Speciale diëten en voedselallergieën

De Restaurants van Disneyland Park, De Studio's en De Village.
P-C

Gasten met speciale dieetvoorschriften
Om er zeker van te zijn dat al onze gasten een magisch verblijf hebben, bieden we een reeks culinaire opties aan voor degenen met een voedselallergie of een speciaal dieet.

Voedselallergie
In Disneyland® Paris werken we met diëtisten om onze gasten allergeenvrije maaltijden aan te kunnen bieden voor zestien voedselallergieën, waaronder Natama-maaltijden.

Het Natama-menu
In de deelnemende restaurants heb je keus uit twee voorgerechten, vier hoofdgerechten en drie desserts. De lijst met ingrediënten is volledig (dus geen verborgen ingrediënten).Hier is een lijst met ingrediënten die niet in onze Natama-maaltijden voorkomen:

1.Pinda
2. Selderij
3. Schaaldieren
4. Fenegriek
5. Gluten*
6. Alle melkproducten
7. Lupine
8. Weekdieren
9. Mosterd
10. Alle noten*
11. Ei/eiproducten
12. Gele erwten
13. Vis
14. Sesam
15. Soja
16. Sulfieten

5. Gluten*: graanproducten met gluten: haver, tarwe, spelt, kamut, gerst en rogge.
10. Alle noten*: walnoten, cashewnoten, pecannoten, paranoten, macadamianoten, amandelen, pistachenoten en hazelnoten.

Andere diëetvereisten
De meeste restaurants hebben ook suikervrije, magere, zoutarme en vegetarische opties (deze opties staan niet altijd op de kaart dus doe navraag bij de kelner). Gasten met niet-medische dieetwensen hoeven van te voren niets te regelen. Alle verzoeken op voedselgebied kunnen bij aankomst aan de kelner worden voorgelegd.

Ontbijt in je hotel
Al onze Hotels bieden kosteloos een selectie speciale ontbijtproducten voor mensen met voedselallergie. Omdat deze items niet standaard op het buffet staan, is het belangrijk dat je de manager vooraf laat weten wat je dieetwensen zijn zodat er voldoende items voor jouw allergie aangeboden kunnen worden.

De items hieronder zijn verkrijgbaar bij:

Hotels
Disneyland® Hotel
Disney's Hotel New York®
Disney's Newport Bay Club®
Disney's Sequoia Lodge®
Disney's Hotel Cheyenne®
Disney's Hotel Santa Fe®
Disney's Davy Crockett Ranch

In de Parken
Breakfast Disney Morning-Plaza Gardens Restaurant, Au Chalet de la Marionnette
Breakfast with Disney Characters-Café Mickey

Locatie van het ontbijt in het Disneyland® Park kan veranderen. Verzeker je van de locatie voor je vertrek bij je reisagent of de hotelconciërge.


Een speciale maaltijd bestellen
Kijk op het menu van de restaurants en vraag de restaurantmanager bij aankomst. Vooraf reserveren is niet nodig. Maar als je wilt lunchen of dineren in een van onze restaurants met tafelservice of buffetrestaurants, is vooraf reserveren wel aan te raden. Neem daarvoor gewoon contact op met onze centrale restaurantreserveringsservice op +33 1 60 30 40 50 (Internationale beltarieven van toepassing zijn. Kosten kunnen variëren afhankelijk van het netwerk). Vergeet niet de medewerker te vertellen waar je allergisch voor bent. Vraag bij aankomst in het restaurant gewoon naar een van de managers, die zal je vertellen wat er op dat moment aan speciale maaltijden verkrijgbaar is.

Belangrijke informatie over onze voedselallergieservice
Bovenstaande informatie kan op ieder moment zonder voorafgaande aankondiging worden gewijzigd. Check daarom altijd voor vertrek bij je reserveringsmedewerker of er speciale items voorradig zijn of anders bij aankomst bij de hotelconciërge of in het restaurant bij de gastheer of -vrouw. Medische noodhulp is aanwezig in de Parken tijdens openingsuren. Bel bij noodgevallen 112. Dat kan vanaf elke telefoon in het resort. Deze informatie wordt verstrekt met jouw welzijn en veiligheid in gedachten. Mocht je echter zelf over een EHBO-doos beschikken, dan raden we je aan deze mee te nemen en tijdens je verblijf bij je te houden. Onze leverancier garandeert dat deze speciale items geen van de bovenstaande ingrediënten bevatten. We willen je wijzen op het risico van eventuele kruisbesmetting in het geval dat jij (of het kind waarover je de verantwoordelijkheid hebt) besluit om een maaltijd en/of specifieke producten te gebruiken die hier niet zijn vermeld.

N.B. Als je hebt gereserveerd bij een niet vermelde eetgelegenheid, raden we je aan hiermee rechtstreeks contact op te nemen.

Download de speciale brochure klik hier

Nederlandse brochure voor Speciale diëten en voedselallergieën

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

voor verdere vragen kan je ook terecht bij dlp.dietetique@disney.com
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Laatst zagen we dat er bij het ontbijt in het Disneyland Hotel, standaard glutenvrije koekjes en sneetjes brood worden aangeboden.
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
kimberley2909
Member
Member
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2014, 13:32

Mag je ook als volwassenen een kindermenu bestellen bij de fastfood restaurants? Op die site waar je de menus enzo kan bekijken stond tot 11 jaar namelijk.
Never lose hope
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

kimberley2909 schreefCOLONMag je ook als volwassenen een kindermenu bestellen bij de fastfood restaurants? Op die site waar je de menus enzo kan bekijken stond tot 11 jaar namelijk.
Bij de Fastfood restaurants gaan ze hier niet moeilijk over doen denk ik. Als je er eentje gaat bestellen op je eentje kan je altijd zeggen dat je kinderen buiten wachten ofzo?
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Mijn Mama kan ook níet veel eten(door haar ziekte ) en ze heeft daarvoor een speciaal papier bij de dokter gekregen.
En ja als ze dat laat zien doen ze eigenlijk nergens moeilijk over het eten van kindermenus.
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Bij fastfood controleer. Ze echt niet of je kind mee hebt of niet. Kind hoeft echt niet naast je te staan hoor. Word totaal niet op gelet dus gewoon bestellen.
Nina83
Member
Member
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2012, 13:18

Vraagje, ik heb een maagverkleining en kan dus maar weinig eten. Zou ik (met doktersverklaring?) bij buffetten zoals plaza gardens tegen kindertarief kunnen eten? Vijf happen en dan zit ik vol..
31-3/4-4 2014
30-5 2015
8-2/13-2 2016
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Mijn Mama zit helaas in dit zelfde schuitje ( door een ziekte)
En ook wij hebben zo een brief met de uitleg in het Frans en Engels .
Wel ik ga er eerlijk in zijn je moet echt wel geluk hebben bij de persoon die je te woord gaat staan in het restaurant.
We hebben al een buffet gehad bij Inventions en toen hadden we een goede cast member.
Maar voor het zelfde geld hebben we de volgende keer pech.
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

D-Tekenaar schreefCOLONMijn Mama zit helaas in dit zelfde schuitje ( door een ziekte)
En ook wij hebben zo een brief met de uitleg in het Frans en Engels .
Wel ik ga er eerlijk in zijn je moet echt wel geluk hebben bij de persoon die je te woord gaat staan in het restaurant.
We hebben al een buffet gehad bij Inventions en toen hadden we een goede cast member.
Maar voor het zelfde geld hebben we de volgende keer pech.
Hangt idd van cast member af. Zij beslissen
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Nina83
Member
Member
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2012, 13:18

Balen is dat. Ik zal iig voor een Franstalige doktersverklaring zorgen.
Bedankt voor jullie antwoorden!
31-3/4-4 2014
30-5 2015
8-2/13-2 2016
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Kijk in 2 post voor de nieuwe Nederlandse brochure voor mensen met Speciale diëten en voedselallergieën!
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Sulley84
Member
Member
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2015, 12:07

Goedemiddag,

Ik heb ook een maagverkleining sinds 2 weken en wij gaan in juli. Mij werd geadviseerd vanuit Disney om contact met de reserveringslijn op te nemen. Daar werd mij verteld dat ze dit soort gevallen niet kennen, leek mij beetje raar. Zou je hier na je bezoek aan Disney willen vertellen hoe het is gegaan en of je idd een doktersverklaring nodig hebt? Ik heb wel een pasje waar het op staat.

Groetjes shireen
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Sulley84 schreefCOLONGoedemiddag,

Ik heb ook een maagverkleining sinds 2 weken en wij gaan in juli. Mij werd geadviseerd vanuit Disney om contact met de reserveringslijn op te nemen. Daar werd mij verteld dat ze dit soort gevallen niet kennen, leek mij beetje raar. Zou je hier na je bezoek aan Disney willen vertellen hoe het is gegaan en of je idd een doktersverklaring nodig hebt? Ik heb wel een pasje waar het op staat.

Groetjes shireen
Met een doktersbewijs kan je normaal aan kindertarief eten.
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Sulley84
Member
Member
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2015, 12:07

Ok bedankt voor uw reactie. En kan ik hem bij de huisarts in het engs op laten stellen of in het frans?
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Sulley84 schreefCOLONOk bedankt voor uw reactie. En kan ik hem bij de huisarts in het engs op laten stellen of in het frans?
Maakt niet echt uit !
Van restaurant personeel wordt er verwacht dat ze een zeer goede kennis hebben van de Engelse en Franse taal.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar