Disney Cruise Line FAQ

Alle algemene informatie over de DCL's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Prins Adam
Beheerder
Beheerder
BerichtenCOLON 9220
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2010, 08:40

Tinkerbelletje schreefCOLONElke dag kijk ik op de DCL site of onze Port Adventures (Norwegian Fjord Cruise) al online staan, maar dit is helaas telkens niet het geval..
Nou mogen wij pas 23 maart gaan reserveren omdat wij voor de eerste keer cruisen, maar er zijn toch ook mensen die dit op de 120 dagen grens al mogen? Betekend dat dan dat de Port Adventures sowieso binnen 19 dagen online komen? (Zitten nu 139 dagen voor de cruise)
Als je ingelogd bent komen ze online vanaf het moment dat je kan boeken. En als het de eerste keer is moet je inderdaad langer wachten...
Op zoek naar de beste aanbieding voor Disneyland Paris? klik hier
That it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Tinkerbelletje
Member
Member
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2009, 17:29

Prins Adam schreefCOLON
Tinkerbelletje schreefCOLONElke dag kijk ik op de DCL site of onze Port Adventures (Norwegian Fjord Cruise) al online staan, maar dit is helaas telkens niet het geval..
Nou mogen wij pas 23 maart gaan reserveren omdat wij voor de eerste keer cruisen, maar er zijn toch ook mensen die dit op de 120 dagen grens al mogen? Betekend dat dan dat de Port Adventures sowieso binnen 19 dagen online komen? (Zitten nu 139 dagen voor de cruise)
Als je ingelogd bent komen ze online vanaf het moment dat je kan boeken. En als het de eerste keer is moet je inderdaad langer wachten...
Jammer zeg, ik had toch wel een klein beetje hoop dat ik ze in ieder geval gewoon met 120 dagen van te voren kon zien op de DCL site. (ik snap dat ik ze dan nog niet kan boeken)
Vind het wel gek, omdat ik alle andere Port Adventures van alle andere cruises wel gewoon kan zien.
DLRP 33x ~ WDW 2013 ~ DCL Magic 2015 ~ WDW 2016
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Tinkerbelletje schreefCOLONElke dag kijk ik op de DCL site of onze Port Adventures (Norwegian Fjord Cruise) al online staan, maar dit is helaas telkens niet het geval..
Nou mogen wij pas 23 maart gaan reserveren omdat wij voor de eerste keer cruisen, maar er zijn toch ook mensen die dit op de 120 dagen grens al mogen? Betekend dat dan dat de Port Adventures sowieso binnen 19 dagen online komen? (Zitten nu 139 dagen voor de cruise)
Kijk eens even op Disney Cruise Line blog. Recent zijn er heel wat port adventures voor IJsland, Denemarken, Estland en Noorwegen toegevoegd. Misschien kan je door de havens te selecteren zien waaruit jij keuze zal hebben. Zo krijg je toch al een beetje een idee van wat er zo te doen is, en de verschillende prijzen.
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Ze komen vanzelf online te zien. Jij hoeft daarvoor niet te wachten tot jou datum van boeken. Ze posten de laatste week steeds vaker excursies bij al bestaande en zullen de ontbrekende ook snel gaan toevoegen. Is kwestie van elke dag kijken of ze er al zijn. Ik kan voor onze ook nog maar alleen Oslo en Reykjavík zien. De rest ontbreekt nog helaas.
Het schip dokt in Oslo wel zo'n beetje IN het centrum van de stad. Zijn 4 kades die alle vier loopafstand van centrum zijn. Je kan daar dus ook beslissen om de stad zelf te verkennen. Voor vikingmuseum en kon tiki, dara vaart een veerdienst heen en weer vanaf centrum die kan je dus ook zelf bezoeken als je via Disney te duur of te weinig tijd vind.
Ben benieuwd wat de excursies voor Kristiansand en Stavanger gaan worden. We zijn maar heel kort in Stavanger dus daar zullen voor ons geen super lange excursies aan geboden gaan worden.
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Weet niet of je het weet maar voor heel veel cruises van disney heb je op Facebook groepen waar je je kan aansluiten. Daar komt heel vele info vandaan ben ik al achter. Is wel even zoeken. Makkelijkste si zoeken op de datum en naam van de cruise in Engels. Tot voor kort kon je linken via DIZ boards maar dat mag niet meer van DIZ.
Gebruikers-avatar
Tinkerbelletje
Member
Member
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2009, 17:29

calimero schreefCOLONWeet niet of je het weet maar voor heel veel cruises van disney heb je op Facebook groepen waar je je kan aansluiten. Daar komt heel vele info vandaan ben ik al achter. Is wel even zoeken. Makkelijkste si zoeken op de datum en naam van de cruise in Engels. Tot voor kort kon je linken via DIZ boards maar dat mag niet meer van DIZ.
Ik ben inderdaad ook al lid van de Facebookgroep voor mijn cruise :D
Komt inderdaad veel informatie vandaan, ook omdat er enkele Denen en Noren opzitten.
Maar ook daar hebben ze nog geen idee wat de Port Adventures zullen zijn.
Even afwachten dus nog ;) Ben gewoon ontzettend benieuwd en wil graag alvast een beetje bedenken wat we allemaal kunnen/willen doen.
DLRP 33x ~ WDW 2013 ~ DCL Magic 2015 ~ WDW 2016
Gebruikers-avatar
Tinkerbelletje
Member
Member
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2009, 17:29

Dragy schreefCOLON
Tinkerbelletje schreefCOLONElke dag kijk ik op de DCL site of onze Port Adventures (Norwegian Fjord Cruise) al online staan, maar dit is helaas telkens niet het geval..
Nou mogen wij pas 23 maart gaan reserveren omdat wij voor de eerste keer cruisen, maar er zijn toch ook mensen die dit op de 120 dagen grens al mogen? Betekend dat dan dat de Port Adventures sowieso binnen 19 dagen online komen? (Zitten nu 139 dagen voor de cruise)
Kijk eens even op Disney Cruise Line blog. Recent zijn er heel wat port adventures voor IJsland, Denemarken, Estland en Noorwegen toegevoegd. Misschien kan je door de havens te selecteren zien waaruit jij keuze zal hebben. Zo krijg je toch al een beetje een idee van wat er zo te doen is, en de verschillende prijzen.
Dankjewel voor de tip!
Heb even gekeken en helaas is ook hier nog niets te vinden over Stavanger, Bergen, Alesund en Geiranger.
Het zal vast komen omdat het de eerste keer is dat de DCL in Noorwegen zal varen. Ik ga er gewoon stiekem een beetje vanuit dat het meeste over een week of 3/4 wel online zal staan. (als de eerste mensen hun reserveringen kunnen gaan maken)
DLRP 33x ~ WDW 2013 ~ DCL Magic 2015 ~ WDW 2016
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

kan ook niet wachten te nieuwsgierig. tel optelefoon af tot boekingsdatum. alleen probleem dat ik die dag om 10 uur tot 12;30 niet op internet kan grrrr.hoop via telefoon in ieder geval palo vast te kunnen leggen als ik naar afspraak onder weg ben. rest zou smiddags pas kunnen.
Gebruikers-avatar
Koen en Nathalie
Member
Member
BerichtenCOLON 216
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009, 10:23

Wij gaan de WBTA doen, de Trans Atlantische terug, zeg maar. Wij kunnen pas vanaf 21/06 online inchecken en port adventures booken.
Die FB groepen zijn inderdaad handig, wij zijn er ook telkens lid van.
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Tinkerbelletje schreefCOLON
D-Tekenaar schreefCOLONWauw ! Alleen al voor Olaf en Kristoff zou ik aan boord gaan.
Ik sprong gisteren ook echt een gat in de lucht toen ik het las :D
Ben ook echt ontzettend benieuwd naar de Frozen Deck Party!
Nog maar 134 dagen geduld hebben ;) :lol:

Gaan jullie meteen naar huis na de cruise of dan nog door? Ben inderdaad heeeeeel nieuwsgierig. Naar het schijnt hebben we geen pirates deckparty en vuurwerk. Vanwege dat niet donker word. Das beetje jammer maar ze gaan het zekers goedmaken. Er komen zoor de alleen Noorwegen cruises ook speciale excursies. Voor onze cruise weet ik nog niet. Want kunnen tot nu toe alleen Oslo en rejikjavik bekijken.
Gebruikers-avatar
Tinkerbelletje
Member
Member
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2009, 17:29

Ik kan nog altijd helemaal geen excursies zien, dus moet het doen met de tipjes van de sluier die Disney donderdag vrijgaf haha. Wij gaan op zaterdag na de cruise meteen weer naar huis, moet gewoon gewerkt worden die maandag ;)
DLRP 33x ~ WDW 2013 ~ DCL Magic 2015 ~ WDW 2016
Gebruikers-avatar
calimero
Member
Member
BerichtenCOLON 1016
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2010, 20:15

Hier ook aftelkalender tot reserveringen maken. Nog 2 maandjes wachten. Word wel vroeg opstaan want om 11 uur afspraak en wil palo echt snel vastgelegd hebben. Excursie zullen niet veel via Disney gaan maar voor die tijd toch wel uitgeOchtbwat we wel en niet hebben. Word wel puzzelen met palo want wil wel bij speciaal Frozen diner zijn. Hopelijk tegen die tIjd wat meer bekend over welke dag wat.
Dragy
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 2596
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2009, 21:40

Tinkerbelletje schreefCOLONDankjewel voor de tip!
Heb even gekeken en helaas is ook hier nog niets te vinden over Stavanger, Bergen, Alesund en Geiranger.
Het zal vast komen omdat het de eerste keer is dat de DCL in Noorwegen zal varen. Ik ga er gewoon stiekem een beetje vanuit dat het meeste over een week of 3/4 wel online zal staan. (als de eerste mensen hun reserveringen kunnen gaan maken)
Tinkerbelletje, gisteren zijn er port adventures bekend gemaakt voor Alesund en Bergen! Hopelijk ben je er iets mee :sorc:
DLP (°2007): +30X - WDW: 2X (mei 2010 en mei 2013) - DLC: 1X (juni 2011) - DCL: 1X (Bahamian cruise op de Magic, april 2013)
Gebruikers-avatar
Tinkerbelletje
Member
Member
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2009, 17:29

Dragy schreefCOLON
Tinkerbelletje schreefCOLONDankjewel voor de tip!
Heb even gekeken en helaas is ook hier nog niets te vinden over Stavanger, Bergen, Alesund en Geiranger.
Het zal vast komen omdat het de eerste keer is dat de DCL in Noorwegen zal varen. Ik ga er gewoon stiekem een beetje vanuit dat het meeste over een week of 3/4 wel online zal staan. (als de eerste mensen hun reserveringen kunnen gaan maken)
Tinkerbelletje, gisteren zijn er port adventures bekend gemaakt voor Alesund en Bergen! Hopelijk ben je er iets mee :sorc:
Ik heb het gezien inderdaad! Dankjewel :)
DLRP 33x ~ WDW 2013 ~ DCL Magic 2015 ~ WDW 2016
VeraC
Member
Member
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2014, 06:21

Nog 1 weekje en mijn cruise naar het caribisch gebied vertrekt!!
Heb er super veel zin in. We waren erg laat met boeken van alle activiteiten (omdat we ook pas laat geboekt hadden) maar alles was nog beschikbaar :-)
Ik vroeg me af of jullie nog tips hebben qua wat je zeker wel of niet moet meenemen op de cruise? En ik kon pas vanaf 2 uur boeken dat ik op de boot kan maar ik word waarschijnlijk rond 12 uur al afgezet. Kun je je in Port canavaral nog vermaken in de tussentijd? Neem aan dat daar nog wel wat winkeltjes enz liggen of niet?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar