Speciale diëten en voedselallergieën

De Restaurants van Disneyland Park, De Studio's en De Village.
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

tipje: op een 10 minuten van Disneyland Paris heb je de supermarkt keten Auchan. Hier hebben ze ook een uitgebreide dieet afdeling.
Elske @disney
Member
Member
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2019, 10:58

Bedankt voor de tip! Mocht er nog iemand tips hebben, ik hoor ze graag.
Elske @disney
Member
Member
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2019, 10:58

Net terug uit Disney. Het blijft zoeken naar maaltijden, maar ik vind de medewerkers wel wat beter op de hoogte en minder paniekerig. Er zijn kaarten waarop ze kunnen zien welke allergenen er in de maaltijden zitten. Dat helpt zeker. De ene medewerker gaat er wat beter mee om, dan de andere. (De een kan dan ook beter Engels dan de ander en begrijpt het wat sneller).
Tips: De vegan chili die je nu kunt kopen in het kader van Marvel (in de Disneystudio's), bevat van de allergenen alleen soja. Zoek je melk vrij ijs, ga dan niet in Main street bij the Gibson girl ice cream parlour in de rij staan, maar loop naar Fantasia Gelati (tegenover it's a small world). En vraag in de snoepwinkel om de kaart met allergenen. Ze hebben best wel wat liggen zonder bepaalde allergenen. (Let op: koeken liggen wel naast elkaar, kijk dus zelf even of dat een probleem is voor je.)
Mocht iemand anders nog tips hebben, ik zie ze hier graag verschijnen. Dat maakt het makkelijker bij een volgend bezoek. ;-)
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Wij brengen eigenlijk zelf veel mee :) steeds het makkelijkste
En dingen zoals de hakuna matata fries met kip zijn veilig.
Als ook de meeste dingen in table service.
het beste is dat je gewoon goed je gezond verstand gebruikt.
Elske @disney
Member
Member
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2019, 10:58

Dat is erg herkenbaar. Wel jammer dat het zo moet. Maar wie weet in de toekomst gaat het makkelijker. Ik zag nu al wat verbeteringen. Dus dat is een goed teken!
Twinsangel
Member
Member
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2016, 18:54

Wij mogen a.s. zaterdag weer naar Inventions! Heel veel zin in, vooral omdat mijn oudste zoon dit keer volledig over zijn koemelkeiwitallergie heen te zijn lijken gegroeid.
Nu is alleen een nieuw probleem ontstaan: waar we voorheen de toetjessectie gewoon over sloegen, kan de grote man nu niet wachten om voor het eerst Mickeytoetjes te proeven. Logisch ook!
We hebben alleen nog een kleine man van 2 die zijn grote broer in alles na wil doen.
Vorige keer zag ik cupcakes staan met kleine ouwel/suiker buttons van Mickey. Zou het mogelijk zijn om van voren te regelen dat er een paar van die buttons apart worden gelegd zodat ik ze op zelf meegebrachte toetjes kan leggen voor mijn kleine man?
Iemand een idee of dit mogelijk is en hoe ik dit kan regelen?
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Twinsangel schreefCOLONWij mogen a.s. zaterdag weer naar Inventions! Heel veel zin in, vooral omdat mijn oudste zoon dit keer volledig over zijn koemelkeiwitallergie heen te zijn lijken gegroeid.
Nu is alleen een nieuw probleem ontstaan: waar we voorheen de toetjessectie gewoon over sloegen, kan de grote man nu niet wachten om voor het eerst Mickeytoetjes te proeven. Logisch ook!
We hebben alleen nog een kleine man van 2 die zijn grote broer in alles na wil doen.
Vorige keer zag ik cupcakes staan met kleine ouwel/suiker buttons van Mickey. Zou het mogelijk zijn om van voren te regelen dat er een paar van die buttons apart worden gelegd zodat ik ze op zelf meegebrachte toetjes kan leggen voor mijn kleine man?
Iemand een idee of dit mogelijk is en hoe ik dit kan regelen?
Ik zou gewoon even bellen en vragen wat er mogelijk is. Of bij binnenkomst even vragen.
Volg onze avonturen op instagram
Twinsangel
Member
Member
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2016, 18:54

Mama van prinsesjes schreefCOLON
Twinsangel schreefCOLONWij mogen a.s. zaterdag weer naar Inventions! Heel veel zin in, vooral omdat mijn oudste zoon dit keer volledig over zijn koemelkeiwitallergie heen te zijn lijken gegroeid.
Nu is alleen een nieuw probleem ontstaan: waar we voorheen de toetjessectie gewoon over sloegen, kan de grote man nu niet wachten om voor het eerst Mickeytoetjes te proeven. Logisch ook!
We hebben alleen nog een kleine man van 2 die zijn grote broer in alles na wil doen.
Vorige keer zag ik cupcakes staan met kleine ouwel/suiker buttons van Mickey. Zou het mogelijk zijn om van voren te regelen dat er een paar van die buttons apart worden gelegd zodat ik ze op zelf meegebrachte toetjes kan leggen voor mijn kleine man?
Iemand een idee of dit mogelijk is en hoe ik dit kan regelen?
Ik zou gewoon even bellen en vragen wat er mogelijk is. Of bij binnenkomst even vragen.
Dank je wel voor je antwoord!

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

Twinsangel schreefCOLON
Mama van prinsesjes schreefCOLON
Twinsangel schreefCOLONWij mogen a.s. zaterdag weer naar Inventions! Heel veel zin in, vooral omdat mijn oudste zoon dit keer volledig over zijn koemelkeiwitallergie heen te zijn lijken gegroeid.
Nu is alleen een nieuw probleem ontstaan: waar we voorheen de toetjessectie gewoon over sloegen, kan de grote man nu niet wachten om voor het eerst Mickeytoetjes te proeven. Logisch ook!
We hebben alleen nog een kleine man van 2 die zijn grote broer in alles na wil doen.
Vorige keer zag ik cupcakes staan met kleine ouwel/suiker buttons van Mickey. Zou het mogelijk zijn om van voren te regelen dat er een paar van die buttons apart worden gelegd zodat ik ze op zelf meegebrachte toetjes kan leggen voor mijn kleine man?
Iemand een idee of dit mogelijk is en hoe ik dit kan regelen?
Ik zou gewoon even bellen en vragen wat er mogelijk is. Of bij binnenkomst even vragen.
Dank je wel voor je antwoord!

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Succes
Volg onze avonturen op instagram
Gebruikers-avatar
Mushu
Member
Member
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2015, 18:20

Het is goed om te zien dat ze een brochure hebben gemaakt voor mensen met allergieën, ik denk ook dat het lastig is om met alle allergenen rekening te houden.
Ik heb zelf een auto immuunziekte en een schildklierziekte, waardoor het voor mij het beste is om gluten/zuivel en zoveel mogelijk suikervrij te eten en soya is zeker uit den boze. Dat is lastig, want opties zijn veelal gluten en lactosevrij, maar dat is niet zuivelvrij en daarnaast is er dan weer bijna altijd soya in verwerkt. Dus ik moet overal heel goed lezen.
Bij de Auchan hebben ze een veel groter assortiment glutenvrije en zuivelvrije producten dan in Nederland. Dus daar ga ik vaak naartoe en sla basis dingen in. En voor de rest let ik goed op wat ik neem.
Gelukkig is het bij mij niet zo dat ik gelijk doodziek wordt, dus ik kan wel een weekje af en toe smokkelen. Maar feit blijft dat Disneyland Parijs en sowieso Europa veel minder goed is aangepast op allergenen dan bijvoorbeeld in Amerika en Canada. Ik ben net 2 weken in Canada geweest, daar kan je in de kleinste gehuchten een hotdog met glutenvrij broodje krijgen bijvoorbeeld.
Groetjes

Cindy

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Mama van prinsesjes
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4991
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2015, 19:52

De veganistische toppers van FooDisney in Disneyland Paris

Vegetarisch of Veganistisch eten is steeds meer in opkomst. Disneyland Paris kan dan ook niet achter blijven. Dus worden ook de bezoekers die willen genieten van vegetarische of veganistische maaltijden verwend in Disneyland Paris. Alle restaurants bieden veganistische alternatieven, die speciaal voor ze ontwikkeld zijn door de chef-koks en het veganistische aanbod groeit snel binnen de horecagelegenheden. Of het nu gaat om fastfood, buffet of tafelservice, elk seizoen biedt veganistische en themaproducten. Ze zijn ook nog eens een lust voor de veganistische smaakpapillen en het plezier voor de ogen! Hier zijn enkele veganistische producten die je kunt vinden in Disneyland Paris en die al door de bezoekers zijn goedgekeurd:

Een buitengewone en veganistische ervaring
Tijdens het Lion King en Jungle Festival biedt het Hakuna Matata Restaurant een culinaire ervaring om de savanne te ontdekken met Mickey en Rafiki. Hiervoor werd een veganistische variatie van het menu bedacht door de chef. Dit gerecht bestaat uit roerbakgroentes met tomaat, gebroken rijst, geserveerd op bananenbladen, het gerecht wordt geserveerd met een frisse salade van rauwe en gekookte groenten.

Afbeelding

Le Rendez-Vous Gourmand in Disneyland Paris
Nog tot 13 oktober biedt Rendez-vous Gourmand Disneyland Paris bezoekers een culinaire rondleiding door de beste specialiteiten van Frankrijk en Europa. De Vegan Kitchen is een traktatie voor de smaakpapillen met zijn immer populaire Dhal (koraal curry ragout) of ga je toch voor de frambozen chia-parels?

Afbeelding

Walt’s – an American Restaurant
In een van de beste omgevingen van Disneyland Parijs heeft de chef van Walt's - An American Restaurant een Vegan Gourmetmeu met meerdere smaken en texturen bedacht. Als voorgerecht kunt u genieten van een geroosterde groentesalade met Meaux-mosterd en gemarineerde tofu, gevolgd door een gerecht van rijst met erwten en morieljes, sojabonen en wortelen. De maaltijd eindigt met de zoete noot van een biscuit met rum, seizoensfruit en orgeatsiroop.

Afbeelding

Studio Catering Co.
In het Walt Disney Studios Park, op Terrace Perrier, biedt een snackkar van Studio Catering Co. een geheel veganistisch aanbod inclusief veganistische falafel. Hier vind je ook de veganistische ijsjes van Magnum, Soléro en Ben & Jerry's.

Last Chance Café
Howdy! Cowboys kunnen ook genieten van een veganistisch Tex-Mex-gerecht op weg naar het Last Chance Café. Ze zullen een veganistische chili vinden om op krachten te komen na een bezoek aan Ravenswood of voor een reis op Big Thunder Mountain.

De restaurants bereiden zich al voor: voor de kerst- en oudjaarsmenu's bereiden onze chefs al sappige en feestelijke veganistische recepten die je zullen verrassen tijdens de eindejaarsfeesten. Een veganistisch menu ontworpen door chef-koks, onafhankelijk van het omnivore menu, zal worden voorgesteld in de "ultieme" oudejaarsdiners.
Volg onze avonturen op instagram
timheidi
Member
Member
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2017, 09:37

In mei gaan we er vrienden mee naar dlp. We logeren in SQL, zij gaan HP bij jemen. Weet er iemand of je glutenvrij brood of broodjes kan krijgen bij het ontbijt ?

Ik ben er dit weekend ook met de dochter, dus ik ga er eens op letten, maar misschien dat iemand het weet ? Of zou mijn vriendin gewoon een melding moeten maken bij de boeking ?
Jomykje
Member
Member
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2011, 14:59

De glutenvrije broodjes liggen niet standaard bij het buffet. Uw vrienden kunnen het het best aangeven bij het boeken. Zelf geven we het bij de restaurants zelf ook nog een keer extra aan, dan halen ze het op bij het ontbijt. In de folder over allergieën staat welke glutenvrije ontbijtproducten er zijn en in welke restaurants ze deze hebben. In de eerste post van dit onderwerp staat de folder, en de link naar de informatie over allergieën in het park.
timheidi
Member
Member
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2017, 09:37

Dankjewel!

De dame die in het weekend aan de tafel naast ons zat bij het ontbijt kreeg idd een zakje met brood
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar