die het beste voor heeft met Sneeuwwitje en haar wilt beschermen tegen haar ziekelijk jaloerse stiefmoeder.. Ik vraag me wel nog altijd af wat er met hem nu gebeurt als de koningin achter zijn bedrog komt.. Weet hij te ontsnappen en haar moordzucht of wist ze hem toch te vinden op weg naar de kelder en daar gevangen laten nemen of daar gewoon snel geëxecuteerd? Blijft toch wel een raadsel. Toch kan ik hem maar een 5/10 geven.

De dwergen : Disney is hier vind ik, 100% in geslaagd. Alle zeven met een eigen persoonlijkheid en karakter , maar dat betekent niet dat ze samen ook plezier kunnen maken. Wel opvallend is hun angst voor de koningin. Zouden ze vroeger al een aanvaring met haar gehad met haar zwarte magie?Kan ik me eigenlijk weinig voorstellen, aangezien zij voortdurend in het paleis bij haar toverspiegel zit of bij een van de andere kamers. Hier nog een korte omschrijving : Giechel , zijn naam zegt het al zelf, is het lachebekje van de groep, die altijd wel zin heeft in plezier en zal je niet zo vaak met een rothumeur zien, in tegenstelling tot grote mopperkont Grumpie, die je zelden goedgezind zal zien.. Alles is bij hem ergerlijk, zoals de kinderstreken van Stroetel, Doc’s woordverwisselingen, Niezel’s niesbuien… Toch heeft hij zoals de andere dwergen een (bij hem een klein) hart van goud, en zal er uiteindelijk alles voor zijn broers en Sneeuwwitje over hebben, zoals te zien is, als ze ’s ochtends gaan werken, dat hij stiekem eigenlijk wel door Sneeuwwitje gekust wilt worden, want anders was hij er allang vandoor gegaan, eigenlijk grappig , schattig, maar ook zielig die scène, als hij tegen de boom en later ook de brug stoot en in het water valt. :D Stoetel, eigenlijk nog kinds aan zijn gedrag, maar daardoor ook de leukste dwerg van ze allemaal, door zijn streken en geklungel , wat de anderen niet vaak appreciëren, zoals hij de diamanten op zijn ogen zet . Zijn hoogtepunt blijft echt wanneer hij de zeep moet pakken, maar er in slaagt die op te eten, met alle gevolgen van dien. Dan is er nog onze kleine Niezel , en zoals de andere dwergen heeft zijn naam niet gestolen, want hoe dikwijls moet hij ocharme wel niet niezen (zeker wanneer hij met Stoetel met Sneeuwwitje zit te dansen) , ik ga nog denken dat hij last hij van hooikoorts :D Dan is er Dommel, de meeste passieve van de groep door zijn nood aan slaap, zelfs als hij gaat werken in de ochtend ziet hij er moe van, maar ja, dat is zijn naam, zeker? :p Dan is er Bloosje, die dan weer de vervelende gewoonte heeft om de blozen, al kan dat goed van pas komen als hij iets mispeuterd heeft, zoals bij het liegen van het wassen. En tenslotte is er nog Doc, de leider van de groep en duidelijk ook de slimste van ze allemaal. Hij is heel georganiseerd, met het hart op de juiste plaats. Zijn missprekingen die hij dikwijls maakt, zou je op den duur beu vinden, maar ik blijft ze grappig vinden, ik heb het idee dat hij dyslexie heeft, niet grappig uiteraard, maar de uitspraken zoals ik al zei.. Hij komt me er wel soms fors en streng over, zeker als Stoetel weer een kinderstreek zit te maken, of als Grumpie weer eens zit te klagen over jan en alleman.. Allemaal perfect geslaagd, en daarom een 10/10





Oordeel/Conclusie : 27/30
Deze klassieker is gegarandeerd een aanrader. Jong en Oud zal zich niet vervelen naar deze ontzettend mooie film die na al die jaren nog altijd het kijken waard is …
Maria
Member
Member
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2013, 00:20

Een van je betere reviews Billy! Keep the good work up!
I'm just a reviewer! Let me do my thing!
Gebruikers-avatar
billy1995
Member
Member
BerichtenCOLON 135
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 21:56

Ik vind ze ook steeds beter worden, Maria! :D Dat is ook een deel te danken dat ik de karakters nu individueel beoordeel :D Maar zoals eerder gezegd , dit was mijn voorlopig laatste review. Vanaf de grote vakantie vlieg ik er weer helemaal in.
Maria
Member
Member
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2013, 00:20

billy1995 schreefCOLONIk vind ze ook steeds beter worden, Maria! :D Dat is ook een deel te danken dat ik de karakters nu individueel beoordeel :D Maar zoals eerder gezegd , dit was mijn voorlopig laatste review. Vanaf de grote vakantie vlieg ik er weer helemaal in.
Jammer! Ach ja! Wel zeggen hoe het dan ging de laatste weken he!
Ik heb ook nog proefwerkweek :( juk
Succes met je laatste weken school!
I'm just a reviewer! Let me do my thing!
Gebruikers-avatar
billy1995
Member
Member
BerichtenCOLON 135
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 21:56

ja , zal ik doen. Maar maak je geen zorgen, ik heb al een paar ideetjes voor mijn volgende review(s) .. :D Ik ben nog al niet uitgeschreven.
Maria
Member
Member
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2013, 00:20

Afbeelding
I'm just a reviewer! Let me do my thing!
Gebruikers-avatar
billy1995
Member
Member
BerichtenCOLON 135
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 21:56

Oh leuk gedaan :) Mijn volgende review staat gepland rond 23 juni, dan heb ik mijn laatste dag school , dan heb ik twee maanden tijd voor review :D Komende dagen ga ik tips geven over welke film het gaat, maar ik zwijg tot en met het weekend als het graf.. Eerste tip : het verhaal speelt zich af in Frankrijk!
Maria
Member
Member
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2013, 00:20

billy1995 schreefCOLONOh leuk gedaan :) Mijn volgende review staat gepland rond 23 juni, dan heb ik mijn laatste dag school , dan heb ik twee maanden tijd voor review :D Komende dagen ga ik tips geven over welke film het gaat, maar ik zwijg tot en met het weekend als het graf.. Eerste tip : het verhaal speelt zich af in Frankrijk!
Dankje voor de grote tip!
I'm just a reviewer! Let me do my thing!
Gebruikers-avatar
billy1995
Member
Member
BerichtenCOLON 135
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 21:56

Oke, tweede tip : Een van de hoofdrolspelers heeft blauwe ogen. (Let wel op , dit kan iedereen zijn)
Maria
Member
Member
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2013, 00:20

billy1995 schreefCOLONOke, tweede tip : Een van de hoofdrolspelers heeft blauwe ogen. (Let wel op , dit kan iedereen zijn)
Okay, te veel tips xd
I'm just a reviewer! Let me do my thing!
Gebruikers-avatar
billy1995
Member
Member
BerichtenCOLON 135
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 21:56

Teveel? :D Met hoofdrolspelers bedoel ik wel alle personages die in de film meespelen, he ;) Ik had het beter moeten verwoorden besef ik nu..
Gebruikers-avatar
billy1995
Member
Member
BerichtenCOLON 135
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2014, 21:56

Mijn laatste tip , morgen maak ik mijn review voor het eind van de maand bekend.. Een Nederlandse stemvertolkster heeft maar liefst 4 keer een stemingeleid voor 4 verschillende Disney-films... Laat het raden maar beginnen :D
Maria
Member
Member
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2013, 00:20



Edit Dragy: filmpje zichtbaar gemaakt
I'm just a reviewer! Let me do my thing!
Maria
Member
Member
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2013, 00:20

In verband met veel schoolwerk en proefwerkweek gaat het niet lukken om een review te plaatsen voor het eind van het schooljaar.

Sorry voor het ongemak!
I'm just a reviewer! Let me do my thing!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar