Disney Cruise Line FAQ

Alle algemene informatie over de DCL's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

VeraC schreefCOLONNog 1 weekje en mijn cruise naar het caribisch gebied vertrekt!!
Heb er super veel zin in. We waren erg laat met boeken van alle activiteiten (omdat we ook pas laat geboekt hadden) maar alles was nog beschikbaar :-)
Ik vroeg me af of jullie nog tips hebben qua wat je zeker wel of niet moet meenemen op de cruise? En ik kon pas vanaf 2 uur boeken dat ik op de boot kan maar ik word waarschijnlijk rond 12 uur al afgezet. Kun je je in Port canavaral nog vermaken in de tussentijd? Neem aan dat daar nog wel wat winkeltjes enz liggen of niet?
Wij konden in de vertrek hal alvast op de foto met Minnie! Voor de rest is er niet zoveel te doen vrees ik.
Neem gewoon alles mee wat je sowieso al meeneemt op reis kan niet direct op iets speciaals extra komen.
Zeker je camera voor veel foto's, kan je een leuk verslag maken!
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Camera, pirates kleding voor pirates night, gala kleding voor gala night. Gewone kleding vrije tijd, nette kleding voor diner, zwemkleding slaap kleding. :) :) heel veel soorten kleding. En je relax stand voor je zelf. Gewoon lekker gaan genieten en op je af laten komen. En vergeet nooit je camera mee te nemen waar je ook heen gaat je weet nooit wie je waar tegen gaat komen. Je mag oo zelf drinken en eten mee aanboord nemen als je ergens aan legt, in port vanavaral is weinig te doen. Ja je kan stukje lopen maar is vooral een grote parkeerplaats voor auto's. Je zal je tijd moeten uitzitten in het gebouw voor je aan boord mag. Boek mee en rustig afwachten. Heel veel plezier alvast!
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Tinkerbelletje schreefCOLON
Prins Adam schreefCOLON
Tinkerbelletje schreefCOLONElke dag kijk ik op de DCL site of onze Port Adventures (Norwegian Fjord Cruise) al online staan, maar dit is helaas telkens niet het geval..
Nou mogen wij pas 23 maart gaan reserveren omdat wij voor de eerste keer cruisen, maar er zijn toch ook mensen die dit op de 120 dagen grens al mogen? Betekend dat dan dat de Port Adventures sowieso binnen 19 dagen online komen? (Zitten nu 139 dagen voor de cruise)
Als je ingelogd bent komen ze online vanaf het moment dat je kan boeken. En als het de eerste keer is moet je inderdaad langer wachten...
Jammer zeg, ik had toch wel een klein beetje hoop dat ik ze in ieder geval gewoon met 120 dagen van te voren kon zien op de DCL site. (ik snap dat ik ze dan nog niet kan boeken)
Vind het wel gek, omdat ik alle andere Port Adventures van alle andere cruises wel gewoon kan zien.

Ben beneiuwd. Heb je nog leuke port Adventures kunnen boeken voor jullie cruise? Ik heb onze voorkeuren gelukkig kunnen boeken. Ook een diner in Palo. Helaas nog geen brunch in Palo kunnen krijgen. Zijn maar 4 dagen dat er brunch word gehouden nl en die zaten al meteen vol met platinum boekers toen die 120 dagen vooraf konden gaan reserveren. Diner is nu op 4 th of July. Moest kiezen tussen deze Amerikaanse feestdag of 6 July de dag dat men Frozen thema verwacht. Dus maar er voor gekozen geen 4th of July in de eetzaal mee te maken. Of mischien effe spieken bij de main seating. Wij hebben second seating. En ondertussen ook onze hutnummer gekregen:) waren GTY. Prima lokatie op dek 2 geen upgrade maar voor gevoel bijna want zit maar 1 hut tussen onze hut en de volgende categorie dus das mooi. Nu laatste dingen de komende maanden regelen en dan zijn we er klaar voor!
Gebruikers-avatar
Tinkerbelletje
Member
Member
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2009, 17:29

We hebben geen Port Adventures bij Disney geboekt. Hebben zelf wat dingen geregeld die Disney ook aanbood, maar dan voor veel minder geld ;)
Palo Brunch was bij ons helaas ook al op beide dagen vol, maar heb gehoord dat we het nog kunnen proberen als we aankomen op het schip.
Een aantal weken geleden wel al een arrival time gekozen en we mogen om 12.00 uur het schip op.
Nu vol spanning afwachten tot er DCL post op de mat valt... Nog 47 dagen te gaan :D
DLRP 33x ~ WDW 2013 ~ DCL Magic 2015 ~ WDW 2016
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Tinkerbelletje schreefCOLONWe hebben geen Port Adventures bij Disney geboekt. Hebben zelf wat dingen geregeld die Disney ook aanbood, maar dan voor veel minder geld ;)
Palo Brunch was bij ons helaas ook al op beide dagen vol, maar heb gehoord dat we het nog kunnen proberen als we aankomen op het schip.
Een aantal weken geleden wel al een arrival time gekozen en we mogen om 12.00 uur het schip op.
Nu vol spanning afwachten tot er DCL post op de mat valt... Nog 47 dagen te gaan :D
Spannend! En je gaat best zo vroeg mogelijk aan boord. Meer plezier aan booord!
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Tinkerbelletje
Member
Member
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2009, 17:29

Haha dat was inderdaad ook onze insteek... 12:00 uur was de vroegste tijd die we nog konden kiezen, dus dat hebben we meteen gedaan :D We waren al ontzettend bang dat alle vroege tijden al weg waren, maar dat viel gelukkig mee ;)
Ik begin het nu toch ook echt wel spannend te vinden, gewoon omdat het allemaal nieuw is voor ons.
Maar ik neem aan dat de post die we binnenkort gaan krijgen een heleboel duidelijkheid zal brengen.
DLRP 33x ~ WDW 2013 ~ DCL Magic 2015 ~ WDW 2016
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Tinkerbelletje schreefCOLONHaha dat was inderdaad ook onze insteek... 12:00 uur was de vroegste tijd die we nog konden kiezen, dus dat hebben we meteen gedaan :D We waren al ontzettend bang dat alle vroege tijden al weg waren, maar dat viel gelukkig mee ;)
Ik begin het nu toch ook echt wel spannend te vinden, gewoon omdat het allemaal nieuw is voor ons.
Maar ik neem aan dat de post die we binnenkort gaan krijgen een heleboel duidelijkheid zal brengen.
Je krijgt ook labels om aan je koffers te hangen. Bij aankomst bij schip geef je koffers af en ze worden naar je kamer gebracht. In handbagage steek je best wat hoognodige dingen.
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Tinkerbelletje
Member
Member
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2009, 17:29

Heeft iemand enig idee hoe ver van te voren je post van DCL ontvangt met alle info over je cruise? Meen ergens gelezen te hebben dat dit vanaf 40 dagen van te voren zal zijn & dat als je met 30 dagen nog niets ontvangen hebt je contact op moet nemen met DCL. Is er toevallig iemand hier die dit weet? Wij vertrekken over een maand en hebben nog geen post ontvangen.
DLRP 33x ~ WDW 2013 ~ DCL Magic 2015 ~ WDW 2016
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Ben ook benieuwd want de 40 dagen grens komt er aan voor ons.
Gebruikers-avatar
Tinkerbelletje
Member
Member
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2009, 17:29

Wij hebben nog steeds niets ontvangen met de post...
DLRP 33x ~ WDW 2013 ~ DCL Magic 2015 ~ WDW 2016
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Tinkerbelletje schreefCOLONWij hebben nog steeds niets ontvangen met de post...
Anders toch es mailen of bellen
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Tinkerbelletje
Member
Member
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2009, 17:29

Hebben eergisteren een mail gestuurd, als we 20 dagen vooraf nog niets hebben gaan we bellen. Er zijn meer mensen in de Facebook groep van onze cruise die nog niets binnen hebben...
DLRP 33x ~ WDW 2013 ~ DCL Magic 2015 ~ WDW 2016
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Bij ons in Facebook groep er nog niks over gehoord. Maar daar krijgen ze numpas de GTY hutnummers toegewezen dus dat zal eerts klaar moeten zijn voor dat Disney papieren op gaat sturen. Wacht het nog effe af.
Gebruikers-avatar
Tinkerbelletje
Member
Member
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2009, 17:29

Hebben net toch maar even gebeld met DCL en ze zeggen dat alles 21 dagen voor vertrek binnen moet zijn.
Dus dat komt vast goed, we hebben nog 6 dagen.
DLRP 33x ~ WDW 2013 ~ DCL Magic 2015 ~ WDW 2016
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Hoi effe vraag. Ik weet dat er nog iemand is die de Noorwegen cruise gaat dien net als tinkerbelletje. Wie was dat ook alweer. Die cruise stopt de 29e in Kopenhagen. Wie o wie was het ook alweer?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar