Parc Asterix

Futuroscope, Parc Astérix, Parc Bagatelle, Vulcania, Walibi Rhône-Alpes, Walibi Sud-Ouest, Walygator Parc, Merdesable, Nigloland, Parc Saint Paul.
Prince Charming

Niet ver van het vliegveld Charles de Gaulle ligt een klein Gallisch dorp met een eigen douane, munteenheid en radiostation (Menhir FM), dat moedig weerstand blijft bieden. Het is een van de populairste themaparken van Frankrijk, gewijd aan Asterix de Galliër en alle andere helden uit de beroemde stripboeken van Goscinny en Uderzo, zoals Obelix, Idéfix en Panoramix. De Romeinen worden tot wanhoop gedreven door deze weerbarstige Galliërs, die hun patrouilles keer op keer belagen. Het park is niet alleen aan hen, maar ook aan de Franse geschiedenis gewijd. De Via Antiqua en de Romeinse Stad zijn vrolijk opgezet, maar informatief. Rue de Paris laat de ontwikkeling van Parijs door de eeuwen heen zien, inclusief de bouw van Notre-Dame. Er zijn ook hedendaagse attracties zoals een dolfinarium en een achtbaan die de Donder van Zeus heet.


Prijzen:
Volwassenen (12 jaar en ouder) 44 euro
Kinderen (3 tot en met 11 jaar) 33 euro
Kinderen tot 3 jaar gratis
Kinderen tot 3 jaar GRATIS


Openingsuren:
vanaf 10 uur tot 18 uur ('s zomers tot 20 of 23 uur)


Adres:
Park Astérix
60128 Plailly





Bron: Capitool Reisgidsen




Het is natuurlijk een beetje schelden om hier over Parc Asterix te beginnen, maar rondom Parijs is niet alleen DLP te vinden als thema/attractiepark.

In 2012 gaat een nieuw gebied met nieuwe achtbaan open:
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Heul leuk parkje dat wij al 2 keer bezochten maar een serieus capaciteitsprobleem
de eerste keer deden we nog moeite om een paar attracties te doen met hele lange wachttijden
de tweede keer liepen we gewoon wat rond maakte paar foto's en filmpjes van de mensenmassa
en na een uur reden we door naar Disney!!!

http://s101.photobucket.com/albums/m79/ ... %20astrix/
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
dory
Member
Member
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2009, 17:02

Zijn er 1 keer geweest, veel wateratracties, wat in de zomer wel lekker is maar in oktober met 1 graad boven nul niet echt aantrekkelijk.
Wel heel leuk getamatiseerd. Het eten vind ik beter als in disney.
Leuk om een keer gezien te hebben , want we waren wel heel erg nieuwsgierig omdat je er iedere keer langs rijdt. Maar we zullen niet zo snel weer terug gaan :roll:
10 Dec t/m 15 Dec NY Kerst
01 Nov 2012 t/m 18 Nov 2012 WDW!!!
Gebruikers-avatar
Gert
Member
Member
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2009, 23:48

Nog nooit geweest, ondanks ik er al veel over gehoord heb. Wil er best wel eens een keertje heen, gewoon om te zien hoe het park eruit ziet en in elkaar zit. Maargoed, ik en reizen door Frankrijk gaat moeilijk samen lol. Misschien eens met mensen van Disney keertje mee naar daar gaan.
Gebruikers-avatar
Svenneke
Member
Member
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2009, 10:42

Ik heb ook zoiets. Het kriebelt wel om eens binnen te gaan, maar meestal kriebelt dat wanneer ik richting Disneyland ga, en dan kriebelt Disney net dat ietsje meer:p Maar wil er ooit es binnengaan:)
Gebruikers-avatar
ElsV
Member
Member
BerichtenCOLON 530
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:14

Ik ben er ooit geweest en ik vond het niet mis,maar ik had toch een gevoel van "we hadden beter enkele km verder gereden :-) " ! Maar toch zou ik nog eens willen teruggaan,want volgens mij lag het toen aan het gezelschap en de drukte die dag!
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Wij zijn hier ook al geweest, en vonden het een zeer leuk park. Ze hebben enkele echt leuke attracties, en de gebieden zijn zeer leuk gethematiseerd. Ook de characters lopen er rond en waren erg goed.

Ik heb wel het gevoel dat het er altijd (jammer genoeg) erg druk is. De wachtrijen kunnen dan ook voor één attractie dwars door het park lopen...

Zeker een aanrader als je eens iets anders wilt doen in de buurt.
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
yolayo
Member
Member
BerichtenCOLON 342
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2010, 13:09

Ben er ook al eens geweest en vind het een zeer leuk park, veel water attracties met warm weer een fijn park, voor mij zeker voor herhaling vatbaar als tussenstop voor 1 dag onderweg naar Spanje of Bretagne.

Overal is er drukte tijdens hooogseizoen dus ook hier natuurlijk.

maybe next year.
Afbeelding

Afbeelding



DLP teller:82 meerdaagse +23 dagtrips
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Toen wij donderdag voorbij Parc Astérix reden zagen we al vanuit de verte een nieuwe attractie verschijnen. Was zo benieuwd wat het blauwe ding er stond te doen dat ik even gegoogeld heb:
In het Franse Parc Astérix zijn de laatste trackonderdelen van de nieuwe B&M Inverted Coaster geplaatst. Na een bouwperiode van amper twee maanden gaat de constructie van de nieuwe attractie een volgende fase in.

Nieuwe themazone

Samen met de nieuwe spectaculaire achtbaan opent het populaire park nabij Parijs een gloednieuw themagebied. Het park heeft officieel nog niets gecommuniceerd, maar volgens geruchten gaat het om een Egyptische themazone waarbij de nieuwe achtbaan als topattractie zal fungeren. De achtbaan, met hangende treintjes, wordt geleverd door de Zwitserse achtbaanconstructeur Bolliger & Mabillard en krijgt een plekje tussen de attracties Oxygénarium en Périférix. Gelijkaardige attracties vindt men in het Franse Walygator Parc (The Monster) en het Italiaanse Mirabilandia (Katun).

Attractie voor jongeren

De eerste geruchten omtrent de nieuwe B&M Inverted Coaster doken vorig jaar al op in het Engelstalige magazine ‘First Drop’. Ook directeur François Fassier maakte in een interview bekend dat Parc Astérix een nieuwe attractie opent in 2012. Met de nieuwe achtbaan wil Parc Astérix opnieuw een jongerenpubliek aanspreken. De bouw van de nieuwe achtbaan vraagt een investering van maar liefst € 20 miljoen.

bron: pretparkbeest.be


Een filmpje hoe hij eruit zal zien:

DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
lady
Member
Member
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2009, 20:41

Wow, das en coole achtbaan. Met zo'n treintje aan de onderkant is het altijd alweer een ander gevoel. En dan ook nog eens onder de grond, lijkt me wel wat.
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

deze zal volgend jaar een pak extra bezoekers bezorgen aan dit parkje
dat zo soms al overbevolkt is !!!
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
pinocchio
Member
Member
BerichtenCOLON 146
GeregistreerdCOLON 20 Feb 2009, 00:52

het viel ons begin november ook al op dat we vanaf de snelweg een nieuwe grote achtbaan zagen staan.
ziet er erg spectaculair uit. misschien toch ook maar eens een keer gaan proberen volgend jaar!
last year: 23-26 sept 2016: Disneyland Half Marathon Weekend, Inaugural Party, Cafe Mickey Meets, 5k, Halve Marathon, Dream Castle, upcoming: 21-24 sept 2017: Half marathon weekend, 5k,10k,HalfMarathon, Bibbidi-Bobbidi-Boo-challenge, Hotel Cheyenne
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

een goeie zet die achtbaan vlakbij autostrade !!!! iedereen die naar Disney rijdt uit Belgie en Nederland passeert er
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Wezz
Member
Member
BerichtenCOLON 1351
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 23:31

Jah die achtbaan was ook het eerste wat ons opviel !! Dat zag er gaaf uit :thumbs:
DLRP [65] WDW [6] DL [2]
Wezzlog Characters // Wezzvlog
Gebruikers-avatar
Tess
Member
Member
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2012, 21:03

Afgelopen zomer was ik een weekje in Parijs en kwam ik onderstaande advertentie tegen. Die vond ik wel echt heeel erg sterk!
'And in the end the love you take is equal to the love you make'
- The Beatles
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar