Disney voor mindervaliden

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Miss_Leonie schreefCOLONIk heb net gebeld met het contactcentrum van Disneyland, omdat ik wat vraagjes had over mijn volgende boeking.
Nadat ik wat vroeg over de groene kaart die ik altijd bij bezoek krijg vanwege mijn autisme raadde de adviseur mij aan om ditmaal telefonisch te boeken.
Volgens hem kan het dan direct aan het hotel doorgegeven worden, en verstrekken zij na een doktersverklaring gratis toegangskaartjes voor de begeleider.
Ik weet niet of ik hem goed heb begrepen, dit is toch alleen wanneer je een abonnement hebt?
Nee, de begeleiderskaartjes hebben niets met abonnementen te maken. Iedereen die vanwege een medische aandoening niet alleen in een attractie mag (dit is het stuk waar verschillende CM's verschillende meningen kunnen hebben), heeft recht op het gratis meenemen van een begeleider het park in
Gebruikers-avatar
Miss_Leonie
Member
Member
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2017, 17:53

olafLover schreefCOLON
Miss_Leonie schreefCOLONIk heb net gebeld met het contactcentrum van Disneyland, omdat ik wat vraagjes had over mijn volgende boeking.
Nadat ik wat vroeg over de groene kaart die ik altijd bij bezoek krijg vanwege mijn autisme raadde de adviseur mij aan om ditmaal telefonisch te boeken.
Volgens hem kan het dan direct aan het hotel doorgegeven worden, en verstrekken zij na een doktersverklaring gratis toegangskaartjes voor de begeleider.
Ik weet niet of ik hem goed heb begrepen, dit is toch alleen wanneer je een abonnement hebt?
Nee, de begeleiderskaartjes hebben niets met abonnementen te maken. Iedereen die vanwege een medische aandoening niet alleen in een attractie mag (dit is het stuk waar verschillende CM's verschillende meningen kunnen hebben), heeft recht op het gratis meenemen van een begeleider het park in
Ok hier had ik echt geen idee van. Krijg je dan wanneer je een pakket boekt later een bedrag terug gestort als ze de doktersverklaring goedkeuren?
Afbeelding
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Miss_Leonie schreefCOLONOk hier had ik echt geen idee van. Krijg je dan wanneer je een pakket boekt later een bedrag terug gestort als ze de doktersverklaring goedkeuren?
Nee, ik vrees niet dat ze dat zullen doen. Je kan de klantenservice van te voren de brief mailen en vragen of dat voldoende is voor begeleiderskaartjes. Dan heb je dit iig op papier en sta je sterker. Vervolgens boek je dan voor een persoon minder. Tenminste, dat ik hoe ik het zou doen, denk niet dat er een officieel stappenplan voor is.
Gebruikers-avatar
Miss_Leonie
Member
Member
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2017, 17:53

olafLover schreefCOLON
Miss_Leonie schreefCOLONOk hier had ik echt geen idee van. Krijg je dan wanneer je een pakket boekt later een bedrag terug gestort als ze de doktersverklaring goedkeuren?
Nee, ik vrees niet dat ze dat zullen doen. Je kan de klantenservice van te voren de brief mailen en vragen of dat voldoende is voor begeleiderskaartjes. Dan heb je dit iig op papier en sta je sterker. Vervolgens boek je dan voor een persoon minder. Tenminste, dat ik hoe ik het zou doen, denk niet dat er een officieel stappenplan voor is.
Bedankt voor je informatie!
Afbeelding
marie
Member
Member
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2015, 20:01

als je telefonisch boekt en door geeft dat je mogelijk recht heb op begeleider bij een pakketreis zullen ze je vragen om bewijs te mailen. na goedkeuring mag je of een persoon extra op de boeking of je krijgt een bedrag in mindering gebracht. een goede vriendin heeft dit pas gedaan voor haar gezin, waarvan 1 persoon recht heeft op een begeleider. niet ieder medewerker mag deze boeking doen, meestal word je terug gebeld als je aangeeft dat je wil boeken met een persoon die een beperking heeft.
Gebruikers-avatar
Miss_Leonie
Member
Member
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2017, 17:53

marie schreefCOLONals je telefonisch boekt en door geeft dat je mogelijk recht heb op begeleider bij een pakketreis zullen ze je vragen om bewijs te mailen. na goedkeuring mag je of een persoon extra op de boeking of je krijgt een bedrag in mindering gebracht. een goede vriendin heeft dit pas gedaan voor haar gezin, waarvan 1 persoon recht heeft op een begeleider. niet ieder medewerker mag deze boeking doen, meestal word je terug gebeld als je aangeeft dat je wil boeken met een persoon die een beperking heeft.
Bedankt ik ga morgen bellen :P
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Miss_Leonie
Member
Member
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2017, 17:53

Ik heb geboekt! En inderdaad een email adres gekregen waar de bewijzen naartoe gestuurd moeten worden, als het goedgekeurd is word het verekend met het resterende bedrag.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
olafLover
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 1528
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2015, 14:49

Miss_Leonie schreefCOLONIk heb geboekt! En inderdaad een email adres gekregen waar de bewijzen naartoe gestuurd moeten worden, als het goedgekeurd is word het verekend met het resterende bedrag.
Super!
steef
Member
Member
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2019, 10:14

Als een mindervalide met infinity card besluit om gebruik te maken van magic hours, mag de begeleider dan ook al naar binnen met een gratis begeleidersticket?
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Annabelle
Member
Member
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 07 Apr 2018, 10:40

Steef, de begeleider mag mee binnen tijdens de extra magic hours. Net zoals personen waarvoor je een vriendenticket koopt.
Volgens mij is het enkel bij de infinity parade plaatsen dat de begeleider niet mee mag.
steef
Member
Member
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2019, 10:14

Annabelle schreefCOLONIk heb al verschillende mensen gezien die hun groene kaart in een houder aan een lanyard hebben hangen.
Iemand een idee waar deze te kopen? Ik heb al online zitten zoeken, maar gebruik vermoedelijk de juiste zoektermen niet.
Ik heb de transparante versie van deze hoes besteld:

Deze was echt ideaal omdat de groene kaart perfect past en aan de onderzijde zowel de jaarpas als photopass+ kon worden geplaatst. Als jaarkaarthouder is de groene kaart gekoppeld aan de jaarpas, en dus het het van belang om deze bij elkaar in het hoesje te bewaren.

Afbeelding
Afbeelding
Twinsangel
Member
Member
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2016, 18:54

Klopt dat je als mindervalide je enkel in het park je prioritycard kunt ophalen? Ook als ze al via de boeking in het bezit zijn van je invalidenkaart en er om die reden al een begeleider mee mag?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Ja kan ook de groene kaart verkrijgen bij de speciale kassa’s. Sinds kort hebben ze nl meerdere kassa’s toegewezen voor gehandicapten. Je vind ze geheel rechts onder het disneyland hotel. Er staat een cm voor aan de rij waar je bij aan moet geven wat je wilt. Je kan daar de groene kaart krijgen, alleen geloof dat niet kan als je ook een jaarkaart hebt kan zijn dat je dan naar bureau passport annuel moet, maar voor gewone dag bezoekers kan je hem daar krijgen op vertoon van Europese parkeerkaart of brief van je arts. Dit is nieuw. Vorige week zelf daar kaartje voor mn begeleider gehaald.
Twinsangel
Member
Member
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2016, 18:54

Ja klopt, dat wist ik. Ik blijf me alleen verbazen waarom je de groene kaart niet in je Disney hotel bij het inchecken kunt verkrijgen als ze al in het bezit zijn van je 'bewijs'.
Nu moet een mindervalide alsnog soms een dik uur wachten (wat in mijn geval dus gewoon ruim een derde is van de tijd die ik in het park kan verblijven tussen broodnodige rustmomenten door), terwijl ik wel via de boeking de begeleiderstickets heb kunnen regelen..

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Gebruikers-avatar
Mich€l
Member
Member
BerichtenCOLON 719
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2014, 10:56

In de Disney-hotels kun je normaal gesproken ook een priority card krijgen. Gewoon even vragen als je in gaat checken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar