Fiscaal Jaar 2014

Alles over de Aandelen en het Financiële van Disneyland Paris
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Euro Disney SCA heeft vandaag de cijfers van het eerste kwartaal bekend gemaakt.

De inkomsten van de parken daalden met 3.4% van 179 miljoen euro naar 172.9 miljoen euro.
Dit is het gevolg van 7% minder bezoekers, daartegenin gaven die gasten wel 4% meer uit.

De omzet van da hotels daalde met 6% van 129.8 miljoen euro naar 122.4 miljoen euro, als gevolg van
de 9.6% lagere bezettingsgraad van de hotels. Wel lagen de uitgaven per kamer 6% hoger, maar er werd dan weer minder besteed aan eten in de hotels.

Het aantal bezoekers en hotelovernachtingen daalt vooral uit Frankrijk, Spanje en Nederland.


De omzet van de vastgoedontwikkeling daalde me 4.9 miljoen euro, deze daling komt er omdat er in het fiscaal jaar 2013 grond verkocht werd, wat nu niet het geval was.

Eigenlijk wil men minder bezoekers krijgen en de omzet gelijk houden door hogere uitgaven per bezoeker, dit lukt ook gedeeltelijk. Als er minder bezoekers zijn die meer uitgeven kan men de kwaliteit voor dat lager aantal bezoekers verhogen.

verslag kwartaal 1 van 2014
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Volgens mij zitten ze al redelijk aan het plafond qua kamerprijzen... Zo zie je maar dat de prijzen de laatste tijd wel erg omhoog gingen: 9.6% mindere bezetting, maar uitgaven stijgen met 6%...

Denk dat ze de bouw van een nieuw hotel voorlopig terug de koelkast inkunnen stoppen. Let op, zo zie je maar dat door besparingen en bezuinigingen je toch nog winst kunt maken ;)
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
Moderator
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 471
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2013, 17:17

Woensdag is de jaarlijkse shareholdersmeeting, waar ook Tom Staggs aanwezig zal zijn. Hij zou een belangrijke mededeling hebben?
Gebruikers-avatar
marc
Member
Member
BerichtenCOLON 1225
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2012, 11:38

Moderator schreefCOLONWoensdag is de jaarlijkse shareholdersmeeting, waar ook Tom Staggs aanwezig zal zijn. Hij zou een belangrijke mededeling hebben?
Ben eens echt benieuwd waar ze nu weer gaan proberen te besparen ?
Als ze minder bezoekers willen dan is ze dat goed aan het lukken denk ik , want de prijzen zijn mijns inziens toch serieus gestegen.En of de mensen nog bereid zijn , nog meer uit te geven betwijfel ik toch ten zeerste
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Vandaag zijn de nieuwe cijfers bekend gemaakt, deze zijn voor de eerste 6 maand van het fiscaal jaar 2014. (tot 31 maart 2014)

De Resort inkomsten waren 5% lager doordat er minder gasten waren in de hotels en de parken. Dit lager aantal is er door de economische omstandigheden en het verschuiven van de paasvakantie naar April, terwijl dit vorig jaar in maart was.

De gemiddelde uitgaven per gast steeg 2% en het bedrijf doet er alles aan om de tevredenheid van de gasten te blijven verhogen.

Het netto verlies steeg met 18 miljoen euro ivm vorig jaar de eerste 6 maand.

Er waren in de eerste helft van 2014 6.3 miljoen bezoekers en dit waren er in 2013 nog 6.7 miljoen.

http://corporate.disneylandparis.com/CO ... elease.pdf
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Kristof27
Member
Member
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2009, 14:47

normal zouden vandaag de cijfers voor het 3de kwartaal bekend gemaakt worden volgens de financiele kalender, er staat echter nog niets op tot hiertoe.
Gebruikers-avatar
Kristof27
Member
Member
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2009, 14:47

ondertussen staan ze online, zoals verwacht zijn die niet zo goed, hotelbezetting blijft verder dalen, ook minder bezoekers, was natuurlijk vaak slecht weer enzo.
hopelijk kunnen ze in het laatste kwart nog wat goedmaken.
digikl
Member
Member
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2014, 18:34

Kristof27 schreefCOLONondertussen staan ze online, zoals verwacht zijn die niet zo goed, hotelbezetting blijft verder dalen, ook minder bezoekers, was natuurlijk vaak slecht weer enzo.
hopelijk kunnen ze in het laatste kwart nog wat goedmaken.
Van dalende bezoekersaantallen kan ik het me levendig inbeelden. Afgelopen do-vr, toch hoogseizoen was het nauwelijks 15 minuten wachten aan de grote attracties. Het enige waar iets te wachten viel was crush (45) en Ratatouille (60). Zelfs zoiets als de ToT was maar 5 minuten, Peter Pan maar 30 tijdens de topdrukte...

M.
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

De kwartaal cijfers van het 3de deel van 2014 voor Disneyland Parijs zijn niet zo goed!

Er zijn in het 3de kwartaal dus 4% minder inkomsten (340 miljoen euro) en voor het totaal van de eerste 9 maand van het jaar 2014 zijn er 5% minder inkomsten (873 Miljoen euro)

Er zijn minder inkomsten door een lager aantal speciale evenementen en er zijn minder kamers beschikbaar door het hotel vernieuwingsprogramma (Newport Bay)

Er werd per gast meer uitgegeven maar er waren minder gasten in de parken en er was een lagere hotel bezettingsgraad.

http://corporate.disneylandparis.com/CO ... t-FY14.pdf
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
marc
Member
Member
BerichtenCOLON 1225
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2012, 11:38

Prins Adam schreefCOLONDe kwartaal cijfers van het 3de deel van 2014 voor Disneyland Parijs zijn niet zo goed!

Er zijn in het 3de kwartaal dus 4% minder inkomsten (340 miljoen euro) en voor het totaal van de eerste 9 maand van het jaar 2014 zijn er 5% minder inkomsten (873 Miljoen euro)

Er zijn minder inkomsten door een lager aantal speciale evenementen en er zijn minder kamers beschikbaar door het hotel vernieuwingsprogramma (Newport Bay)

Er werd per gast meer uitgegeven maar er waren minder gasten in de parken en er was een lagere hotel bezettingsgraad.

http://corporate.disneylandparis.com/CO ... t-FY14.pdf
Dat de paas vakantie dit jaar vroeger was dan normaal vindt ik een drog reden , diegene die met de paasvakantie wil gaan gaat dan toch of die nu in maart of in april is
Sorry als ik het nogmaals zeg ; dit verwonderd mij helemaal NIET.
De toegangs prijzen blijven maar stijgen en de prijzen voor een arrangement in een disney hotel zijn voor een familie van bv. 4 personen bijna niet meer te betalen ,en dan zeg ik nog niets over een single persoon wat betreft de prijs.
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

De prijs zaken zit er niet in volgens mij hoor, laat ons hopen dat de prijzen niet teveel stijgen!

Ik vind eigenlijk dat sommige dingen te goedkoop zijn zoals een jaarpas en er teveel kortingen zijn op toegangstickets, de kamerprijzen zijn wel hoog. Maar in bv Europapark betaal je ook veel hoor voor je kamer.
Er is bovendien een groot verschil in de prijs die je betaald voor dezelfde kamer als je bv op een zondagnacht aankomt ipv een zaterdagnacht. En dan zin er nog kortingen van 0% tot 50% op de arrangementen! Dus betaald iemand die een zaterdagnacht boekt tot 3, 3 maal zoveel als iemand die op zondag toekomt aan 50%!
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Kiara
Member
Member
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2014, 09:22

Alle shows zijn weg, er zijn zo vaak restaurants gesloten, in de avond is er buitenom het vuurwerk ook niks meer.. ik weet in crisis moet je besparen maar alles is zoveel duurder geworden, maar buitenom ratatouille is er niks bijgekomen. Mensen die een dagticket kopen voor alleen het Disneyland park, hebben totaal niks erbij. En buiten dat om is alles ook vaak stuk. We zijn er afgelopen juni 2 weken geweest, en hebben zo vaak voor een dichte deur gestaan.

Als je nu af en toe de wachttijden ziet, verwacht ik voor de volgende cijfers ook niet veel goeds! Wij hebben net aandelen gekocht, en best veel omdat ik dacht nu is het moment, nu ze laag staan, maar twijfel toch een beetje of we hier wel goed aan hebben gedaan.

Al lijkt het me sterk dat Disneyland Parijs Failliet gaat.
Gebruikers-avatar
angelique
Member
Member
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2014, 16:00

We zijn er nu en de prijzen van souvenirs zijn wel erg hoog geworden, een voorbeeld, we kopen altijd snowglobes en we zagen er 1 staan die wij al hadden en wij kochten die toen de tijd voor €90,- nu te koop voor €199,- een stijging van 110% in 2 jaar tijd pfffffff als ze zo doorgaan ben ik bang dat de bezoekers alleen masr afnemen maar verder is het wel gezellig druk hier nu.
Volgend geboekte disneytrip 04-08-2015 / 09-08-2015 :-) en 16-12-2015 t/m 20-12-2015 :-)
hotel sequoia lodge.

Last disneytrip 05-08-2014 / 10-08-2014

DLP ( 23 )
WDW ( 0 ) staat hoog op het verlanglijstje.......
Monster-E
Member
Member
BerichtenCOLON 550
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2014, 09:06

Kiara schreefCOLON
Al lijkt het me sterk dat Disneyland Parijs Failliet gaat.
Dat lijkt me onmogelijk!?
Dat zou te slechte reclame zijn voor het park/merk.

Ik denk dat er een hoop oorzaken te bedenken zijn, maar paar jaar geleden kon/mocht alles.
Dan ging men tussen de vakanties door nog een weekendje naar Disneyland.

Nu sparen mensen het geld op...
Het is gewoon wachten tot mensen het geld weer gaan uitgeven...
Gebruikers-avatar
D-Tekenaar
Member
Member
BerichtenCOLON 12207
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013, 19:49

Er wordt veel te weinig reclame gemaakt op tv voor dingen als Swing into spring, Spider-Man en Ratatouille !
En natuurlijk heb je die idiote asociale media waar iedere Disney hater zijn gal kan uitspuwen en dat is natuurlijk ook geen goede reclame!! De hotel prijzen voor bijvoorbeeld Santa fe veel te hoog en daarom kiezen de mensen denk ik eerder voor goedkopere alternatieven als Residhome en hotel Chanteloup. Als laatste denk ik dat een aantal extra evenementen zoals in de Amerikaanse parken zouden kunnen werken ! Disney run, rock your Disney side en Star Wars days kunnen extra volk lokken !!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar